menu

Film / Toplijsten en favorieten / Engste filmscène

zoeken in:
In Film > Toplijsten en favorieten > Engste scène ooit??:

Er zullen er vast meerdere zijn, maar heb gisteren de film "Don't look now" gezien en ik moet zeggen dat nu nog steeds die dwerg nazindert in mijn hoofd. Een zeer verontrustende scène als je nadenkt dat zo iemand met een slagermes door de straten van Venetië doolt.

Welke scène in een film vonden jullie echt eng of verrassend (op een akelige manier dan)?

klute89
Friday the 13 th schreef:
In Film > Toplijsten en favorieten > Engste scène ooit??:

Er zullen er vast meerdere zijn, maar heb gisteren de film "Don't look now" gezien en ik moet zeggen dat nu nog steeds die dwerg nazindert in mijn hoofd. Een zeer verontrustende scène als je nadenkt dat zo iemand met een slagermes door de straten van Venetië doolt.

Welke scène in een film vonden jullie echt eng of verrassend (op een akelige manier dan)?

Ik vind de eindscene in Don't Look Now ook zeker creepy. Als Sutherland achter de dwerg is aangegaan en de dwerg zich omdraait en hem bewerkt met een mes

Er zijn in de film The Tenant ( Polanski) ook een paar creepy scene's, bijv. de scene dat Polanski in zijn apartement zit en uit het raam kijkt, voor het raam stuitert er een basketbal op een neer dat langzaam verandert in een hoofd.

In dezelfde film zit ook een scene dat Polanski weer uit het raam kijkt, naar de overkant en een man in de wc ruimte aan de overkant bewegeloos naar de muur ziet staren.

De meest enge/ verontrustende films die ik tot nu toe heb gezien zijn:

The Tenant
Repulsion
Psycho
Don't Look Now
Carnival Of Souls ( niet de remake)

Merci voor de aanraders. Altijd leuk om te weten wat anderen nu angstaanjagend vinden. Heb alleen Psycho en Don't look now van je lijstje gezien en die waren inderdaad verontrustend.

Ga inderdaad eens Repulsion zien daar gebeurd op horror gebied niet zo gek veel maar is vooral op psychologisch vlak top. Alleen het hele concept van het langzaam geestenlijk verval van een persoon, plus een heel eng en verontrustend sfeertje en een geniale hoofdrol van Deneuve. Ik heb echt talloze smerige/bloederige en zieke films gezien maar er waren er maar weinig die zo'n angst terweeg brachten, misschien wel de beste horrorfilm ooit.

Wat ik een hele enge scene vind is de scene in Shutter waarin de hoofdpersoon een foto aan het ontwikkelen is en een donkere kamer. Wanneer er een close-up shot volgt van die foto beweegt er ineens een hoofd op die foto. Deze draait 90 graden. Ik schrik niet vaak maar bij deze scene absoluut.

niethie schreef:
Ga inderdaad eens Repulsion zien daar gebeurd op horror gebied niet zo gek veel maar is vooral op psychologisch vlak top. Alleen het hele concept van het langzaam geestenlijk verval van een persoon, plus een heel eng en verontrustend sfeertje en een geniale hoofdrol van Deneuve. Ik heb echt talloze smerige/bloederige en zieke films gezien maar er waren er maar weinig die zo'n angst terweeg brachten, misschien wel de beste horrorfilm ooit.

Dan moet ik er eens dringend naar op zoek gaan. Hou wel van wat "mind" games af en toe

Nee nee geen mind games in die film, het gaat over een mensenschuw meisje dat langzaam wegzakt in eenzaamheid en het contact met de buitenwereld volledig kwijtraakt, erg indrukwekkend.

orbit
klute89 schreef:

The Tenant
Repulsion
Psycho
Don't Look Now

Zoals niet zelden ben ik het weer helemaal eens met de titels die je noemt. Tenant is beslist een van de naargeestigste ooit! Vergeet ook het einde niet..

klute89
orbit schreef:
Zoals niet zelden ben ik het weer helemaal eens met de titels die je noemt. Tenant is beslist een van de naargeestigste ooit! Vergeet ook het einde niet..

Ja, het einde van The Tenant blijft je wel bij.

Psychologische horror blijft toch verreweg het engste.

Lad
HarmJanStegenga schreef:
De scene in Jacob's Ladder als je ziet dat Jacob in de spiegel kijkt en flitsende demonen achter hem in die spiegel ziet. Bibber....!

Lijkt me totaal niet eng als je het zo leest, maar ik wil dus die scene echt wel eens zien nu!

klute89
klute89 schreef:

The Tenant
Repulsion
Psycho
Don't Look Now

Ik vergeet er nog zowaar een film aan het lijstje toe te voegen:

Peeping Tom (1960)

Het is geen horrorfilm, maar het is niettemin een zeer verontrustende en nare film. Ik kan nog herinneren dat er scene's in de film zaten die ik zelf niet echt plezierig vond.

De scène met die demente opa in Silent Night, deadly night had ook wel iets macabers.

klute89
The Tenant
Repulsion
Psycho
Don't Look Now
Peeping Tom
Lady In A Cage

Voor mij kent elk van deze films kent wel een of meerdere enge/ nare scene's.

Of het de engste is die heb gezien weet ik niet maar hij staat me wel het best bij. Dat is bij The Exorcist, wanneer de priester de benen van het meisje probeerd vast te binden en dat meisje opeens omhoog komt en in het beeld verschijnt. Klinkt niet heel eng maar ik schrok me kapot..

Eigenlijk ook die eindscene in de Metrostation uit The Red Shoes.

Laatste 10 minuten van [rec]

de wereldberoemde gang scene uit de shining, met die 2 meisjes

The Wrong Turn heeft wel een aantal enge scenes.

Kevin13
een scene is het niet, maar ik kreeg wel de bibbers met The Blair Witch Project.

606
Milanboy schreef:
Laatste 10 minuten van [rec]

ja dat ook vond heel de film creepy

Iedere keer als ik TBWProject kijk , krijg ik kippenvel. Tot nu toe alleen bij deze film maak ik dat mee.

Chloe Moretz
606 schreef:
(quote)

ja dat ook vond heel de film creepy

Wat dachten jullie van die scene uit The Eye 2008: dat
Alba koffie aan het drinken is in het restaurant en dan staat er ineens een hele enge vrouw tegen haar te praten, en plotseling
komt die vrouw op haar af. Dat vond ik vreselijk eng echt te eng ik was toen echt heel erg bang!

Top 5 engste scènes :

1. The Exorcist : De scène waarbij het meisje de trappen naar beneden kruipt als een spin. Brrr...

2. The Entity : De scène waarin Carla Moran verkracht wordt door een demon

3. An American Werewolf in London : de transformatiescène

4. The Grudge : Scène waarbij het spook plots voor de camera verschijnt.

5. The Fly (1986) : Scène waarbij de wetenschapper verschillende lichaamsdelen verliest

606
Filmkriebel schreef:
Top 5 engste scènes :

1. The Exorcist : De scène waarbij het meisje de trappen naar beneden kruipt als een spin. Brrr...

is dat ook niet uit de grudge ???
volgens mij niet uit de exorcist, want zei komt niet uit bed a;s ze bezeten is/

Bas I.
Jawel, dat is wel uit The Exorcist. Volgens mij alleen maar bij The Version You've Never Seen.

Persoonlijk vond ik het eerste half uur van Kiyoshi Kurosawa's Kairo best wel eng.

606 schreef:
(quote)

is dat ook niet uit de grudge ???
volgens mij niet uit de exorcist, want zei komt niet uit bed a;s ze bezeten is/

Inderdaad, het was "The Version You've Never Seen" waar die scène in voorkwam. Los van die scène vond ik de hele film bijzonder eng, als je bedenkt dat het op een echt gebeurd verhaal steunt...

Chloe Moretz
Wie vind die scene uit The Eye 2008 eng in het restaurant??

Ok ik heb een leuke...
De scene van de clown in Amusement...
Klinkt afgezaagd maar hij is ZO creepy.
Echt de engste clown uit alle films die ik ken.
Film was overigens niet slecht.

YouTube - Amusement *Clown Scene* NO COPYRIGHT INFRINGEMENT INTENDED! This is just to promote.

De scene uit Ju-On: The Grudge waarin de hoofdpersoon wakker wordt en Kayako over haar heen gebogen staat dat freaky geluid te maken. Dan durft ze niet te bewegen en Kayako blijft daar maar staan.

Dat vond ik toch wel een van de meest memorabele enge scenes die ik gezien heb.

IcU
[REC] had een indrukwekkend enge scène: De scène waar ze dat anorexia meisje vinden in het huis.

Opening scène van Scream blijf ik geweldig vinden.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:26 uur

geplaatst: vandaag om 11:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.