• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.196 series
  • 33.962 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.940 gebruikers
  • 9.369.475 stemmen

MovieMeter Awards 2005

zoeken in:

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ik vond het zelf jammer dat Exorcisme of Emily Rose wat over het hoofd gezien werd. Tom Wilkinson vond ik zeer sterk in deze film. En ook het script was zeker niet slecht.

Art

• 13507 berichten
  • 3658 stemmen

moviefreak#1 schreef:

En wat een bagger bij montage

Wat had jij daar dan willen hebben? Brick vind ik beetje een vreemde eend maar de rest is echt geen bagger qua montage. Echt niet. Cinderella Man en Munich hadden wat mij betreft ook een nominatie mogen krijgen. Maar nogmaals, wat is er zo bagger aan en wat had er anders in moeten staan?

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Brick is net de enige film die wat voorstelt bij montage. De rest is saai en doordeweeks. Films waar de montage niet eens opvallen.

Mijn nominaties beste montage

01. Haze

02. Zhixi

03. Domino

Art

• 13507 berichten
  • 3658 stemmen

Brick stelt zeker wel wat voor qua montage maar er zijn een boel andere films die ik beter vind. En die staan dus bijna allemaal in de lijst. Ik ben eindelijk is een keertje blij dat er fatsoenlijke werkjes tussen staan want het is weleens anders geweest Ik ken enkel Domino uit jouw lijstje. Daarin vond ik juist de montage te overdreven en te druk en dus wat mij betreft geen nominatie waardig.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Maar wél onderdeel van de film. In plaats van een methode om tussen scenes te wisselen, wat nu eenmaal een noodzaak is.

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Film Pegasus schreef:

Ik vond het zelf jammer dat Exorcisme of Emily Rose wat over het hoofd gezien werd. Tom Wilkinson vond ik zeer sterk in deze film. En ook het script was zeker niet slecht.

Inderdaad. The Exorcisme of Emily Rose is erg ondergewaardeerd. Ik vind het zonder twijfel de beste exorcisme film. En ja, ik heb zelfs de horror klassieker (onterechte status) uit 1973 gezien.

De rol van Jennifer Carpenter in Exorcisme of Emily Rose is overigens ook nominatie materiaal. Maar helaas. Ik mag overigens niet zeuren, ik heb namelijk geen lijstje opgestuurd.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ik had enkel de film en Wilkinson genomineerd, maar helaas het mocht niet zijn. Ik stond blijkbaar wat alleen met Exorcism of Emily Rose....

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

raar bij de bijrollen categorie: zie toch zeker 2 acteurs/actrices die eigenlijk hoofdrollen hebben. Jake Gyllenhaal en Rachel Weisz !

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Geen enkele nominatie voor Haze, misschien wel de beste film van het jaar, dat roept toch vragen op .

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Freud schreef:

Geen enkele nominatie voor Haze, misschien wel de beste film van het jaar, dat roept toch vragen op .

Hoezo? Het is toch algemeen bekend dat de populaire titels meer kans hebben. Haze is niet echt populair en al helemaal geen kanshebber gezien het aantal stemmen. Het wekt bij mij eerder vragen op dat je had verwacht dat Haze een kans maakte.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Su-ki-da is anders 2 keer genomineerd, en heeft nog veel minder stemmen dan Haze. Zelfde verhaal bij Takeshis.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25160 stemmen

Wouters schreef:

raar bij de bijrollen categorie: zie toch zeker 2 acteurs/actrices die eigenlijk hoofdrollen hebben. Jake Gyllenhaal en Rachel Weisz !

Rachel Weisz heeft absoluut geen hoofdrol in The Constant Gardener, wat mij betreft heeft Gyllenhaal wel een hoofdrol in Brokeback Mountain maar hij was wel genomineerd voor de Oscar voor mannelijke bijrol. Rachel Weisz won zelfs voor vrouwelijke bijrol.

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Onderhond schreef:

Su-ki-da is anders 2 keer genomineerd, en heeft nog veel minder stemmen dan Haze. Zelfde verhaal bij Takeshis.

Dus? Ik heb ook nergens beweert dat het nooit voor zou komen. De kans blijft alleen wel heel erg klein. Je kunt er zeker niet vanuit gaan. Dus als zo'n nominatie ontbreekt, dan wekt dat helemaal geen vragen op.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

moviefreak#1 schreef:

(quote)

Rachel Weisz heeft absoluut geen hoofdrol in The Constant Gardener, wat mij betreft heeft Gyllenhaal wel een hoofdrol in Brokeback Mountain maar hij was wel genomineerd voor de Oscar voor mannelijke bijrol. Rachel Weisz won zelfs voor vrouwelijke bijrol.

Vaag, verhaal draaide toch grootendeels om haar. Waar leggen ze dan de grens voor een bij- of hoofdrol ?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

The Constant Gardener was de film van Ralph Fiennes, Weisz was slechts een (hele goede) bijrol. Ik mis Fiennes bij de beste acteur-nominaties overigens.

Wel erg leuk zijn de nominaties voor Jarmush, Murray en Rea. Die gaan mijn stemmen zeker krijgen. Jammer dat Broken Flowers geen beste film-nominatie heeft. Ook erg vreemd dat Tideland en You, Me, etc. wel genomineert zijn. Ik dacht dat die onbekender waren. Tideland heb ik nooit ergens in een bioscoop zien draaien of ergens op dvd zien liggen.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

vrij veel V, constant gardener en broken flowers in mijn stemmen

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25160 stemmen

The One Ring schreef:

Tideland heb ik nooit ergens in een bioscoop zien draaien of ergens op dvd zien liggen.

Ik heb Tideland toch gewoon in de Pathé gezien hoor .

starbright boy (moderator films)

• 22394 berichten
  • 5066 stemmen

Ik ook, maar dat was tijdens het IFFR dus dat telt niet. Met een inleiding van Gilliam zelf trouwens. Komt geloof ik binnenkort op DVD uit.

Art

• 13507 berichten
  • 3658 stemmen

Sterker nog, hij is al uit

mister blonde

• 12689 berichten
  • 5824 stemmen

Onderhond schreef:

Films waar de montage niet eens opvallen.

Dat is toch juist een groot pluspunt, lijkt me?

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Vind ik niet. Montage is een geweldig stijlmiddel, en zie liever films die het ook actief zo gebruiken.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Birck Sin City en de rol van Jodelle Ferland uit Tideland

Weet alleen niet of ik het volledig eens ben met de score-nominaties. Ik zeg ik weet het niet, omdat ik er ook bijna geen van ken Maar Tideland en March of the Penguins hadden wel een prachtige soundtrack en verdienen het wat mij betrefd echt om erbij te staan!

En Tideland draaide hier wel gewoon hoor, heb hem later ook nog in de videotheek zien liggen.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Binnenkort dan maar eens kijken in de videotheek. En dan ook maar meteen You, Me, etc. meenemen.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Er is wel een grote kans dat Tideland een grote tegenvaller voor je word hoor. Was bij mij wel het geval, prima film maar totaal niet wat ik had verwacht.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Stuur zeker jullie stemmen op. Zeker in deze 2e ronde is elke stem van belang en kan mee bepalend zijn voor de uitslag.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Het probleem is bij mij een beetje dat ik van elke categorie vaak maar 1 of 2 films heb gezien. Weet niet of ik dan wel zou moeten stemmen.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2285 stemmen

Lijstje verzonden

Jammer dat bij alle categorieën Pride & Prejudice over het hoofd word gezien.

Film Pegasus, was ik nu echt de enigste die daarvoor had gestemd?

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Pieter Montana schreef:

Jammer ? Ben erg blij dat die in ieder geval niet in de prijzen valt, verschrikkelijk ding.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Pieter Montana schreef:

Lijstje verzonden

Tja, ik heb zelf ook stemmen uitgebracht die blijkbaar enig waren...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Pieter Montana schreef:

Lijstje verzonden

Hoop het wel.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.