- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
eltorro
-
- 902 berichten
- 3062 stemmen
Tss grapjas. Neeson zet juist een uber coole dude neer. Met hem moet je gewoon niet fucken en dat straalt hij heel de film uit. De film is gewoon een adrenaline rit naar de eind climax toe. Dat gevoel is heel realistisch en gaaf in beeld gebracht. De film is voorbij voordat je er erg in hebt.
Er staan trouwens niet heel veel actie films in de top 250 hoor.
Neeson neemt zijn rol veelste serieus, volgens mij begint hij ook veelste oud te worden voor films als deze. Zij vecht scènes kwamen bij mij in ieder geval niet echt overtuigend over. En voor de rest van de film, de eerste 20/30 minuten zijn ook wel leuk in beeld gebracht en voorbij voor je het weet. Maar zodra de eerste echte actie scène voorbij komt gaat de film veelste ver over de top om nog echt serieus genomen te kunnen worden.
En bij de top 250 ligt het meer aan jezelf of je vindt dat er nou genoeg of te weinig actie films in staan. Er staan nu zo'n 50 in en dat vindt ik wel genoeg.
juhnzun
-
- 670 berichten
- 0 stemmen
Zeer ongeloofwaardige Zeer makelijk en een Zeer lange film
dat zo'n film in de toplijst staat geeft al Zeer aan hoe Zeer ongeloofwaardige deze toplijst is 
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Je kunt zeggen wat je wilt, maar het is geen zeer lange film. Door de korte speelduur en de vlotte scènes kijkt hij lekker weg hoor.
eltorro
-
- 902 berichten
- 3062 stemmen
Maar is Taken dan ook direct goed genoeg voor de top 250?
puti
-
- 55 berichten
- 903 stemmen
Shwashank is debBeste film aller tijden
Ik heb niets toe te voegen ,maar geef 5 sterren omdat ik het idee heb dat sommigen bewust deze film van de eerste plaats af willen krijgen
garlic senior
-
- 4690 berichten
- 0 stemmen
Ik heb niets toe te voegen ,maar geef 5 sterren omdat ik het idee heb dat sommigen bewust deze film van de eerste plaats af willen krijgen
Een film een 5* geven omdat het stemgedrag van anderen je niet aanstaat is naar mijn mening geen goede reden om een film anders te beoordelen dan je in gedachte hebt. Stem gewoon datgene wat jij de film waard vind en laat anderen gewoon hun eigen mening hebben. Trouwens, degene die The Shawshank Redemption van de eerste plaats willen houden zijn daar nog lang niet in geslaagd. Sterker nog; het gemiddelde van Shawshank blijft maar stijgen dus waar maak je je druk om?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Sterker nog, het is niet eens toegestaan, het zal als anti-stem gezien worden
. Idd stemmen zoals je het zelf wilt, en anders anti-stemmen zonder het publiekelijk uit te spreken
.
joeyspo
-
- 78 berichten
- 108 stemmen
shit hij gezakt:(
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Maar is Taken dan ook direct goed genoeg voor de top 250?
simonvinkie
-
- 2271 berichten
- 827 stemmen
Gerechtigheid!
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
hoppa, nu nog een paar plekken zakken.
Sowieso achter de 2 prachtige westerns.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Bij C'era una Volta il West (1968):
Opvallend is dat deze film redelijk laag staat in de alternatieve top250.
Verklaring is dat deze film samen met zijn broertje het laagst aantal stemmen bij de bovenste 25 in de top250 heeft.
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
Ze zijn ook veruit de twee oudste films in de top 25.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Broertje? Zeg maar gerust broer.
De films worden, door hun leeftijd, betrekkelijk weinig gezien en komen zo dus niet in een top 10 terecht. Ook denk ik dat het publiek dat zulke films kijkt heel anders is. Dat publiek heeft ook meestal een top 10 met wat lager geklasseerde films. Iemand die bv. Gladiator of Dark Knight een 5,0* geeft, heeft er meestal ook de top 10 naar. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ze zijn ook veruit de twee oudste films in de top 25.

Als je overigens verder kijkt, kom je Shichinin no Samurai tegen. Een decennium ouder. 38e plek, maar geen plek in de alternatieve top 100. Idem met Rear Window (48e).
Andersom werkt het hetzelfde, de bekendere (oftewel de nieuwere) films staan wel in de alt. top 100, maar scoren daar niet naar.
Titanic, 35e in de alt. top 100, komt nog maar net de top 250 in. Hetzelfde met de Kill Bill's. Wat dacht je van 300 (3,69 en 64e Alt.)? Of Troy (3,43 gemiddeld en 85e in de Alt.)
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Het is niet echt een makkelijk genre om in te stappen denk ik. Het wordt niet echt gehyped. Wat al die maffia/gangster films als the Godfather en Scarface wel hebben.
Je hebt wel gelijk, vele top 10-en zijn er wel naar dat er veel huidige/populaire films in staan.
Overigens zijn het wel broers hoor 
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Er stond vader ja, maar ik bedoelde broer. 
Verder wordt een top 10 nooit veranderd als iemand inactief is. Stel dat iemand al 5 jaar niet aanwezig is geweest, maar nog wel Troy in zijn top 10 heeft staan, blijft die meetellen. In tegenstelling tot die 5,0* die hij heeft gegeven, waar nog een heleboel andere cijfers bijkomen en zodoende dus weinig invloed meer heeft.
Daarom pleit ik ook om (ook) toplijsten te maken met alleen actieve leden. En het liefst zelfs nog alleen met een minimum stemmenaantal.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Zou eigenlijk niet slecht zijn. Zelfs als je ruim neemt en de leden die al 2 jaar niet meer op de site geweest zijn op zij zet (voor de toplijst dan toch) krijg je al meteen een ander beeld.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Nog 5 stemmen nodig voor opname in de top 250:
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Die gaan we dan eens kijken.
Zal mijn eerste échte Aziatische film worden. Op Ringu na dan.
Met echt bedoel ik, met echte mensen.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Het is toch een animatie? 
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Oei, ik dacht dat er drama stond i.p.v. Animatie. In dat geval ga ik mijn 4e Aziatische film ooit kijken. 
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Moet te doen zijn Chevy.
De film duurt ook maar een uur, dus als je het echt niks vindt duurt het niet al te lang 
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Dat is dan ook het voordeel van de meeste Animes.
J. Clouseau
-
- 976 berichten
- 1078 stemmen
Wat is er met de lay-out van de Top 250 gebeurd? Vroeger was die netjes onderverdeeld in blokken van 50, wat hem véél overzichtelijker en aangenamer om te doorlopen maakte dan de IMDb Top 250, maar nu is de lijst hier plots ook zo'n onoverzichtelijke brij.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Enorme verbetering! Weg dat 5 keer klikken om doorheen de lijst heen te pleuren.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Genereer stemtabel geeft anders nog steeds 5 pagina's, of bedoel je wat anders?
Edit: laat maar, ik snap wat je bedoelt. Ben het echter toch wel eens met J. Clouseau wat overzichtelijkheid betreft. Misschien houd ik ook wel gewoon van plaatjes tussen de tekst door. 
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Vind het zelf ook onoverzichtelijk, alhoewel verandering altijd even wennen is.
mod122
-
- 45 berichten
- 1366 stemmen
Is het mogelijk om de volledige database via CSV te exporteren en zo ja hoe?
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Ik zie dat Dial M For Murder nu in de top 250 staat!