- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Moviemeter Awards 1998
Moviemeter Awards 1998
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik ga eens een poging doen om 1998 in goeie banen te leiden. Ik heb de tekst van 1999 effe gecopieerd, maar ik denk dat iedereen ondertussen al het principe kent. Ik heb nog geen einddatum omdat ik eerst is wil weten hoe het zit met de studenten op de site (examens enzo...)
De nummer één krijgt steeds 5 punten, de nummer twee 3 punten, en de nummer drie 1 punt. Voel je niet verplicht om ook daadwerkelijk ook voor elke categorie drie films/personen te nomineren; minder mag ook. Alle films die op IMDb en MovieMeter met het jaar 1998 gemarkeerd zijn dingen mee voor deze awards, ongeacht de datum van release in Nederland of België. Gebruik de volgende link om snel te zien op welke films uit 1998 je gestemd hebt:
http://www.moviemeter.nl/user/1/votes/1998
(en vervang de 1 door je eigen gebruikersnummer)
De categorieën zijn:
Beste Engelstalige film
Beste niet-Engelstalige film
Beste film uit de Benelux
Beste regie
Beste mannelijke hoofdrol
Beste vrouwelijke hoofdrol
Beste mannelijke bijrol
Beste vrouwelijke bijrol
Beste originele script
Beste bewerkte script
Beste (originele) filmscore
Beste cinematografie
Beste montage
Beste animatiefilm
Stuur de lijstje via een pm naar mij. Zodra er een deadline komt zet ik die er ook op.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
de eerste is al binnen van aegron
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Die van mij is ook binnen
The Thin Red Line 
The Big Lebowski 
Fear & Loathing in Las Vegas 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Te veel afgezaagde films dat jaar
.
Bij mij scoort vooral PI op alle gebieden goed, en mag ik diegenen die hem gezien hebben ook eens wijzen op de geniaal gemonteerde finale van Waking Ned Devine 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Op animatiegebied een topjaar! Ben benieuwd hoe de verdelingen zijn en hoe hoog "The Truman Show" gaat eindigen.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
The Big L kreeg de meeste nominaties bij mij, gevolgd door Happiness.
Hopelijk krijgt Primary Colors ook wat aandacht, maar ik vrees van niet.
Jin-Ro wint hopelijk de animatie, maar ik vrees dat A Bug's Life daarmee aan de haal gaat.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Pi (6) en Jin-Ro (6) zijn de grote wegkapers.
Verder veel aandacht voor Bullet Ballet, Samehada Otoko to Momojiri Onna, Buffalo '66, Following, Wandafuru Raifu en Seul Contre Tous.
Laten we vooral Gashuin (het opatje uit Taste of Tea, en de magnifieke detective in Shark Skin Man) z'n rol niet vergeten bij beste mannelijke bijrol 
Animatie lijkt mij duidelijk Jin-Ro, Spriggan een goeie tweede. A Bug's Life is niet eens genomineerd bij mij.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik heb er nog 5 binnengekregen: moviefreak, Freud, AHWA, Chr.s en Onderhond. Allemaal bedankt.
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Ik heb er nog 5 binnengekregen: moviefreak, Freud, AHWA, Chr.s en Onderhond. Allemaal bedankt.
Denkd at na 20:00 wordt maar je krijgt hem
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Denkd at na 20:00 wordt maar je krijgt hem
Laat maar komen... 
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Laten we vooral Gashuin (het opatje uit Taste of Tea, en de magnifieke detective in Shark Skin Man) z'n rol niet vergeten bij beste mannelijke bijrol 
.
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Wat een bagger jaar, slechts 6 films boven de 4,0
Hoogtepunten waren films als: Wild Things, American History, Lock Stock, The Wedding Singer en een paar acteerprestaties in mindere films.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Uiteraard gaan de meeste nominaties naar Pi, Fucking Åmål, Truman Show, The, American History X en Negotiator, The.
Althans, mijn nominaties. 
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2842 stemmen
Mijn nominaties gaan naar natuurlijk American History X, Los Amantes del Circulo Polar, Fucking Amal, Truman Show en Enemy of the State.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik heb wel een aantal favorieten dit jaar, maar het is vooral een jaar waarvan ik nog veel interessante titels moet zien. The Thin Red Line, Pi, American History X, Los Amantes del Circulo Polar, Fear and Loathing in Las Vegas... Al zal The Big Lebowski vrijwel zeker voor mij met de prijzen gaan lopen.
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
En hoe zijn de rollen verdeeld in Happiness? Jane Adams en Dylan Baker de twee hoofdrollen en de rest bijrollen? Of...? Zeg het maar want dit probleem had ik ook al een beetje bij Magnolia. En ik niet alleen 
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2335 stemmen
Ik denk net zoals bij Magnolia; allemaal grote bijrollen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Ik doe veel Eternity and a day, het mooiste wat ik uit 1998 zag, wie helpt me mee op die film een klein nominatietje te bezorgen?
Beste Engelstalige film is zonder meer Happiness.
Diesel
-
- 9411 berichten
- 0 stemmen
Beste regisseur Darren Aronofsky. Beste film FALILV.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik heb ondertussen 9 lijstjes bijgekregen: Chainsaw, maxcomthrilla, donnie darko, D-ark, SuperSideSwipe, Pieter Montana, Jorick, Diesel, Queto Yurlunyur. Allemaal bedankt voor het inzenden van de lijstjes.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Happiness, hoewel een leuke film, heb ik amper genomindeerd. Following, Pi en Buffalo'66 hebben veel nominaties weggekaapt. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Erg zwak jaar, geen enkele 5* films en ook de 4,5* zijn geen echte favorieten.... Thin Red Line heeft de meeste nominaties, gevolgd door Fear and Loathing in Las Vegas en TBL.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2285 stemmen
Vele favorieten dat jaar: Lola Rennt(heb ik maar liefst 6x genomineerd), Truman Show,Festen,American history x,fear and loathing...
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Nog 2 lijstjes erbij: Reinbo en ToNe. bedankt
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wordt een brede 1e selectie zo te lezen....
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Het is momenteel bij sommige rubrieken inderdaad al goed gevarieerd... Weer eentje binnen gekregen van catweasel.