- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Favoriete horror/ monster iconen
Favoriete horror/ monster iconen
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
-Ik heb ook niets tegen Jason.
-De piranhas zijn geen horroricoon, nee. Hoeft ook niet, Alligator weer wel.
-Ja maar niet door geweld, door armoede natuurlijk. Pa die zijn gezin niet onderhoudt en zo.. 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
1. Pennywise the Dancing Clown / IT (Stephen King's IT)
2. Chucky (Child's Play)
3. Christine (")
4. Michael Meyers (Halloween)
5. Jaws (")
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
1. Pennywise the dancing Clown!!!!!!!!!! (hij is inderdaad goed U-96!) 
2. Michael Myers (veeeele malen beter/ scarier dan Jason)
3. Patrick Bateman; heerlijke gestoorde perfectionist
4. Leatherface
5. Dr. Hannibal Lector
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Moeilijk om een toplijst op volgorde aan te maken, vooral wanneer je er slechts 5 mag gebruiken. Ben namelijk gewoon helemaal weg van horror / monster iconen. Een van de redenen waarom ik horror een geweldig genre vind.
Hier volgt mijn lijst:
1. Dr. Hannibal "The Cannibal" Lecter
2. Michael Myers
3. Sadako (Samara)
4. Jigsaw
5. Alien
6. Freddy Krueger
7. Yamazaki Asami
8. Chucky
9. Pinhead
10. demon Creeper
Nogmaals, vind het erg moeilijk om ze in volgorde te zetten. Prik me er niet op vast want Michael Myers kan net zo goed op 1 staan bijvoorbeeld. Maar het zijn in iedergeval mijn top10 favoriete horror/monster iconen.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Wat ziet iedereen toch in Samara 
De Japanse horror is een apart genre en werd bij het grote publiek hier bekend via The Ring. Als je achteraf andere Japanse horrorfilms bekijkt zijn er veel variaties van Samara. Maar voor wie enkel vertrouwd is met Westerse films, blijft Samara een 'horroricoon' apart.
Ik heb ondertussen al enkele andere Japanse horrorfilmpjes gezien en er zijn inderdaad betere karakters. Maar omdat ik The Ring (eerst in de Amerikaanse versie) als eerste heb gezien en dat toen voor mij compleet nieuw was, zal Samara me steeds bij blijven. Niet genoeg voor een top 5, maar als 'icoon' valt ze heel goed mee.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Ondanks het feit dat ik 'The Ring' eerder zag dan 'Ringu' vind ik Sadako beter dan de amerikaanse versie Samara. Dit komt vooral door de film 'Ringu 0', gewoon het beste deel uit de Japanse trilogie.
Ik heb er alleen wel voor gekozen om Sadako en Samara (in principe dezelfde personages) bij elkaar te zetten. Vond het namelijk een beetje overdreven om beide horror iconen een aparte plek in mijn toplijst te geven.
Sadako & Samara 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik begrijp dat er meer mensen voor Samara kiezen. The Ring heeft meer dan 1000 stemmen. Ringu moet het stellen met 280...
Ravenstein
-
- 1524 berichten
- 518 stemmen
In willekeurige volgorde:
* Jerry Blake (The Stepfather)
* Selwyn (Baby uit Braindead)
* Norman Bates (Psycho)
* Dracula (vertolkt door Christopher Lee)
* Monster van Frankenstein (vertolkt door Boris Karloff)
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
1 The Blair Witch (omdat die alleen als dreiging aanwezig is).
2) De Alien (alleen in de eerste film, niet in de latere delen, ook vanwege de voornamelijk dreigende aanwezigheid).
3) Freddy Krueger (lijkt me best een sympathieke kerel om een pilsje mee te drinken).
BlueSword
-
- 1725 berichten
- 0 stemmen
1: aliens
2: predator
en meer weet ik even niet op dit moment, freddy en jason zelf heb ik de filsm nog nooit afgekeken.
Avitas Sibannac
-
- 521 berichten
- 621 stemmen
Pinhead (en de Cenobites uit de eerste 2 Hellraisers)
Freddy Krueger
Hannibal Lecter
Alien
Predator
Leatherface
Pennywise (The Clown)
Jason Voorhees
Michael Myers
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
3) Freddy Krueger (lijkt me best een sympathieke kerel om een pilsje mee te drinken).
Idd 
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2816 stemmen
Nou, dit is wel het onnodigste bericht dat er al gepost is op deze site, denk ik.
Total Dirkness
-
- 8 berichten
- 7 stemmen
1. Frankenstein's Monster (Karloffs vertolking)
2. Pinhead (Hellraiser serie)
3. de Alien (uit de gelijknamige serie)
4. Jason Voorhees (Friday the 13th 2 en verder)
5. Evil Ash (Army of Darkness)
6. Sadako (Ringu)
7. Dr. Herbert West (Re-Animator serie)
8. De Dood (Final Destination serie)
9. Satanico Pandemonium (FRom Dusk Till Dawn)
10.Candyman (Candyman)
el-diego
-
- 71 berichten
- 87 stemmen
1 hannibal lecter
2 freddy kruger
3 jaws
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
1 De weerwolf uit the Howling.
2 De haaien uit Deep Blue Sea.
3 Dracula uit Van Helsing
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
1 De weerwolf uit the Howling.
2 De haaien uit Deep Blue Sea.
3 Dracula uit Van Helsing

Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Belachelijke reactie weer eens mikoz. Probeer is een mening te respecteren 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Als iedereen maar zn dingetje post en er niemand op in gaat word het oersaai , dit soort dingen doet iedereen als een mening tegen die van hem of haar ingaat , wat doe je anders op een forum ?
Tuurlijk respecteer ik zijn mening maar met een knipoog , wat is het nut eigenlijk om dit telkens te zeggen ?
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
Als iedereen maar zn dingetje post en er niemand op in gaat word het oersaai , dit soort dingen doet iedereen als een mening tegen die van hem of haar ingaat , wat doe je anders op een forum ?
Tuurlijk respecteer ik zijn mening maar met een knipoog , wat is het nut eigenlijk om dit telkens te zeggen ?
Aangezien ik degene ben bij wie je de smiley hebt geplaatst en je blijkbaar een discussie wil, vind ik prima maar Mikoz heeft dan wel een beetje gelijk doordat jou mening ontbreekt, ik ben geen helderziende en kan dus aan de smiley niet zien wat jouw mening is
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Oke, heb je gelijk in. Maar ben wel van mening dat het niet normaal een discussie aan gaan is, gewoon irritant smiley spam gedrag! 
Maar sorry, bedoel het overigens niet persoonlijk. Kan me namelijk ook niet echt vinden in dat lijstje!
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ach laten we erover ophouden , volgende keer zou ik er wel anders op in gaan 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
- Zombie (het fenomeen op zich)
- Predator
- Alien Queen