- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Men heeft mij ooit eens verboden om Von Trier te kijken op mijn leeftijd. 
Gevonden: Antichrist (2009)
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
Men heeft mij ooit eens verboden om Von Trier te kijken op mijn leeftijd.
Daar geef je toch niet aan toe zeker
Je moet natuurlijk wel geïnteresseerd zijn in menswetenschappen. Het is een regisseur die de sleutel zelf aan het publiek geeft. Hij laat mensen de karakteriseringen zelf analyseren, je moet echt moeite willen doen
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Toegegeven dat Antichrist wat (en dat is eufemistisch gezegd) extreem was, trekken zijn andere films mij ook niet.
Dogville is bv. 3 uur lang. Wat ik van de trailer heb gezien... 3 uur lang kijken naar mensen die op een grond lopen. Beetje overdreven natuurlijk. 
Dancer In The Dark. Die beschrijving... 
Breaking The Waves. Bess, een naïef, kinderlijk meisje dat gelooft dat ze in direct contact staat met God en dan houdt het voor mij al op. Vooruit iets doorlezen.. Wanneer zij verliefd wordt op Jan, een arbeider op een olieplatform en man van de wereld. Een religieuze film over romantiek. Laten dat nou de 2 dingen zijn die ik verafschuw bij films. Religie en Romantiek.
Nee, ooit komt het er misschien van. Maar voor nu heb ik nog meer dan genoeg andere films waarvan ik wel zeker weet dat ik ze ga waarderen.
yeyo
-
- 6355 berichten
- 4623 stemmen
Ik heb nog niks van Von Trier gezien, dus daar kan ik niet over meepraten.
Laoslander
-
- 686 berichten
- 434 stemmen
Toegegeven dat Antichrist wat (en dat is eufemistisch gezegd) extreem was, trekken zijn andere films mij ook niet.
Dogville is bv. 3 uur lang. Wat ik van de trailer heb gezien... 3 uur lang kijken naar mensen die op een grond lopen. Beetje overdreven natuurlijk. 
Dancer In The Dark. Die beschrijving... 
Breaking The Waves. Bess, een naïef, kinderlijk meisje dat gelooft dat ze in direct contact staat met God en dan houdt het voor mij al op. Vooruit iets doorlezen.. Wanneer zij verliefd wordt op Jan, een arbeider op een olieplatform en man van de wereld. Een religieuze film over romantiek. Laten dat nou de 2 dingen zijn die ik verafschuw bij films. Religie en Romantiek.
Nee, ooit komt het er misschien van. Maar voor nu heb ik nog meer dan genoeg andere films waarvan ik wel zeker weet dat ik ze ga waarderen.
Ik raad je toch aan zeker Dancer In the Dark of Dogville te bekijken. Toen ik de beschrijving las dacht ik NET hetzelfde als jou, maar na de film was ik er na een week nog kapot van. Ook mijn visie op films is daarna compleet veranderd.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Ze staan in mijn Tips Gevonden-lijst, maar ik hou jou verantwoordelijk als het pulp is. 
eltorro
-
- 902 berichten
- 3062 stemmen
Bij Jurassic Park (1993):
Hij staat eindelijk in de top 250! 
Het heeft lang geduurd, maar hij hoort er zeker in.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Wie plaatst de laatste benodigde stem...?!
Actionfreak
-
- 454 berichten
- 0 stemmen
Bij Taken (2008):
Voor mij was dit vooral een groot cliché, en waarom hij in die top 250 staat is mij nog steeds een groot vraagteken.
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Bij Jurassic Park (1993):
Hij staat eindelijk in de top 250! 
Het heeft lang geduurd, maar hij hoort er zeker in.
JAAAAAAAAA WOEHOEEEEEEE !!!!
Eindelijk
Hier heb me ik me zo hard voor gemaakt.
Heel stoer en terecht dit!
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Ja het is een obsessie. 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Ik heb het in principe met alle films die op de rand van de top 250 staan. Ongeacht mijn beoordeling.
kimbo1972
-
- 28 berichten
- 36 stemmen
Voor mij was dit vooral een groot cliché, en waarom hij in die top 250 staat is mij nog steeds een groot vraagteken.
waarom geef je hem dan 3,5 sterren?
Q Jones
-
- 3526 berichten
- 2890 stemmen
En jij noemt jezelf Actionfreak, dan moet je juist blij zijn dat er ook eens een actie film in de top 250 staat
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Bij Butterfly Effect, The (2004):
Nummer 77 ? 
Aan één palet bakstenen zou ik niet genoeg gehad hebben.
Gelukkig hebben ze er op RT meer verstand van. 
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Dat slaat op niets, kappeuter. Nu is mijn post abstract.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Er was wat misgegaan bij verplaatsing. Ik heb het aangepast.
(verwijderd)
-
- 118 berichten
- 0 stemmen
Bij Shawshank Redemption, The (1994):
Blijft altijd leuk die discussie of deze film niet thuis hoort in de top250 als 1e, ik denk altijd dat deze film door veel mensen is gekozen, wat het meer waarde geeft dan een individualist. Er moet toch wel een film op de 1e plaats gaan staan?
Ik vind dit in mijn opzicht niet de allerbeste films allertijden (daar gáán we wéér) maar verdiend het toch wel een beetje.
We bepalen bijvoorbeeld met z'n alleen (min of meer) wie er bijvoorbeeld gaat regeren in Nederland?
Verder is dit gewoon super geacteerd, goede verloop van het verhaal, etc....
Kuck-x
-
- 443 berichten
- 756 stemmen
Toen ik exact twee jaar geleden mee ging doen aan MM stond deze film al op 1. Dat maakte mij nieuwsgierig en nadat ik de dvd dan voor 1,66 euro vond bij Bart Smit heb ik 'm maar eens bekeken.
Zulke nieuwsgierigheid vanwegedie toppositie, verklaart mede waarom zo onwaarschijnlijk vaak op dit filmpje is gestemd - ik doe er zelf ook aan mee.
Maar het is en blijft niet meer dan een middelmatig, standaard en uiterst voorspelbaar Hollywoodproductje. De discussie over de film heb ik sinds mijn stem gevolgd, maar het is een en al geneuzel. Bij deze verdwijnt Shawshank uit mijn updates.
Het is het gewoon niet waard.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Bijna Het staartje van de top 250 hangt er maar treurig bij. Ik zou eigenlijk geen van deze films in de top 250 willen zien.... (Enkel LiT hoort er wel in imo)
237. Kill Bill: Vol. 2 (2004)
Alternatieve titel: Kill Bill 2
238. V for Vendetta (2005)
239. Hooligans (2005) 
Alternatieve titel: Green Street
240. Lost in Translation (2003)
241. Apocalypto (2006)
242. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005) 
243. Ratatouille (2007) 
244. 25th Hour (2002)
245. Stand by Me (1986)
246. Happiness (1998)
247. JFK (1991)
248. Hable con Ella (2002) 
Alternatieve titel: Talk to Her
249. Killing Fields, The (1984)
Alternatieve titel: Velden des Doods
250. Huo Yuan Jia (2006)
Alternatieve titel: Fearless
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Uberhaupt of ie in de Top 250 thuishoort....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach, Andre Hazes stond ook vaak op 1.....
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Green street Hooligans is inderdaad een drama dat die film erin staat.
Apocalypto aardig tot matig hoort er ook absoluut niet in.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
25th Hour
Happiness en Fearless zijn redelijk leuke toevoegingen. Vooral ook omdat ze genres vertegenwoordigen die verder niet zo talrijk zijn in de top 250. De rest is crap.
yeyo
-
- 6355 berichten
- 4623 stemmen
Staat Star Wars III in de top 250?! 
Goeie god het is nog erger gesteld dan ik dacht.
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Is het niet vaak genoeg gezegt waarom ie op 1 staat? Dit is gewoon de film die de meeste mensen aanspreekt. Punt.
davidz352
-
- 206 berichten
- 315 stemmen
Toen ik exact twee jaar geleden mee ging doen aan MM stond deze film al op 1. Dat maakte mij nieuwsgierig en nadat ik de dvd dan voor 1,66 euro vond bij Bart Smit heb ik 'm maar eens bekeken.
Zulke nieuwsgierigheid vanwegedie toppositie, verklaart mede waarom zo onwaarschijnlijk vaak op dit filmpje is gestemd - ik doe er zelf ook aan mee.
Maar het is en blijft niet meer dan een middelmatig, standaard en uiterst voorspelbaar Hollywoodproductje. De discussie over de film heb ik sinds mijn stem gevolgd, maar het is een en al geneuzel. Bij deze verdwijnt Shawshank uit mijn updates.
Het is het gewoon niet waard.
Klopt als een bus!