- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Moviemeter Awards 1998
Moviemeter Awards 1998
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Ik heb net de laatste lijstjes van bebdn, The One Ring en starbright boy verwerkt. Zo dadelijk zet ik de eindselectie hier op het net. Zelfs de laatste 3 lijstjes hebben nog voor een paar verschuivingen kunnen zorgen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Hier is dan de selectieronde van 1998:
Net als bij de vorige jaren, is hier het zelfde principe. Bij sommige onderdelen waren er enkele films bij met evenveel punten, zodat ik in die categorie op 6 namen kwam ipv 5. Overal staat het alfabetisch, de volgorde heeft niets met de punten te maken. Nu is het de bedoeling om 1 stem uit te brengen per categorie. Veel plezier.
Beste Engelstalige film:
American History X
Happiness
Pi
The Big Lebowski
The thin red line
Beste niet-Engelstalige film:
Festen
Fuckin Amal
Lola Rennt
Los amantes del circulo polar
Ringu
Beste film Benelux:
Left luggage
Madelief: Krassen in het Tafelblad
Poolse bruid
Rosie
Temmink: the ultimate fight
Regie:
Darren Aronofsky (Pi)
Joel Coen (The Big Lebowski)
Tony Kaye (American History X)
Todd Solondz (Happiness)
Thomas Vinterberg (Festen)
Mannelijke hoofdrol:
Jeff Bridges (The Big Lebowski)
Jim Carrey (Truman Show)
Johnny Depp (Fear & loathing in Las Vegas)
Sean Gullette (Pi)
Ian McKellen (Gods and Monsters)
Edward Norton (American History X)
Vrouwelijke hoofdrol:
Jane Adams (Happiness)
Cate Blanchett (Elizabeth)
Alexandra Dahlström (Fucking Amal)
Gwyneth Paltrow (Shakespeare in love)
Franka Potenta (Lola Rennt)
Christina Ricci (Buffalo 66)
Mannelijke bijrol:
Benicio Del Toro (Fear & loathing in Las Vegas)
Tatsuya Gashuin (Samehada Otoko to Momojiri Onna)
John Goodman (The Big Lebowski)
Ed Harris (Truman Show)
Philip Seymour Hoffman (Happiness)
Vrouwelijke bijrol:
Kathy Bates (Primary colors)
Judi Dench (Shakespeare in love)
Lara Flynn Boyle (Happiness)
Laura Linney (Truman Show-
Julianne Moore (The Big Lebowski)
Origineel script:
American History X
Happiness
Lock, stock and two smoking barrels
The Big Lebowski
Truman Show
Bijgewerkt script:
A simple plan
Fear & loathing in Las Vegas
Gods and monsters
Horse whisperer
Primary colors
The thin red line
Beste score:
American History X
Pi
The Big Lebowski
The thin red line
Truman show
Cinematografie:
American History X
Los amantes del circulo polar
Pi
Saving private Ryan
The thin red line
Beste montage:
American History X
Lock, stock and two smoking barrels
Lola Rennt
Pi
Saving private Ryan
Beste animatie:
Antz
Bug's life
Jin-Rô
Mulan
Prince of Egypt
De lijstjes moeten binnen zijn tegen de nacht van 18 op 19 mei. Dan kan ik volgende maandag de winnaars bekend maken. Allemaal bedankt trouwens al voor het opsturen van de lijstjes.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Last van de warmte denk ik... Deadline is inderdaad de nacht van 18 op 19 juni.
AHWA, uw lijstje is al verwerkt.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
En tovenaar heeft net z'n lijstje binnengestuurd. Mercikes.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Zeer matige selectie, Niet eens Crna Macka, Beli Macor bij Beste Buitenlandse film
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Zeer matige selectie, Niet eens Crna Macka, Beli Macor bij Beste Buitenlandse film
Met 1 puntje is het niet ver geraakt...
2 lijstjes van aegron en Reinbo zijn ook al verwerkt. Met dat van mij erbij (heb dat in het begin ineens gedaan) kom ik al op 5. 't begint warm te lopen (kan ook aan het weer liggen)
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Met 1 puntje is het niet ver geraakt...
Ik had hem op de derde plaats gezet omdat ik me over die nominering geen enkele zorgen maakte...
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Philippe Nahon niet bij beste mannelijke hoofdrol ?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Nahon is ook buiten de top 5 gevallen...
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Lijkt me logisch ja, anders zou hij er wel instaan
Nu maar hopen op Pi in muziek & montage. En Jin-Roh als beste animatiefilm natuurlijk, maar die kans lijkt me jammerlijk klein.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Onderhond, bedankt voor het lijstje. We zitten al aan 6.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Weer 2 lijstjes: Roosky en salvatore
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Met Jorick en donnie darko zit ik momenteel aan 10
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20551 stemmen
Ik heb Jin-Roh net op tijd gekeken
Mensen vergeten jullie de prachtige score van The Thin Red Line niet
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Met 1 puntje is het niet ver geraakt...
Ik hoop dat je door had dat Black Cat White Cat, Chat Noir Chat Blanc en Crna Macka, Beli Macor dezelfde film zijn dan, want ik had hem wel op één staan . Net als bij de muziek trouwens.
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20551 stemmen
Zoals Al Gore zei toen Bush het presidentschap cadeau kreeg van zijn broertje :
Misschien dat een hertelling aan de orde is ?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Ik hoop dat je door had dat Black Cat White Cat, Chat Noir Chat Blanc en Crna Macka, Beli Macor dezelfde film zijn dan, want ik had hem wel op één staan . Net als bij de muziek trouwens.
Was een foutje van mij. Maar het blijft te weinig punten om door te gaan naar de volgende ronde... Zowel bij buitenlandse film als bij muziek heeft de film verschillende punten te kort om bij de beste 5.
Doom
-
- 8212 berichten
- 1505 stemmen
Zo te zien worden dat veel nominaties voor Pi en American History X.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Ik heb nog eens alles nagekeken op dubbel titels (origineel en alternatieve titels) maar blijkbaar had ik enkel black cat white cat over het hoofd gezien. Er veranderd dus niks.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
moviefreak, timbo en Freud heb ook al een lijstje gestuurd
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Dieptriest dat de categorieen origineel script, score, cinematografie en montage ongeveer kopieen zijn van het onderdeel 'beste engelstalige film'. Ik onthoud me op die gebieden van stemming.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Pi heeft ook alle recht in score/cinematografie/montage/beste EN film te staan.
Script is een beetje vreemd inderdaad.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Dieptriest dat de categorieen origineel script, score, cinematografie en montage ongeveer kopieen zijn van het onderdeel 'beste engelstalige film'.
Als dat ergens voor geldt dan is het wel voor regie (4 van de 5 titels gelijk aan beste Engelstalige film), maar in het algemeen is het sowieso een opvallend Amerikaanse selectie.
Jammer dat After Life en My Name Is Joe het in geen enkele categorie gehaald hebben. Te onbekend, of gewoon niet geliefd bij de stemmers?
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Als dat ergens voor geldt dan is het wel voor regie (4 van de 5 titels gelijk aan beste Engelstalige film),
...en regie inderdaad. Vinterberg.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
After Life heb ik 3 keer genomineerd. Maar inderdaad veel te onbekend. En niet eens zo geliefd op deze site.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik had toch op zijn minst The Truman Show verwacht bij Engelstalige film. Jammer. Alleen The Big Lebowski heb ik in die categorie gezien (was gelukkig mijn favoriet). Opvallend dat Terence Mallick niet bij regie genoemd wordt. Ik heb de film niet gezien (wou hem zaterdag kijken, maar de video waarop die opgenomen was was kapot), maar ik meende dat die film juist door zijn regie geroemd werd. In tegenstelling tot bijvoorbeeld American History X. Ik ga The Thin Red Line in het weekend denk ik maar huren.
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
De nominatie van Christina Ricci doet me deugd. En de nominaties voor Gods and Monsters ook.