- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Moviemeter Awards 1998
Moviemeter Awards 1998

Film Pegasus (moderator films)
-
- 30793 berichten
- 5344 stemmen
Ik ben over het algemeen wel tevreden met de winnaars, vooral met American History X als beste engelstalige film.
Film Pegasus, bedankt voor de organisatie!
Bedankt ook iedereen voor het inzenden van hun keuzes. En dat in een periode van warm weer, examens en het WK voetbal!

aegron
-
- 4030 berichten
- 1200 stemmen
Beetje jammer van American History X als beste engelstalige film. Voor de rest zij de winaars wel redelijk.

Onderhond
-
- 87426 berichten
- 12457 stemmen
Pi en Jin-Roh
Eindelijk eens een paar waardige winnaars.

maxcomthrilla
-
- 15568 berichten
- 2761 stemmen
Ik ben blij dat American History X er met de prijs beste film vandoor gaat. Tenslotte een van de belangrijkste prijzen.

donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2739 stemmen
Mooie winnaars, ik ben over het algemeen zeer tevreden.

moviefreak#1
-
- 14349 berichten
- 23708 stemmen
Jin-Roh, Walter en The Dude
Wel een beetje jammer van American History X

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik dacht dat ik vandaag ook nog kon stemmen. Heb ik niet bij kunnen dragen aan de stand
Bizar overigens dat The Thin Red Line maar twee stemmen had voor cinematografie. Dat is nou een van de mooiste films die ik ooit gezien heb. Benieuwd hoe schitterend Pi dan wel niet is.
American History X niet gezien, maar ik had goede hoop dat Lebowski zou winnen. Helaas. Wel leuk voor Bridges en Goodman

maxcomthrilla
-
- 15568 berichten
- 2761 stemmen
Ik dacht dat ik vandaag ook nog kon stemmen. Heb ik niet bij kunnen dragen aan de stand
Benieuwd hoe schitterend Pi dan wel niet is.
Zwart/wit.... en veel close - ups.

Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2710 stemmen
Ik heb niet meegedaan met stemmen, maar ben blij dat Laura Linney (gedeeltelijk) heeft gewonnen. Jammer dat The Truman Show net niet genomineerd bij de Beste Engelstalige films stond. Ook jammer dat Bill Murray's rol in Wild Things helemaal nergens bij staat.

eRCee
-
- 13394 berichten
- 1950 stemmen
Wat mij betreft prima uitslagen, gezien de nominaties. Pi wordt lichtelijk overschat, maar steekt wel met kop en schouders uit boven de meeste producties waaruit je kon kiezen. Jammer van regie, dat dan weer wel.
Ondanks de boycot toch nog twee van mijn drie (!) stemmen binnengehaald: Festen en Left Luggage.
(Ps. Het is 'beste engelstalige film', wat nog steeds niet hetzelfde is als beste film.)

Onderhond
-
- 87426 berichten
- 12457 stemmen
En voor het vergeten wordt, Ricci beste vrouwelijk hoofdrol .
Wat TBL bij beste script staat te doen is mij wel een raadsel. Veel te veel verhaal voor een comedy en bij momenten erg debiele voorspelbare grapjes.

Art
-
- 13507 berichten
- 3606 stemmen
Ik dus ook Maar toch veel van mijn stemmen hebben gewonnen volgens mij dus ik kan best tevreden zijn! Film Pegasus bedankt en hopelijk is er de volgende keer meer animo.

-
- 30793 berichten
- 5344 stemmen
Ik hoop dat iedereen het toch leuk gevonden heeft en dat we binnenkort 1997 onder handen kunnen nemen. Dat heeft toch mooie titels zoals Karakter, Donnie Brasco, La vita e bella, 12 angry men, ... Maar misschien effe wachten tot na de examens zeker?

moviefreak#1
-
- 14349 berichten
- 23708 stemmen
Dat heeft toch mooie titels zoals Karakter, Donnie Brasco, La vita e bella, 12 angry men, ...
Als dat de toppers zijn mag wat mij betreft 1997 worden overgeslagen
Ik zat eerder aan Mononoke-hime, Mat i Syn, Ta'm e Guilass, Hana-Bi en The Fifth Element te denken

AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Vergeet Perfect Blue en LA Confidential niet

Onderhond
-
- 87426 berichten
- 12457 stemmen
Kan toch al gewoon van start gaan ? Examens zijn toch bijna afgelopen, en die aanlooptijd voor de nomaties duurt toch altijd erg lang. Kan je evengoed nu al beginnen.

-
- 30793 berichten
- 5344 stemmen
Als dat de toppers zijn mag wat mij betreft 1997 worden overgeslagen
Ik zat eerder aan Mononoke-hime, Mat i Syn, Ta'm e Guilass, Hana-Bi en The Fifth Element te denken
Ik kan ook komen met Titanic, Spice World, Mr. Magoo en Oesje voor de Benelux...

moviefreak#1
-
- 14349 berichten
- 23708 stemmen
Spice World
Dat word nog moeilijk kiezen wie van de Spice Girls de nominaties voor beste hoofdrol gaan krijgen

catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Dat heeft toch mooie titels zoals Karakter, Donnie Brasco, La vita e bella, 12 angry men, ...
Wilde, The Wings of the Dove en Mrs. Brown

-
- 30793 berichten
- 5344 stemmen
Spice World
Dat word nog moeilijk kiezen wie van de Spice Girls de nominaties voor beste hoofdrol gaan krijgen
Hoofdrol en inhoud gaan in dit geval niet echt samen denk ik...