• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.487 stemmen

Waarom geen top 100 regisseurs

zoeken in:

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

omnie schreef:

spielberg op 1 omdat hij de beste films allertijden in een aantal genres op zijn naam heeft staan

Overdreven.

kiriyama schreef:

Spielberg mag in de flop 100, merendeel van z'n films zijn matig tot slecht.

Compleet overdreven.

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Ik vindt die eerste opmerking veel overdrevener dan de opmerking van kiriyama. Spielberg denkt alleen maar aan geld ipv aan goede films maken. Al z'n films hebben gewoon een chronisch gebrek aan diepgang.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

mikoz schreef:

(quote)

Overdreven.

(quote)

Compleet overdreven.

Tuurlijk als je alle regisseurs neemt dus ook degene die films als revenge of the nerds 4 en problem child 3 hebben gemaakt, dan hoort Spielberg niet in de flop 100 nee. Maar van alle (beetje) bekende regisseurs vind ik hem toch wel één van de minste.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Spielberg zou ook in mijn top 10 komen. Ik hoop dat een top 10 regisseurs op je profielpagina er snel komt, al vrees ik dat Jordy momenteel wat anders aan zijn hoofd heeft met al die designveranderingen.

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

Ik vertrouw het publiek hier op moviemeter er genoeg op om films enigzins op waarde te kunnen schatten. Dan snap ik niet waarom iedereen zijn films toch zo waardeert en respecteert. Wat een onzin om te zeggen dat Spielbergs films geen invloed hebben gehad. Volgens mij is Spielberg zowat degene die het genre familiefilm heeft uitgevonden.

Ik kan het met je eens zijn dat Spielberg wellicht niet alleen maar geweldige films heeft gemaakt, en dat het misschien wel overdreven is om te zeggen dat hij het beste is wat film te bieden heeft, maar om nou te zeggen dat de invloed die hij (al dan niet als producer) en zijn films hebben gemaakt niet van grootse waarde is geweest, en nog steeds is, lijkt me niet echt helemaal netjes.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Ronnievb schreef:

Ik vertrouw het publiek hier op moviemeter er genoeg op om films enigzins op waarde te kunnen schatten. Dan snap ik niet waarom iedereen zijn films toch zo waardeert en respecteert. Wat een onzin om te zeggen dat Spielbergs films geen invloed hebben gehad. Volgens mij is Spielberg zowat degene die het genre familiefilm heeft uitgevonden.

Ik kan het met je eens zijn dat Spielberg wellicht niet alleen maar geweldige films heeft gemaakt, en dat het misschien wel overdreven is om te zeggen dat hij het beste is wat film te bieden heeft, maar om nou te zeggen dat de invloed die hij (al dan niet als producer) en zijn films hebben gemaakt niet van grootse waarde is geweest, en nog steeds is, lijkt me niet echt helemaal netjes.

Wat maakt het mij nou uit wat voor invloed z'n films hebben gehad, ik vind ze matig punt.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

kiriyama schreef:

Wat maakt het mij nou uit wat voor invloed z'n films hebben gehad, ik vind ze matig punt.

Dat lijkt me duidelijk.

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Ronnievb schreef:

Volgens mij is Spielberg zowat degene die het genre familiefilm heeft uitgevonden.

Dit is dus regelrechte onzin. Familiefilms zijn er al zeker sinds de jaren ' 40.

Tja, toch is het zo. Totaal geen bijzondere regisseur.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Spielberg is een erg bijzondere regisseur. Heeft van de beste films ooit gemaakt.

omnie

• 63 berichten
  • 41 stemmen

weet je spielberg wordt wereldwijd gerespecteerd

heeft alles gewonnen wat er te winnen valt wordt door heel veel recesenten,en vakmensen gezien als een meesterfilmer en

is uitgeroepen tot beste regisseur allertijden dat zegt genoeg denk ik

maar je hebt altijd mensen die afwijken. die het niks vinden

ik twijfel dan ook aan hun film inzicht. door te zeggen spielberg

moet het hebben van familiefilms of spektakelfilms is onzin

hij heeft zeer bewezen dat hij met serieuze films en diepgang

( schindlers list,saving private ryan,de color purple, munich)ook uitblinkt en dat dit films zijn van een zeer hoog niveau. natuurlijk hij heeft ook mindere

fims( hook, always.war of the world)maar nooit slecht. en de grootste vooroordeel en onzin is dat spielberg om het geld te doen is allemaal valse overtuigingen misplaatste eigen emoties en zeker niet vakkundig.zoals door een aantal hierboven beschreven.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Dit gesprek zou eigenlijk hier gevoerd mogen worden:

http://www.moviemeter.nl/director/12340/messages/

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

omnie schreef:

ik twijfel dan ook aan hun film inzicht.

Tja als jij vind dat iemand Spielberg goed MOET vinden, twijfel ik aan jouw objectiefe inzicht. Dat hij wereldwijd wordt gerespecteerd is leuk maar onterecht. Ik hou niet van valse emotie en dat is iets wat bij de films van Spielberg erg naar voren komt. Overigens ken ik zat mensen die er zo over denken.

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Nou nou omnie, je blaast wel hoog van de toren. Dat je zegt dat iemand wie Spielberg niet waardeert totaal geen verstand van films heeft vind ik nog tot daar aan toe, maar wanneer je met zulke argumenten komt

omnie schreef:

ach als je kijkt op google wie is de beste regisseur allertijden

dan staat spielberg op 1 hitchcock 2 scorsese 3

haak ik af.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Alsof Spielberg iets in te brengen heeft tegen pakweg Bergman, De Sica, Godard, Tarkovsky, Kurosawa, Visconti, Fellini, Ozu of Kubrick.

Een beetje een flauw lijstje, want dit waren regisseurs die een totaal verschillend type films maakte als Spielberg. Spielberg blijft voor mij toch vooral een regisseur van Hollywoodfilms. Vermaak dus. En eerlijk gezegd heb ik hem nog nooit een onvoldoende hoeven te geven. Hoewel ik geen van zijn films 5 sterren waard vind, ze zijn altijd prima gemaakt en hebben altijd wel iets te bieden wat leuk is.

Om nog maar eens een vergelijking te maken met jouw regisseurs: zou Bergman of Fellini werkelijk geschikt zijn om E.T. te regisseren? Zou je een Raiders of the Lost Ark willen zien van Tarkovsky of Visconti? Het zouden misschien estethisch verantwoordere films afleveren met meer diepgang, maar ze zouden aan vermaak inboeten; terwijl dat soort films voor vermaak dienen.

Nou hoeft Spielberg van mij ook niet al te hoog in de top 100 te staan en komt hij zeker niet in mijn top 10 voor, maar ik verbaas me toch over hoe weinig respect de man hier krijgt. Vooral de opmerking "de man wil alleen maar geld verdienen" trek ik niet. Voor iemand die alleen maar geld wil verdienen stopt hij toch echt veel moeite en vakmanschap in zijn films.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Hmmm Top 10 regisseurs?

1. Hitchcock

2. Coppola (niet sofia)

3. Spielberg

4. PHilip Kaufman

5. Leone

6. Quentin Tarantino

7. Spike Lee

8. John Landis

9. Amy Heckerling

10. John Carpenter

Met Mijnheer Spielberg op een hele veilige 3e plaats

Esthetisch verantwoorde films??? Is dat zoiest als Avantgardistisch??

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

mikey schreef:

Hmmm Top 10 regisseurs?

1. Hitchcock

2. Coppola (niet sofia)

3. Spielberg

4. PHilip Kaufman

5. Leone

6. Quentin Tarantino

7. Spike Lee

8. John Landis

9. Amy Heckerling

10. John Carpenter

Met Mijnheer Spielberg op een hele veilige 3e plaats

Esthetisch verantwoorde films??? Is dat zoiest als Avantgardistisch??

Dit is voornamelijk een lijstje van populaire regisseurs. Als je op wat meer cinefiele sites zoekt zul je de regisseurs vinden die ik noemde.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Sander, uiteraard ken ik de namen uit je lijstje. Toch bedankt en succes ermee, groeten mikey

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Amy Heckerling

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

Sander2 schreef:

Dit is voornamelijk een lijstje van populaire regisseurs. Als je op wat meer cinefiele sites zoekt zul je de regisseurs vinden die ik noemde.

Dus nu is het al een kwestie van reputatie voor je geworden en nog niet eens meer de vraag wat je er zelf van vindt?

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Ronnievb schreef:

(quote)

Dus nu is het al een kwestie van reputatie voor je geworden en nog niet eens meer de vraag wat je er zelf van vindt?

Sorry, die quote was een beetje misplaatst. Ik reageerde eigenlijk op het argument dat Spielberg op ieder lijstje op internet op 1 zou staan, en Hitchock op 2, en Scorsese op 3...

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

mikey schreef:

Sander, uiteraard ken ik de namen uit je lijstje.

Ik betwijfel of je zelfs maar een kwart kent. En met kennen bedoel ik niet dat je de naam ooit ergens gehoord hebt, maar dat je er toch minstens 1 film van gezien hebt.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Amy Heckerling

Tja die heeft mijn favo film gemaakt, en haar andere meesterwerk kreeg ook een 5.

@ Sander, ik heb jammer genoeg andere interesses dan de gemiddelde cinefiel. . Ik heb ervan gehoord, ik ken de reputaties en eeeeh.. ooit zie ik vast nog wel eentj uit je befaamde lijstje.

Ik ga alleen niet gericht naar ze op zoek. Het overkomt me best vaak dat ik een arthouse dvd in mijn handen krijg die me dan flink telleurstelt...

Ganesha

• 95 berichten
  • 92 stemmen

De enige films die ik kijk vanwege de regisseur zijn de films van Zhang Yimou

Ik heb er inmiddels een stuk of 12 van hem gezien

Verder let ik niet zo op de regisseur

Tim Burton nog wel een beetje; hoewel niet alle films zo geweldig zijn van hem; Planet of the Apes viel me een beetje tegen, maar ik weet niet of dat aan hem lag

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

moviefreak#1 schreef:

En daarom hebben we dus geen regisseur top 100. Alleen al omdat we dan moeten vrezen dat iemand als Spielberg in de top 5 staat .

Alsof Spielberg iets in te brengen heeft tegen pakweg Bergman, De Sica, Godard, Tarkovsky, Kurosawa, Visconti, Fellini, Ozu of Kubrick.

Spielberg: 'een gemiddelde van 3,62 sterren'

Bergman: 3,74

De Sica: 3,82

Tarkovsky: 3,88

Kurosawa: 3,90

Visconti: 3,71

Fellini: 3,66

Ozu: 3,78

Kubrick: 3,88

Alleen Godard met 3,43 staat lager. Die top-5 gaat Spielberg echt niet halen.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Zelva schreef:

(quote)

.

Op stemgemiddelde heb je gelijk maar als er een top 10 in je profiel zou komen voor regisseurs is het waarschijnlijk zo dat een man als Spielberg in de top 5 van de algehele lijst beland.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Idd, die cijfers zeggen ook niet zoveel, want Spielberg heeft veeel meer stemmers en films dan pakweg Bergman en Tarkovsky.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Zelva schreef:

Alleen Godard met 3,43 staat lager. Die top-5 gaat Spielberg echt niet halen.

Lijkt me een slechte manier om een lijst te maken. Veel regisseurs hebben maar één of twee goede films gemaakt en verder een oeuvre afgelvert die nauwelijks de moeite waard is en ook nauwelijks bekeken is. Maar die ene film die wel veel bekeken is en gewaardeert wordt trekt het regisseurgemiddelde flink omhoog. Daarbij zou Frank Darabont bovenaan staan op de lijst op deze manier. En wat te denken van een Tony Kaye die slechts een film afleverde die echter wel een gemiddelde van 4,16 heeft. Zou ook hoog staan. Boven een Kubrick, Tarkovsky of welke regisseur je ook waardeert.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Daarom zou je ook bijvoorbeeld alleen regisseurs toe moeten laten die bijvoorbeeld minimaal 5 films hebben gemaakt met meer dan 50 stemmen en bijvoorbeeld alleen films moeten meetellen die meer dan 30 stemmen hebben.

Nauwelijks bekeken betekent trouwens vaak niet dat het niet de moeite waard is, maar dat de betreffende film niet of nauwelijks verkrijgbaar is.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Klopt.

Een regiseur die maar 1 of 2 films heeft gemaakt is natuurlijk ook amper te beoordelen. pas na meer werk kan de contineuiteit worden vastgesteld.

Overgens lijkt mij zo een regiseurs top nog steeds een leuk idee.

Dan ga ik ook eens opletten van welke regiseur een film is en ga ik een beetje kijken wie ik nou nog meer echt sterk vind ( buiten Lynch en Kubrick op het moment.)

Goodfella_90

• 10407 berichten
  • 2595 stemmen

Ik let eigenlijk wel meer op de regisseur dan de acteurs e.d., vind het wel een van de meest interessante feitjes.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.