- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Favoriete filmmuziek
Favoriete filmmuziek
rzasa
-
- 396 berichten
- 159 stemmen
Ik heb gezocht naar deze topic, maar ik kan hem niet vinden. Daarom vanaf heden op te geven: uw favoriete soundtrack(s)! Toe maar.
Erm: in wille doch keurige volgorde:
-Pulp Fiction (welja)
-Reservoir Dogs (george baker)
-Matrix (du hast!)
-Naar de klote! (dat wordt weer handjoggen jongens)
-Magnolia (alles van Aimee Mann is mooi)
-Fucking Amal (het nummer van Broder Daniel is tamelijk briljant, alleen daarom al. She was a superstar (whirlwind))
Verder hebben John Barry en Ennio Morricone mooie dingen gemaakt. Er is zoveel! Laat maar eens zien.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
- Leaving Las Vegas (Mike Figgis)
De beste soundtrack wat mij betreft. Sfeervolle muziek. Ook met bijdragen van Sting. Jazzy.
- One Night Stand (Mike Figgis)
Niet zo goed als die van Leaving Las Vegas, maar met zeker een paar juweeltjes.
- The Graduate
Muziek die zo goed bij de film past. Kippenvel.
- Fight Club
De begintune kan ik zo op een willekeurig moment in mijn hoofd laten afspelen. Super!
Het nummer van de Pixies op het einde van de film: geniaal!
- Trois Couleurs: Bleu
Klassieke muziek die je in je ziel raakt.
- Mulholland Drive
Muziek die de film nog beter maakt.
- Lost Highway
Met name dat nummer van Rammstein. Brrr..
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Mijn mooiste soundtracks zijn toch wel deze:
Pulp Fiction
Fucking Amal
The Lordt of the Rings:The Fellowship of the Ring
dttom
-
- 2146 berichten
- 2156 stemmen
-Reservoir dogs
-Donnie Darko
-Requiem for a dream
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Alles, àlles wat Ang Badalamenti maakt. De man is een god.
aburefan
-
- 430 berichten
- 952 stemmen
Requiem for a dream (Clint Mansell
Paul Oakenfold)
Batman returns/ Batman (danny elfman)
Edward Scissorhands (danny elfman)
The Rock (hans zimmer)
Crimson Tide (hans zimmer)
Gladiator (hans zimmer, lisa gerrard)
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Gladiator, Black Hawk Down, Requiem for a Dream, K-Pax
oh ja. en band of brothers
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
-The Rock (Hans Zimmer,Nickie Glenn-Smith ,Harry Gregson-Williams)-een van de beste actiescores die er bestaat.
-The Thin Red Line (Hans Zimmer)erg dreigende en dramatische muziek.
-Crimson Tide (Hans Zimmer) heerlijke bombastische muziek.
-Pearl Harbor (Hans Zimmer)een van de betere drama scores van zimmer.
-Interview With The Vampire (Elliot Goldenthal)
-Batman And Robin 2 cd (Elliot Goldenthal)
-The Peacemaker (Hans Zimmer)adrelinepompende actiescore met als hoogtepunt het 15 min durende nummer Chase.
-Saving Private Ryan (John Williams)indrukwekkende muziek die ik keer op keer kan blijven luisteren.
-Armageddon expanded versie (Trevor Rabin/Harry Gregson-Williams)spannende,dramatische muziek.
-Starship troopers expanded versie (Basil Poledouris) heerlijk main thema.
-The Last Of The Mohicans (Trevor Jones/Randy Edelman)
-Unbreakable (James Newton Howard) sfeervolle muziek
-First Contact (Jerry Goldsmith)
-The Russia House (Jerry Goldsmith)
- The Piano (Michael Nymann)
-Batman/Batman Returns (Danny Elfman) 2 van de meest donkere scores die elfman ooit heeft gemaakt.
-Enemy At The Gates (James Horner) horner's bombastische muziek gekoppeld aan een russisch zangkoor.
-Snake Eyes (Ryuichi Sakamoto)
-Deep Impact ( James Horner)
-Ransom ( James Horner)
-Apollo 13 (James Horner)
-Braveheart (James Horner)
-Once Upon A Time In The West (Ennio Morricone)
en alles van Angelo Badalamenti en Howard Shore. en nog veel meer.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Amen. 
Ik ben sinds gisteren non-stop melodietjes uit Blue Velvet aan het neuriën... 
Blue-hue... Veeeeelvet...
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Van ongekende schoonheid vind ik het einde van 'Blue Velvet', waar het geluid van politiesirenes overgaat in "Mysteries of love" van Julee Cruise. "It's all over now, Jeffrey".
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Het moment dat Ben (Dean Stockwell in een geniaal, klein rolletje) het nummer "In Dreams..." aan het zingen is op die bizarre "bijeenkomst"... Zóóó mooi...!
Heb die scène meteen 3 keer achter elkaar gekeken... Kip-pen-vel...
De eerste keer dat ik BV zag vond ik dat soort scènes helemaal niet zo bijzonder, nu vind ik het een van de mooiste stukjes film ooit vertoond.
Ben erg door Twin Peaks beïnvloed denk ik... 
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
badalamenti is gewoon een van de beste componisten van de afgelopen jaren.badalamenti kan naar mijn mening het beste omschreven worden als de ultieme componist van de 'jazz-noir' filmmuziek.ik vond vooral the straight story een verademing om naar te luisteren.van die score vond ik het vooral mooi dat badalamenti het toch niet kan laten om heel even zijn donkere kant te laten horen in een nummer.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Goodfella, reactie bij Blue Velvet (werd een beetje offtopic
)
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
ook een aanrader voor badalamenti fans: de score van arlington road. stukken minder dan blue velvet en die andere briljante scores,maar toch erg sfeervol.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Er is eigenlijk maar een 'echte' soundtrack: dat is Philip Glass in Koyaanisqatsi ( en hopelijk ook het nieuwe vervolg ). Hij schreef speciaal voor deze film de muziek die hier heel erg uitgebreid in voorkomt ! Muziek en beelden gaan ook een geheel vormen!
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
nog een aanrader voor badalamenti-fans: 'floating into the night' en 'the voice of love' van julee cruise. de muziek en de productie zijn gedaan door ang, lyrics door david lynch.
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
OK, als ik een film bekijk let ik altijd wel op de filmmuziek. En de vraag is dan: welke muziek past het beste bij welke film, en welke filmmuziek vinden jullie het mooist? Ik houdt vooral van die spannende, mooie klassiek getinte muziek zoals in Lord of the Rings of Gladiator.
By the way: de muziek van Gladiator is gecomponeerd door Lisa Gerard (Dead Can Dance). Weten jullie nog andere films waarin muziek van DCD, Lisa Gerard of andere leden van DCD in voorkomt? Laat het me effe weten...
JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
By the way: de muziek van Gladiator is gecomponeerd door Lisa Gerard (Dead Can Dance). Weten jullie nog andere films waarin muziek van DCD, Lisa Gerard of andere leden van DCD in voorkomt? Laat het me effe weten...
Hans Zimmer had ook wel een aardig aandeel in het componeren van de muziek lijkt me.
Naar mijn weten heeft Gerard ook de muziek verzorgt voor twee Michael Mann films, namelijk Ali en The Insider.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ook popmuzikanten zijn vaak in staat prachtige filmmuziek te schrijven, we denken even aan Tindersticks ('Nénette et Boni', 'Trouble every day'), Air ('The virgin suicides'), J. Mascis ('Gas food lodging'), Badly Drawn Boy ('About a boy'), Orbital ('Event horizon'), Aimee Mann ('Magnolia'), Belle & Sebastian ('Storytelling'), Björk en Mark Bell ('Dancer in the dark'), ...
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
In black hawk down zingt zij ook wat stukken )voor degenen die niet op de link willen klikken
)
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Die film moet ik nog zien. En Bjork maakt natuurlijk ook mooie muziek, al heb ik juist Dancer in the dark nog nooit gezien...
sydney
-
- 2223 berichten
- 0 stemmen
By this River van Brian Eno is zeer indrukwekkend en mooi. En past ongelooflijk goed bij de film La Stanzia del Figlio. Fantastische film.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
naast lisa gerards bijdrage aan oa gladitor vind ik de volgende nummers van haar erg mooi:
gloradin (heat soundtrack) en
injection (mi2 soundtrack).
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Soundtracks die ik kan aanraden (hangt natuurlijk van je smaak af) zijn:
* Leaving Las Vegas
* One Night Stand
* Mulholland Drive
* Barry Lyndon
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
zal ik hier dan ook maar
*Local Hero ( van Mark Knopfler ) aan toevoegen. +
*Mishima
* Koyaanisqatsi ( beide van Philip Glass )
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ghost Dog (vooral de Japanse, instrumentale, als je verder niet zo van rap(pers) houdt)