• 15.962 nieuwsartikelen
  • 178.938 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.546 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Men heeft mij ooit eens verboden om Von Trier te kijken op mijn leeftijd.

Gevonden: Antichrist (2009)

En btw, serieus, als je 15 of 16 bent, kijk dan gewoon geen Von Trier. Echt serieus niet lullig bedoelt maar de zwaar filosofische materie KAN je bijna onmogelijk goed bevallen op die leeftijd, je zou echt een hele grote uitzondering zijn, hoe intelligent je ook bent. Mij had je dit op die leeftijd ECHT niet moeten voorschotelen; ik ben dit soort dingen eigenlijk pas gaan waarderen rond m'n 24, 25e, toen ik de universiteit al lang en breed had afgerond. Daarmee wil ik overigens absoluut niet impliceren dat je een academische graad moet hebben of al halverwege de 20 moet zijn, maar ik wil wel zeggen dat je dit op je 15e bijna onmogelijk KAN waarderen.

Laoslander

• 686 berichten
  • 434 stemmen

chevy93 schreef:

Men heeft mij ooit eens verboden om Von Trier te kijken op mijn leeftijd.

Daar geef je toch niet aan toe zeker Je moet natuurlijk wel geïnteresseerd zijn in menswetenschappen. Het is een regisseur die de sleutel zelf aan het publiek geeft. Hij laat mensen de karakteriseringen zelf analyseren, je moet echt moeite willen doen

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Toegegeven dat Antichrist wat (en dat is eufemistisch gezegd) extreem was, trekken zijn andere films mij ook niet.

Dogville is bv. 3 uur lang. Wat ik van de trailer heb gezien... 3 uur lang kijken naar mensen die op een grond lopen. Beetje overdreven natuurlijk.

Dancer In The Dark. Die beschrijving...

Breaking The Waves. Bess, een naïef, kinderlijk meisje dat gelooft dat ze in direct contact staat met God en dan houdt het voor mij al op. Vooruit iets doorlezen.. Wanneer zij verliefd wordt op Jan, een arbeider op een olieplatform en man van de wereld. Een religieuze film over romantiek. Laten dat nou de 2 dingen zijn die ik verafschuw bij films. Religie en Romantiek.

Nee, ooit komt het er misschien van. Maar voor nu heb ik nog meer dan genoeg andere films waarvan ik wel zeker weet dat ik ze ga waarderen.

yeyo

• 6355 berichten
  • 4623 stemmen

Ik heb nog niks van Von Trier gezien, dus daar kan ik niet over meepraten.

Laoslander

• 686 berichten
  • 434 stemmen

chevy93 schreef:

Toegegeven dat Antichrist wat (en dat is eufemistisch gezegd) extreem was, trekken zijn andere films mij ook niet.

Dogville is bv. 3 uur lang. Wat ik van de trailer heb gezien... 3 uur lang kijken naar mensen die op een grond lopen. Beetje overdreven natuurlijk.

Dancer In The Dark. Die beschrijving...

Breaking The Waves. Bess, een naïef, kinderlijk meisje dat gelooft dat ze in direct contact staat met God en dan houdt het voor mij al op. Vooruit iets doorlezen.. Wanneer zij verliefd wordt op Jan, een arbeider op een olieplatform en man van de wereld. Een religieuze film over romantiek. Laten dat nou de 2 dingen zijn die ik verafschuw bij films. Religie en Romantiek.

Nee, ooit komt het er misschien van. Maar voor nu heb ik nog meer dan genoeg andere films waarvan ik wel zeker weet dat ik ze ga waarderen.

Ik raad je toch aan zeker Dancer In the Dark of Dogville te bekijken. Toen ik de beschrijving las dacht ik NET hetzelfde als jou, maar na de film was ik er na een week nog kapot van. Ook mijn visie op films is daarna compleet veranderd.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Ze staan in mijn Tips Gevonden-lijst, maar ik hou jou verantwoordelijk als het pulp is.

eltorro

• 902 berichten
  • 3062 stemmen

Bij Jurassic Park (1993):

Hij staat eindelijk in de top 250!

Het heeft lang geduurd, maar hij hoort er zeker in.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Judgment at Nuremberg (1961)

Wie plaatst de laatste benodigde stem...?!

Actionfreak

• 454 berichten
  • 0 stemmen

Bij Taken (2008):

Voor mij was dit vooral een groot cliché, en waarom hij in die top 250 staat is mij nog steeds een groot vraagteken.

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2243 stemmen

eltorro schreef:

Bij Jurassic Park (1993):

Hij staat eindelijk in de top 250!

Het heeft lang geduurd, maar hij hoort er zeker in.

JAAAAAAAAA WOEHOEEEEEEE !!!!

Eindelijk Hier heb me ik me zo hard voor gemaakt.

Heel stoer en terecht dit!

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

kappeuter schreef:

Judgment at Nuremberg (1961)

Wie plaatst de laatste benodigde stem...?!

Je wilt hem er wel heel graag inhebben hè?

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Ja het is een obsessie.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

En dat voor een 3,5*.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Ik heb het in principe met alle films die op de rand van de top 250 staan. Ongeacht mijn beoordeling.

kimbo1972

• 28 berichten
  • 36 stemmen

Actionfreak schreef:

Voor mij was dit vooral een groot cliché, en waarom hij in die top 250 staat is mij nog steeds een groot vraagteken.

waarom geef je hem dan 3,5 sterren?

Q Jones

• 3526 berichten
  • 2890 stemmen

Actionfreak schreef:

En jij noemt jezelf Actionfreak, dan moet je juist blij zijn dat er ook eens een actie film in de top 250 staat

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Bij Butterfly Effect, The (2004):

Nummer 77 ?

Aan één palet bakstenen zou ik niet genoeg gehad hebben.

Gelukkig hebben ze er op RT meer verstand van.

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Dat slaat op niets, kappeuter. Nu is mijn post abstract.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Er was wat misgegaan bij verplaatsing. Ik heb het aangepast.

(verwijderd)

• 118 berichten
  • 0 stemmen

Bij Shawshank Redemption, The (1994):

Blijft altijd leuk die discussie of deze film niet thuis hoort in de top250 als 1e, ik denk altijd dat deze film door veel mensen is gekozen, wat het meer waarde geeft dan een individualist. Er moet toch wel een film op de 1e plaats gaan staan?

Ik vind dit in mijn opzicht niet de allerbeste films allertijden (daar gáán we wéér) maar verdiend het toch wel een beetje.

We bepalen bijvoorbeeld met z'n alleen (min of meer) wie er bijvoorbeeld gaat regeren in Nederland?

Verder is dit gewoon super geacteerd, goede verloop van het verhaal, etc....

Kuck-x

• 443 berichten
  • 756 stemmen

Toen ik exact twee jaar geleden mee ging doen aan MM stond deze film al op 1. Dat maakte mij nieuwsgierig en nadat ik de dvd dan voor 1,66 euro vond bij Bart Smit heb ik 'm maar eens bekeken.

Zulke nieuwsgierigheid vanwegedie toppositie, verklaart mede waarom zo onwaarschijnlijk vaak op dit filmpje is gestemd - ik doe er zelf ook aan mee.

Maar het is en blijft niet meer dan een middelmatig, standaard en uiterst voorspelbaar Hollywoodproductje. De discussie over de film heb ik sinds mijn stem gevolgd, maar het is een en al geneuzel. Bij deze verdwijnt Shawshank uit mijn updates.

Het is het gewoon niet waard.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Bijna Het staartje van de top 250 hangt er maar treurig bij. Ik zou eigenlijk geen van deze films in de top 250 willen zien.... (Enkel LiT hoort er wel in imo)

237. Kill Bill: Vol. 2 (2004)

Alternatieve titel: Kill Bill 2

238. V for Vendetta (2005)

239. Hooligans (2005)

Alternatieve titel: Green Street

240. Lost in Translation (2003)

241. Apocalypto (2006)

242. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (2005)

243. Ratatouille (2007)

244. 25th Hour (2002)

245. Stand by Me (1986)

246. Happiness (1998)

247. JFK (1991)

248. Hable con Ella (2002)

Alternatieve titel: Talk to Her

249. Killing Fields, The (1984)

Alternatieve titel: Velden des Doods

250. Huo Yuan Jia (2006)

Alternatieve titel: Fearless

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Blijft altijd leuk die discussie of deze film niet thuis hoort in de top250 als 1e

Uberhaupt of ie in de Top 250 thuishoort....

clockwork72

• 2781 berichten
  • 1746 stemmen

Uiteraard!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach, Andre Hazes stond ook vaak op 1.....

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Green street Hooligans is inderdaad een drama dat die film erin staat.

Apocalypto aardig tot matig hoort er ook absoluut niet in.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

25th Hour

Happiness en Fearless zijn redelijk leuke toevoegingen. Vooral ook omdat ze genres vertegenwoordigen die verder niet zo talrijk zijn in de top 250. De rest is crap.

yeyo

• 6355 berichten
  • 4623 stemmen

Staat Star Wars III in de top 250?!

Goeie god het is nog erger gesteld dan ik dacht.

planet_of_death

• 3962 berichten
  • 178 stemmen

Is het niet vaak genoeg gezegt waarom ie op 1 staat? Dit is gewoon de film die de meeste mensen aanspreekt. Punt.

davidz352

• 206 berichten
  • 315 stemmen

Kuck-x schreef:

Toen ik exact twee jaar geleden mee ging doen aan MM stond deze film al op 1. Dat maakte mij nieuwsgierig en nadat ik de dvd dan voor 1,66 euro vond bij Bart Smit heb ik 'm maar eens bekeken.

Zulke nieuwsgierigheid vanwegedie toppositie, verklaart mede waarom zo onwaarschijnlijk vaak op dit filmpje is gestemd - ik doe er zelf ook aan mee.

Maar het is en blijft niet meer dan een middelmatig, standaard en uiterst voorspelbaar Hollywoodproductje. De discussie over de film heb ik sinds mijn stem gevolgd, maar het is een en al geneuzel. Bij deze verdwijnt Shawshank uit mijn updates.

Het is het gewoon niet waard.

Klopt als een bus!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.