- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Favoriete horror/ monster iconen
Favoriete horror/ monster iconen
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Topictitel legt het al uit.
Dat mag dus gaan van seriemoordenaars tot aliens / monsters.
Je mag of een top 3 samenstellen, of een top 5.
Mijn Absolute top-3.
1 = Predator.
2 = Uruk-hai
3 = Alien.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
moeilijk hoor... moet ik eens goed over nadenken heb al zoveel horror gezien.. 
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
okay ik heb ze, Mijn top 5: 
01) Tamara
02) Hannibal
03) Micheal Myers
04) Jigsaw
05) Jack The Ripper
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
1. Freddy Krueger
Freddy Krueger (Robert Englund) is zonder twijfel mijn favoriet op het gebied van filmmonsters en -moordenaars. Erg boeiend personage met leuke one-liners, originele moorden en veel humor.
2. Vier originele Cenobites
Een tweede plaats voor de vier Cenobites uit de eerste twee Hellraiser films; De Lead Cenobite (Doug Bradley), Butterball Cenobite (Simon Bamford), Female Cenobite (Gracy Kirby/ Barbie Wilde) en Chatterer Cenobite (Nicholas Vince). Jammer dat de Cenobites in de latere vervolgen, vanaf Hellraiser: Inferno zo gruwelijk saai en nutteloos zijn geworden.
3. Alfredo en Chop Top
In de Texas Chainsaw familie zijn ook altijd wel een aantal
leuke psychopaten en moordenaars te vinden, met uitzondering van de 'nieuwe generatie'. Alfredo (Tom Everett) uit het derde deel en Chop Top (Bill Moseley) uit het tweede deel zijn zonder twijfel mijn favorieten.
4. Void
Zombies zijn vaak boeiende filmmonsters, maar Void (Jed Brophy) uit Peter Jackson's Braindead is toch met kop en schouders de leukste en meest hilarische zombie die ik tot nog toe in een zombiefilm ben tegengekomen.
5. Jason Voorhees/ Michael Myers
De films waar ze in zitten verschillen soms erg van kwaliteit, maar de gemaskerde, beresterke moordenaars Michael Myers en Jason Voorhees, die nooit spreken of rennen, blijven toch erg vermakelijk.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
1. Dr. Hannibal Lecter
2. Frankenstein
3. Dracula
4. Bub de zombie
5. Aliens uit de Alien serie.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
1- Jason Voorhees (mijn voorbeeld serial killer, geen gelul gewoon hakken
)
2-Michael Myers/Pinhead
3-Leatherface
Honorable mention : Freddy Krueger, Predator, De Aliens, Chucky, Captain Spaulding
Leno
-
- 5921 berichten
- 4399 stemmen
De 'Tall Man' uit de Phantasm films mag ook wel genoemd worden. Niet heel bekend, wel een cool personage.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
1- Jason Voorhees (Friday the 13th)
2- Angela Baker (Sleepaway Camp)
3- Freddy Krueger (Nightmare on Elm street)
klaar
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
1. Alien : eenzaam aan de top. De killer bij uitstek. Snel, lenig, slim. En ziet er ongelofelijk sexy uit. Verdient alleen betere films. Esthetisch kunstwerk.
2. Tetsuo : de Iron Man natuurlijk. Tot metalen monster omgetoverde angsthaas, en tussen al het piepschuim door ziet hij er nog best cool uit ook.
3. patient uit Tsuburo : lekker twisted geval. Erg mysterieus, en mensen omgebouwd met halve cyberpunk machines op hun rug zijn gewoon cool. Daarom.
4. Babytje in Braindead : Ongemeen grappig en goor dingetje. Smerig en moraalloos, zoals het hoort.
5. Godzilla : tja, wandelende rubberen bulldozer die niks meer diepgang heeft dan het vernietigen van Tokyo. En gelukkig maar. Heerlijke campy nonsens.
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7935 stemmen
1. Michael Myers
2. De Alien
3. Hannibal Lecter
4. Een willekeurige zombie
5. De clown uit It
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2335 stemmen
1. Dr. Hannibal Lecter 
2. Nazgul
Deze twee kwamen het eerste bij me op. 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
1. Patrick Bateman : Horroricoon ? nee niet echt .. bovendien maar in een film gespeeld maar goed het is mijn ding. Bovendien wel een seriemoordenaar alhoewel dat ook weer twijfelachtig is , in ieder geval een zieke geest. De man is gewoon geweldig , komisch en zijn zieke geest zorgt voor de meest memorabele quotes.
2. Jack Torrence : Ook niet echt een Horror - Slasher maar de zijn overgang van normale vader naar gestoorde gek is nooit overtroffen.
3. Freddy Kreuger : Meest fascineerende personage , Freddy ziet er erg eng uit pleegt originele moorden en ook zijn dromen-ding is natuurlijk erg origineel. Freddy is bovendien ook nog grappig en heeft sterke one-liners.
4. Dr. Hannibal Lector : Hopkins zet hier een geweldige rol neer. De op het oog oude Lector houd er bij het moorden de ziekste gedachtes op na maar blijft bovenal uiterst cool en is bovendien ook nog eens erg slim.
5. Alien : Alien staat natuurlijk voor het onoverwinnelijke , een onoverwinbaar monster uit het universum iets wat we ons toch altijd afvragen of zo iets bestaat.
Alien is sterk , komt te voorschijn als het moet en ziet er erg cool uit ( enkelvoud ).
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
1: Michael Myers
2: Hannibal
3: De Lift
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
01) Tamara
02) Hannibal
03) Micheal Myers
04) Jigsaw
05) Jack The Ripper
Wie is Tamara??
- Phillipe Nahon in Haute Tension( maarja Nahon is in elke film een creep) 
stan
-
- 4649 berichten
- 1288 stemmen
Hoofdpersoon uit een slechte horror film..
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Ik zie het...Lijkt me idd niet geweldig 
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
1. Freddy
2. Ghostface killer
3. Michael Myers
4. jason
en
5. Ash
niet te vergeten!
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
01) Samara
02) Hannibal
03) Micheal Myers
04) Jigsaw
05) Jack The Ripper
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
1. Dr. Hannibal Lecter
2. Patrick Bateman
3. Freddy
4. Jigsaw
5. Jack the Ripper
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3236 stemmen
1. durf ik met zekerheid te zeggen : Michael Myers
in willekeurige volgorde:
Pinhead
Pennywise
Jack Torrance
leatherface
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
1- Jason Voorhees (mijn voorbeeld serial killer, geen gelul gewoon hakken
)
2-Michael Myers/Pinhead
3-Leatherface
Honorable mention : Freddy Krueger, Predator, De Aliens, Chucky, Captain Spaulding
Vergeet ik Dracula (lugosi) en Frankenstein (karloff) helemaal toe te voegen. Shame on me.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
michael m.
jaws
the stepfather
de beller uit black christmas
patric bateman
de truck uit duel
king kong
mikey corleone
christine
jason
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen

Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
1 Alien: tot nu toe het meest angstaanjagende buitenaards wezen ooit. Je moet echt alles bovenhalen om hem maar een schram toe te brengen.
2 Jason Voorhees: Op een of andere manier heb ik nooit iets gehad voor Michael Meyers en Freddy Krueger. Meyers was nogal tenger en Freddy babbelt teveel. Jason is gewoon niet kapot te krijgen. Loopt verder als hij brand staat en een kogel meer of minder maakt voor hem geen verschil.
3 Jaws: Wat Alien doet in de ruimte en Jason doet op het land, doet Jaws in het water. Alle kopies (Anaconda, Piranha en andere dierenmonsters) ten spijt, Jaws is gewoon de max.
4 Predator: met z'n rasta-look de coolste onder de horroriconen. En op één of ander manier misschien wel met een goed hart, maar als hij kwaad is gebruikt hij moderne technieken en efficiente wapens.
5 Jack Torrance: angstwekkend omdat hij niet als monster geboren werd, maar symbool staat voor alle brave huisvaders die een psychotische moordenaar kunnen worden.
Ook te vermelden: Pennywise, Dracula, Frankenstein, Samara en Hannibal
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Meyers was nogal tenger en
kopies (Piranha) ten spijt
Dat is toch een spoof, een grap? En nog een uitstekende ook nog.
symbool staat voor alle brave huisvaders die een psychotische moordenaar kunnen worden.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik zeg niet dat Meyers & Freddy slecht zijn, maar ik heb niet het gevoel van wow, dit is het. Jason sprak mij meer aan. Verder zijn Halloween en Friday the 13th natuurlijk ook klassiekers in het genre.
Piranha is een geweldig film, maar als horroricoon is het inderdaad een spoof en geen echt icoon zoals Jaws.
En ik zat blijkbaar toch juist met men brave huisvaders. Dat ligt in de lijn van de ontwrichte gezinnen...