menu

Film / Toplijsten en favorieten / onafzienbare films: de lijst

zoeken in:
Er worden heel wat zwart-wit stills uit de film getoond, maar dat vind ik althans veel minder choquerend dan het in beweging te zien.

Het blijft gewoon ranzig om naar te kijken.

Zojuist Godkiller niet uit kunnen zitten.

yeyo schreef:
Er worden heel wat zwart-wit stills uit de film getoond, maar dat vind ik althans veel minder choquerend dan het in beweging te zien.

Mja.... Om weer die foto's te zien, met als voorbeeld naakte kindjes die aangeleind zijn als een hondje etc. zit ik ook niet op te wachten. Met ondertussen lachende gezichtjes van de andere acteurs. Ik kijk zelf ook naar heftige/vieze/vunzige filmpjes, maar Saló zie ik als een doelloos prul. Maar volgens andere mensen zit er heel wat achter wat ik er niet in zie of wil zien.

Het had niet veel gescheeld of ik was naar buiten gelopen bij ' The Last Airbender'. Man man man; wat een klotefilm.

Once upon a Time in the West, 3x nodig om het af te kijken...

En voor de rest waren het films van 2 - 4 uur lang. The Stand, Once upon a Time in America, Goodfellas, Ben-Hur; dat soort films

Meneer Bungel

Materny schreef:
Het had niet veel gescheeld of ik was naar buiten gelopen bij ' The Last Airbender'. Man man man; wat een klotefilm.

In je bericht laat je echt duidelijk blijken dat je het vreselijke "klotefilm" vind (kan ik denk ook zeer goed begrijpen). Maar "klotefilm"zegt voor mij iets als een 0,5 wat bij jou niet het geval is.

606
Minotaures schreef:
Once upon a Time in the West, 3x nodig om het af te kijken...

En voor de rest waren het films van 2 - 4 uur lang. The Stand, Once upon a Time in America, Goodfellas, Ben-Hur; dat soort films

Rare beredenering, dus als het lang duurt is het niks ?

dus als het lang duurt is het niks ?

Ik denk niet dat Minotaurus het zo bedoeld heeft. Vooral niet aangezien hij Lord of the Rings in zijn top 10 heeft.

movie acteurs schreef:
(quote)

In je bericht laat je echt duidelijk blijken dat je het vreselijke "klotefilm" vind (kan ik denk ook zeer goed begrijpen). Maar "klotefilm"zegt voor mij iets als een 0,5 wat bij jou niet het geval is.

Er zit nog iets lagers onder 'klotefilm'. Er zijn niet veel ''films'' die het privilege hebben om zich zo te laten noemen. Maar geloof mij maar: als ik 1.5 geef ( met mijn stemwijze ), dan is het gruwelijk slecht.
Volgens mij heb ik pas 1 a 2 films gewaardeerd met 0.5; dat terwijl ik er al vele meer als 1000 heb gezien.

Sterke verhalen ben weg gelopen uit de zaal, het acteer werk was zo slecht ik kon het gewoon niet aanzien.

Ben bezig met de nightmare on elmstreet serie, ben nu bij deel 4 aangekomen, deel 3 in 4en gezien. ik vind ze echt lachwekkend slecht hoor die films.

2001: A Space Travesty (2000)
Alligator II: The Mutation (1991)
Battlefield Earth: A Saga of the Year 3000 (2000)

en nog veel meer troep slaapverwekkend

Heel dit topic eens door gelezen en me toch wel geërgerd. Ik vermoed dat de meeste posters heel jong zijn en weinig cinefiele aanleg hebben.
Misschien hebben jongeren heden ten dage een kleine aandachtsboog want anders kan ik niet verklaren waarom ze weglopen van "Taxi Driver", "Lawrence Of Arabia", "A Space Odyssey", "Citizen Kane", "Pantserkruiser Potemkin", "The Matrix", en nog vele andere meesterwerken. Misschien moeten ze eens een goed boek over filmanalyse lezen, een cursus filmgeschiedenis volgen of zo. Maar dat is ijdele hoop allicht. Als je nog geen geduld hebt om een film uit te kijken dan ga je zéker geen boek over film lezen...

En met welke hoog in zijn bolgeslagen psycholoog hebben we hier van doen?

Reinbo
Pantserkruiser Potemkin ben ik ook twee keer bij in slaap gevallen.

En niet meer dan logisch.

The Matrix? Serieus? Die ook?

schram101 schreef:
En met welke hoog in zijn bolgeslagen psycholoog hebben we hier van doen?

Alfred Hitchcock natuurlijk, opgestaan uit de dood als zombiesnob.

Amel M.
alfredh schreef:
Heel dit topic eens door gelezen en me toch wel geërgerd. Ik vermoed dat de meeste posters heel jong zijn en weinig cinefiele aanleg hebben.
Misschien hebben jongeren heden ten dage een kleine aandachtsboog want anders kan ik niet verklaren waarom ze weglopen van "Taxi Driver", "Lawrence Of Arabia", "A Space Odyssey", "Citizen Kane", "Pantserkruiser Potemkin", "The Matrix", en nog vele andere meesterwerken. Misschien moeten ze eens een goed boek over filmanalyse lezen, een cursus filmgeschiedenis volgen of zo. Maar dat is ijdele hoop allicht. Als je nog geen geduld hebt om een film uit te kijken dan ga je zéker geen boek over film lezen...

, dit is een website voor filmliefhebbers en niet alleen voor mensen met een master in cinematography.

Zelf heb ik Bruno niet uitgezeten, wat een waardeloze films was dat

"The Matrix" ook ja. Sterk verbeeld verhaal met filosofische implicaties en grensverleggende fotografie en dito visuele effecten. Natuurlijk kan je detailvitten, over de weinig charismatisch acterende Reeves bijvoorbeeld maar volgens mij zal "The Matrix" mettertijd uitgroeien tot een mijlpaal.

Tja, als je bij "Potemkin" in slaap valt, dan heb je weinig notie van de cinematografische waarde en relevantie van deze film en van film in het algemeen. Ik kan wel begrijpen dat "Potemkin" museaal aanvoelt en niet meer appelleert aan moderne verwachtingen als snelheid, kleur en gimmicks allerhande maar wie een béétje cinefiele aanleg heeft en weet wat de essentie van 'film' betekent, moet toch, logischerwijs, met een minimum aan interesse deze Eisensteinklassieker uit kunnen kijken en naar waarde kunnen schatten?
Een 'master in cinematography' hoef je daarvoor helemaal niet te hebben. Zoals ondergetekende.

Maar goed, tot zover de schoolmeester in mij. Iedereen doet maar. Ik kan alleen maar aanraden om eens met andere ogen te leren kijken. Je filmplezier zal er alleen op vergroten...

Je klinkt niet echt als iemand die geniet bij het kijken van een film..

Blijkbaar meer dan vele anderen hier...

alfredh schreef:
"The Matrix" ook ja. Sterk verbeeld verhaal met filosofische implicaties en grensverleggende fotografie en dito visuele effecten. Natuurlijk kan je detailvitten, over de weinig charismatisch acterende Reeves bijvoorbeeld maar volgens mij zal "The Matrix" mettertijd uitgroeien tot een mijlpaal.

Tja, als je bij "Potemkin" in slaap valt, dan heb je weinig notie van de cinematografische waarde en relevantie van deze film en van film in het algemeen. Ik kan wel begrijpen dat "Potemkin" museaal aanvoelt en niet meer appelleert aan moderne verwachtingen als snelheid, kleur en gimmicks allerhande maar wie een béétje cinefiele aanleg heeft en weet wat de essentie van 'film' betekent, moet toch, logischerwijs, met een minimum aan interesse deze Eisensteinklassieker uit kunnen kijken en naar waarde kunnen schatten?
Een 'master in cinematography' hoef je daarvoor helemaal niet te hebben. Zoals ondergetekende.

Maar goed, tot zover de schoolmeester in mij. Iedereen doet maar. Ik kan alleen maar aanraden om eens met andere ogen te leren kijken. Je filmplezier zal er alleen op vergroten...

Gast, doe alsjeblieft niet zo cool met je dure woorden als je interpunctie-, spelling- en grammaticale fouten daarbij maakt...

Reinbo
Potemkin en ik heb toch echt wel notie van de filmhistorische waarde. Kan er ook niets aan doen dat het ritme van de montage mij steevast in slaap doet vallen. Is op zich ook een kwaliteit. Ken geen andere film die dat doet.

Laura Croft of zo een historische poging tot totale elende maar uitgezet en toen de radio aangezet voor 't hobbyuurtje.

Er is toch niks beter dan 90 minuten naar Angelina Jolie kijken

Ik ben één keer bij een film weggelopen. Meet the Parents. Ik wilde sowieso al niet naar die film, maar mijn date destijds was een heerlijke chick waar ik wel wat in zag, dus heb ik haar toch d'r zin gegeven. Na drie kwartier kon ik het echter echt niet meer aanzien en heb ik haar overtuigd weg te gaan. Toen hebben we ons maar bezat in de kroeg. Nooit wat geworden tussen ons. Ik had ook beter moeten weten. Geen wijf is lekker genoeg om een film als Meet the Parents mee te gaan kijken!

Gast
geplaatst: vandaag om 10:35 uur

geplaatst: vandaag om 10:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.