- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Favoriete filmmuziek
Favoriete filmmuziek
kappeuter (crew films)
-
- 72624 berichten
- 5779 stemmen
Blijven er nog genoeg goede songs over BJ!
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Blijven er nog genoeg goede songs over BJ!
Ongeveer de helft van de cd ja.. en dat vind ik wat te karig om een soundtrack voor aan te schaffen, dat was mijn punt eigenlijk
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
jij moet nog veel leren goodfella
nee, jij VINDT dat ik nog veel moet leren!!!1 ( )
heb laatst trouwens ook een vette film gezien man Nighmare on Elmstreet 17 net zo vet veel moorden en bloed echt beste film ooit!!
(zo, heeft hier helemaal niks mee te maken, weet ik, maar ik moest even mijn frustraties van de afgelopen dagen uiten, sorry!)
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Een mooier door Gerard gezongen nummer dan The Host of Seraphim van de cd The Serpent's Egg is er niet (toch Herman)?
Ik denk dat jij er meer van kent dan mij. Ik heb alleen Within The Realms Of A Dying Sun en dat is echt een *sublieme* CD. Daar kon zo'n Gladiator soundtrack met geen mogelijkheid tegenop. Het toeval wil wel dat ik een mp3'tje heb het nummer dat jij noemt. Erg mooi inderdaad.
Spider
-
- 324 berichten
- 1063 stemmen
Beste Filmalbum : Spawn
Helaas werden er maar twee songs gebruikt in de film.
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8248 stemmen
Ace Ventura: Pet Detective (Cannibal Corpse: Hammer Smashed Face)
neo
-
- 15405 berichten
- 9542 stemmen
misschien dat deze topic wel handig is da jando
Da Jando
-
- 1383 berichten
- 927 stemmen
Oh damn, gooi deze ff weg a.u.b. Had niet goed gezocht...:(
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
beste?
en dan heb ik het over OST's...
Black Hawk Down is voor mij de beste soundtrack. en ook een van de beste cd's die ik ooit heb gehoord.
verder: Batman, The Godfather, LotR, Pi, Das Boot.
oh ja, de OST van Band of Brothers is ook niet te omschrijven zo mooi.
Da Jando
-
- 1383 berichten
- 927 stemmen
Nu staan er hier 2 topics bovenaan, beste soundtrack en favo soundtrack...deze kan weg wat mij betreft.
Da Jando
-
- 1383 berichten
- 927 stemmen
idd
Heb er niet veel gehoord hoor...maar vind die van the matrix en pulp fiction erg goed. Op die van Lost Highway staan ook een aantal goede nummers.
neo
-
- 15405 berichten
- 9542 stemmen
en hebt je het bij de lost highway soundtrack dan over rezor en rammstein of over de muziek van angelo badalamenti?
Da Jando
-
- 1383 berichten
- 927 stemmen
en hebt je het bij de lost highway soundtrack dan over rezor en rammstein of over de muziek van angelo badalamenti?
Van Angelo Badalamenti vind ik alleen Dub Driving een leuk deuntje hebben.
De nummers van Marilyn Manson en Rammstein vind ik wel tof.
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
naast lisa gerards bijdrage aan oa gladitor vind ik de volgende nummers van haar erg mooi:
gloradin (heat soundtrack) en
injection (mi2 soundtrack).
Neo: Gloradin (eigenlijk: Gloridean!) is eigenlijk een nummer van het legendarische muzikale kunstensemble Dead Can Dance.
Speciaal geschreven voor de live-show Toward the within. Gek genoeg heeft het de live-cd van die show nooit gehaald (cd zou te lang worden anders, denk ik). Wel staat dat nummer op de DVD van die live-uitvoering! Ook staat dat nummer op de sublieme CD-Box "1981-1998".
Omdat Gloradean dus nooit op een "normale" cd van DCD terecht kwam (buiten bovenstaande), mocht Gerrard het gebruiken voor haar eerste solo-cd The Mirror Pool! Titel veranderde iets: Gloradean werd opnieuw opgenomen en veranderde in Gloradin.
Herman: jij vindt Within the realm of a dying sun ook zo subliem?
Dan weet je vast wel dat er nog een ander nummer is geschreven, speciaal voor die cd: The Protagonist! Heeft de cd nooit gehaald. Staat wel op de 3-CD BOX 1981-1998. En is uitgekomen op het verzamelalbum van platenlabel 4-AD! Verder staat het ook op de DVD van Toward the within, maar dan met eigen (werkelijk verbluffend prachtige) videoclip!!!
The Protagonist hoort dus bij Within... nummer duurt ongeveer acht minuten, is instrumentaal, donker, dreigend en belkemmend. Trombones, timpani...subliem!
Als je het ooit hoort, denk je gelijk: da's Within...
Opzoeken dus!
En wanneer probeer je ander werk van Dead Can Dance?
Op deze site kun je ook onbekende nummers van de band en soortgelijke bands downloaden.
Dit zijn DCD's negen cd's:
Within the realm of a dying sun
Toward the within (soundtrack-live)
Verder houdt ik nu echt op met de promotie van die band...niemand luistert naar mij.
titan
-
- 1605 berichten
- 4176 stemmen
The protagonist is misschien wel het beste nummer van Dead can dance en staat op de cd Lonely is an eyesore. De clip heb ik ooit een keer op MTV's 120 minutes gezien.
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
The protagonist is misschien wel het beste nummer van Dead can dance en staat op de cd Lonely is an eyesore. De clip heb ik ooit een keer op MTV's 120 minutes gezien.
U bent een kenner?
Mooiste weet ik niet, ik ken werkelijk zovele nummers van die band...
Wel is het zo dat DCD heel veel nummers heeft geschreven die nooit op officiele cd's terecht zijn gekomen...vooral die nummers zijn bijna altijd erg sterk!
Die clip is werkelijk subliem...net zo mooi als een film van Tarkovsky.
Verder nog mooie nummers van die band, titan?
Edit::
cd
Lonely is an eyesore, verzamelalbum van het legendarische Britse cult-label 4-AD. Bands o.a. This Mortal Coil en Cocteau Twins!!!
Op deze cd staat The Protagonist, evenals Frontier- eerste nummer van DCD ooit! Ook een clip van gemaakt.
titan
-
- 1605 berichten
- 4176 stemmen
U bent een kenner?
Mooiste weet ik niet, ik ken werkelijk zovele nummers van die band...
Wel is het zo dat DCD heel veel nummers heeft geschreven die nooit op officiele cd's terecht zijn gekomen...vooral die nummers zijn bijna altijd erg sterk!
Die clip is werkelijk subliem...net zo mooi als een film van Tarkovsky.
Verder nog mooie nummers van die band, titan?
Ach, kenner. Laat ik zeggen: liefhebber. En dan met name van hun "middelste" periode, oftewel de tijd waarin ze gotische, klassieke, traditionele en middeleeuwse muziek maakte (Van Spleen and ideal tot en met Aion). Vrijwel alle nummers uit die periode zijn interessant.
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Precies mijn periode!!!
Tweede cd (Spleen and Ideal) vind ik samen met The Serpent's Egg hun mooiste cd denk ik, of het moet toch Within... zijn. Aion heeft dan weer de mooiste cd-hoes: fragmentje uit Jheronymus Bosch' meesterwerk "De tuin der lusten".
Absolute aanraders!!!
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
beste soundtrack vind ik van Beverly Hills COP met axel-F van harald faltermeyer en the heat is on van glenn frey.
neo
-
- 15405 berichten
- 9542 stemmen
Weer een nieuwe score die ik na meerder malen nu bij mijn favoriete lijstje heb gezet (begint ondertussen al enorm lang te worden):
K-19 The Widowmaker van Klaus Badelt
De muziek is erg sober en over het algemeen best ingetogen voor een actiescore. Prachtige manier waarop een Russisch mannenkoor in bepaalde tracks met behulp van strijkers naar een bombatisch hoogtepunt stijgen!!
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Herman: jij vindt Within the realm of a dying sun ook zo subliem?
Dan weet je vast wel dat er nog een ander nummer is geschreven, speciaal voor die cd: The Protagonist! Heeft de cd nooit gehaald. Staat wel op de 3-CD BOX 1981-1998. En is uitgekomen op het verzamelalbum van platenlabel 4-AD! Verder staat het ook op de DVD van Toward the within, maar dan met eigen (werkelijk verbluffend prachtige) videoclip!!!
Nee, dat wist ik niet. Ik weet zowiezo niet zoveel van Dead Can Dance hoor. Heb ook alleen die CD en verder wat mp3'tjes. Zal eens op zoek gaan naar dat nummer. Of misschien die box maar kopen.
En wanneer probeer je ander werk van Dead Can Dance?
Op deze site kun je ook onbekende nummers van de band en soortgelijke bands downloaden.
Ik zal 's kijken. Ik vind ze de laatste tijd wel weer erg leuk. Vraag me er over 2 maanden nog maar eens naar!
tuppie
-
- 13 berichten
- 40 stemmen
The Matrix Reloaded SOundtrack ---->
Rob Zombie - Reload
Chrizzlle
-
- 114 berichten
- 0 stemmen
Klassieke muziek vind ik meestal maar bagger:) maar de laatste tijd wil er nog wel eens een main-theme van Gladiator, American History X of een Saving Private Ryan op me mp3 spelertje staan, heerlijk relaxt of juist met opzwepende violen naar school fietsen.
Wat hippere muziek; The Pulp Fiction Theme (vooral het begin is ook erg droog)
en natuurlijk bij Blade als hij in de vampire-disco komt. Die Blood is Pumping van Voodoo en Serano klinkt dan zoooo bizar (maarja ik dwaal af het ging tenslotte over Soundtracks, en laat dat meesterlijke nummer nou net niet op de soundtrack staan)
Pablito
-
- 180 berichten
- 813 stemmen
Klassieke muziek vind ik meestal maar bagger
Chrizzlle
-
- 114 berichten
- 0 stemmen
Ok bagger is wel een beetje overdreven... Ik interesseer me er niet zo in!
neo
-
- 15405 berichten
- 9542 stemmen
Damn ik dacht ik ga even naar R'dam tik ik zo maar de volgende geweldige soundtracks op de kop:
2 euro:
Alladin (Alan Menken)
Pinochio
Antz (John Powell, Harry Gregson Williams)
The Aristocats
1 euro:
Les Miserables (Basil Poledouris)
Hostile Hostages/The Ref (David A. Stewart)