menu

Film / Toplijsten en favorieten / Goorste filmscène ooit!

zoeken in:
Salo.... pick your choose......

Vreemd. De moorden uit Haute Tension ontbreken nog. De moord op de moeder, de vader en de cirkelzaag scène vallen namelijk zeker weten onder goor. En dat allemaal uit een film.

Brain Dead van Peter Jackson heb ik nooit uitgekeken. Ik werd er straalmisselijk van. Goede tweede is Mr Creosote uit The Meaning of life, die de boel onderkost en vervolgens na een vijftiggangendiner en een mintje uit elkaar ploft .

Halcyon schreef:
Heb een leuke top 10 gevonden van de beste filmmoorden: http://www.maximonline.com/slideshows/videos/horror.aspx?film=1

Qua goorheid vind ik die van Hellraiser II het best Echter, als ik ze zo kijk ben ik meer gecharmeert van The Thing en Zombi 2. Ik heb nu ook wel heel erg zin gekregen in Braindead

Op goregebied heb ik eigelijk nog maar erg weinig gezien, deze scenes waren bijna allemaal nieuw voor mij. Toch maar eens wat huren. Blijft toch een erg knap creatief process

Jason X op nummer 1, puh!

BlueJudaskiss schreef:
Jason X op nummer 1, puh!

Is toch een vette moord? OK, de film suckt wel...
Beeld je in dat deze moord in je favoriete horrorfilm plaatsvindt, ben er zeker van dat je hem wel goed zou vinden .

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn de top 10 heer te plaatsen? Op één of andere manier lukt het mij niet om verder dan nummer 10 te komen. Alvast dank .

dutchtuga schreef:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn de top 10 heer te plaatsen? Op één of andere manier lukt het mij niet om verder dan nummer 10 te komen. Alvast dank .

10 - Evil Dead - Ash vs Monster (ogen uitsteken)
09 - Hellraiser 2 - kerel verminkt zich met mes
08 - Day of the Dead - kerel wordt opengereten door zombies
07 - Friday the 13th part 3 - kerel die op z'n handen loopt krijgt de machete van Jason tussen z'n benen
06 - Braindead - grasmaaier
05 - Scanners - head explosion
04 - Zombi 2 - splinter in oogbal
03 - The Thing - defibrillator
02 - City of the Living Dead - boor door hoofd
01 - Jason X - frostbite + hoofd stukslaan

Hey, bedankt Halcyon

Mooie top 10 toch wel. Prachtige scenes stuk voor stuk. De nummer 1 had natuurlijk de ingewanden kots scene uit City of the Living Dead moeten zijn , maar de jason moord is acceptabel.

dutchtuga schreef:
Hey, bedankt Halcyon

Mooie top 10 toch wel. Prachtige scenes stuk voor stuk. De nummer 1 had natuurlijk de ingewanden kots scene uit City of the Living Dead moeten zijn , maar de jason moord is acceptabel.

't Is mooi. Maar er zijn nog wel enkele andere gore kills die niet zouden misstaan:
- frostbite en decompressiekamer uit Men Behind The Sun
- de kills uit Nekromantik
- hersenpan uit Cannibal Ferox
- de kills uit Haute Tension
- meathook uit TCM (niet echt een kill, maar goed)
...

Ook al heeft de scene veel tegenhangers; de schildpadscene uit cannibal Holocaust had hier ook in mogen staan.

Moet je itsie de killler maar kijken dat is een gore film.
Ik heb hem geen eens afgekeken omdat het een te gore film was

Itsie? Ichi the Killer bedoel je. Vond die film niet eens zo goor eigenlijk. Was allemaal zo over the top en op momenten te digitaal waardoor het me weinig deed.

dutchtuga schreef:
Itsie? Ichi the Killer bedoel je. Vond die film niet eens zo goor eigenlijk. Was allemaal zo over the top en op momenten te digitaal waardoor het me weinig deed.

Ik heb het ook eerder voor latex en siroop eerlijk gezegd. Vind ik net iets "sfeervoller" + het is ook een kunst op zich.

Idd. Dat is tenminste AANWEZIG. Ik heb het echt niet met digitale effecten en dan voral in horrorfilms. Gister Mortuary gezien en daar werd het weer bevestigd.

Mijn god, gisteren Eaten Alive by the Cannibals gezien...daar heb je echt een maag van gewapend beton voor nodig!

Ik kijk nooit horror, maar Men behind the sun was wel ernstig goor.

bij slither dat die gast in tweeen gaat. En bij hannibal hersen eten.
Bij hostel met dat chineze meisje waar haar oog aan een draadje hangt en eraf word geknipt, dat er dan allemaal pus uit komt.

klute89
Wat wel een gore scene is, is de transformatie van de poolhond in The Thing.

in hostel en the hills zitten veel gore scenes

Ik vond Salo o le 120 giornate di Sodoma wel de allergoorste film die ik ooit gezien heb.

Salo is imo de meest gortige film, daarlangs zijn de scènes uit Cannibal Holocaust maar klein bier. Mijn top:

1) Salo
2) Cannibal ferox (borstenscène)
3) Irréversible (brandblusscène)
4) Ichi The Killer
5) Saw 1 (verschillende scènes)

Pastichio Rocker
Ik werd de eerste keer toch wel een beetje onpasselijk van die scene met de brandblusser in Irréversible.

Ik had ook Cannibal Ferox met die borsten....niet de goorste, wel een aardig gore.

Ik vond in The Devils Rejects de scene dat een vrachtwagen een overstekend iemand overhoop reed smerig. Je zag alle ingewanden erna over de weg liggen.

Vergeet niet de beroemde ingewanden-uitkots scene uit "city of the living dead" van Lucio Fulci, vooral als je beseft hoe die scene gemaakt is. De actrice heeft hiervoor echt schapendarmen moeten inslikken, en moeten kotsen.

RobbyT schreef:
Vergeet niet de beroemde ingewanden-uitkots scene uit "city of the living dead" van Lucio Fulci, vooral als je beseft hoe die scene gemaakt is. De actrice heeft hiervoor echt schapendarmen moeten inslikken, en moeten kotsen.

Geweldige scene inderdaad!

Gatver! Dat lijkt me smerig! Ze zal er wel veel voor betaald hebben gekregen.

JohnWilliams schreef:
Gatver! Dat lijkt me smerig! Ze zal er wel veel voor betaald hebben gekregen.

Nee hoor, waarschijnlijk alleen een zere keel van een paar weken.

The hills have eyes,

Dat die gore rukker die zwangere vrouw dr moeder melk gaat drinken en dan door dr kop schiet... Oei

Willemjan schreef:
The hills have eyes,

Dat die gore rukker die zwangere vrouw dr moeder melk gaat drinken en dan door dr kop schiet... Oei

Bedankt voor je tip, ik heb de film meteen besteld.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:38 uur

geplaatst: vandaag om 00:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.