• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.966 gebruikers
  • 9.370.161 stemmen

Beste westerns

zoeken in:

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Mijn favoriete western is The good, the bad, and the Ulgy, en For A Few Dollars More. (beide met zeer mooie muziek). Ik heb van GBU een soundtrack CD die ik echt honderd keer kan luisteren.

Ik kan toch nogsteeds niet begrijpen dat Once Upon A Time In The West zo hoog staat bij de Topfilms. Ik heb hem 3 keer gezien, en toch blijf ik het een zeer overgewaardeerde film vinden, ondanks dat er wel mooie muziek bij zit.

renske

• 1105 berichten
  • 926 stemmen

Beste grappige western:

Blazing Saddles.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Meest langdradige western die verveelt:

Wyatt Earp uit 1994.

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

U-96 schreef:

Meest langdradige western die verveelt:

Wyatt Earp uit 1994.

- Wyatt "Fucking" Earp! (Boondock Saints)

Ook is Wild Wild West erg slecht!

One Upon A Time In The West is het best.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Once Upon a time in The West zal nooit in mijn Top10 westerns komen te staan. Ik kan niet begrijpen dat deze film zo overgewaardeerd is

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

dat weten we nou wel...dat had je namelijk al vaker getypt.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

renske schreef:

Beste grappige western:

Blazing Saddles.

The Three Amigos ?

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Ik vind Back to the Future ook wel een grappige western, misschien wel met een beetje science-fiction, maar toch zeer leuk verzonnen.

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

Van de westerns die ik al gezien heb staan once upon a time in the west en the good the bad and the ugly erg hoog gewaardeerd. Vooral de muziek bij deze twee maakt van deze twee films echte klassiekers.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

ik begrijp niet waarom er altijd zo onwijs gezeurd wordt welke van de twee nou de beste is ( The good....., Once Upon ...... ). Ik vind ze allebei wel heel erg goed. Na deze twee toppers komt Unforgiven in mijn lijstje voor, van beste westerns ooit.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

sn@ke schreef:

Van de westerns die ik al gezien heb staan once upon a time in the west en the good the bad and the ugly erg hoog gewaardeerd. Vooral de muziek bij deze twee maakt van deze twee films echte klassiekers.

Helmaal mee eens Sn@ke. Ik heb Once Upon a Time in the West jaren lang gigantisch onderwaardeerd. Ik vond hem saai, langdradig en ingewikkeld, en op de muziek heb ik nooit gelet.

Ik heb toen op internet veel berichten gelezen van de film, zowel als van de muziek van Ennio Morricone, dus ik heb de CD gekocht, en heb hem al zo'n 10 keer geluisterd. Een week later kwam de film op tv, en sindsdien realiseer ik mee dat dit toch een topfilm is met zeer mooie muziek. Net als The Good, The Bad and The Ugly zijn het topwesterns.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Ik ga hoe langer hoe meer van de western houden. Vooral van de Spaghetti Western.

Iedereen kent Leone, en inderdaad - hij is de koning van het genre , maar er is nog zoveel meer.

'Quien Sabe?' bijvoorbeeld. Een politiek gekleurde film met anti-Amerikaanse sentimenten en een militante boodschap, zo lijkt het.

Of 'The Great Silence' van 'de andere Sergio': Sergio Corbucci, die meerdere prachtwesterns maakte, zoals de genreklassieker 'Django'.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

De beste western vind ik vaak heel erg dicht bij de beste Oorlogsfilm komen.

Wie ziet de relatie ? , Allebei op onbekend terrein....

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

FisherKing schreef:

De beste western vind ik vaak heel erg dicht bij de beste Oorlogsfilm komen.

Wie ziet de relatie ? , Allebei op onbekend terrein....

The Wild Buch heeft wel wat van beide weg.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Over westerns gesproken, wat vinden jullie van Leone's western

For A Few Dollars More?

Ik vind die film redelijk in de buurt komen van The Good, The Bad and The Ugly. Mooie muziek en een mooi verhaal.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

The Alamo (John Wayne)

Bite The Bullet (Gene Hackman)

Butch Cassidy & The Sundance Kid (Paul Newman)

Young Guns 1 & 2 (Estevez, Sutherland, Sheen)

War Wagon (John Wayne)

Vera Cruz (Cooper, Lancaster, Bronson)

Paint Your Wagon (Marvin, Eastwood)

en last but not least: Tombstone (Russell & Kilmer)

Er zijn er echt teveel om op te noemen

Kyra

• 285 berichten
  • 93 stemmen

High Noon

Renéetje

• 14 berichten
  • 36 stemmen

k zou willen dat k een andere film kon noemen maar k vind The good, the bad and the ugly toch ook t beste. maar heeft iemand misschien hang 'm high gezien????

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

C'era

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Renéetje schreef:

Maar heeft iemand misschien Hang 'em High gezien?

Das ook een goede western met Clint...

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

neo schreef:

C'era

una Volta il West?

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

U-96 schreef:

(quote)

Das ook een goede western met Clint...

Aardig, maar er zijn zoveel betere.

flipsen

• 1696 berichten
  • 482 stemmen

zonder enige twijfel is

---> Once upon a time in the west

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

The Good, the Bad and the Ugly vind ik de absolute topper. Verder heb ik ook erg genoten van westerns als For a Few Dollars More, Unforgiven, High Plains Drifter en The Wild Bunch.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Voor mij is Il Buono, il Brutto, il Cattivo ook de beste.. Ik kan na zovaak kijken nogsteeds niet begrijpen dat het meerendeel toch voor C'era Una Volta Il West gaat..

jackie

• 3084 berichten
  • 10429 stemmen

Rio Bravo

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

flipsen schreef:

zonder enige twijfel is

---> Once upon a time in the west

Wat hij zegt.

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Ik blijf nog immer bij C'era una Volta il West. For a few dollars more vind ik ook beter dan GBU btw.

En kan een mod wellicht de titel even aanpassen naar normale letters? De hoofdletters staan nogal knullig.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Kill Bill 2 .

Heb nog geen westerns gezien volgens mij .

flipsen

• 1696 berichten
  • 482 stemmen

U-96 schreef:

Voor mij is Il Buono, il Brutto, il Cattivo ook de beste.. Ik kan na zovaak kijken nogsteeds niet begrijpen dat het meerendeel toch voor C'era Una Volta Il West gaat..

Dan zal ik even kijken of ik je een handje kan helpen met begrijpen: Once upon a time in the west vind ik beter (niet heel veel beter, maar wel beter).

Allereerst, de muziek van Once upon a time in the west vind k veel mooier. Het is daar heel duidelijk dat elk personage een eigen muziekje heeft. Die zijn ook weer mooi te combineren (vooral harmonica gecombineerd met de electrische gitaar van Frank). De muziek van The Good, the Bad and the ugly is overigens nog steeds geniaal hoor, maad die van Once upon a time in the west vind ik mooier.

Ik vind het verhaal ook mooier. En dan vooral hoe het is uitgewerkt. Er zijn 4 partijen (claudia cardinale, harmonica man, Frank en cheyenne) en die komen elkaar 1 voor 1 tegen. Het aantal scenes in de film is vrij beperkt, maar het zit heel "strak" in elkaar. Eigenlijk is niks overbodig. (ditzelfde heeft The Good, the Bad and the Ugly ook wel hoor, maar minder sterk).

En verder, hoe once upon a time the west verder overkomt, het komt serieuzer over. Het ziet er helemaal wat verzorgder uit. Bij once upon a time in the west heb ik echt het idee van een klassieker, van een kunstwerk, terwijl ik The good the bad and the ugly een leuke (leuker dan gemiddeld) film vind.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.