menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / iCheckMovies

zoeken in:
Zag er 91. Minder dan verwacht.

145/250
ICM is heel handig om dat soort aantallen eens te kunnen checken

er staan films hoog op die lijst die ik waarschijnlijk nooit zal gaan kijken, maar ook zeker die hoog op mijn eigen te zien lijstje staan.... beetje mixed bag wat dat betreft en lastig te gebruiken als persoonlijke tip lijst voor mij, maar interessant om af en toe eens een blik op te werpen

Dankjewel! Interessante lijst. Had ik eigenlijk nooit bewust naar gekeken.
Heb er zelf 137 van gezien. Van de hoogste 25 die ik heb gezien staan er 19 op mijn lijst van favoriete films (4,5* en 5*). De hoogste die ik niet heb gezien is #2.

beavis schreef:
er staan films hoog op die lijst die ik waarschijnlijk nooit zal gaan kijken, maar ook zeker die hoog op mijn eigen te zien lijstje staan.... beetje mixed bag wat dat betreft en lastig te gebruiken als persoonlijke tip lijst voor mij, maar interessant om af en toe eens een blik op te werpen
dat had ik ook, al resteren er voor mij meer tips dan voor jou, simpelweg omdat ik er minder heb gezien. Maar er staan een behoorlijk aantal Bollywood en Turkse komedies in die ik echt liever vermijd...

Over tips gesproken,

Marketa Lazarová (1967)
Jôen (1967)
Kong Bu Fen Zi (1986)

Dat La Notte nog in deze lijst staat....

Nieuwe update van de Fok! top 250

Vijf nieuwe officiële films:
Equilibrium (2002)
Herutâ sukerutâ (2012)
Only God Forgives (2013)
Reconstruction (2003)
Il y a longtemps que je t'aime (2008)

Vinyan, Dead Leaves, Grave, Victoria, Spring Breakers, Zatoichi, Taegukgi hwinalrimyeo, Ying xiong, Salinui chueok, Ghosts in the Shell, Mandy, Enter The Void, Ningen no jôken, La double vie de Verenique zijn maar een aantal voorbeelden van films die nieuw binnenkomen. Azie maakt echt een supergoede beurt in deze top 250.

Meh.

Ik wilde net mijn laatste 4 resterende checkjes erin knallen komende maanden. Nu moet ik er ineens nog 11

Zit Onderhond soms ook op Fok!?

Dat tweede rijtje films, die zijn binnengekomen in de lijst maar niet binnen de top-250 of zo?

McSavah schreef:

Dat tweede rijtje films, die zijn binnengekomen in de lijst maar niet binnen de top-250 of zo?

Jawel, jawel binnen de top 250 (ik denk dat er meer dan 50 nieuwe films zijn, maar ik heb gewoon een paar opvallende films genoemd). Maar dat zijn al films die een official check hebben.

Ik ben van 140/250 naar 137/250 gegaan maar met Into The Wild en Leon dat ik in tussentijd al gezien had, is dat dus al 139/250 (en morgen Reservoir Dogs), dus amper checks verloren.

Ah ik vat hem. Had eigenlijk verwacht dat die films al ergens een officiële check hadden (minus Helter Skelter misschien).

McSavah schreef:

Speciaal aangemeld voor de Top 250 dit jaar.

Onderhond schreef:
(quote)

Speciaal aangemeld voor de Top 250 dit jaar.
For real?

Absoluut. Je moet er ook niet lacherig over doen, het heeft duidelijk gewerkt

Nee, ik doe er zeker niet lacherig over. Het is heel strategisch! Maar kan dat nog wel op onze leeftijd, een account aanmaken voor Fok?

Jij bent ook geen spring chicken meer, toch

Onderhond schreef:
Absoluut. Je moet er ook niet lacherig over doen, het heeft duidelijk gewerkt

Om ergens invloed te hebben moet jij meedoen aan een lijst waar weinig deelnemers zijn. Met slechts 36 deelnemers was FOK een strategische keuze van je.

Het heeft trouwens niet veel gescheeld of Like Me zat ook in de toplijst... Als Onderhond nu eens die film gezien had, was het misschien gelukt. Of als ik hem hoger had dan rond plek 90. Of als ik een film als Lost River gezien had en hem goed zou gevonden hebben, was het ook gelukt voor die film. Aan de andere kant is de status van de Fok! top 250 als een officiële lijst wel in gevaar als het deelnemersaantal blijft zakken in de komende jaren. Hij stond al even ter discussie op het ICM forum, en de letterboxd top 250 werd ook al voorgesteld als een alternatief. Maar dat vind ik dan weer een beetje een vage toplijst (zelfs op de site zelf is hij niet echt officieel), en opnieuw een toplijst die weinig biedt naast de andere toplijsten, verder opnieuw gericht naar klassieke en arthouse cinema zoals we er al zoveel lijsten hebben (of mainstream lijst met een 'klassiek' tintje). De manier waarop die top 250 is samengesteld is ook hetzelfde als bij de MM top 250 of IMDb top 250, en samengesteld op basis van het gemiddelde van alle ratings die op die film gegeven zijn (met - ik vermoed - een veel lagere drempel dan de 25.000 stemmen op IMDb, ook relatief gezien, waardoor je meer klassieke films in de lijst krijgt).

John Milton schreef:
Maar kan dat nog wel op onze leeftijd, een account aanmaken voor Fok?

Jij bent ook geen spring chicken meer, toch

Nee, ik heb misschien het geluk dat ik die site (en z'n imago) verder ook niet zo ken.

Ik ben er ook niet echt super actief, maar lever al een jaar of 3 een lijstje in voor die toplijst. Zelfs als ik niet op MM had gezeten, deed ik het wellicht nog, omdat de eerste toplijst waaraan ik meedeed de FMovie top 100 was, en dit eigenlijk voor mij een drive was om wat meer films te gaan kijken drie of vier jaar geleden. En de organisator van die FMovie top 100 is gestopt omdat het deelnemersaantal te laag lag, maar is dezelfde organisator als de Fok! top 250, dus de enigen die daar zeer actief waren, zenden ook hun lijstje in voor de Fok! top 250. Ik denk dat dat er een stuk of drie - vier zijn. En twee ervan - eigenlijk drie, mij incluis - doen mee aan de MM top 1000.

Misschien dat ik ook wel een paar mensen van 9lives kan laten overtuigen om mee te doen aan de MM top 1000 van volgend jaar als dat goed is, trouwens. En op de Fok! en FM fora zal ik het ook laten weten, voor de mensen die geïnteresseerd zijn.

En verder ben ik op Fok! soms eens actief op de politieke fora (dat heeft zijn periodes), en misschien nog wel meer de wetenschapgedeeltes en weer, klimaat & natuurrampen. Vooral dat laatste check ik al een jaar of vier, dusja. Misschien langer. En eigenlijk had ik al veel actiever kunnen geweest zijn, als ik niet toen om de zoveel tijd mijn wachtwoord vergat op Fok!. Maar super actief ben ik er nooit echt geweest.

En Warp, Onderhond, Cikx en ik waren al vier v/d 36 deelnemers. Dus dat verklaart ook al waarom een paar v/d films de top 250 halen. Warp en Onderhond deden beiden voor de eerste keer mee. Vandaar bvb. de boosts voor de Noé films (en Irréversible kwam nieuw binnen in mijn lijst op 11). Zeker als je weet dat we 12 en dus eigenlijk minstens 14 deelnemers v/d vorige keer verloren zijn, en aan de lijst te zien dus een heleboel mainstream films.

Dropbox - -- FOK! -- 2018 Film Top 100.xlsx

dit is de volledige Fok! lijst trouwens.

kos
Haha, FOK, dat waren nog eens tijden, zo rond 2002

Eindelijk de 300 bereikt bij de Asian Cinema: A Field Guide-lijst. Hoe staan jullie ervoor?

315, maar da's een redelijk waardeloze lijst.

Net eentje gecheckt, sta nu op 274. Maar geen lijst die mijn interesse heeft.

148 maar. Ook mijn interesse niet.

16 maar zal er onrechtstreeks wel wat aan werken, als ik meer Aziatische cinema ga kijken (wat vroeg of laat zal gebeuren).

Nochtans relatief gezien (als je kijkt naar de persoonlijke ranking) één van mijn betere lijsten.

Het grote probleem met dat soort lijsten is dat ze vaak niet up-to-date zijn. Het is bijvoorbeeld al een lijst van 2007. Dat is elf jaar aan Aziatische cinema dat weer genegeerd wordt, en met veel lijsten op ICM (zeker bij die landen- en regiolijsten) is het erger.

Vandaag ook maar een account aangemaakt op ICM, maar wat een drama, zodra ik een film als ''gezien'' beoordeeld blijft hij maar hangen, zelfs na meerdere keren refreshen. Heb er net 89 als gezien beoordeeld, nog 239 te gaan.. Maar in dit tempo ben ik er volgend jaar nog niet.. Tevens heb ik wat bekende van hier een vriendschapsvoorstel gedaan, sommige zijn daar wellicht onder een ander naam, maar mocht ik je vergeten zijn, stuur me dan gerust een voorstel!

Soms is hij wat gaar daarmee idd, je hebt geen stemmen op IMDb Papabeartje? die kun je namelijk importeren.

Heb je verzoek goedgekeurd trouwens. Als je iets wilt weten, vraag maar raak

Nee ik zit zelf niet op IMDb, zag idd die optie staan, maar gaat 'm helaas niet worden bij mij, komt allemaal wel goed, zal straks de rest van de films ff ''checken'' scheelt dat het er maar 328 zijn, en niet zoals bij jou 4681, dan ben je wel ff bezig. Hartelijk dank voor je hulp!

NP, ja dan ben je er op tijd bij. Ik moest toen ik op MM kwam met de hand 2000-3000 stemmen oid toevoegen, dat was geen pretje.

Maar het is welk makkelijk hoor, we linken met veel MM toplijstjes ook naar een ICM lijst die een van ons maakt, en dan is het leuk om te zien in een oogopslag welke/hoeveel je ervan gezien hebt, en welke niet. En af en toe is het ook leuk om te zien dat iemand een bepaalde titel gezien heeft op het startscherm, je ontdekt toch dingen.

hij is bij mij ook wat traag nu trouwens hoor, dat is normaal beter. Vermoedelijk wat serverissues, had Letterboxd laatst ook.

John Milton schreef:
NP, ja dan ben je er op tijd bij. Ik moest toen ik op MM kwam met de hand 2000-3000 stemmen oid toevoegen, dat was geen pretje.

Maar het is welk makkelijk hoor, we linken met veel MM toplijstjes ook naar een ICM lijst die een van ons maakt, en dan is het leuk om te zien in een oogopslag welke/hoeveel je ervan gezien hebt, en welke niet. En af en toe is het ook leuk om te zien dat iemand een bepaalde titel gezien heeft op het startscherm, je ontdekt toch dingen.

hij is bij mij ook wat traag nu trouwens hoor, dat is normaal beter. Vermoedelijk wat serverissues, had Letterboxd laatst ook.

Ja precies, zitten hele leuke aantrekkelijke opties bij, nu heb ik me eigen dan ook aangemeld bij de groep ''Moviemeter'' en zie dan staan: Checks 120,283 (205,398 total) Is dat het aantal wat we in totaal met de hele groep hebben gecheckt/bekeken? Ik heb nu 149 films toegevoegd, maar aan die Checks is nog niets veranderd, of veranderd dit 1 maal p/d o.i.d? Vind die ''awards'' die je kunt behalen, ook wel iets hebben, geeft toch weer een uitdaging films in een bepaalde categorie te bekijken! Ja ik zal dat lijstje bij vrienden misschien even domineren, omdat ik nog zo'n 170 titels moet ''checken'' vermoedelijk heb je het meeste daarvan wel gezien.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:36 uur

geplaatst: vandaag om 13:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.