menu

Film / Toplijsten en favorieten / Beste sfeerregisseur

zoeken in:
tim burton, er hangt altijd zo'n duistere sfeer rond die films, daar houd ik wel van

Gore Verbinski. Hij regisseerde The ring 1 en 2 en pirates of the caribbean 1 en 2. Beide films vind ik een hele goede sfeer hebben, vooral The ring. Je zit constant in spanning.
Bij pirates is juist het luchtige sfeertje heel leuk.
Verbinski heeft nog maar weinig gedaan, maar ik hoop dat daar verandering in komt door het succes van beide films.

Remi
Tim Burton

kiriyama
Aan mijn lijstje wil ik ook nog graag Shinya Tsukamoto en Bela Tarr toevoegen.

movielau schreef:
Gore Verbinski. Hij regisseerde The ring 1 en 2 en pirates of the caribbean 1 en 2. Beide films vind ik een hele goede sfeer hebben, vooral The ring. Je zit constant in spanning.
Bij pirates is juist het luchtige sfeertje heel leuk.
Verbinski heeft nog maar weinig gedaan, maar ik hoop dat daar verandering in komt door het succes van beide films.

hij heeft the ring 2 niet geregisseerd, en bovendien is the ring 2 geflopt (in amerika).

Michael Mann kan er wat van.

Ficher weet vrijwel in al zijn fims verbluffende beelden en een geweldige sfeer neer te zetten. Visueel gezien een van de beste regisseurs met een stilistische oog voor architectuur.

Kubrick
Lynch
Tarkovsky
Wong Kar-Wai

Alfred Hitchcock
David Ficher
Michael Mann
Len Wiseman
Brian DePalma
James Cameron

veron35
Sergio Leone en Tim Burton!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Artifact
Voor mij staan de broertjes Coen nog altijd hoog in het vaandel.

Heeft iemand Argento al genoemd?

Jean-Pierre Jeunet

Lynch
Jeunet/Caro
Burton
Fincher
Coens...

Goto
- Mamoru Oshii
- Shinya Tsukamoto
- Jean-Pierre Jeunet

Sergio Leone
Martin Scorsese
Takashi Miike
Takashi Kitano
John Woo

djelle
Mooi lijstje. Vooral die laatste vind ik nog steeds ijzersterk qua sfeer.

Yimou Zhang

klute89
Goede sfeer regisseurs:

Bob Rafelson
Juzo Itami
Jaques Tati
Hitchcock
Jean-Pierre Melville

Voor allemaal geld het zelfde,

Tim Burton

Kraay schreef:
Tim Burton

Voor meer dan honderd procent met je eens!!! Het is een sfeer waar je van moet houden maar zoals Burton een sfeer neer kan zetten kan niemand.

Een goede tweede is Alfred Hitchcock.

Pastichio Rocker
John Carpenter natuurlijk.

Paul Thomas Anderson. De sfeer in zowel Magnolia als Boogie Nights is ongeëvenaard wat mij betreft. Wel verschillend van elkaar, maar ik kan niet genoeg krijgen van de heerlijk 70's sfeer in Boogie Nights. Die kleding, huizen, muziek, simpelweg prachtig,

Ik vind dat F.W. Murnau toch wel dé held is van de sfeerregie. Verder zijn Dario Argento, Robert Wiene, Tim Burton, Luchino Visctoni,Jean-Luc Godard, Federico Fellini, Andrei Tarkovsky en Uli Edel in mijn ogen ook enkele zeer getalenteerde sfeerregisseurs.

Wong Kar Wai: Of 'In the mood for love' ooit overtroffen gaat worden weet ik niet.

Kim Ki duk: Heerlijke scenes die vaak overlopen van emotie en sfeer.

Ik moest meteen aan Tim Burton denken. Die kerel is geniaal.

Michael Mann natuurlijk. Hij weet als geen ander een beklemmende, intense sfeer neer te zetten. Geweldige montages + minimalistische muziek.

En Tim Burton natuurlijk, alhoewel hij zijn kunstjes nu wel genoeg heeft vertoond in mijn ogen.

Spike Lee

Andrei Tarkovsky

IcU
wyatt earp schreef:
Ik moest meteen aan Tim Burton denken. Die kerel is geniaal.

mee eens!

Gast
geplaatst: vandaag om 14:56 uur

geplaatst: vandaag om 14:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.