• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.170 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.055 gebruikers
  • 9.374.134 stemmen

iCheckMovies

zoeken in:

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

100 Science Fiction Films (BFI Screen Guide): 50/100

53 Magyar Film - Best Hungarian Films: 1/53

Annecy Festival's 100 Films for a Century of Animation: 75/100

Asian Cinema: A Field Guide: 101/843

François Truffaut's The Films of My Life 26/108

Il Grande Cinema Italiano 27/250

Tim Dirks' Most Controversial Films of All-Time 56/102

TimeOut' 100 Best French Films 27/100

Leuke nieuwe lijstjes wel. Ook ik ben voornamelijk blij met de Hongaarse, mede omdat ik er pas één titel van gezien heb (en dat was ook nog eens eind jaren '90). Tevens vind ik de animatielijst heel interessant. Weer genoeg mooie dingen om te ontdekken.

Ik zit op de Italiaanse en Aziatische lijst (niet geheel verrassend) een stuk lager dan jullie, maar dat zal wel zo blijven. Om eerlijk te zijn valt het me reuze mee dat ik tot aan de 100 kom op een Aziatische lijst.

Ik zal er overigens niet echt door stijgen in de ranking, afgelopen maand van 269 teruggesukkeld naar 275, teveel series en films herkeken in plaats van nieuwe te hebben ontdekt. Al herstelt dat vandaag behoorlijk door even flink wat van die Annecy lijst te hebben gezien.

Maar ondanks dat ik helaas geen 100 plaatsen stijg: ik krijg er wel drie (bronze) awards bij, die BFI science fiction, Annecy en Tim Dirks most controversial films. Nu nog even de AFI's 100 years...100 laughs inkoppen en mijn documentary award terugkrijgen na die landslide nieuwe entries van vorige week, en dan heb ik er eindelijk 80.

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

de rankings zijn nog niet helemaal verwerkt, maar ik ga RamonK iig in het klassement voorbij schieten van 4086 official checks gisteren naar 4183 vandaag, een kleine 100 erbij dus!

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

John Milton welke animatielijst? Er staan er nogal wat op.

(Ik vind het maar lang duren met dat nieuwe ontwerp )

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Die hij daaronder heeft gelinkt, die van Annecy - dat is een nieuwe officiële toplijst: https://www.icheckmovies.com/lists/annecy+festivals+100+films+for+a+century+of+animation/

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Nieuwe design laat inderdaad lang op zich wachten, Dick2008. Ben benieuwd wanneer we dat kunnen verwachten, die nieuwe look. En idd die link die MR hierboven heeft gepost. Btw, onthield jij nou hoeveel top list checks je had beavis, of kon je ergens zien wat je gisteren had? Volgens mij heb ik het al eens gevraagd maar ik weet het niet meer.

Ik moet in elk geval weer een plekje of 5 gestegen zijn morgen gok ik, nadat ik een aantal uren ver-annecy-d heb. Paar leuke shorts ontdekt.

Mooi aantal checks trouwens beavis, 4183, ik ben net de magische grens van 3000 voorbij deze maand. Ik zie dat je net 39 geworden bent (gefeliciteerd nog!) benieuwd wat ik over 4,5 jaar voor aantal heb. Als ik op Letterboxd kijk dan heb ik dit jaar tot nog toe 190 films gekeken, in 2014 290 en 2013 314 stuks. Maar daar zit herkijken bij (wat ik VAAK doe) en films die niet op official lists staan. Weet dus niet zeker of ik dat haal op mijn 39e

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

het is geen wedstrijd

... al voelt het soms wel zo voor me, maar dat is gewoon omdat ik zo graag, zo veel en alles wil zien... verbanden wil leggen, diepgang, het juiste historische perspectief enz enz het mooie is dat het bijzondere er nog steeds niet afgaat voor me! maar in principe waren de tijden dat ik rond de 250 per jaar zag en dat héél veel vond ook gewoon heel erg prima, daar kan ik met nostalgie op terug kijken (al vond ik toen óók al dat ik nog veel te weinig had gezien )

als er nieuwe lijsten zijn e.d. maak ik er vaak even een punt van om "de stand te noteren" zodat ik de vergelijking kan maken... heb geen idee of je ook via logs ofzo terug zou kunnen kijken, maar ik doe het dus met pen en papier.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

beavis schreef:

als er nieuwe lijsten zijn e.d. maak ik er vaak even een punt van om "de stand te noteren" zodat ik de vergelijking kan maken... heb geen idee of je ook via logs ofzo terug zou kunnen kijken, maar ik doe het dus met pen en papier.

Kijk. Misschien is dat helemaal geen slecht idee. Ik ben dol op statistiekjes, maar ben er zelf helemaal niet goed in excel e.d.. Maar mijn aantal official checks wat bijhouden dat moet me wel lukken natuurlijk!

Benieuwd trouwens wanneer die top users er komen te staan idd, bij die nieuwe lijsten

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

Yesterday's award updates also involved you!

Gained:

100 Science Fiction Films (BFI Screen Guide) (silver)

François Truffaut's The Films of My Life (bronze)

Tim Dirks' Most Controversial Films of All-Time (bronze)

TimeOut' 100 Best French Films (bronze)

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Hmmm, ik heb nog niets

zouden hun eigen computers dat allemaal uit moeten rekenen, dat er soms best wat tijdverschil tussen zit? ik neem aan van wel? geen idee hoe dat precies werkt eigenlijk.

edit: op jouw pagina staat dat je ze zelfs al "23 hours 21 minutes ago" gekregen hebt, beavis

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

John Milton schreef:

zouden hun eigen computers dat allemaal uit moeten rekenen,

Er zal inderdaad ergens een scriptje draaien om dat allemaal te berekenen. Allicht dat ze dat wat gespreid (en misschien ook op minder drukke momenten van de dag) doen, om het gewone surfverkeer niet in de weg te zitten. Meestal redelijk zwaar zulke berekeningen, en je wil je bezoekers geen minuten lang laten wachten op een pagina (of zelfs je site helemaal uit de lucht halen).

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

hij lijkt het inderdaad gewoon op alfabetische volgorde te doen, voor zover ik dat aan de hand van mijn beperkte vriendenaantal op ICM kan beredeneren, aangezien mijn vrienden die met A en D beginnen wel al een update hebben gehad en de Onderhonden, Verhoevens en Yume's onder ons niet

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Dat verwerken gaat altijd heel onregelmatig, ik zie daar eigenlijk geen logica in.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Dat verwerken gaat altijd heel onregelmatig, ik zie daar eigenlijk geen logica in.

Je hebt gelijk, want user Onshy is wel verwerkt. Weird.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

beavis schreef:

de rankings zijn nog niet helemaal verwerkt, maar ik ga RamonK iig in het klassement voorbij schieten van 4086 official checks gisteren naar 4183 vandaag, een kleine 100 erbij dus!

Haha! Volgens mij moet 't bij mij nog allemaal bijgewerkt worden, maar het zou best zo kunnen zijn.

Maar laten we wel wezen: ik probeer ook wel eens lijstjes vol te krijgen en ik laat me ook wel eens leiden door de competitieve aard van die site, maar in principe is dat gecheck grote onzin. ICM is z'n credibility al lang kwijt natuurlijk. Zo krijg ik voor films als Tokyo.Sora en Interiors (wat mij betreft Allen's beste) geen 'official check', terwijl The Nutty Professor II en Twilight wel in officiele lijsten staan. Dan houden we onszelf toch voor de gek? Niet?

Als ik een boek schrijf over cinema in de 80's en ik noem Blade Runner een meesterwerk en Trancers een goedkope ripoff, en dat boek wordt tot lijst omgeturnd voor de ICM site, dan valt er voor beide films een official check te behalen. Das nie echt boeiend eigenlijk.

Dat is bij die Aziatische lijst wellicht ook het geval; prijst de schrijver Jackie Chan's HK samenwerkingen met Yuen Woo-ping in het hoofdstuk Hong Kong Cinema en sluit ie dat hoofdstuk af met 'uiteindelijk ging Chan naar Amerika om ongeinspireerd genrewerk zoals de Rush Hour trilogie te maken' dan vallen er plots 3 official checks te verdienen voor die films. Tsja...

Uiteindelijk kan het maar 1 kant op gaan: alle checks worden 'official checks'.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ramon K schreef:

Zo krijg ik voor films als Tokyo.Sora [...] geen 'official check'

Dat is pas als mijn lijst een officiële wordt!

Mijn lijst is trouwens ook bijgewerkt, sta nu op 5224 official checks, dus dat is 169 erbij. De users om mij heen zijn nog niet 'bijgewerkt'.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

beavis schreef:

het is geen wedstrijd

En dan vervolgens zeggen de standen te noteren.

Ik wist niet eens dat er een ranking was en al helemaal niet dat die rekening zou hebben met checks en officiële checks. Wat voor onzin is dat dan?

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

Dat zijn echt de donkere krochten van het filmfandom. Betreden op eigen risico

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

ICM is een handige tool om je wat gestructureerd met films bezig te houden EN de rankings en andere onzin zijn uiteraard gewoon lollig. Een beetje fun mag er ook zijn. De checks van RamonK blijken inderdaad later te zijn verwerkt en nu ben ik hem inderdaad nog nEt niet voorbij. Lollig. Wat ik bedoelde met dat het geen wedstrijd is, was uiteraard dat het in werkelijkheid niet moet gaan om hoeveel je ziet. Ik ga nu ook niet als een gek die nieuwe shortslijst af zitten werken, alleen omdat het makkelijk scoren is, zonder werkelijk grote interesse te hebben in die filmpjes momenteel...

Met de scores vergelijk ik mezelf een beetje met de rest, maar ze zijn bij mij altijd een bijproduct, niet iets waar ik naar streef of actief aan werk, anders had ik ondertussen al flink wat platinum awards in de virtuele kast staan.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Die van mij zijn nog steeds niet verwerkt, die drie nieuwe awards wel, maar de ranking niet. Echt wat MR zei, er lijkt niet veel logica in te zitten. Eens met wat Beavis hierboven zegt, voor mij is het voornamelijk nieuwe dingen ontdekken, maar ik vind het spel-element leuk. Echt hoog eindigen in die ranking zal ik nooit doen aangezien ik teveel herkijk, en ook veel tijd spendeer aan series, muziek, lezen en mijn PC. Keuzes. Maar als ik kan stijgen door iets te doen wat ik geweldig vind (animated shorts kijken), dan zal ik dat zeker niet laten! Net in de trein naar werk weer twee gezien.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Tweede in de Asian Cinema lijst https://www.icheckmovies.com/lists/asian+cinema+a+field+guide/topusers/

Ook twee plaatsen winst in de totaalrangschikking, net voorbij twee lui die alleen maar official check films kijken en weer een paar maanden nodig hebben om mij nu in te halen, want ik geloof niet dat ze er iets bij hebben gekregen. "Altijd handig een beetje vlees op de botten"

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

15e hier, komt ook gelijk op de tweede plaats in mijn persoonlijke lijstjes-klassement

Wij scoren op alle Aziatische lijsten wel beter dan de meeste ICM-users.... Toch wel opvallend. Zou het een IFFR invloed zijn? Zijn we in Nederland "verwend" wat betreft films uit het Oosten?

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

"Pas" 28e in die lijst. Ik mis gewoon teveel klassieke stemmen om hoog te komen in de lijsten. Enige uitzondering is de HKLoveFilm lijst, maar HK heeft dan ook niet veel klassieke klassiekers

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Ik sta stevig verankerd op de 697e plek van de Asian Cinema list. Dan doe ik het met de 31e plek voor de Annecy lijst toch ietsjes beter, maar daar ga ik ook nog wel op stijgen.

Ik ben trouwens wel wat gestegen, van 275 naar 266 in de algehele ranking, maar dat komt ook (of zelfs voornamelijk) omdat ik wat shorts gezien heb de afgelopen week...

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb qua awards wel 17X platinum. Plus 10 awards die platinum kunnen worden via het zien van één enkele film, plus nog eens 9 waar ik er nog 2 of 3 voor moet afwerken. Dat is mijn enige 'verdienste' (maar dat komt waarschijnlijk omdat ik qua films kijken nogal 'allround' ben).

Maar om die lijsten af te werken moet ik verschillende ellenlange Bollywood films gaan zien (waar ik weinig zin in heb; ik heb My Name is Khan al maanden hier liggen oa). Verder moet ik nog twee grote Kusturica's zien (Underground en Gypsies), maar ze kosten momenteel gewoon te veel geld om aan te schaffen vind ik.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

De Hongaarse lijst komt bij mij meteen bovenaan te staan (met een 46ste plek), nog net voor de Kinema Junpo lijst. De nieuwe Aziatische lijst komt op een vijfde plek binnen, waar ik 77ste sta. Een kleinere lul dus. Maar wel een gare lijst, als zelfs Verhoeven hoger staat

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Van die Hongaarse lijst heb ik er slechts 2 gezien. Er is wel zo'n top 250 actiefilms waar ik heel hoog in sta, maar waar elke zichzelf respecterende filmliefhebber waarschijnlijk niet in wil staan.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

http://www.icheckmovies.com/signature/925/tspdt+2000s.png

http://www.icheckmovies.com/signature/925/tspdt+1000.png

Twee mijlpalen die ik toevallig gisteren bereikte. Het kwam door Heremakono + The Round-Up. Prachtfilms.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

http://www.icheckmovies.com/signature/107250/tspdt+1000.png

Maar die Doubling the Canon heb je gek genoeg drie keer zoveel gezien als ik!

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Welke short heb je net gekeken?

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

hahaha nee serieus, het is in dit geval echt toeval

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.