menu

Film / Toplijsten en favorieten / Moviemeter Awards 1998

zoeken in:
Film Pegasus (moderator)
Ik ga eens een poging doen om 1998 in goeie banen te leiden. Ik heb de tekst van 1999 effe gecopieerd, maar ik denk dat iedereen ondertussen al het principe kent. Ik heb nog geen einddatum omdat ik eerst is wil weten hoe het zit met de studenten op de site (examens enzo...)

De nummer één krijgt steeds 5 punten, de nummer twee 3 punten, en de nummer drie 1 punt. Voel je niet verplicht om ook daadwerkelijk ook voor elke categorie drie films/personen te nomineren; minder mag ook. Alle films die op IMDb en MovieMeter met het jaar 1998 gemarkeerd zijn dingen mee voor deze awards, ongeacht de datum van release in Nederland of België. Gebruik de volgende link om snel te zien op welke films uit 1998 je gestemd hebt:

http://www.moviemeter.nl/user/1/votes/1998
(en vervang de 1 door je eigen gebruikersnummer)

De categorieën zijn:
Beste Engelstalige film
Beste niet-Engelstalige film
Beste film uit de Benelux
Beste regie
Beste mannelijke hoofdrol
Beste vrouwelijke hoofdrol
Beste mannelijke bijrol
Beste vrouwelijke bijrol
Beste originele script
Beste bewerkte script
Beste (originele) filmscore
Beste cinematografie
Beste montage
Beste animatiefilm

Stuur de lijstje via een pm naar mij. Zodra er een deadline komt zet ik die er ook op.

Film Pegasus (moderator)
de eerste is al binnen van aegron

tweede komt eraan

Die van mij is ook binnen

The Thin Red Line

The Big Lebowski

Fear & Loathing in Las Vegas

Te veel afgezaagde films dat jaar .

Bij mij scoort vooral PI op alle gebieden goed, en mag ik diegenen die hem gezien hebben ook eens wijzen op de geniaal gemonteerde finale van Waking Ned Devine

Pi

Op animatiegebied een topjaar! Ben benieuwd hoe de verdelingen zijn en hoe hoog "The Truman Show" gaat eindigen.

AHWA
The Big L kreeg de meeste nominaties bij mij, gevolgd door Happiness.

Hopelijk krijgt Primary Colors ook wat aandacht, maar ik vrees van niet.

Jin-Ro wint hopelijk de animatie, maar ik vrees dat A Bug's Life daarmee aan de haal gaat.

Pi (6) en Jin-Ro (6) zijn de grote wegkapers.

Verder veel aandacht voor Bullet Ballet, Samehada Otoko to Momojiri Onna, Buffalo '66, Following, Wandafuru Raifu en Seul Contre Tous.

Laten we vooral Gashuin (het opatje uit Taste of Tea, en de magnifieke detective in Shark Skin Man) z'n rol niet vergeten bij beste mannelijke bijrol

Animatie lijkt mij duidelijk Jin-Ro, Spriggan een goeie tweede. A Bug's Life is niet eens genomineerd bij mij.

Film Pegasus (moderator)
Ik heb er nog 5 binnengekregen: moviefreak, Freud, AHWA, Chr.s en Onderhond. Allemaal bedankt.

Film Pegasus schreef:
Ik heb er nog 5 binnengekregen: moviefreak, Freud, AHWA, Chr.s en Onderhond. Allemaal bedankt.

Denkd at na 20:00 wordt maar je krijgt hem

Film Pegasus (moderator)
D-ark schreef:
(quote)

Denkd at na 20:00 wordt maar je krijgt hem

Laat maar komen...

tovenaar
Onderhond schreef:
Laten we vooral Gashuin (het opatje uit Taste of Tea, en de magnifieke detective in Shark Skin Man) z'n rol niet vergeten bij beste mannelijke bijrol
Die staat bij mij op 1 natuurlijk .

Het is onderweg

Wat een bagger jaar, slechts 6 films boven de 4,0

Hoogtepunten waren films als: Wild Things, American History, Lock Stock, The Wedding Singer en een paar acteerprestaties in mindere films.

Uiteraard gaan de meeste nominaties naar Pi, Fucking Åmål, Truman Show, The, American History X en Negotiator, The.

Althans, mijn nominaties.

Mijn nominaties gaan naar natuurlijk American History X, Los Amantes del Circulo Polar, Fucking Amal, Truman Show en Enemy of the State.

Ik heb wel een aantal favorieten dit jaar, maar het is vooral een jaar waarvan ik nog veel interessante titels moet zien. The Thin Red Line, Pi, American History X, Los Amantes del Circulo Polar, Fear and Loathing in Las Vegas... Al zal The Big Lebowski vrijwel zeker voor mij met de prijzen gaan lopen.

Art
En hoe zijn de rollen verdeeld in Happiness? Jane Adams en Dylan Baker de twee hoofdrollen en de rest bijrollen? Of...? Zeg het maar want dit probleem had ik ook al een beetje bij Magnolia. En ik niet alleen

Ik denk net zoals bij Magnolia; allemaal grote bijrollen.

starbright boy (moderator)
Ik doe veel Eternity and a day, het mooiste wat ik uit 1998 zag, wie helpt me mee op die film een klein nominatietje te bezorgen?

Beste Engelstalige film is zonder meer Happiness.

Diesel
Beste regisseur Darren Aronofsky. Beste film FALILV.

Film Pegasus (moderator)
Ik heb ondertussen 9 lijstjes bijgekregen: Chainsaw, maxcomthrilla, donnie darko, D-ark, SuperSideSwipe, Pieter Montana, Jorick, Diesel, Queto Yurlunyur. Allemaal bedankt voor het inzenden van de lijstjes.

Happiness, hoewel een leuke film, heb ik amper genomindeerd. Following, Pi en Buffalo'66 hebben veel nominaties weggekaapt.

Reinbo
Erg zwak jaar, geen enkele 5* films en ook de 4,5* zijn geen echte favorieten.... Thin Red Line heeft de meeste nominaties, gevolgd door Fear and Loathing in Las Vegas en TBL.

Vele favorieten dat jaar: Lola Rennt(heb ik maar liefst 6x genomineerd), Truman Show,Festen,American history x,fear and loathing...

Film Pegasus (moderator)
Nog 2 lijstjes erbij: Reinbo en ToNe. bedankt

mijn favoriete film uit 1998: Rushmore

Reinbo
Wordt een brede 1e selectie zo te lezen....

Film Pegasus (moderator)
Het is momenteel bij sommige rubrieken inderdaad al goed gevarieerd... Weer eentje binnen gekregen van catweasel.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:38 uur

geplaatst: vandaag om 06:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.