• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.237 gebruikers
  • 9.387.386 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

Leviwosc

• 883 berichten
  • 335 stemmen

Let op! Discussies over de top 250-notering van deze film horen in het forum, niet bij de film.

Volgens mij staat bovenstaande tekst duidelijk boven het reactieveld. Toch lijkt het er op dat men niet kan lezen.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Is gebeurd.

Viel me nog op:

Hij kwam binnen in de top250 vlak voor Titanic, waardoor die 1 plaatsje op schoof. Toevallig heeft dat 14jarig meisje bovenaan haar top 10 Titanic staan.

Staat er terug in

http://www.moviemeter.nl/fi...

Spetie

• 38871 berichten
  • 8215 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Staat er terug in

http://www.moviemeter.nl/fi...

Dan heeft Onderhond nog wat te doen.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Ik wacht wel weer even op de volgende tegenstemmer.

the new guy

• 1731 berichten
  • 1591 stemmen

Reinbo schreef:

Ach, Andre Hazes stond ook vaak op 1.....

Toch staat The Shawshank Redemption bij jou op gelijke hoogte met The Proposal. Knappe vent die dat kan rijmen...

the new guy

• 1731 berichten
  • 1591 stemmen

88Fabian schreef:

Ja weet je wat het is,ik verander m'n top10 wel eens ik heb ook eens de film 'Amelie' erin gehad,maar die moest weer plaats maken voor een andere film.

En wees eerlijk de blockbusters die in mijn top10 staan zijn niet slecht.

Nee, MI 2 is absoluut een betere film dan Shawshank. Wat een onzin die 1 zeg.

TimZor

• 528 berichten
  • 407 stemmen

Bij Prestige, The (2006):

Deze hoort naar mijn idee hoger te staan dan TDK snap niet dat die een 23e plek kan hebben ?

88Fabian

• 1527 berichten
  • 0 stemmen

Je hebt helemaal gelijk

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Wat dacht je van dat The prestige en The dark knight er allebij niet in horen te staan

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ben het eens wat betreft Dark Knight.

Ook Apocalypto, Butterfly effect, Shawshank Redemption, Se7en, Into the wild, Blood Diamond, Saw, La Haine, Big Lebowski, Titanic, Kill bill vol 2, Batman begins, Taken, wil ik wel wat vraagtekens achter zetten . Meeste zijn prima (3.5) maargoed..

hendriks

• 201 berichten
  • 49 stemmen

Bij Godfather, The (1972):

dat deze film 2de staat achter shawshank redemption is echt onbegrijpelijkl

yeyo

• 6355 berichten
  • 4623 stemmen

Ik vind het eigenlijk zéér begrijpelijk, al is het inderdaad wel onterecht.

delvohii

• 54 berichten
  • 2 stemmen

yeyo schreef:

Ik vind het eigenlijk zéér begrijpelijk, al is het inderdaad wel onterecht.

enlighten us

eltorro

• 902 berichten
  • 3062 stemmen

Tonypulp schreef:

Ben het eens wat betreft Dark Knight.

Ook Apocalypto, Butterfly effect, Shawshank Redemption, Se7en, Into the wild, Blood Diamond, Saw, La Haine, Big Lebowski, Titanic, Kill bill vol 2, Batman begins, Taken, wil ik wel wat vraagtekens achter zetten . Meeste zijn prima (3.5) maargoed..

Vooral Taken is nogal vreemd. Is gewoon een zoveelste nonsens actiefilmpje, met een slecht gecaste Liam Neeson. Volgens mij dacht hij dat hij in een serieuze actie film speelde.

eltorro

• 902 berichten
  • 3062 stemmen

Q Jones schreef:

(quote)

En jij noemt jezelf Actionfreak, dan moet je juist blij zijn dat er ook eens een actie film in de top 250 staat

Er staan genoeg actie films in de top 250. En als deze de actie films in de top 250 zou moeten vertegenwoordigen zou het niveau van de actie films wel heel laag liggen. De film kan niet eens kiezen of het nou een serieuze of over de top actie film is.

En Liam Neeson heeft helemaal geen idee in wat voor een soort film hij speelt.

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Uberhaupt of ie in de Top 250 thuishoort....

Hier zit je er toch ff flink naast vriend. Als over een gemiddelde van 11 000 nederlanders en/of Belgen deze film op 1 eindigt in de lijst der lijsten, dan zal hij dat wel verdiend hebben.

Of jij hem nou wel of niet leuk vind.

Om maar te zwijgen over het gemiddelde op IMDB na meer dan een half miljoen stemmers.

Hier kun je niet tegenop man Sorry!

yeyo

• 6355 berichten
  • 4623 stemmen

delvohii schreef:

enlighten us

The Shawshank Redemption is een lichtzinnige feelgood movie, vol van quasi-levenswijsheden. Dat scoort natuurlijk meer bij het grote publiek dan een ietwat complex, ingetogen misdaadepos.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Nou ja, denk dat the Godfather ook wel behoorlijk hoog scoort hoor. Scheelt maar een paar honderdsten.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

kappeuter schreef:

Nog 1 stem nodig voor opname in top 250:

The Man Who Shot Liberty Valance (John Ford)

Kumonosu Jô (Kurosawa)

2 stemmen:

Cat on a Hot Tin Roof

Fanny och Alexander (Bergman)

3 stemmen:

Les Diaboliques (Clouzot)

All about Eve

4 stemmen:

Birdman of Alcatraz

Wat was de stemmengrens in die tijd?

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

2006. dan zal het 150 geweest zijn ofzo.

Is in de loop der jaren steeds langzaam opgehoogd.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Herstel, om precies te zijn: 100 stemmen.

top 250 - MovieMeter.nl - web.archive.org (Sep 28, 2006)

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

SnakeDoc schreef:

(quote)

Hier zit je er toch ff flink naast vriend. Als over een gemiddelde van 11 000 nederlanders en/of Belgen deze film op 1 eindigt in de lijst der lijsten, dan zal hij dat wel verdiend hebben.

Of jij hem nou wel of niet leuk vind.

Om maar te zwijgen over het gemiddelde op IMDB na meer dan een half miljoen stemmers.

Hier kun je niet tegenop man Sorry!

Dat zegt toch geen zak. Die gemiddeldes worden niet hoofdzakelijk bepaald door gasten die een intensieve filmhobby hebben, maar vooral huis-tuin-en keuken bioscoopgangers die af en toe een recent (voornamelijk Amerikaans) filmpje pakken. De top 40 bevat ook de beste muziek allertijden? De massa zit er gewoon erg vaak naast. IMDB en MM lijsten zijn eigenlijk gewoon populariteitslijsten geworden.

yeyo

• 6355 berichten
  • 4623 stemmen

SnakeDoc schreef:

"50 million cigarette smokers can't be wrong!"

Rizz

• 302 berichten
  • 1780 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Dat zegt toch geen zak. Die gemiddeldes worden niet hoofdzakelijk bepaald door gasten die een intensieve filmhobby hebben, maar vooral huis-tuin-en keuken bioscoopgangers die af en toe een recent (voornamelijk Amerikaans) filmpje pakken. De top 40 bevat ook de beste muziek allertijden? De massa zit er gewoon erg vaak naast. IMDB en MM lijsten zijn eigenlijk gewoon populariteitslijsten geworden.

De top 40 werkt toch wel iets anders dan een moviemeter Ik denk dat deze film terecht op nummer 1 staat. Het is niet mijn lievelingsfilm, maar blijkbaar zitten er genoeg ingrediënten in om bijna iedereen perfect te vermaken.

Fikret8

• 6172 berichten
  • 4238 stemmen

The Green Mile toen nog buiten de top 10.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

En is er al een nieuwe aanpassing van de stemmengrens in de aantocht?

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Nee, voorlopig niet.

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Heeft de stemmengrens geen invloed op het genre films dat in de top 250 staat? Dat zal ongetwijfeld wel zo zijn, maar heb geen idee hoe de toplijst er zou uitzien als de stemmengrens pakweg 100 of 150 stemmen zou zijn.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Film Pegasus schreef:

Heeft de stemmengrens geen invloed op het genre films dat in de top 250 staat? Dat zal ongetwijfeld wel zo zijn, maar heb geen idee hoe de toplijst er zou uitzien als de stemmengrens pakweg 100 of 150 stemmen zou zijn.

Dan stonden er een pak films uit de tip250 in.

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Uiteraard. Hanteert IDMb ook een stemmengrens trouwens?

Het blijft steeds de vraag hoe hoog je de stemmengrens moet leggen. Met 250 films ga je wel films opnemen die door voldoende mensen gezien zijn om er een juist beeld van te krijgen. Maar is het risico wel groter dat je enkel een lijst samenstelt uit 'films voor de massa' als het ware. En niet per se de 250 beste films van de site.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.