• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.056 gebruikers
  • 9.374.212 stemmen

iCheckMovies

zoeken in:

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Hoe zien jullie dat disliken eigenlijk?

Ik doe het zelf niet, maar hier zie ik

https://www.icheckmovies.com/lists/moviemeter+top+1000/mcsavah/

dat ook al iemand hem disliked.

Ik kan met films er nog iets van voorstellen, maar bij lijstjes. Iemand doet moeite en vervolgens ga je hem disliken.

(Edit heb het vorig jaar in mei ook al opgemerkt . Liken doe ik wel, als zijnde favoriete films, of handig lijstje...)

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Iemand had mijn persoonlijke (maar openbare, want ik wilde hem met iemand delen) watchlist gedisliked, tsja... Ik snap het nut daar ook niet van. Lekker negeren zou ik het.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Van beide kanten dan. Lijstje https://www.icheckmovies.com/lists/steven+spielberg+filmography/mi-16evil/. Kan je snel zien welke films je hebt gezien. Waarom je dat dan moet disliken.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Snap ook niet helemaal waarom die functie (disliken) er is ingebouwd.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

Op MovieMeter kan je toch ook stemmen van 0.5* tot 5.0*? Zou een beetje gek zijn moest het enkel beginnen van 3.0*, niet?

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Je kunt nu een preview krijgen van het nieuwe design bij elke film: https://beta.icheckmovies.com/movies/ilo+ilo/

Als het maar beter werkt qua zoeken en zo vind ik het best. Ik vond zowel het oude als het nieuwe er niet uitzien.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Over de likes/dislikes.

Bij lijsten gebruik ik die ook niet, ik heb 1 list geliket (Mark Cousins), maar nooit één gedisliket.

Bij films gebruik ik de like voor al mijn 4.5* en 5.0* films. Ik heb maar één film gedisliket (de bekende), maar ga de overige films die ik niet goed vind niet disliken.

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

je hebt mensen die met like en dislike aangeven wat ze van de film vonden (omdat dit in principe niet kan op de site, daar is ze ook niet echt voor bedoeld). vanaf een bepaalde score krijgt alles dan een duimpje omhoog of naar beneden. ikzelf probeer het te houden bij de films die ik echt favoriet zou noemen en de films die echt enorm tegen vielen. vind dat laatste toch ook wel zijn nut hebben bij het bepalen van iemands smaak. en concreet zal het ook wel effect hebben op welke films in de officiële ICM-favorite lijst komen(?)

misschien nog iets voor de volgende MM1000, dat iedereen een lijstje van tien titels extra kan aanleveren die elk 250 strafpunten aftrek krijgen?

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Doe mij dan maar 10x250 punten aftrek voor die ene dislike

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Wordt inmiddels nog moedelozer dan ik al was over de lui die daar op het forum rondhangen.

De Italiaanse Top 100 is net bekend gemaakt en er staat geen enkele film in de lijst die niet in een toplijst staat. Echt kuddevolk en napraters daar - verschrikkelijk gewoon. Niet geheel verrassend zijn mijn twee hoogste noteringen die er niet in staan (#5 en #6) twee titels die inderdaad... in geen enkele officiële toplijst staan! edit: er heeft zelfs niemand anders op gestemd

Ik stemde zelf op 50 van de 100 titels, die overige 50 zullen allemaal wel in die categorie vallen.

Heb er nog een opmerking over gemaakt, maar ze zullen me straks allemaal wel weer uit gaan maken voor rotte vis, dat dat niet waar is en zo.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Op MovieMeter kan je toch ook stemmen van 0.5* tot 5.0*? Zou een beetje gek zijn moest het enkel beginnen van 3.0*, niet?

Nee, maar hier kan je niet een gehele toplijst "disliken", daar gaat het mij om.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Beetje nodeloze negatieve energie als je het mij vraagt. Lijstjes negatief beoordelen. Ik doe het bij films wel, maar dat beschouw ik hetzelfde als een film hier een beoordeling geven.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

danuz schreef:

Nee, maar hier kan je niet een gehele toplijst "disliken", daar gaat het mij om.

Nee, de kern van MM is "film", de kern van ICM "lijst", vandaar het verschil toch?

Ik word soms een beetje gek van het gebrek aan "negatieve energie" op sommige sites. Van die plekken waar alles leuk en gezellig en inspirationeel is ...

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Wordt inmiddels nog moedelozer dan ik al was over de lui die daar op het forum rondhangen.

De Italiaanse Top 100 is net bekend gemaakt en er staat geen enkele film in de lijst die niet in een toplijst staat. Echt kuddevolk en napraters daar - verschrikkelijk gewoon. Niet geheel verrassend zijn mijn twee hoogste noteringen die er niet in staan (#5 en #6) twee titels die inderdaad... in geen enkele officiële toplijst staan!

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Nee, de kern van MM is "film", de kern van ICM "lijst", vandaar het verschil toch?

Ik word soms een beetje gek van het gebrek aan "negatieve energie" op sommige sites. Van die plekken waar alles leuk en gezellig en inspirationeel is ...

True en true. Ik ben gewoon gepikeerd dat ik gelijk een dislike kreeg op mijn bescheiden top 80 aldaar

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

Hah, ik heb er 6! Olifantenvelletje kweken

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Hij staat nieteens een week online, ik heb daar verder niks gechecked, hoe komen mensen uberhaupt op mijn lijst?! Grrr

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik had m ook nog niet gezien, maar ik heb niet gedisliket, hoewel ik dat eigenlijk moet doen, omdat hij zo kort is dat je daarom niks heb ingestuurd voor de MoMe Top 1000

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Ik verdenk jou ergens toch wel hoor

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12844 stemmen

Op zich wel jammer dat je niet kan zien wie het is. Beetje laf

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

danuz schreef:

Ik verdenk jou ergens toch wel hoor

Om je ongelijk te bewijzen wil ik er wel even een tweede dislike bij zetten hoor

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Omdat de 85% van de film uit de jaren pre-1980 komen concludeert een slimmerik daar ook nog:

This confirms that Italian cinema lost its international audience after 1980.

- Ik geloof dat ik het meedoen aan die polls maar voor gezien hou..

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5073 stemmen

Heb meen ik nog nooit een bijdrage aan dat forum geleverd en er vrijwel nooit op gelezen en als ik dit lees heb ik de behoefte ook al helemaal niet meer....

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Forrest Gump is een prachtfilm.

Favorites: 0

Dislikes: 0

Owned: 0

Top lists: 1

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Malick schreef:

Forrest Gump is een prachtfilm.

(quote)

Heb je hem wel gezien, Verhoeven? Ik zie naast de lacune die deze dis zou verantwoorden wel een ruime voldoende voor Forgetting Sarah Marshall staan. Is dat niet een stuk 'prutter'? Of ben je serieus dat je het een prachtfilm vindt? Je smaak een beetje kennende, Tastes like royal sarcasm to me Maar zonder hem gezien te hebben afserveren wont't do, of course.

In any case, net zoals ik kan genieten van Back to the Future voor wat het is, kan ik dat ook van Forrest Gump. Los van alle artyfarty en filmwetenschap. Of lees ik je nu verkeerd?

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Jep, in me jeugd vaker gezien.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

De Italiaanse Top 100 is net bekend gemaakt en er staat geen enkele film in de lijst die niet in een toplijst staat.

Maar is dat bezwaarlijk dan? En hoe kun je dat vermijden als bijvoorbeeld 'Criterion' en 'MoC' al een eigen official checklist krijgen? Ik heb niet meegedaan aan de poll, maar ik denk niet dat ik films had gekozen die niet al op een official list staan (edit: ik zie er nu toch 2); de meeste Italiaanse films die ik gezien heb (en waardeer) zijn van grote regisseurs en regelmatig ook nog gepresenteerd door bijvoorbeeld Criterion of MoC (of BFI of AE). Uiteindelijk krijgt elke film een official check. Dat is het nadeel van icheckmovies. Toch?

Van de 500 films die ik heb ingeleverd voor de MM Top 1000 hebben er slechts 34 geen official check. En binnenkort komen die ook gewoon in lijsten terecht. Dat is onvermijdelijk. En toch vind ik dat mijn Top 500 rocks!

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Je moet voor de gein eens proberen een klassieke film noir te vinden, die geen official check krijgt op icm; Die hele TSPDT lijst (1000) staat er op (in twee delen)!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ja en Nee. Laten we even Italië als voorbeeld nemen. Tuurlijk zijn er een hoop klassieke films die veel mensen kijken en ook gewaardeerd worden. Maar het is gewoon niet waar dat er vroeger betere Italiaanse films gemaakt werden dan nu. Eerste probleem is natuurlijk dat 'beter' een kwalificatie is die niet kan, maar goed - laten we zeggen beter gewaardeerd. Of, wat ik wilde uitdrukken - vrijwel uitsluitend. Ik heb pas I Soliti Ignoti gekeken. Nou, dat is gewoon echt een oubollige film. Redelijk vermakelijk, maar dan heb je het wel gehad. Wat doet zoiets nog in lijsten? Echt geen idee. Il Posto van Olmi daarentegen vind ik wel erg goed. Dat is natuurlij keen voorbeeld van mijn smaak, maar wat ik dus niet begrijp is dat blijkbaar iedereen, behalve ik, I Soliti Ignoti lijkt te waarderen. En bij de moderne films (als ze al gekeken worden omdat er op iCM van dat officiële checkvolk rondhangt) ligt de spreiding meer uit elkaar. Er worden films gewaardeerd, neem bijvoorbeeld Bellocchio of Sorrentino, maar de spreiding is er meer. Dat zou je bij oude films ook moeten zien. Wat ook kan meespelen is dat die oude ook maar door ene kleinere groep bekeken wordt, maar dan nog wil het er bij mij niet in dat iedereen die dan ook goed vind.

En ik denk dat er los daarvan ook wel een groot verschil zit in ons kijkgedrag en waardering. We grazen voor een deel wel in dezelfde hoeken en waarderen allebei de klassieken wel, maar de accenten liggen toch anders. Er zijn weinig neorealistische films die bij mij op meer dan 3.0* (als ze dat al halen) kunnen rekenen, terwijl vanaf de Jaren 50 in Italië wel meekan in de hogere waarderingen. De Sica ben ik nooit zo kapot van geweest, dus er zijn er maar twee van de drie die ik wel goed vond in mijn Top 100 beland - Bicycle Thieves stond bijvoorbeeld niet in mijn lijst. Hetzelfde zie je in de Japan-lijst.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

En toch is dat gewoon een kwestie van smaak, verkrijgbaarheid en overlevering Mochizuki Rokuro. (misschien straks even uitgebreider op ingaan). Hoeveel Italiaanse jaren 80 films heb ik via de legale weg uberhaupt kunnen zien? En als ik nu besluit een film noir dieet te houden de komende 2 jaren dat krijg ik voor 99 uit 100 films een official check. Niet omdat het de beste noirs zijn, maar enkel omdat al die noirs op icm staan 'geregistreerd'.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.