• 12.617 nieuwsartikelen
  • 167.729 films
  • 10.869 series
  • 31.220 seizoenen
  • 625.925 acteurs
  • 195.621 gebruikers
  • 9.153.329 stemmen

Ro-Disc

zoeken in:

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

PatrickL schreef:

Erg jammer allemaal. Ik kocht er regelmatig DVD's en de service was altijd uitstekend.

Inderdaad, wordt toch wel een gemis, jammer. Misschien kan nog Play.com e.e.a. overnemen.

Observator

• 18281 berichten
  • 3505 stemmen

Ro-Disc schreef:

Ro-Disc stopt (2)

Naar aanleiding van onze vorige nieuwsbrief over het stopzetten van Ro-Disc zijn we werkelijk overdonderd door reacties. We hebben zoveel reacties ontvangen, dat we nog altijd niet op iedereen hebben kunnen reageren.

Ook de verkopen stegen explosief. Een ontwikkeling die we niet zo sterk hadden verwacht en die alleen maar voordelig kan uitwerken tegenover een eventuele overname/gedeeltelijke voortzetting. De toekomst blijft voor ons echter nog steeds onzeker. Mocht hier verandering in komen, dan zal dat direct kenbaar gemaakt worden.

Ons wordt vaak gevraagd, hoe het zo ver heeft kunnen komen. Dit heeft met meerdere faktoren te maken. In een volgende nieuwsbrief hopen we hier wat meer duidelijkheid over te geven.

Er is nog hoop...

Mochizuki Rokuro

• 18921 berichten
  • 15400 stemmen

Ro-Disc schreef:

Ook de verkopen stegen explosief

Was 't dan toch een verkoopstunt ?

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Of Sinterklaas is toch echt een goedheilig man! [vanzelfsprekend zijn de verkoopcijfers in deze periode van het jaar hoger]

gotti

• 14042 berichten
  • 5733 stemmen

Zou wel leuk zijn als het gewoon een publiciteitsstunt is en Rodisc in december helemaal binnenloopt, omdat iedereen nog even wat dvd'tjes besteld (net als ondergetekende overgens).

neo

• 15410 berichten
  • 9668 stemmen

Qua import heb ik ze trouwens altijd al duur gevonden. Sommige Deense films lagen er zo gerust voor 30 euro, terwijl ik die via ebay gesealed kon kopen voor 5,50 inclusief. Vooral een zaak van leuke aanbiedingen en personeel met goede kennis, maar meer eigenlijk niet naar mijn mening.

Mochizuki Rokuro

• 18921 berichten
  • 15400 stemmen

De 3e nieuwsbrief trekt meer een rookgordijn op, dan dat er wat duidelijk wordt.

Er zijn nu veel aanbiedingen, maar daar zit eigenlijk niets bijzonders tussen. Bovendien werken de links (bij mij?) niet goed. Klik je op Asian krijg je Deuce Bigalow etc.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Qua import heb ik ze trouwens altijd al duur gevonden.

Eens. Maar af en toe voor een nederlandse dvd....

Ik zal 't verder niet missen.

neo

• 15410 berichten
  • 9668 stemmen

Toch is het stiekem wel een stukje Rotterdamse trots

kappeuter (crew films)

• 74010 berichten
  • 5893 stemmen

De reden dat ik vaak niet bij Ro-disc bestel, is dat de winkel hogere verzendkosten rekent dan de concurrentie.

2,49 is gewoon geen pretje als je even een dvd-tje wil bestellen.

Een ander ding is dat nu bijvoorbeeld Aaltra in de aanbieding is voor 5 euro. Maar de film is niet in voorraad...

Als iets in de aanbieding is, verwacht ik dat wel.

boerenpummel

• 1012 berichten
  • 3575 stemmen

Het toeval wil dat ik ook eergisteren Aaltra heb gekocht bij Rodisc en hij was gewoon op voorraad, want inmiddels heb ik betaald. Ik denk dat er van veel dvd's nog slechts een kleine voorraad is..

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Ik snap dit eigenlijk niet wat er nou echt de reden voor moet zijn dat ze hun deuren zouden gaan sluiten, maar sinds de dvd een bekend verschijnsel werd was ik hun vaste klant geworden. Die goede service en deskundigheid zal ook allemaal wel, als je precies weet wat je wilt koop je echt niks voor die extra service, bovendien vond ik het knap irritant dat ze je altijd naar je e-mail adres vroegen om je te overladen met nieuwsbrieven. Ik wilde zo rond 2000 mijn hele filmcollectie vervangen door de dvd equivalenten, het meeste daarvan zijn bepaalde cultfilms,moeilijk te verkrijgen oudere films en onbekendere anime's en maakte zodoende kennis met hun prijsbeleid. Die prijzen bij de import waren niet mals, daar moest ik flink voor slikken, het werkte niet echt in hun voordeel toen ik vrijwel alles op het wereldweb flink(!!) goedkoper kon tegenkomen. Mijn vrienden en ik kochten er echt voor duizenden euro's, waarmee ze door hoge marges en de euro echt flink aan ons moeten hebben verdiend. Ze boden meestal een knaak voor je aangboden dvds en kreeg ik wel weer maagzuur om te zien dat je schijfje wel voor een exclusieve prijs tussen de tweedehands lag. Toen freerecord dvds begon te verkopen was hun makkelijke positie in een keer verloren, moeten we er natuurlijk wel bijzeggen dat dat een echte prijsvechter is, maar nog steeds kan ik niet voorstellen dat tegen 2004 daar hogere prijzen gevraagd werden bij aanbiedingen dan normale aankopen bij FR. Bij ruilen deden ze echt altijd moeilijk, al zag die verkoper echt wel dat ik ze vanochtend nog had gekocht en ik de verkeerde hoes had gepakt, nou ja pech.. dan moest je ze maar tweedehands aanbieden, tss en bij freerecord nemen ze zonder gemor terug. Kan natuurlijk zijn dat ze hun omzetten als prioriteiten stellen, maar voor de additionele aankopen had het voor mij grote gevolgen,.Gaandeweg zijn mijn vrienden en ik geheel gestopt met het kopen bij rodisc ik zag er gaandeweg ook steeds minder mensen hun aankopen doen. Ik heb verder wel het beste voor met rodisc, leuk om zijn specialiteitenwinkel in de buurt te hebben, alleen wel zonder mij als koper.

Mochizuki Rokuro

• 18921 berichten
  • 15400 stemmen

Ik blijf de reden een beetje mistig vinden. En de oplossing die daarbij hoort ook. Dit is hun laatste nieuws bericht....

"Zoals in eerdere nieuwsbrieven vermeld, zou Ro-Disc in 2007 verschillende projecten opstarten, wat niet gelukt is doordat het vinden van vakkundig personeel een groot probleem bleek en de Nederlandse industrie Ro-Disc niet wilde steunen. Een gevolg was een volledige terugtrekking van een financier, waardoor het einde van Ro-Disc onvermijdelijk leek.

Door de opvallend goede resultaten in december leek het er toch op, dat Ro-Disc zelfstandig door kon gaan, wanneer januari ook een voorraadverlaging liet zien om voor de nodige liquiditeit te zorgen.

Tot onze grote spijt is de verlaging van de voorraad in januari niet voldoende doorgezet, waardoor Ro-Disc niet zelfstandig verder kan gaan.

Zaterdag 1 maart is de allerlaatste dag dat Ro-Disc open zal zijn in de huidige opzet. Uitstel is niet meer mogelijk. Ro-Disc zal vervolgens gesplitst aan drie partijen verkocht worden. De splitsing is als volgt:

1) Een internetsite

2) Een winkel in Rotterdam

3) LaserDiscs

Het is momenteel niet duidelijk, welke partij de naam Ro-Disc zal aanhouden. Hierover wordt nog onderhandeld. Ook is het niet 100% duidelijk vanuit welke lokatie welke partij zal opereren. Zoals het nu naar uitziet, is de kans groot, dat de winkel verplaatst wordt richting centrum.

Het Ro-Disc team"

niethie

• 7314 berichten
  • 6809 stemmen

Volgens mij is het gewoon een smerige publiciteitstunt om om zoveel mogenlijk geld te verdienen.

P8rb

• 10773 berichten
  • 1790 stemmen

Heb ooit een keer een dvd gekocht bij Ro-Disc. voor de rest niet echt een bijzondere online winkel, prijzen zijn behoorlijk hoog moet ik zeggen, nu zitten er wel wat mooiere prijzen bij door die opruiming. Maargoed, ik ga deze webshop niet missen (als het geen publiciteitstunt is)

Observator

• 18281 berichten
  • 3505 stemmen

Voor wie online nog wat wil bestellen bij Ro-Disc:

Ro-Disc schreef:

Ro-News 488: Laatste internetweek!

Nog 6 dagen!

Opgelet: U heeft nog 6 dagen de tijd om bestellingen via internet te plaatsen!

Aanstaande zondag 24 februari zal de laatste dag zijn, dat de site gelinkt zal zijn aan onze database. Bestellingen plaatsen is dan NIET meer mogelijk.

Van maandag 25 februari tot en met zaterdag 1 maart zal het alleen mogelijk zijn om in de winkel aan de Mariniersweg te Rotterdam te kunnen profiteren van de vele spectaculaire aanbiedingen.

niethie

• 7314 berichten
  • 6809 stemmen

Nog even ter herrinering ro-disc in zaterdag voor de laatste dag geopend...

wo2-Freak

• 834 berichten
  • 0 stemmen

Zijn die aanbiedingen dan goed ofzo?

kappeuter (crew films)

• 74010 berichten
  • 5893 stemmen

Wat denk je?

wo2-Freak

• 834 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk van niet want die winkel is toch failliet? Anders zouden ze niet gaan sluiten...

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb enkele dagen terug nog een Cinema Scandinavia-box voor een mooi prijsje kunnen bestellen.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

En daarom gaan ze hun prijzen verdrievoudigen, want dan hoeven ze de deuren niet te sluiten!!! Allemaal naar Ro-Disc!!!

wo2-Freak

• 834 berichten
  • 0 stemmen

dat is dan eigenlijk best wel dom, want ik zij dat de prijzen duur waren en dat ze daarom failliet zijn gegaan en sluiten. En dan gaan ze hun laatste dagen zelfs de prijzen verhogen, wat een domme mensen die hebben er geen verstand van lijkt me.

maxcomthrilla

• 15568 berichten
  • 2761 stemmen

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

De economie-les is voorbij.

Waar ligt Ro-Disc trouwens in Rotterdam? Ben daar toch morgen.

Mochizuki Rokuro

• 18921 berichten
  • 15400 stemmen

Vlakbij station Blaak

wo2-Freak

• 834 berichten
  • 0 stemmen

Welke economie-les??

als je iets beter leest staat het een paar berichten boven, Mariniersweg rotterdam............

niethie

• 7314 berichten
  • 6809 stemmen

Was daar vandaag en het was toch echt de laatste dag mooie aanbiedingen drie halen twee betalen op alles wat ze hebben dvd's, laserdisc's, merchendise en meer, heb zelf nog een mooie stapel laserdiscs meegenomen aangezien ik pas een speler heb gekocht.

Die mensen daar zijn best vriendelijk helpen je goed maar aan de andere kant het ik ook wel een beetje het idee dat ze je af en toe naaien met die prijzen, sommige dingen zijn ook veels te duur maar in ieder geval ben ik er de afgelopen maand iedere week geweest en een hele hoop dingen waren in prijs verlaagt.

Ving trouwens op van een van zo'n medewerker dat er half maart nieuwe eigenaren in kwamen maar ze wisten nog niet zeker of hij op dezelfde locatie zal blijven

(hoop het wel fijn zaakje).

Maar uh by the way weet iemand nou al waarom ze gesloten zijn dat zouden ze toch melden op de site heb er zelf nooit iets over gelezen

DaanvdB

• 11 berichten
  • 7 stemmen

Vandaag last ik dit op de site:

"

OPGELET: Ro-Disc is per 24 februari gestopt met het aannemen van internetbestellingen.

De winkel is tot en met 1 maart opengebleven.

In april zullen zowel de winkel als de site een nieuwe eigenaar krijgen.

U kunt deze site blijven bezoeken om de ontwikkelingen te volgen.

Omdat er meerdere overnamekandidaten zich aandienden, heeft de afwikkeling iets langer op zich laten wachten dan verwacht.

Vanaf 14 april heeft een opkooppartij Ro-Disc als geheel overgenomen. Dit is dus inclusief alle voorraden.

De nieuwe eigenaar heeft helaas geen intentie om een winkel en/of een internetsite voort te zetten.

Ro-Disc is dus definitief geschiedenis....

"

Erg jammer. Ik was een heel tevreden klant daar en kocht er best veel. Nu moet ik dus op zoek naar een alternatief (assortiment+prijs+service). Ik vraag me af of er nog zoiets is in Nederland na het vertrek van Rodisc.

PascalvE

• 308 berichten
  • 22 stemmen

Inderdaad jammer, Rodisc was erg goed en op veel vlakken best uniek.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.