• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.968 gebruikers
  • 9.370.277 stemmen

MovieMeter Awards 2005

zoeken in:

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Het is al even geleden, dus ik stel voor om nog eens te beginnen met de reeks Moviemeter Awards. We nemen het jaar 2005 (we hebben 1995 t/m 2004 al genomen).

Hieronder staat nog eens de uitleg van het spel.

De nummer één krijgt steeds 5 punten, de nummer twee 3 punten, en de nummer drie 1 punt. Voel je niet verplicht om ook daadwerkelijk ook voor elke categorie drie films/personen te nomineren; minder mag ook. Alle films die op IMDb en MovieMeter met het jaar 2005 gemarkeerd zijn dingen mee voor deze awards, ongeacht de datum van release in Nederland of België. Gebruik de volgende link om snel te zien op welke films uit 2005 je gestemd hebt:

http://www.moviemeter.nl/user/1/votes/2005

(en vervang de 1 door je eigen gebruikersnummer)

De categorieën zijn:

Beste Engelstalige film

Beste niet-Engelstalige film

Beste film uit de Benelux

Beste regie

Beste mannelijke hoofdrol

Beste vrouwelijke hoofdrol

Beste mannelijke bijrol

Beste vrouwelijke bijrol

Beste originele script

Beste bewerkte script

Beste (originele) filmscore

Beste cinematografie

Beste montage

Beste animatiefilm

Stuur de lijstje via een pm naar mij.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Het laatste jaar (1995) had afgerond een 20-tal deelnemers. Hier zullen dat er waarschijnlijk terug wat meer zijn omdat er veel meer gebruikers zich de films van 2005 zullen herinneren. Qua bekendheid zitten er films als Sin City, Star Wars III, Batman Begins, King Kong, Lord of war, Hostage, Wallace & Grommit, Corpse Bride en vele anderen. Maar maak zeker jullie eigen keuze. Laat de stemmen maar komen!

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Ingestuurd. Tideland, Off Screen, Dead Time, Me and You en King Kong hebben het bij mij erg goed gedaan...

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ik zag net nog dat er verschillende pareltjes waren: Jarhead, Exorcism of Emily Rose en History of Violence.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Good Night, and Good Luck, Memoirs of a Geisha, Munich, The New World, Walk the Line, Factotum, Jarhead, A History of Violence, The Constant Gardener, Tom Yum Goong, Capote, Match Point, Tideland ...

Pff zoveel goeds dat ik zelfs Brokeback Mountain niet één keer heb kunnen noemen.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Kan misschien later nog als je andere favorieten eruit zijn

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ik trek de rest van de maand uit om iedereen te laten stemmen. Dan heeft iedereen tijd om een keuze te maken.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ik heb al 7 inzendingen binnen:

Turkeyloverz

feanaro surion

moviefreak#1

Pieter Montana

DieGo

Co Jackso

Film Pegasus

Allemaal bedankt al. Benieuwd naar de andere lijstjes.

Ozarklynch

• 1317 berichten
  • 581 stemmen

Matig filmjaar afgaande van hetgeen ik gezien heb. Toch enkele pareltjes ertussen.

De Battre Mon Coeur S'est Arrêté, Last Days, Hard Candy, Batalla en el Cielo.

Maar eigenlijk te weinig gezien om alle categoriën naar waarde in te vullen.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Je hoeft niet overal drie namen op te geven als je daar niet aan geraakt. Stuur gerust een lijstje.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ik zit ondertussen al aan 9 lijstjes.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Reinbo's lijstje is ook goed verwerkt. Allemaal bedankt al.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Vooral Takeshis en The Descent deden het goed bij mij. Waarom geen geluid? Had descent ook nog wel een nominatie verdient...

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Tja, ik heb de categorieën van de voorbije MM Awards genomen. Ik heb nog gespeeld met het idee voor categorieën als beste scene, geluid (zoals je vermeld), slechtste film en zelfs mooiste filmposter omdat daar ook prijzen voor uitgedeeld worden. Maar dan wordt het volgens mij wat lang...

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ik stuur wel een extra lijstje als je meer Awards wil uitdelen hoor .

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Ik stuur wel een extra lijstje als je meer Awards wil uitdelen hoor .

Zit er voorlopig niet in. Maar misschien wel een idee om een Moviemeter Award 90's (of 80's/70's/'60...) te doen. Dat is wat open en gemakkelijker voor vele gebruikers die nog niet voldoende films van 1 jaar hebben gezien.

Wat 2005 zit heb ik al 11 lijstjes binnen. Merci allemaal.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik heb mijn lijstje nu ook ingezonden. Gelukkig zat er veel variatie in dit jaar. Geen film die echt in alle categorieën domineerde. Broken Flowers kreeg met 5 van mij de meeste nominaties, maar er waren er ook een aantal met 4. Best een goed jaar, zo achteraf gezien.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

We zitten aan 13:

Turkeyloverz

feanaro surion

moviefreak#1

Pieter Montana

DieGo

Co Jackso

Film Pegasus

catweasel

bebdn

Reinbo

jasha

The One Ring

Poinsonthewell

Allemaal bedankt...

De inzendingen komen gevarieerd binnen, wat wel spannend is. Er is zeker nog niks beslist en bij elke lijst lijkt er wel een andere film mee naar boven te sluipen om toch nog bij de selectie te zitten.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Het is dan volgens mij ook geen echt jaar waarin er een ultieme publieksfavoriet uitgekomen is, zoals bijvoorbeeld de LotR-films of Mulholland Dr.

Jorick

• 8776 berichten
  • 2335 stemmen

Misschien komt Sin City het meest in de buurt van publieksfavoriet.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Jorick schreef:

Misschien komt Sin City het meest in de buurt van publieksfavoriet.

Er zijn wel een paar films die soms wel terugkeren zoals Sin City, maar het is nog lang niet zeker dat hij er altijd bij is bij de uiteindelijke selectie. Qua bekendheid zal King Kong ook wel scoren en misschien dat Munich nog wat doet... Ik heb jammer genoeg een eigen keuze met Exorcism of Emily Rose. 't Zal afwachten worden, en zien hoeveel men al films van 2005 heeft gezien.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Voor wie niet veel films heeft gezien van 2005: je hoeft niet perse 3 titels of namen per categorie op te sturen (geeft wel een beter beeld, maar moet niet echt). Laat maar komen die lijstjes.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Ik heb alleen moeite met de bijrollen.. dit zijn er zeker geen of wel? -Lukas Haas (Brick)

-Jeff Bridges (Tideland)

Anders kan ik er geen bedenken. Stuur m'n lijstje zo snel mogelijk op want behalve de bijrol-categoriën en film uit de Benelux heb ik alles in kunnen vullen

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Soms is er inderdaad twijfel over bijrol en hoofdrol. Ik baseer me zo veel mogelijk op bvb prijzen die die rollen hebben gekregen. Om toch maar ergens een lijn te kunnen trekken en te voorkomen dat ze in 2 categorieën zitten en de punten zo verdeeld zijn. Als het voorkomt stuur ik een PM terug met de vraag het aan te passen. Dit gebeurt ook wel eens met origineel en bijgewerkt script waar men niet altijd weet of het wel of niet origineel is.

Valt me op dat sommige films verrassend uit de hoek komen tot nu toe en er bij zijn die raar maar waar amper gekozen worden, desondanks hun populariteit: Cinderella man, Hooligans, V for Vendetta, De battre mon coeur son s'est arrete, The exorcisme of Emily Rose, Devils' rejects, Four brothers, A history of violence, Jarhead, ... allemaal vergeten pareltjes blijkbaar. Maar het is wel spannend omdat er toch nog meer sterke films zijn en voorgenoemde films zijn gelukkige bij sommige inzendingen toch niet altijd vergeten.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Sssst. Het is de bedoeling dat Hooligans vergeten raakt

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

The One Ring schreef:

Sssst. Het is de bedoeling dat Hooligans vergeten raakt

Ik moest het mee vermelden, want ze dreigden met stoeltjes te gooien....

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Volgende week sluit ik de eerste ronde af. Maar dat je kan zeker nog een week je inzending naar mij sturen. Elke stem kan belangrijk zijn om genomineerd te worden voor de volgende ronde.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Momenteel loopt het heel spannend. Bij elk lijstje komt er wel verandering in de rubrieken bij de films die naar de 2e ronde mogen.

Art

• 13507 berichten
  • 3658 stemmen

Mijn lijstje is dus al binnen?

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Inderdaad, bedankt trouwens

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.