- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Top 100 2017 (+ persoonlijke top 10 2017 en floplijst)
MovieMeter Top 100 2017 (+ persoonlijke top 10 2017 en floplijst)
SimonSav
-
- 334 berichten
- 3392 stemmen
Geldt ook voor Natalie Portman's (overigens erg flauwe) regiedebuut. Is hier (in België) uitgekomen zo'n 2,5 jaar na Cannes dus heb die ook onder dit jaar staan.
Ik moet die nog altijd zien. En ik weet dat er gebruikers zijn die hem vorig jaar hadden opgenomen.
Yesss. Geloof dat ik hem zag in Gent, oktober 2016. Had hem uberhaupt ook als één van de beste films van dat jaar.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Top 20 verkiezing VPRO Cinema's Film van het Jaar 2017 (1672 inzenders):
01. - 2016 - Moonlight (Barry Jenkins)
02. - 2016 - Manchester by the Sea (Kenneth Lonergan)
03. - 2017 - Blade Runner 2049 (Dennis Villeneuve)
04. - 2017 - Dunkirk (Christopher Nolan)
05. - 2017 - The Square (Ruben Östlund)
06. - 2016 - Paterson (Jim Marmusch)
07. - 2017 - Baby Driver (Edgar Wright)
08. - 2017 - Get Out (Jordan Peele)
09. - 2017 - Nelyubov/Loveless (Andrey Zvyagintsev)
10. - 2017 - The Killing of a Sacred Deer (Yorgos Lanthimos)
11. - 2016 - Brimstone (Martin Koolhoven)
12. - 2016 - Lion (Garth Davis)
13. - 2016 - Ah-ga-ssi/The Handmaiden (Chan-wook Park)
14. - 2017 - Star Wars: The Last Jedi (Rian Johnson)
15. - 2017 - Mother! (Darren Aromofsky)
16. - 2017 - Wind River (Taylor Sheridan)
17. - 2016 - Hidden Figures (Theodore Melfi)
18. - 2016 - I Am Not Your Negro (Raoul Peck)
19. - 2016 - American Honey (Andrea Arnold)
20. - 2016 - Jackie (Pablo Lorrain)
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Opvallend is de gelijkenis met de lijst van de lezers van De Volkskrant (1649 inzenders):
01. Manchester by the Sea
02. Moonlight
03. Blade Runner 2049
04. Dunkirk
05. Brimstone
06. The Square
07. The Killing of a Sacred Deer
08. Baby Driver
09. Paterson
10. Nelyubov/Loveless
11. Get Out
12. Lion
13. Mother!
14. Jackie
15. Ah-ga-ssi/The Handmaiden
16. I Am Not Your Negro
17. The Big Sick
18. American Honey
19. Star Wars: The Last Jedi
20. Una Mujer Fantástica/A Fantastic Woman
De filosoof
-
- 2023 berichten
- 1405 stemmen
Bizar inderdaad. Het kan niet anders of praktisch dezelfde mensen hebben beide polls ingevuld.
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
Mijn voorkeur gaat uit naar het publiek van De Volkskrant boven dat van de VPRO en van moviemeter!
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Two sides of the same coin wat mij betreft. MM is iets commerciëler, die lijsten hierboven iets meer arthouse. Beiden even voorspelbaar vanuit hun insteek.
Badalamenti
-
- 23124 berichten
- 3447 stemmen
Waar blijft jouw top 10 Onderhond, benieuwd of ik nog iets gemist heb wat de moeite is.........
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Die van productiejaar 2017 zag er ongeveer zo uit:
01. 4.5* - Blame!
02. 4.5* - Kizumonogatari III: Reiketsu-hen
03. 4.5* - Skins [Pieles]
04. 4.5* - Mother!
05. 4.0* - The Night is Short, Walk On Girl [Yoru Wa Mijikashi Arukeyo Otome]
06. 4.0* - Fist & Faith
07. 4.0* - T2 Trainspotting
08. 4.0* - Verónica
09. 4.0* - Love Off the Cuff [Chun Jiao jiu Zhi Ming]
10. 4.0* - Two Pigeons
En dan nog een Top 10 gebaseerd op alles wat ik in 2017 voor het eerst zag natuurlijk.
Badalamenti
-
- 23124 berichten
- 3447 stemmen
Chun Jiao jiu Zhi Ming (2017) op de kijklijst
The Whispering Star viel me behoorlijk tegen, zag er prachtig uit, maar beetje boring...... inmiddels 7stuks gezien van Sono en het schiet zowat alle kanten uit. Guilty of Romance vond ik persoonlijk erg goed. Strange Circus en Cold Fish zeker de moeite.
schumacher
-
- 3887 berichten
- 3612 stemmen
Dunkirk beste film van 2017 woottt. Die behoort tot de slechtste films van 2017.
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
The Whispering Star viel me behoorlijk tegen, zag er prachtig uit, maar beetje boring......
Begrijpelijk, beetje raar tempo en sfeertje, maar net daarom staat hij bovenaan bij mij
Kanjer90
-
- 4 berichten
- 269 stemmen
03. 4.5* - Skins [Pieles]
Vandaag heb ik deze bekeken vanwege je lijst. Geniale shit! Ook een 4,5* vanwege mij!
John Milton
-
- 21558 berichten
- 11722 stemmen
Jaaroverzicht en Toplijst 2017 van letterboxd users.
Leuk om te vergelijken, is toch behoorlijk anders.
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
Jaaroverzicht en Toplijst 2017 van letterboxd users.
Leuk om te vergelijken, is toch behoorlijk anders.
Vooral omdat de helft hier nog niet is uitgekomen.
Die statistiekjes blijven wel leuk altijd.
Thorongil
-
- 1500 berichten
- 522 stemmen
Best een droevig jaar.
King Arthur: Legend Of The Sword
Kingsman: Golden Circle
Kong: Skull Island
John Wick 2
en dat is het van films die ik echt goed vond
Moet wel nog Valerian, Mummy, War of the Planet Of The Apes en nieuwe Blade Runner zien.
grovonion
-
- 582 berichten
- 2133 stemmen
8 films gezien 2017, mijn top 121:
1. Dunkirk
2. Blame!
3. Baby Driver
4. Bladerunner 2049
5. Guardians of the Galaxy 2
6. The Boss Baby
7. Wonder Woman
.
.
.
121. Star Wars VIII
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Ik begrijp niet waarom je maar een top 7 zou maken als je 121 films hebt gezien, uiteindelijk 3 lijntjes met een puntje zet, en dan toch nog de behoefte hebt om je laatste plaats ook te vermelden, niet toevallig een titel waarmee je anderen choqueert. Ik begrijp het doel eigenlijk niet echt van die floplijstjes. Als die echt zodanig slecht waren, zijn die toch je aandacht niet waard?
SimonSav
-
- 334 berichten
- 3392 stemmen
Volgens mij snap je hem niet helemaal
DVD-T
-
- 15378 berichten
- 2839 stemmen
Een aantal van de beste films van 2017 zijn aankomende zondag nog een keer te zien in het Heerenstraat Theater in Wageningen
Het gaat om deze films:
Moonlight
The Square
Manchester by the Sea
Blade Runner 2049
The Killing Of a Sacred Deer
Dunkirk
Paterson
Baby Driver
Get Out
American Honey
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Ook in Filmtheater 't Hoogt in Utrecht hoor!
DVD-T
-
- 15378 berichten
- 2839 stemmen
Haha. En in nog meer plaatsen zag ik net
grovonion
-
- 582 berichten
- 2133 stemmen
Ik begrijp het doel eigenlijk niet echt van die floplijstjes. Als die echt zodanig slecht waren, zijn die toch je aandacht niet waard?
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
Heb de top 100 volledig gemist dit jaar, waar kan ik deze opnieuw vinden? En van de andere jaren zou ik ze eigenlijk ook graag nog eens terug zien.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Heb de top 100 volledig gemist dit jaar, waar kan ik deze opnieuw vinden? En van de andere jaren zou ik ze eigenlijk ook graag nog eens terug zien.
https://www.moviemeter.nl/list/top2017
Het jaartal kun je aanpassen in de adresbalk.
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1705 stemmen
01 4.5* Song to Song | Terrence Malick
02 4.5* Nelyubov | Andrey Zvyagintsev
03 4.5* Good Time | Benny Safdie en Josh Safdie
04 4.0* Blame! | Hiroyuki Seshita
05 4.0* The Killing of a Sacred Deer | Yorgos Lanthimos
06 4.0* Mother! | Darren Aronofsky
07 4.0* Thelma | Joachim Trier
08 4.0* Gojira: Kaijū Wakusei | Hiroyuki Seshita en Kôbun Shizuno
09 4.0* Lucky | John Carroll Lynch
10 4.0* Blade Runner 2049 | Denis Villeneuve
Dying Rose
-
- 1302 berichten
- 3004 stemmen
Twin Peaks seizoen 3 zou volgens mij beter tot zijn recht komen als marathon in de bios, zonder pauze. Het derde seizoen is sowieso meer een beleving dan een serie (of film). Her en der enkele scènes missen lijkt me meer bijzaak, zeker omdat de meeste TP-fans de nieuwe reeks nu wellicht al een keer gezien hebben. En zo is ook Lynch blij, want zijn reeks draait in de zalen.
Als één Lynch-werk zich hiertoe zou lenen is het TP nummer 3 wel.
Niet in de bios, maar het is een begin.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Top 10 Productiejaar 2017:
01. Call Me by Your Name (Luca Guadagnino) - Italië
02. God's Own Country (Francis Lee) - Verenigd Koninkrijk
03. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (Martin McDonagh) - Verenigd Koninkrijk
04. Wind River (Taylor Sheridan) - Verenigd Koninkrijk
05. Logan (James Mangold) - USA
06. The Cakemaker (Ofir Raul Graizer) - Israël
07. Mudbound (Dee Rees) - USA
08. The Shape of Water (Guillermo del Toro) - USA
09. Hostiles Scott Cooper) - USA
10. The Greatest Showman (Michael Gracey) - USA
daxclusive
-
- 2556 berichten
- 2199 stemmen
Mijn top 10
09. It (2017)
13. Moonlight (2016)
27. La La Land (2016)
34. Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (2017)
38. Nocturnal Animals (2016)
40. Beauty and the Beast (2017)
73. Jungle (2017)
92. The Accountant (2016)
93. 47 Meters Down (2017)
95. Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016)
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
UPGRADE (productiejaar 2017):
01. Call Me by Your Name (Luca Guadagnino) - Italië
02. God's Own Country (Francis Lee) - Verenigd Koninkrijk
03. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (Martin McDonagh) - Verenigd Koininkrijk
04. Logan (James Mangold) - USA
05. Wind River (Taylor Sheridan) - Verenigd Koninkrijk
06. Dunkirk (Christopher Nolan) - Verenigd Koninkrijk
07. Retablo (Alvaro Delgado Aparicio) - Peru
08. Baby Driver (Edgar Wright) - Verenigd Koninkrijk
09. Blade Runner 2049 (Denis Villeneuve) - USA
10. The Cakemaker (Ofir Raul Graizer) - Israël
11. Mudbound (Dee Rees) - USA
12. The Shape of Water (Guillermo del Toro) - USA
13. Hostiles (Scott Cooper) - USA
14. The Greatest Showman (Michael Gracey) - USA
15. 120 battements par minute (Robin Campillo) - Frankrijk
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Oké een eerste lijstje met 30 films gezien. Bijlange na nog niet alles gezien wat ik wil, maar ik kan wel al een lijstje maken.
1. Teströl és lélekröl
2. Good Time
3. Thelma
4. Like Me
5. Revenge
6. Get Out
7. Les garcons sauvages
8. Blue My Mind
9. Blade Runner 2049
10. Baby Driver
11. Coco
12. Dunkirk
13. Thoroughbreds
14. Mother!
15. Lady Bird
16. Jungle
17. Brawl in Cell Block 99
18. Life
19. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
20. Spider-Man: Homecoming
In totaal 2 films met 5*, 1 met 4.5*, 10 met 4.0*, 5 met 3.5*, 6 met 3.0* (waarvan de laatste 2), 5 met 2.5* en eentje met 2.0* (To The Bone).
Nog een heleboel dingen te zien. Op mijn watchlist staan 30 films om te zien en 1 om te herkijken (Mother!), dus vroeg of laat zal ik wel eens een update plaatsen. Zeker het laatste van dit jaar nog niet gezien .