- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 5 James Bond films
Top 5 James Bond films
wo2-Freak
-
- 834 berichten
- 0 stemmen
Ik heb geen verstand van james bond films.
Maar een van de leukste is dat zo'n grote gast een haai ofzo opeet toen hij erin viel. En met die zilvere tanden als ik me goed herinner
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Ik heb geen verstand van james bond films.
Maar een van de leukste is dat zo'n grote gast een haai ofzo opeet toen hij erin viel. En met die zilvere tanden als ik me goed herinner
Ja, ik denk : The Spy who loved me, het bondmeisje vind ik ook heel mooi.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Vroeger helemaal kapot van James Bond, met Goldfinger als mijn nummer ÉÉN film. Moet alle films echt hoognodig herzien, laatste keer was 4 a 5 jaar geleden. Maar vooruit, een top 5:
1. Goldfinger
2. The Spy Who Loved Me
3. From Russia With Love
4. For Your Eyes Only
5. Octopussy
_______________________
6. You Only Live Twice
Mijn favoriete schurk is zonder twijfel Auric Goldfinger. Ook Jaws moet even vermeld worden voor zijn memorabele rol in The Spy Who Loved Me en Moonraker.
Van Connery vind ik Thunderball de minste, niet dat ie zozeer slecht is, maar na het overdonderende Goldfinger is dat echt een flink stapje terug (zeker qua actie en personages). Gelukkig kwam YOLT erna, die maakte echt HEEL veel goed.
Van Moore is Live and Let Die (zijn eerste) de minste. De humor die hij in de latere films zou gebruiken, kwam er in deze film weinig aan te pas en de film was over het geheel eigenlijk de saaiste van de 7 Bondfilms van Moore.
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
1. You Only Live Twice
2. From Russia With Love
3. Goldfinger
4. The Spy Who Loved Me
5. For Your Eyes Only
slechtste film: nog even over nadenken: The Living Daylights?
Beste titelsongs (ongeveer idem):
1. From Russia With Love
2. Goldfinger
3. You Only Live Twice
4. Mister Kiss Kiss Bang Bang (The Spy Who Loved Me)
5. A View to a Kill
slechtste song: Live and Let Die
Bombong
-
- 480 berichten
- 2704 stemmen
1. From Russia with love
2. Goldfinger
3. You only live twice
4. The spy who loved me
5. Thunderball
Slechtste film: alles met Pierce Brosnan
Beste song: You only live twice
Slechtste song: Live and let die
Mooiste bondgirls: Barbara Bach, Daniela Bianchi, Claudine Auger
Lelijkste bondgirls: ?
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
O ja mooie bondgrils. Dat vind ik alijd zo moeilijk. Is barbara Bach diegene die twee keer mee mocht doen of was dat Carole Bouquet?
Quentin
-
- 10188 berichten
- 8384 stemmen
Is de song van Thunderball .
Mochizuki Rokuro
-
- 18917 berichten
- 14712 stemmen
Dan bedoel ik een ander...
denk
denk
denk
O ja, Nobody Does it Better van Carly Simon! Ik wist dat het iets was dat niet de titel van de film was
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Bondgirls heb ik eigenlijk niet zoveel mee. Ik vind elke Bondgirl (op Denise Richards na) eigenlijk wel voldoen. Maar als ik er toch één moet kiezen... Pussy Galore! Zonder twijfel.
Bombong
-
- 480 berichten
- 2704 stemmen
Bondgirls heb ik eigenlijk niet zoveel mee. Ik vind elke Bondgirl (op Denise Richards na) eigenlijk wel voldoen. Maar als ik er toch één moet kiezen... Pussy Galore! Zonder twijfel.
Die is eigenlijk niet echt leuk. Moet het vooral van haar naam hebben. Tsja, wat is een bondgirl? Volgens mij zijn Lotte Lenya en Daphne Deckers geen bondgirls (om verschillende redenen). Denise Richards vond ik wel voldoen. Zeker voor een Brosnan-Bond.
Bombong
-
- 480 berichten
- 2704 stemmen
slechtste film: nog even over nadenken: The Living Daylights?
Dat lijkt me nauwelijks terecht. Dalton was een goede Bond, zeker in deze film. Je staart je waarschijnlijk blind op Jeroen Krabbé, die wat mij betreft de slechtste Bond-slechterik is (en dat bedoel ik niet positief). Hij heeft hier ergens de meest-plaatsvervangende- schaamte-tekst-ooit uit een Bond-film, maar die schiet me nu niet direct te binnen...
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Richards vond ik echt de beroerdste. Pussy Galore vind ik niet alleen leuk van naam, maar qua karakter zie ik haar echt wel ver boven een aantal andere Bondgirls uitsteken.
Bombong
-
- 480 berichten
- 2704 stemmen
Dat was Maude Adams
Martine Beswick deed ook twee keer mee, maar in wat kleinere rollen.
Mr. E-28
-
- 532 berichten
- 0 stemmen
1. Goldfinger
2. From Russia With Love
3. Live And Let Die
4. You Only Live Twice
5. Diamonds Are Forever
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 865 stemmen
1. Casino Royale. Veruit de beste Bondfilm. Geen over the top dingen, lekkere actie en Daniel Craig, die Bond heerlijk speelt.
2. Quantum of Solace. Hetzelfde als Casino Royale. Alleen het verhaal was niet zo ingrijpend en Bond-achtig als het verhaal van Casino Royale.
3. GoldenEye. Brosnan vind ik ook een erg goede Bond. Het verhaal was goed en de CGI en special effects zijn er erg op vooruit gegaan.
4. The World is not Enough. Ook een erg goede Bondfilm. Vind deze vrij gelijkwaardig aan GoldenEye, maar in GodenEye kreeg Bond iets meer inhoud in zijn personage, wat miste in The World is not Enough.
5. From Russia With Love. Ook een heel erg goede Bondfilm. Sean Connery speelt een erg goede Bond en de scènes in de trein waren heel erg goed. Ook geen hersenloos hulpje van de schurk, deze keer, wat de film stukken spannender maakte.
turbothijs
-
- 56 berichten
- 0 stemmen
In Film > Toplijsten en favorieten > James Bond puntenlijst:
Noem hier je favorite 5 james bond films. De bedoeling is dat de films in je top 5 lijst staan punten krijgen. De puntenverdeling is als volgt
Nr. 1: 6 punten
Nr. 2: 4 punten
Nr. 3 3 punten
Nr. 4: 2 punten
Nr. 5: verassend genoeg 1 punt
Hou aub zelf ook een beetje de score bij.
Ik bijt het spits af:
1: Goldfinger
2: GoldenEye
3: Dr. No
4: You only live twice
5: License to kill
Dus:
Goldfinger 6 punten
Goldeneye 4
Dr. no 3
You only live twice 2
License to kill 1
Thunderball 0
enz.
Mr. E-28
-
- 532 berichten
- 0 stemmen
Goldfinger 6
From Russia With Love 4
Live And Let Die 3
Diamonds Are Forever 2
Dr. No 1
Totaal :
Goldfinger 12
Goldeneye 4
From Russia With love 4
Dr. No 4
Live And let Die 3
Diamonds Are Forever 2
You Only Live Twice 2
License To Kill 1
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Als vroegere Bondfan mijn top 5:
1. Goldfinger 6
2. The Spy Who Loved Me 4
3. Casino Royale 3
4. From Russia with Love 2
5. For Your Eyes Only 1
effe aangepast op 2 plaatsen. 1 nieuwe erin, en 1 eruit
Goldfinger 18*
From Russia With love 6*
Goldeneye 4
Dr. No 4
The Spy Who Loved Me 4*
Live And let Die 3
Casino Royale 3*
Diamonds Are Forever 2
You Only Live Twice 2
License To Kill 1
For Your Eyes Only 1*
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1869 stemmen
01 - Goldfinger
02 - Casino Royale
03 - From Russia With Love
04 - Thunderball
05 - GoldenEye
Ruud007
-
- 195 berichten
- 41 stemmen
01 - Moonraker. Met afstand de beste. Prachtige locaties, actie en special effects en natuurlijk Roger Moore, die Bond een prachtige interpretatie heeft meegegeven.
02 - For Your Eyes Only. Lekkere actie, goede muziek en verveelt geen moment. Hardste Bond met Moore en een aantal memorabele scenes.
02 - The Spy Who Loved Me. Epische Bond, met vermakelijke scenes, goed verhaal en prachtige dames. Ook Jaws doet hier als moordmachine zijn intrede.
04 - On Her Majesty's Secret Service. Beste Bond zonder Roger Moore en eigenlijk een buitenbeentje. Heeft de beste muziek en een van de beste Bondgirls. Leuk dat Bond eens alleen in Europa blijft.
05 - Octopussy. Spectaculair en oogt nooit gedateerd. Met verbluffende actiescenes en een sterke cast maakt het feest compleet. Verder mooie locaties in India en het drijvende eiland.
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
1 For your eyes only
2 Octopussy
3 A view to kill
4 Dr. No
5 On her majesty's secret service
robertus65
-
- 1130 berichten
- 0 stemmen
1-From Russia with love
2-Octopussy
3-For your eyes only
4-Goldfinger
5-Live and let die
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
1 For your eyes only
2 Octopussy
3 A view to kill
4 Dr. No
5 On her majesty's secret service
From Russia with love is ook een hele goeie, die scene in de trein bijvoorbeeld. Valt echt niet mee om een lijstje samen te stellen. De meeste hebben heel sterke en komische scenes maar ook mindere. 1 + 2 zijn voor mij toppie.
Mooiste titelsong: Sheena Easton - For your eyes only
lynchie
-
- 51 berichten
- 134 stemmen
Bij Casino Royale (2006):
mijn bond top 5:
1. Goldfinger
2. From Russia with Love
3. The Spy who Loved me
4. Goldeneye
5. Casino Royale
Brix
-
- 19257 berichten
- 4676 stemmen
Mijn Bond top 5:
1 Goldfinger
2 From Russia with love
3 Dr. No
4 Thunderball
5 Licence to kill
Popeye Doyle
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
1 From Russia with Love
2 Thunderball
3 Dr. No
4 You Only Live Twice
5 Diamonds are Forever
Daniel 2
-
- 4 berichten
- 200 stemmen
1. Goldfinger.
2. The Spy Who Loved Me.
3. From Russia with Love.
4. Tomorrow Never Dies.
5. Dr.No
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
1. Live and Let Die
2. GoldenEye
3. Casino Royale (vooral te danken omdat hier de mooiste Bond scene ooit in zit)
4. Dr. No
5. Gold Finger
Pim1993
-
- 597 berichten
- 749 stemmen
De Timothy Dalton film was toch wel echt verschrikkelijk
Top vijf jawel:
1. Casino Royale (Applausje voor Daniel en inderdaad de mooiste bond-scene)
2. Goldfinger
3. You only live twice
4. Die another day
5. Thunderball
geen echt afwijkend rijtje of wel? En ja, ik vind de moderne Bond-films wel echt een stukkie mooier. Goldfinger is dan echt dé grote uitzondering.