menu

Film / Toplijsten en favorieten / Goorste filmscène ooit!

zoeken in:
IcU schreef:
Dat zat toch niet in die eerste scene. Hij bedoelt dat stuk met die draad, denk ik.

Denk het ook. Zelf vond ik het niet echt een gore scene, komt vooral door het feit dat het er erg nep en onrealistisch uit ziet.

DrexlR.M.
heb net deze zitten kijken Sick: The Life & Death of Bob Flanagan, Supermasochist nou me broodje schoot even in het verkeerdde keel gat maar na verder kijken is mijn respect voor die vent echt gegroeid

fighting sickness with sickness

Vito Corleone
Doom schreef:
(quote)

Denk het ook. Zelf vond ik het niet echt een gore scene, komt vooral door het feit dat het er erg nep en onrealistisch uit ziet.

Het gaat mij meer om het idee hier.

kotsscene in bad taste

Remi
I Spit On Your Corpse, I Piss On Your Grave:

De poepscene..

Er zijn er uiteraard enorm veel, dit is eentje die ik onlangs nog heb gezien en hier wel tussen mag.

August Underground's Mordum: De buik van een onschuldig slachtoffer wordt genadeloos opengereten, ingewanden kletteren tegen de grond, de moordenaar staat vervolgens doodleuk met zijn penis in de open wonde te roeren.

L. luchtloper
De goorste scènes vond ik wel uit de film Hannibal: De zwijntjes die te eten kregen en natuurlijk een van de laatste scènes van de film.

Maar wel vet, en de smeerlappen hadden het verdiend .

L. luchtloper schreef:
De goorste scènes vond ik wel uit de film Hannibal: De zwijntjes die te eten kregen en natuurlijk een van de laatste scènes van de film.

Maar wel vet, en de smeerlappen hadden het verdiend .
Die valt best wel mee. Al helemaal als ik de andere scenes in dit topic lees

Mojo Pin
Last House on the Left, de scène dat die penis er wordt afgebeten.

L. luchtloper
Gizzmann schreef:
(quote)
Die valt best wel mee. Al helemaal als ik de andere scenes in dit topic lees

August Underground's Mordum
http://www.moviemeter.nl/fi...

Je hebt gelijk ja, maar mijn berichtje gaat over de goorste scène die IK ooit gezien heb .

Ik houd wel van psycho-thrillers over serie-moordenaars, maar die film van die link gaat me denk ik te ver .

Remi schreef:
I Spit On Your Corpse, I Piss On Your Grave:

De poepscene..

Kan me niet meer herinneren...? Grappige film trouwens!

Bas I.
Vooral deze 3 films:

Cannibal Holocaust (Deodato)
Maniac (Lustig)
The New York Ripper (Fulci)

lowhusky
Veel scenes uit Shivers van Cronenberg

Bas I.
Die is toch niet zo goor?

Ik wilde er toch nog eentje toevoegen:

SPOILER:

De 'ik kots mijn organen uit' scene van Fulci's City Of The Living Dead.

Men behind the sun: Man in drukcabine waardoor zijn dikke darm langs zijn poepgaatje naar buiten wordt geslingerd.

Naked Blood: vrouw eet haar tepel, schaamlippen en oogbal op.

Dans ma peau: Vrouw lijdt aan automutilatie

Evil dead trap: oogscene à La Chien Andalou

NeKromantik 2: eindscene

Schramm: man nageld zijn penis aan tafel.

Kotsscene Bad Taste

Heel de film Salo

Guinea pig: Flowers of flesh and blood

Cannibal - Aus dem Tagebuch des Kannibalen: gebaseerd op de Kannibaal van Rothenburg.

Pink Flamingo's Hondje uitlaten

....

Bovenstaande zegt me allemaal niks...
Het verbaast me dat nog niemand de klassieke scenes uit ''Alien''(de scene waar íe uit zn buik komt) en ''Jaws''(op het eind , als die kerel in de bek van die haai komt) heeft genoemd

Voor die tijd als ''mainstream films'' toch wel redelijk shockerend.... toch?

PsychoBoyJack schreef:
Bovenstaande zegt me allemaal niks...
Het verbaast me dat nog niemand de klassieke scenes uit ''Alien''(de scene waar íe uit zn buik komt) en ''Jaws''(op het eind , als die kerel in de bek van die haai komt) heeft genoemd

Voor die tijd als ''mainstream films'' toch wel redelijk shockerend.... toch?
Eigelijk niet echt Nou ja, zoals je al zegt destijds misschien wel, maar volgens mij valleen ze toch echt HEEL erg in het niet bij de post voor jou. Geen van die scenes gezien, maar alleen al door ze te lezen (en mijn iets te levendige fantasie) word ik al misselijk....

Overigens was Alien een keer 12+ (volgens kijkwijzer) en persoonlijk vond ik Jaws absoluut niet schokkend (maar wel een best goede film).

Alien en Jaws ook maar voor het eerst gezien toen ik zon klein jochie was, dus dan maakt het ook wel een andere indruk op je...

Het blijkt eigenlijk dus dat het ''gore'' gehalte bij kleine cult films eigenlijk niet gek genoeg kan zijn, ik vind het dan ook eigenlijk veel interessanter om te zien hoe ver filmmakers durven te gaan bij het maken van een film voor een mainstream publiek.

lowhusky
In alien en jaws is er niks goors...briljante horror, gewoon om van te genieten

Ook iets wat me fascineert;
Waarom vind een mens ( en ik dus ook) het toch eigenlijk zo leuk om zichzelf zo bang te laten maken? Of beter gezegd, om zichzelf te laten shockeren? Om van horror, dus van hele nare en enge beelden, te ''genieten'' ?

lowhusky
Als het briljant is...vind ik tenminste...vroeger was ik een angsthaas maar nu houd ik van horrorfilms...gewoon blijven lachen

PsychoBoyJack schreef:
Waarom vind een mens ( en ik dus ook) het toch eigenlijk zo leuk om zichzelf zo bang te laten maken? Of beter gezegd, om zichzelf te laten shockeren? Om van horror, dus van hele nare en enge beelden, te ''genieten'' ?

In films zie je graag dingen die in het echte leven eigenlijk nooit voorkomen.

PsychoBoyJack schreef:

De kick en de adrenaline...het is een beetje een verslaving zeg maar.

Ik vind het altijd goor wanneer mensen ranzig gaan eten. Wat mij betreft is het feestmaal in The Temple of Doom een der goorste. Maar in die vreselijke kannibalen flicks kunnen ze er ook wat van.

Die Brücke, waar Hitlerjugend bij Amerikaanse soldaat zijn buik hebben opengeschoten en zijn darmen eruitrollen (en ze hem laten kreperen).

Heb een leuke top 10 gevonden van de beste filmmoorden: http://www.maximonline.com/slideshows/videos/horror.aspx?film=1

De nummer 1 is een beetje onverwacht, komt uit een slechte film, maar is voor de rest oververdiend.
Enjoy!

Guinea Pig: Flowers of flesh and blood
Guinea Pig: Mermaid in a manhole
filmpje Caterpillar van Rampo Jigoku

En dan alles daaraan

Halcyon schreef:
Heb een leuke top 10 gevonden van de beste filmmoorden: http://www.maximonline.com/slideshows/videos/horror.aspx?film=1

De nummer 1 is een beetje onverwacht, komt uit een slechte film, maar is voor de rest oververdiend.
Enjoy!

De vorige link werkt blijkbaar niet, probeer het eens via deze link: http://www.bloody-disgusting.com/forums/showthread.php?t=12577

Nogal arbitrair rijtje.

Mja, maar vind het wel een leuke collage . Maar natuurlijk zijn er betere, meer spectaculaire en ranzigere moorden...

Gast
geplaatst: vandaag om 18:53 uur

geplaatst: vandaag om 18:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.