- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2382 stemmen
Maar hij heeft er wel in gestaan voordat het minimaal aantal stemmen van 200 naar 250 ging, misschien bedoelde hij dat?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Maar wat heeft dat voor zin? Als ik de film zelf maar mooi vind.
Natuurlijk, maar een voordeel van de top 250 is natuurlijk dat een film erdoor zichtbaar wordt uit de grote massa. Het is een soort reclame.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Wat maakt iedereen zich druk om de top 250.
Ik bedoel wat heeft het voor zin als een film daarin komt?
Het is alleen maar een lijstje.
We weten van ons zelf allemaal welke films we leuk vinden en welke niet, als die in de top 250 komt dan veranderd daar niks meer aan. .
Het gaat om de eer,om bij de beste 250 films te horen die er ooit gemaakt zijn.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dit zijn de 250 populairste films en zeker niet de beste 250 films die ooit gemaakt zijn. Er staan natuurlijk enkele parels tussen maar helaas ook veel bijzonder overgewaardeerde films.
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Of ze echt overgewaardeerd zijn, geloof ik niet. Wel overdreven veel aandacht gezien de 66.715 films die momenteel al op de site staan. Wel vervelend dat je vaak met deze lijst geconfronteerd wordt omdat mensen, hun bericht kracht bij gaan zetten door te gaan referen naar zo'n lijst.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dat gebeurt inderdaad veel te veel. Het zou toch om de eigen onafhankelijke mening moeten gaan.
petersen91
-
- 73 berichten
- 0 stemmen
Het gaat om de eer,om bij de beste 250 films te horen die er ooit gemaakt zijn.
ik zie het niet echt als een eer. Een gemiddelde geeft gewoon de gemiddelde smaak van de toeschouwers aan. Je moet er volgens mij niet al teveel waarde aan hechten.
fappie
-
- 2688 berichten
- 2005 stemmen
Tjah.. het gaat tegenwoordig vooral om het geld. In deze tijd wordt er bijzonder goed verdiend aan films iig
.
JustMike
-
- 3218 berichten
- 751 stemmen
ik zie het niet echt als een eer. Een gemiddelde geeft gewoon de gemiddelde smaak van de toeschouwers aan. Je moet er volgens mij niet al teveel waarde aan hechten.
Ja volgens mij ook!
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
Voor de arthouse filmkijkers, hierbij nog een aantal lijstjes met mogelijke tips.
Zeer raadselachtig is dat Black Book in de top 10 van deze lijstjes staat. Deels is dat waarschijnlijk te verklaren door het kleine aantal lijstjes, en daarnaast weet ik ook niet precies hoe deze top 10 is samengesteld. Maar ik vind het zeer twijfelachtig wanneer critici deze film opnemen in hun top 10, die voor de rest zeer snobistisch lijkt te zijn. Wellicht heeft het te maken met de cultstatus die Verhoeven in Hollywood heeft weten op te bouwen, maar als filmjournalist moet daar vooral bij een film als Zwartboek gemakkelijk doorheen te prikken zijn.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Zeer raadselachtig is dat Black Book in de top 10 van deze lijstjes staat. Deels is dat waarschijnlijk te verklaren door het kleine aantal lijstjes, en daarnaast weet ik ook niet precies hoe deze top 10 is samengesteld. Maar ik vind het zeer twijfelachtig wanneer critici deze film opnemen in hun top 10, die voor de rest zeer snobistisch lijkt te zijn. Wellicht heeft het te maken met de cultstatus die Verhoeven in Hollywood heeft weten op te bouwen, maar als filmjournalist moet daar vooral bij een film als Zwartboek gemakkelijk doorheen te prikken zijn.
Vergeet niet dat in Amerika zo'n beetje iedere niet-Engelstalige film meteen al als arthouse wordt gezien, dus ook Zwartboek, wat eigenlijk een mainstream thriller is. Daarnaast is die film (ook tot mijn verbazing) in het buitenland enorm goed ontvangen door de critici. Beter dan in Nederland zelfs.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Ik zag ergens bij die link een rijtje staan met Taste of Tea, Werckmeister Harmoniak EN LOTR 2 
stijf
-
- 342 berichten
- 232 stemmen
En war of the worlds stond ook in een lijstje... 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Nog slechts 2 stemmen nodig voor opname in de top 250:
Koop 'm goedkoop op dvd: Savvyshop.nl - Judgment at Nuremberg
mr3101
-
- 4 berichten
- 20 stemmen
"The green mile"
naar mijn mening een van de meest overschatte films op deze site, natuurlijk is hij mooi maar het komt naar mijn mening niet in de buurt van een "meesterwerk" als voor mijn part forrest gump, wat echt een veel betere film is met dezelfde hoofdrolspeler. Ik kan niet echt begrijpen dat een filmsite nou uitgerekend the green mile op 3 heeft staan in een top 250 lijst waar (terecht misschien) one flew over the coocoos nest niet eens de top 10 haalt. dan missen de mensen hier toch wat (of ik, kan natuurlijk ook:))
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Fijn dat je zelf het antwoord al vermoed 
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Ik weet niet of dit nou hier moet of bij muziekgames, Ik heb het daar ook geplaatst.
Is het geen leuk idee om een soort "onbekende" top 100 samen te stellen van films? Hoe? Aan de hand van poultjes.
- Allereerst hebben we 100 gebruikers nodig die één film insturen. Als er te weinig animo is, kunnen we ook gewoon 50 gebruikers 2 films in laten sturen of iets dergelijks.
Hier maakt iemand (waarschijnlijk ik dan) 10 poultjes van 10 films van.
- Elke maand komt er een poultje aan de beurt. Je krijgt dus de tijd om films die je nog niet hebt gezien, die maand te zien. (Tijd kan ook verkort/verlang worden)
- Iedere gebruiker geeft daarna cijfers van 1 t/m 10 aan de 10 films. Alleen aan de films die je daadwerkelijk hebt gezien (eerlijk is dus vereist). Dit kan op 2 manieren: Per film individueel een cifjer geven, of alle 10 films rangschikken van 1 t/m 10. Als we voor de 2e optie gaan, moeten we dus ook bepalen wat te doen als je een film niet hebt gezien (ik neem aan dat we dan rangschikken vanaf 1 t/m X en niet van X t/m 10).
- Hieruit komen dan poulewinnaars. We kunnen zelf kiezen hoeveel we er dan door laten gaan (ik ben voor 3 of 5). Hierna worden weer poultjes gemaakt en krijg je weer even tijd om films die je daarvoor niet had gezien, nu wel te kijken. De tijd wordt uiteraard verkort, zodat het ook nog leuk wordt voor degene die alles al gezien heeft.
Over de eisen van de ingestuurde film:
- Niet te bekend (eventueel een stemmenaantal?), zodat er geen mogelijkheid bestaat dat iemand ze alle 10 al gezien heeft en zo dus een maand niks doet.
- Niet te onbekend, zodat niemand de film heeft gezien en iedereen die maand 10 films moet kijken.
- Te verkrijgen (dus geen films die je alleen met import uit China voor $20,- kan krijgen of iets dergelijks)
Meer eisen kunnnen nog gesteld worden, maar ik wil eerst jullie mening.
Ziet iemand hier brood in?
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Klinkt wel aardig.
Maximaal 500 stemmen en geen top 250 is misschien wel een goede richtlijn.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
En nog enige suggesties om superslechte films tegen te gaan. Want ik denk dat niemand het serieus kan nemen als Pledge This! ertussen staat. Echter is het moeilijk te bepalen waar zo'n grens ligt.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Suggesties om superslechte films tegen te gaan is lastig, want gemiddelde wil soms ook weinig zeggen. De juiste gebruikers hebben die films inzenden..
Best leuk idee trouwens. Count me in, mits het zover komt.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Dat was ook een gedachte van mij. Alleen gebruikers laten insturen die een minimaal stemmenaantal hebben?
Lager stemmenaantal eventueel ook in mogen laten insturen, maar dat ik kijk of de film een beetje serieus bedoeld is.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Dat kan. Verder ook geen ramp als er een enkele tussendoor glipt, dan is dat gewoon een van de films die geen poulwinnaar word.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Dat is waar. Overigens kan ik iedereen ook vragen om een kleine motivatie van een regel ofzo. Merk je ook gelijk of iemand het serieus meent.
jipt
-
- 3461 berichten
- 3476 stemmen
Goed idee i'm in!
Wanneer kan ik films opgeven?
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Het is ook niet serieus bedoeld. De grootste insteek is uiteraard om leuke filmtips te ontvangen 
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Dan kan deze discussie miss ook beter verplaatst worden. Misschien gelijk maar een topic voor openen?
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Ik zal zodadelijk aan een degelijke openingspost werken 
Edit: Film >> Filmgames >> Knock-Out: MM Gebruikers "onbekende" Top 50
yeyo
-
- 6355 berichten
- 4623 stemmen
Nu staan er dus 2 films van Frank Darabont in de top 3..
Democracy doesn't work!