- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Awards 2005
MovieMeter Awards 2005
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik heb het vandaag gecontroleerd en nagevraagd maar Tideland ligt hier niet in de videotheek. En Me and You and Everyone We Know ook niet 
Toch jammer, op het gebied van moderne films ligt er bijna alles maar zo nu en dan missen ze er een: naast deze twee ook Garden State en The Squid and the Whale...
Ik baseer mijn nominaties maar op films die ik wel kon zien.
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Tja, ik heb zelf ook stemmen uitgebracht die blijkbaar enig waren... 
Anders ik wel. Mijn stemmen zijn in geen enkele categorie terug te vinden.... 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Bij sommige rubrieken waren de stemmen enorm verdeeld. Ik maak morgen of maandag een overzicht met de films die het net niet gehaald hebben. Verder alvast bedankt voor de personen die in deze 2 ronde hun stem al hebben uitgebracht.
Art
bebdn
Chainsaw
Co Jackso
danuz
Doom
Dwejkk
Film Pegasus
Freud
Jorick
moviefreak#1
Onderhond
Pieter Montana
Poisonthewell
Reinbo
Roosky
The One Ring
Wouters
Allemaal van harte bedankt!
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Nu de KO van filmschurken afgelopen is, heeft iedereen de tijd om hier een lijstje op te sturen. Laat maar komen, je hebt nog tijd tot eind van deze week.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Laat de lijstjes maar komen, je hoeft niet in de eerste ronde gestemd te hebben om nu ook je stem uit te brengen.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Ook inmiddels een lijstje gestuurd. Teleurstellende nominaties maar oke, Walk the Line en Munich zijn er gelukkig nog. Ik mis Exorcism wel..
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Even de afvallers op een rijtje, de namen die het net niet haalde in de 2e ronde:
Engelstalige film:
Vooral films die het in andere rubrieken wel haalden: Walk the line, the descent en the costant gardener hebben net 1 punt te kort. Verder nog Capote, Match Point en Broken Flowers...
Niet-Engelstalige film:
Heeeel gevarieerde lijst met maar liefst 30 inzendingen. Hierdoor zijn ook de stemmen erg verdeeld. Vallen net uit de top: Yaoki Daisneso, Off screen en Kyoshin.
Benelux:
Het zit Off Screen niet echt mee, ook hier geraakt het net niet bij de finale. De rest ligt ver achter.
Regie:
Er is eigenlijk algemeen nogal gevarieerd gestemd, waardoor de stemmen in veel gevallen ook te verdeeld waren. 35 regisseurs binnengekregen. Net buiten de top zien we opnieuw Match Point (Woody Allen), en verder nog Hiroshi Ishikawa (Su-ki-da), Kim Kid-duc (Hwai) en Peter Jackson (King Kong) De Aziatische filmwereld heeft niet veel geluk gehad in deze Moviemeter Award...
Mannelijke hoofdrol:
Heeft lang boven gestaan, maar mocht het toch niet halen: Nicolas Cage (Lord of war) heeft 1 punt te kort. Verder nog: Anthony Hopkins (The world fastest indian), Clive Owen (Sin City), Ralph Fiennes (the constant gardener) en Romain Duris (de battre mon coeur s'est arrete). M'n persoonlijke favoriet (Tom Wilkinson in Exorcisme of Emily Rose) staat zelfs op de 15e plaats...
Vrouwelijke hoofdrol:
Topfavorieten halen alle stemmen binnen. Toch nog 3 sterkhouders die het net niet haalden: Hyun-Kyoon Lee (Bin Jip), Q'Orianka Kilcher (The new world) en Felicity Huffman (Transamerica)
Mannelijke bijrol:
Ook hier 3 acteurs die er net niet bijgeraakten: nieuwe Bondacteur Daniel Craig (Munich), Susumu Terajima (Takeshis) en Val Kilmer (Kiss kiss bang bang)
Vrouwelijk bijrol:
De top 5 gaat zowat met alle punten lopen... de rest loopt ver achter.
Origineel script:
Vrij spannend eigenlijk want 2 films halen ook vrij veel punten binnen, maar komen er 1 te kort om in de finale te geraken: Lord of war en V for Vendetta. Wat verder zien we nog net Good night & bad luck in de achtervolging.
Bewerkt script op bestaand materiaal:
Hier is meer verschil, maar toch nog enkele films met een behoorlijk aantal punten: Capote, King Kong, Corpse bride en Syriane.
Score:
Maar 4 films in de finale omdat net daarbuiten er een gelijkstand is tussen 4 andere films: The new world, Tideland, The constant gardener en La marche de l'empereur.
Cinematografie:
Enkele toppers die met de punten gaan lopen. In tegenstelling tot andere jaren weinig Aziaten in deze top. Wel buiten de finale: Kyoshin en Hwai. Verder nog La marche de l'empereur en V for Vendetta. De rest van de punten moet verdeeld worden. Er waren maar liefst 38 verschillende inzendingen in deze rubriek.
Montage:
Ook hier vallen 4 films uit de top die evenveel stemmen halen: Jarhead, Takeshis', Cinderella Man en Haze.
Animatie:
De enige Japanse animatiefilm die gekozen wordt haalt nog niet de helft van de finalist met minste punten. Vallen net buiten de top: Final Fantasy VII en Poeh's lollifanten fim.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2285 stemmen
Ik was dus inderdaad de enigste die op "Pride & Prejudice" heeft gestemd 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Waarom is Bruce Willis eigenlijk een mannelijke bijrol in Sin City en Clive Owen een hoofdrol? Zijn toch gewoon allebei hoofdrollen?
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Willis hoofdrol? Zie ik daar niet echt in... (kan fout zijn natuurlijk)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
3 verhaallijnen (4 als je die hele korte voor de titel meetelt). Alledrie met een andere hoofdrol:
Verhaal 1 heeft Mickey Rourke.
Verhaal 2 Clive Owen
Verhaal 3 Bruce Willis
Het zijn deze drie personages met wie je meeleeft tijdens hun verhaal en ze leveren constant commentaar door voice-overs. Willis is niet meer of minder en hoofdrol dan Owen of Rourke. Er zit geen scène in verhaal 3 waarin Willis niet te vinden is.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Eh, V for Vendetta is toch geen orgineel script? Is een comicbewerking. Omdat hij er niet in is gekomen maakt het niet zoveel uit, maar zou het belachelijk vinden als alle users die er op gestemd hebben niks van de strip afweten! (come on people, Alan Moore! )
Of heb ik nu een heel verkeerd beeld van wat orginele en bewerkte scripts zijn?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Eh, V for Vendetta is toch geen orgineel script? Is een comicbewerking. Omdat hij er niet in is gekomen maakt het niet zoveel uit, maar zou het belachelijk vinden als alle users die er op gestemd hebben niks van de strip afweten! (come on people, Alan Moore! )
Of heb ik nu een heel verkeerd beeld van wat orginele en bewerkte scripts zijn?
Nee, V for Vendetta is gewoon bewerkt. Misschien is hij er wel niet ingekomen omdat hij in beide categorieën genomineert werd en daardoor niet genoeg verzamelde om in een van beide te komen.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Wie z'n stem nog wil uitbrengen heeft nog tijd tot morgenavond, vandaag komt het er niet meer van. Dan maak ik de winnaars bekend.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
V for Vendetta staat enkel in de categorie origineel script. Omdat hij maar in 1 categorie staat (logisch) heb ik ook niet verder iet van gedacht. Los van origineel/bewerkt is het wel zo dat alle stemmen in 1 categorie werden behandeld en of hij nu bij de bewerkte of originele stond, hij niet bij de finalisten zou geraakt zijn.
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12833 stemmen
Yaoki Daisneso
Welke film ? 
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
ik bedoelde Yôkai Daisensô 
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Hier komen de winnaars:
Engelstalige film:
SIN CITY 
Niet-Engelstalige film:
SOPHIE SCHOLL-DIE LETZTEN TAGE 
Film uit de Benelux:
VET HARD 
Regie:
SIN CITY - ROBERT RODRIGUEZ 
Mannelijke hoofdrol:
JOAQUIN PHOENIX in WALK THE LINE 
Vrouwelijk hoofdrol:
REESE WITHERSPOON in WALK THE LINE 
Mannelijke bijrol:
BRUCE WILLIS in SIN CITY 
Vrouwelijk bijrol:
RACHEL WEISZ in THE CONSTANT GARDENER 
Origineel script:
BROKEN FLOWERS 
Bewerkt script:
THE CONSTANT GARDENER 
Score:
CORPSE BRIDE 
Cinematografie:
SIN CITY 
Montage:
SIN CITY 
Animatie:
CORPSE BRIDE 
Iedereen hartelijk bedankt voor het opsturen van de lijstjes. En voor wie de keuze niet goed vind: dit is de stem van het volk. Jullie hebben zelf gekozen. 
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12833 stemmen
Broken Flowers had geen slecht script ... ofzo.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Het volk sucks
.
hehe, dat moet je met het volk uitvechten... don't shoot the pianist 
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Sin city gewonnen zelfs bij beste acteerprestatie. 
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Geen verrassende uitslagen en kan mij er best in vinden, alleen Bruce Willis?! 
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2335 stemmen
In mijn ogen heeft Bruce Willis dus wel een (kleine) hoofdrol in Sin City. Net als Rourke en Owen. Verder ben ik het eens met de vele oscars voor Sin City en ik vind het ook leuk dat Broken Flowers een oscar heeft gekregen. 
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Knap, zit niks bij waar ik het mee eens ben
Jammerlijke lijst.. (Nog niet alles gezien though).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Had al gevreest dat Sin City zou winnen. 
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
kan me alleen vinden in beste vrouwelijk bijrol en in beste buitenlandse film. Voor de rest waren het allemaal al zwakke catagorien waar telkens de meeste bekende (lees: niet de beste) gewonnen heeft. ...brrrrr.... 
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
O ja, de categorie Benelux heeft ook een opmerkelijke winnaar. Had L'Enfant of Paradise Now verwacht.