- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Engste filmscène
Engste filmscène
Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
inderdaad de veelgenoemde scene uit fight club waarin dat lijk toch nog een beetje blijkt te leven. ik heb fight club al vaak gezien, maar elke keer schrik ik weer.
Ik gok dat je nu se7en bedoelt? Toch nog maar eens kijken Fightclub en Se7en dan!
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
ik ben in de war met se7en inderdaad. in fight club waren er niet echt scenes die me specifiek aanspraken.
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
In What Lies Beneath als ze de buurman gaat bespieden met een verrekijker en hij haar oppeens recht aankijkt. Niks om van te schrikken zou je denken, maar ik pleurde bijna van de bank.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
dat was zooo gigantisch voorspelbaar (net als de rest van de film trouwens)
dat zag je echt mijlenver aankomen. vond de film slaapverwekkend eigenlijk.
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
dat was zooo gigantisch voorspelbaar (net als de rest van de film trouwens)
dat zag je echt mijlenver aankomen. vond de film slaapverwekkend eigenlijk.
Scheelt ook als je een beetje cinema geluid hebt, hele tijd stil en dan "dreunnn".
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Scheelt ook als je een beetje cinema geluid hebt, hele tijd stil en dan "dreunnn".
heb ik. de ruiten trillen hier regelmatig in de sponningen 
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
heb ik. de ruiten trillen hier regelmatig in de sponningen 
Hehehe
Maargoed ik schrok gewoon, ook al was het vrij voorspelbaar.
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
de enige films waar ik wel een aantal schrikmomenten had waren rosemary's baby (scene op het eind), the ring en ja ja the exorcist
Rodenrijck
-
- 23 berichten
- 534 stemmen
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
De scène in de kelder van de oude kerk uit Jeepers Creepers was aardig indrukwekkend. En ook de scène uit The Ring met de kastdeur waar het slachtoffer in zit was behoorlijk verontrustend toen ik 'm voor het eerst zag.
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8822 stemmen
Jeepers Creepers vond ik niet echt(komt misschien wel omdat ik deze niet in de bioscoop gezien heb), maar inderdaad The Ring, niet alleen in de amerikaanse trouwens ook in de japanse zitten best wel enge filmscenes...
Sjaak
-
- 134 berichten
- 107 stemmen
Een voorbeeld waarbij geluid erg belangrijk is in The Ring. 
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Bij de scene van het kinderfeestje in signs was ik erg geschrokken.
Ralfke
-
- 764 berichten
- 2075 stemmen
Niemand van jullie hier THE CHANGELING gezien zeker??? Als je die gezien hebt, weet je exact waar andere horrorfilms hun scenes/voorvallen van 'geleend' hebben!
narva77 (crew films)
-
- 12722 berichten
- 6540 stemmen
Inmiddels wel gezien, maar jouw commentaar heeft alleen betrekking op zog. "haunted house" films, dus niet op een film als "Spoorloos" 
moii
-
- 3 berichten
- 4 stemmen
einde van don't look now....die hele sfeer is zo beklemmend, einde vult het perfect aan.
NERD
-
- 1718 berichten
- 1429 stemmen
1) Heel veel scene's uit Event Horizon, verreweg de engste film die ik ken.
2) Scene's met Frank in Donnie Darko; vooral de eerste keer in de spiegel, en wanneer hij voor Donnie's huis staat.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
1. De kaligrafeer-scene uit The Eye.
2. De tweeling uit de Shining.
JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
Niet zozeer de engste scene die ik heb gezien maar wel een scene waarbij ik me helemaal wezeloos ben geschrokken: Als het zgn. 'lijk' in Se7en toch nog blijkt te leven.
M'n bak popcorn vloog van het balkon af, mensen.
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
De eerste slachtscene in A Nightmare on Elm street,
waarin Tina eerst opengesneden wordt door onzichtbare messen en dan door de kamer vliegt, om uiteindelijk bloedend op het plafond te liggen en weer terug te vallen .
Nu ik overigens weet hoe ze die scene in mekaar gezet hebben is het wel een stuk minder eng,maar toch.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Niet zozeer de engste scene die ik heb gezien maar wel een scene waarbij ik me helemaal wezeloos ben geschrokken: Als het zgn. 'lijk' in Se7en toch nog blijkt te leven.
Eens!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
In The Exorcist zitten er ook enkele enge scènes....
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
In The Exorcist zitten er ook enkele enge scènes....
vertel.....:p
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Daar waar Regan van binnenuit 'help me' brand in haar buik, wanneer ze het kruisbeeld steeds in haar....ploft, als ze haar hoofd laat rondraaien...
In '73 moest ik nog zeventien worden, en ik kan je verzekeren, zoiets hadden de mensen nog nooit gezien. Ik zweer het jullie, toen heb ik mensen zien braken bij het bekijken van deze prent. En geloof me vrij, ik heb ook een paar nachten minder goed geslapen...:r
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
, raar dat er geen eens mensen vanaf vielen
. Ben idd ook nog nooit zo geschrokken.
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
De engste scene voor mij is niet erg goor maar wel erg vaag en spannend. Het is de badkamerscene uit de shining. Dit was echt een zeer spannende en enge scene wanneer Nicholson de kamer binnenkomt. Ik had echt rillingen.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Heel leuk topic trouwens 
Wat ik persoonlijk een enge scene vind (niet echt eng, maar wel prachtig) is uit It (1990)
Dat Bill op jonge leeftijd in de kamer van zijn vermoorde broertje George in dat foto-album kijkt, en dat hij dan bij een foto van George komt en dat hij dat goed kijkt, en opeens geeft zijn broertje een knipoog. Dat heb ik altijd al een goede scene gevonden.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
freaky scene waar ik echt van schrok:
Film: Dragonfly.
Het moment waar het lijkt dat het zwarte jongetje in het ziekenhuis na reanimatie het niet gehaald heeft en op het moment dat Kevin Kostner over hem buigt op een hele rare manier ineens zijn ogen opent. Ik schrok me kapot !
chrissie
-
- 749 berichten
- 5035 stemmen
The Thing: als de alien uit het lichaam gekropen komt en dan door de kamer rent. Het was de eerste keer dat ik naar een horrorfilm keek dus was dat wel schrikken
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Het gevecht om het mes in Saving Privat Ryan.
Chilling...