menu

Film / Toplijsten en favorieten / Beste sfeerregisseur

zoeken in:
Ik wilde deze topic eigenlijk beste Dark Movie regisseur noemen, maar ik heb hem toch maar sfeer regisseur genoemd, omdat er natuurlijk mensen met verschillende smakan zijn, die bepaalde genres en sferen niet leuk vinden.

Ik hou zelf nogal van films met een duister sfeertje, zoals de films The Crow en Dark City van Alex Proyas.

En de meeste films van Burton, zoals Big Fish, maar ook die met een wat duisterder sfeer, zoals Batman & Batman Returns, Edward Scissorhands en Sleepy Hollow.

Qua sfeer is 28 Days Later van Danny Boyle ook perfect: ik weet precies wanneer wat gaat gebeuren, maar de sfeer blijft geweldig. Verslavend.

Dus, wat is jullie favoriete sfeer (duister, vrolijk, beklemmend, hilarisch, absurd, vreems) en regisseur die zo'n soort film mogelijk heeft gemaakt?

Flipman schreef:
...maar ik heb hem toch maar sfeer regisseur genoemd...

Dfeer

kos
Titel verbeterd.

Lynch.

Lynch en Gilliam

GFM
Absoluut Lynch!!

Burton, Carptenter en Gilliam. Ik zou Lynch ook wel willen nomineren, maar moet eerst wat meer films van de man zien voor ik daarover kan oordelen.

Mamoru Oshii.

Diesel
Kubrick, Tarr, Aronofsky.

Mister_Pink
- Francis Coppola
- Leone
- lynch
- Coen
- Kitano

Wat Phoenix zegt.

Burton, Lynch en Gilliam zijn onklopbaar lijkt me.

Maar Zhang Yimou mag ook wel meedoen. En Malick. En Tarkovsky. Maar dan gaat het om meer dan gewoon een donkere sfeer, dan beginnen we af te dwalen naar kleurgebruik en wuivend gras en zo

Terrence Malick, Robert Zemeckis, Sergio Leone, Coppola, Barry Levinson, Spielberg..

Sergio Leone is zelfs een genie in sfeer, zie Once Upon a Time in America.

Diesel
Morricone is geen regisseur.

Idd *Schaam Schaam* ik bedoel Sergio Leone, ik haal ze altijd door de war, totaal verschillende namen maar goed..

ThaMovieVoter schreef:
...ik haal ze altijd door de war, totaal verschillende namen maar goed...

Dat heb ik ook weleens.

Nee maar dit was echt dom..
Puur onbewust..ik maak deze fout weleens vaker.

Mister_Pink
Hehe.. ik was vergeten om leone in mijn lijstje te zetten.. Terwijl twee van zijn films in mijn top 10 staan..

*schaamt zich diep*

kos schreef:

Titel verbeterd.

Bedankt, man!!

Stanley Kubrick, David Lynch, Tim Burton, David Fincher, Daren Aronofsky, Terry Gilliam, Sergio Leone, Alfred Hitchcock.

Fincher & Aronofsky, die had ik vergeten! Maar je, er moeten gewoon meer favorieten bijkomen! PT Anderson, bijvoorbeeld, vanwege Magnolia!

LYNCH
innaritu
kitano
ki-duk kim
hsiao-hsien hou
ming-liang tsai

Darren Aronofsky

Ik zie net dat hij al meerdere malen genoemd wordt.

Ik Wil Zelf Meer Zien Van Dannny Boyle, The Beach Was Best Cool, Maar 28 Days Later... Need I Say More? Well, I Guess I'll Have To, Since There Stilll Are People Who Don't Know Or Like The Movie...

Wat Voor Fixatie Heb Ik trouwens Met Hoofdletters...?

Trainspotting, Flipman. Die moet je ook nog zien, van Danny Boyle.
Hoofdletters verdienen respect.

Kai
Sergio Leone en Francis Ford Coppola.

Devastation HCT schreef:

Trainspotting, Flipman. Die moet je ook nog zien, van Danny Boyle.
Hoofdletters verdienen respect.

Inderdaad, Trainspotting wil ik nog heel graag een keer zien! En Over Hoofdletters Heb Je Ook Gelijk, Devastation HCT! Waar staat HCT eigenlijk voor?

carpenter!

Ja, Carpenter heeft ook wel een paar leuke dingetjes gemaakt.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:32 uur

geplaatst: vandaag om 23:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.