- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste westerns
Beste westerns
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Allereerst, de muziek van Once upon a time in the west vind k veel mooier.
De muziek van C'era en Il Buono zijn eigenlijk best verschillend.. Ik heb ze beide op CD staan, en luister ze 1 of 2 keer per week, en beiden zijn inderdaad geweldig goed.. Hoe krijgt Ennio Morricone het toch voor elkaar..?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3859 stemmen
waarom wordt dances with wolves hier nergens genoemd???
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Ik dach eerst dat dit een grap was Phoenix, maar ik ben gister naar de Bios geweest naar Kill Bill 2......
GEWELDIGE FILM
en je kunt hem als western zien. Hebben jullie de aftiteling gelezen, er een aantal bekende western mensen (sergio leone, Charles Bronson, Ennio Moricone, Lee van Cleef...)
T.E. Lawrence
-
- 23 berichten
- 19 stemmen
Silverado
Goede muziek ( award gewonnen )
en goede acteurs vooral Kevin Costner
één van de beste westerns ooit
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
waarom wordt dances with wolves hier nergens genoemd???
Omdat daar geen zak aan is!
juist ja.
. je hebt de film niet eens gezien man! (getuige het ontbreken van een stem (en nu niet zeggen dat je het vergeten bent, want dat gelooft geen hond)).
@ timbo: ik zou eerder zeggen, omdat het geen typische western is. het is eerder een karakter studie van het Indiaanse volk, dan een western...
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
O, ik heb nog lang niet op alle films gestemd die ik ooit gezien heb (mooi voorbeeld is Jackass the movie, daar weiger ik op te stemmen ondanks dat ik hem gezien heb, dat is namelijk geen film en die film hoor hier niet thuis op MM), maar inderdaad, ik heb dances with wolves nog nooit helemaal gezien, en de helft die ik gezien heb, heb ik jaren geleden gezien en wat ik me ervan herinner leek me niet best....
Dances with wolves kan zeker niet in de running met The Good, the Bad an the Ugly of Once upon a time in the west.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Dances with wolves kan zeker niet in de running met The Good, the Bad an the Ugly of Once upon a time in the west.
Dat is als appelen met peren en bananen vergelijken, zoveel verschil van stijl, manier van filmen en verhaal is er tussen deze drie westerns...
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Ik bedoelde eigenlijk qua hoe goed ik ze vind, niet qua stijl, de 2 leone westerns vind ik veel beter dan dances with wolves
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
betekent niet dat dances with wolves niet genoemd mag worden. kijk hem eerst eens helemaal zou ik zeggen. er zijn zoveel meer goede westerns dan alleen GBU en OUaTitW.
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
1. once upon...
2. good bad ugly
3. butch cassidy and the sundance kid
4. the magnificent seven
5. high noon
6. wild bunch
7. rio bravo
8. dances with wolves
9. unforgiven
10. for a few dollars more
wat opvalt is dat er 6 films uit de jaren '60 tussen staan en slechts twee uit de jaren 50 (net zoveel als de jaren '90!). ik had toch altijd de indruk dat de jaren '50 het gouden decennium was w.b. de western.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Wat mij betreft is '65- '75 de gouden periode. De twee andere Leone-westerns vind ik ook erg goed.
En The Outlaw Josey Wales, ¿Quien Sabe?, The Great Silence, Django, High Plains Drifter, Pat Garrett & Billy the Kid, Pale Rider en de twee Trinity-films.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
The Outlaw Josey Wales en High Plains Drifter vind ik trouwens ook geweldig. Beide ongeveer 5 keer gezien. Vooral de muziek van HPD geeft de film iets.
eerdekes
-
- 1529 berichten
- 587 stemmen
1+1 = 2
Na A komt de B.
The good, the bad and the ugly ?
Is iedereen nog mee?
Maar ik ga nou maar 's naar de plee 
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Wat is dit voor nonsens?
W (mist hier een uitroeptekentje)
Devastation HCT
-
- 405 berichten
- 1414 stemmen
De westerns van Sergio Leone zijn de besten. Vooral C'era una Volta il West.
eerdekes
-
- 1529 berichten
- 587 stemmen
Sorry je vergeet the good, the bad and the ugly 
FeZ
-
- 460 berichten
- 3170 stemmen
Die welles nietes discussie (once upon...../ the good,.....) hierzo komt me ondertussen wel een beetje de strot uit. Inderdaad misschien moet ik maar stoppen met het volgen van deze "discussie".
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
zucht...
Devastation HCT
-
- 405 berichten
- 1414 stemmen
Ik zei: De westerns van SERGIO LEONE, dus ook The Good, the Bad and the Ugly!
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
We weten nou wel dat je Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo de beste western vind...
T.E. Lawrence
-
- 23 berichten
- 19 stemmen
Kevin Costner vind ik toch één van de beste moderne (dus niet te vergeleiken met sergio leone) acteurs en regisseurs op het vlak van de western.
-Dances With Wolves
-Open Range
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
Mijn top3:
1) The Searchers
2) The Wild Bunch
3) Rio Bravo
Mister_Pink
-