menu

Film / Toplijsten en favorieten / Favoriete filmmuziek

zoeken in:
1. Conan the Barbarian Soundtrack.

Alleen heb ik 'm niet en kan 'm echt nergens vinden (behalve in de US voor veel te veel geld).
Kan iemand mij daar misschien mee helpen?

GerwinF
- Soundtrack - Lock Stock & 2 Smoking Barrels
- Soundtrack - American Beauty
- Soundtrack - Magnolia (Amee Mann)
- Soundtrack - Pulp Fiction
- Soundtrack - The Big Lebowski
- Soundtrack - Boondock Saints
- Soundtrack - The Hudsucker Proxy

neo (crew)
Ptah schreef:

1. Conan the Barbarian Soundtrack.

Alleen heb ik 'm niet en kan 'm echt nergens vinden (behalve in de US voor veel te veel geld).
Kan iemand mij daar misschien mee helpen?

de normale uitgave van basil poledouris?

neo schreef:
(quote)

de normale uitgave van basil poledouris?

Inderdaad. Ik zou heel erg blij zijn met de CD, en natuurlijk OOK met de CDR. Evt. kosten worden vanzelfsprekend vergoed. Mail me anders even. Adres is zichtbaar in m'n info, geloof ik.

Magnolia
Requiem for a dream
Schindler's List
Donnie Darko

neo (crew)
ik heb weer een paar nieuwe favoriete erbij sinds kort:

-48 hours (frisbee) van james horner
-the matrix (expanded) van don davis
-thelma and louise (bootleg) van hans zimmer

moulin rouge!! echt geweldig

8 Mile of Chef Aid: The South Park Album.

K-PAX soundtrack.... heerlijke relaxte muziek!

De film Moulin Rouge heeft de beste soundtrack I have ever heared. Daarnaast zijn A Life Less Ordinary en Requim for a Dream ook erg goed.

neo (crew)
en ik heb wederom weer 3 hele goeie soundtracks erbij:

two mules for sister sara-ennio morricone
superman deluxe 2cd (148 min!!)-j. williams
air force one (bootleg)-jerry goldsmith

gimli f schreef:

By the way: de muziek van Gladiator is gecomponeerd door Lisa Gerard (Dead Can Dance). Weten jullie nog andere films waarin muziek van DCD, Lisa Gerard of andere leden van DCD in voorkomt? Laat het me effe weten...

nee, eigenlijk niet, maar sommige albums van dead can dance verdienen eigenlijk wel verfilmd te worden.

donnie darko (echo and the bunnymen!)
lost highway (something wicked this way comes is werkelijk subliem, net als driver down, eye en de nummers van rammstein)
trainspotting
a life less ordinary
amelie
singles (film nooit gezien trouwens)
etc.

neo (crew)
Vandaag de volgende soundtracks voor het lage bedrag van maar 2,26 per stuk gekocht:

-Turks Fruit (Rogier van Otterloo)
-Gone With The Wind rerecording (Max Steiner)
-Trois Couleurs Rouge (Zbigniew Preisner)
-The Last Of The Mohicans (Jones/Edelman)
-Scent Of A Woman (Thomas Newman)
-Wild Wild West (Elmer Bernstein)
-Asterix et Obelix contre Ceasar (Jean Jacques Goldman)
-The Object Of My Affection (George Fenton)
-A La Folie (Michael Nyman)

neo schreef:
Vandaag de volgende soundtracks voor het lage bedrag van maar 2,26 per stuk gekocht:

-Trois Couleurs Rouge (Zbigniew Preisner)

Schijnt goed te zijn, laat even weten .
-Scent Of A Woman (Thomas Newman)

De 'theme' daarvan is werkelijk fantastisch, ben al tijden op zoek naar de cd..

-A La Folie (Michael Nyman)

Michael Nyman - The heart asks pleasure first is een werkelijk schitterend nummer, wist niet dat hij ook soundtracks deed..laat over een tijdje even weten of ze de moeite waard waren asjeblieft .

Waar heb je ze gehaald trouwens ? Vind het een schandalig lage prijs.

neo (crew)
Vyvre schreef:

Schijnt goed te zijn, laat even weten .
(quote)

De 'theme' daarvan is werkelijk fantastisch, ben al tijden op zoek naar de cd..

wat wil je mij hier mee duidelijk maken vyvre

de meeste had ik al een keer geluisterd maar trois couleurs rouge is gewoon prachtig!!!
en wist niet dat nyman een filmcomponist is?
die man heeft de mooiste scores gecomponeerd!!

het was trouwens bij de uitverkoop van de lokale bibliotheek. heb alleen ff de hoesjes moeten vervangen en de stickers eraf te halen.

Mijn favo soundtrack is sinds zondag die van Riri Shushu no Subete. Zo schandalig goed, het 0wnt mijn oren gewoon!! Het beste pop-album aller tijden wat mij betreft I shit you not.

herman78 schreef:
(quote)

nee, eigenlijk niet, maar sommige albums van dead can dance verdienen eigenlijk wel verfilmd te worden.

The Insider.

The Insider is van Lisa Gerard, toch? Net als Black Hawk Down, en er zijn vast nog meer films.

Dead Can Dance heeft een song in 'Unfaithful'.

neo (crew)
The Insider is niet alleen van Gerrard maar ook van Pieter Burk en Graeme Revell die enkele extra stukjes deed. Jammer is wel dat ze maar in 1 track te horen is van de Black Hawk Down soundtrack (Gortoz A Ran J'attends). Voor mij is zo op het best op de soundtrack van MI2 samen met Zimmer en natuurlijk Ali, waarvoor ze opnieuw samenwerktte met Burke.

beter dan op gladiator? dachutnie

neo (crew)
Gladiator is natuurlijk ook enorm goed die vergat ik even, maar echt Mi2 en Ali zijn echt haar beste. En heb je ze dan soms ook thuis dat je dat zo zeker weet?

neo (crew)
Maar natuurlijk wel de expanded score cd van MI2 waarop Gerrard nog beter tot haar recht komt dan op de normale uitgave

Chainsaw (moderator)
Die soundtracks van de Lord of the Rings trilogie (met name de Two Towers) zijn erg sterk. Prachtige muziek, kan er uren naar luisteren.

gimli f
narva77 schreef:

The Insider is van Lisa Gerard, toch? Net als Black Hawk Down, en er zijn vast nog meer films.

Dead Can Dance heeft een song in 'Unfaithful'.

Klopt helemaal! Ondertussen heb ik daar allemaal kennis mee mogen maken.

Gerard componeert wel vaker samen met Burke, ook haar solo-cd The Mirror Pool is volgens mij mede met Burke gemaakt...

Ali en die andere film ken ik niet, maar qua muziek lijkt het me de moeite wel waard!

Nog twee obscuurdere films met Dead Can Dance muziek:
de Canadese tv-film Coil, met muziek van zowel Gerard als van Brendan Perry (zal dus wel muziek van DCD zijn)!
Deze film staat nog bij 'foute toevoegingen", dus als iemand een beter plaatje heeft? Graag!

Verder;
de docu Baraka, waar ik maar eens achter aan moest...

Zo, nu is de DCD/ Gerard-database weer geupdate...

(P.S.: eerste berichtje van mij is wel erg oud, ondertussen inderdaad al veel gevonden. )

Noot 2: Peter Bourke is volgens mij (weet niet zeker) ook een ex-bandlid van Dead Can Dance geweest- even opzoeken!

gimli f
neo schreef:

naast lisa gerards bijdrage aan oa gladitor vind ik de volgende nummers van haar erg mooi:

gloradin (heat soundtrack) en
injection (mi2 soundtrack).

Ziet er naar uit dat je dan beter werk van Dead Can Dance zelf maar eens moest proberen!
Within the realm of a dying sun
The Serpent's Egg
Spleen and Ideal

zijn hun drie mooiste prachtparels!

Een mooier door Gerard gezongen nummer dan The Host of Seraphim van de cd The Serpent's Egg is er niet (toch Herman)?

Of je moet het openingsnummer van Spleen and Ideal gehoord hebben- of het laatste nummer van Spiritchaser- of Cantara in sublieme live-uitvoering- of het wervelstormende Mesmerism (Spleen and Ideal)- of..

Neo, om even je mailtje van laatst te beantwoorden...

Uiteraard vind ik Badalamenti's soundtrack van Mulholland Drive fantastisch. Hele sfeervolle nummers, lekker variërend.. erg mooi. Maar nu ik sinds lange tijd weer eens een soundtrack van een film 'los' van de film heb geluisterd, weet ik weer waarom ik er zelf niet eens over denk om soundtracks aan te schaffen. De helft van de cd bestaat namelijk uit duistere sfeergeluiden, niet eens muziek eigenlijk, maar in mijn ogen gaat het effect hiervan totaal verloren als je er geen bewegend beeld bij hebt..

Geluiden die het effect van bepaalde scènes enorm (kunnen) versterken hebben dus op cd voor mij lang niet die impact die ze tijdens de film vaak wèl hebben.

En waarom staat 'Sixteen Reasons' er niet op?

Ps. bedankt voor de covers!

neo (crew)
leuk dat je de score van badalamenti goed vind goodfella. maar die zogenaamde sfeergeluiden zijn nou juist een zeer sterk punt van de score en is vergelijkbaar met werk van david julyan als insomnia en memento.

Het is idd een sterk punt van de score ja, maar dan graag wel tijdens de film.. maar niet om zomaar op je radiootje af te spelen, vind ik

Gast
geplaatst: vandaag om 00:26 uur

geplaatst: vandaag om 00:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.