• 15.962 nieuwsartikelen
  • 178.938 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.546 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 22422 berichten
  • 5129 stemmen

yeyo schreef:

Democracy doesn't work!

Vandaar mijn fraaie geheel dictatoriaal samengestelde top 10.

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Net gemerkt dat Shawshank Redemption zo veel stemmen heeft: 11144. Ter vergelijking: de nummer 2 is The Green Mile met 9069 en nummer 3 is Pulp Fiction met 8857 stemmen.

Ze laten trouwens commercielere films ver achter zich:

Gladiator 7639 stemmen

Lords of the ring 1: 7445 stemmen

The Matrix: 6511 stemmen

Titanic: 5166 stemmen

The Lion King: 3682 stemmen

Star Wars: 2723 stemmen

E.T.: 2191 stemmen

Sneeuwwitje: 1043 stemmen

Denkelijk pikken veel mensen deze film op omdat hij op nr 1 staat. Druk bekeken in elk geval.

yeyo

• 6355 berichten
  • 4623 stemmen

Ja en nochtans denk ik dat sommige van de films die je opnoemt meer bekeken zijn dan Shawshank. Het is duidelijk een echte internethype.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Sneeuwwitje is uiteraard veel meer bekeken, maar mensen vergeten erop te stemmen. Dat had ik ook met al die Disneyklassiekers. Of mensen vinden het moeilijk een dergelijke film te beoordelen.

simonvinkie

• 2271 berichten
  • 827 stemmen

Bij Big Sleep, The (1946):

Jes, de film staat ook weer in de top 250!

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk dat nieuwe users stemmen ook op The Shawshank Redemption zonder dat ze hem gezien hebben, alleen omdat hij op nr. 1 staat

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

simonvinkie schreef:

Bij Big Sleep, The (1946):

Jes, de film staat ook weer in de top 250!

Zal deze nu dan zo snel mogelijk gaan aanschouwen.

simonvinkie

• 2271 berichten
  • 827 stemmen

Helaas ik dan weer wel The Green Mile, The Godfather II voorbijgestreeft. Zeer onterecht naar mijn mening.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Zwaar terecht! Het übersaaie epos is eindelijk van die 3e plek af en maakt plaats voor een uiterst ontroerend verhaal, die je als echte critici natuurlijk niet goed mag vinden. Gelukkig ben ik dat niet.

Wel jammer dat Return of the King op 4,23 is komen te staan en zo C'era una Volta il West van zijn vaste (ik kan me niet herinneren dat hij niet op 6 stond) plek stoot. En daarmee dus ook Il Buono, il Brutto, il Cattivo een plekje degradeerd

simonvinkie

• 2271 berichten
  • 827 stemmen

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening. Met Return of the King ben ik het wel met je eens. Prima film, maar hij red het toch zeker niet bij die twee westerns.

yeyo

• 6355 berichten
  • 4623 stemmen

Eigen mening tot daar toe, iedereen mag The Green Mile natuurlijk een leuke film vinden. Maar het valt niet te ontkennen dat The Godfather kwalitatief gewoon veel sterker ineen steekt, hoe 'saai' sommigen hem ook mogen vinden.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

The greatest films not in the English language.

Leuke en interessante (top 100) lijst; klik.

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

Volgens mij moet Felon rond November in de Top 250 komen. De score is hoog genoeg nu nog de 2jaar.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Felon verdient dat ook wel.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8215 stemmen

Overschat filmpje, die de top 250 ook niet gaat halen, gemiddelde zit al op 3,75 en dat zal vast nog wel 0,01 of meer zakken.

Edit: Leuke interessant lijst inderdaad HarmJan.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Leuke lijst van Empire ... in de comments zeggen ze ook al dat het vreemd is om geen enkele Kitano in de lijst te vinden, maar verder een redelijk ruime en uitgebreide lijst.

Veel slechte films ook, maar ook een aantal leuke verrassingen. Da's al heel wat voor een lijst als deze.

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

Spetie schreef:

Overschat filmpje, die de top 250 ook niet gaat halen, gemiddelde zit al op 3,75 en dat zal vast nog wel 0,01 of meer zakken.

Edit: Leuke interessant lijst inderdaad HarmJan.

Hij is mischien niet de origineelste maar is toch wel realistisch en voor z'n budget.

En inderaad een leuk lijstje. Met veel films die op mijn verlanglijstje staan.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

@HarmJanStegenga Bedankt, nog een lijst waar heel veel tips in staan, zodat mijn to-see lijst nog groter wordt. *zucht*

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind het maar een baggerlijst. De nummer 1 is natuurlijk wel top, en verder staan er nog een paar uitstekende titels in. Maar er ontbreken een aantal titels waar je gewoon onmogelijk langs kan. Daarnaast staan er titels in waarbij je je afvraagt hoe die ooit in een toplijst terecht komen.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Maak jij dan even een lijst.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Nomak schreef:

De nummer 1 is natuurlijk wel top, en verder staan er nog een paar uitstekende titels in.

Het knappe aan de lijst is dat er voor de meesten wel een aantal uistekende titels instaan. Meestal zijn zo'n lijstjes toch wel aardig gericht op een specifiek doelpubliek.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

Maak jij dan even een lijst.

Het gaat niet om mijn favoriete films. Je kan toch niet ontkennen dat films als bijvoorbeeld Amores Perros, Seppuku en Hotaru no Haka niet in zo een lijst thuishoren. En films als Ningen no Joken en Nijushi no Hitomi heb ik nog niet gezien, maar die vind je wel in zowat elke toplijst terug. En nu zouden ze ineens niet meer in een top 100 niet Engelstalige films thuishoren?

Maar Way of the Dragon staat er wel in? Prima film met Bruce Lee, maar top 100 waardig?

Onderhond schreef:

Het knappe aan de lijst is dat er voor de meesten wel een aantal uistekende titels instaan. Meestal zijn zo'n lijstjes toch wel aardig gericht op een specifiek doelpubliek.

Dat is wel waar. Maar net daarom vraag me af of de makers van deze lijst dit werkelijk de 100 beste niet Engelstalige films vinden, of dat men toegevingen heeft gedaan om iedereen tevreden te houden.

Spirou

• 254 berichten
  • 0 stemmen

Wat een floplijst van Empire. Amelie op #2, kom zeg!

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2382 stemmen

Onderhond schreef:

Leuke lijst van Empire ... in de comments zeggen ze ook al dat het vreemd is om geen enkele Kitano in de lijst te vinden, maar verder een redelijk ruime en uitgebreide lijst.

Veel slechte films ook, maar ook een aantal leuke verrassingen. Da's al heel wat voor een lijst als deze.

Er missen in zo'n lijst altijd wel namen die je wel had verwacht. Geen enkele Bresson hier bijvoorbeeld, ook geen Kusturica, geen Irreversible, geen Stalker (wel Andrei Rublev en Solaris, misschien dat ze twee Tarkovsky's wel voldoende vonden).

Spirou

• 254 berichten
  • 0 stemmen

Een redelijk matige Battle Royale in die lijst (de opzet en achterliggende gedachte van die film is goed, maar de uitwerking pover) maar geen enkele Kitano vind ik echt niet kunnen.

yeyo

• 6355 berichten
  • 4623 stemmen

Amelie op 2 vind ik ook erg flauw.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Spirou schreef:

maar geen enkele Kitano vind ik echt niet kunnen.

Tja, wat verwacht je als er zelfs geen enkele film van grootmeester Masaki Kobayashi in staat.

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2854 stemmen

Amelie

Ik vind het verder ook wel leuk om films als Y Tu Mama Tambien, Lola Rennt en het Nederlandse Spoorloos tegen te komen! Het is ook redelijk opmerkelijk dat De Vierde Man daar te boek staat als de beste Verhoeven film, al hebben zij daar wel degelijk kijk op!

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Het is ook redelijk opmerkelijk dat De Vierde Man daar te boek staat als de beste Verhoeven film, al hebben zij daar wel degelijk kijk op!

Niet zo opmerkelijk als het lijkt. Hier in Nederland zijn Soldaat van Oranje en Turks Fruit de grote klassiekers van Verhoeven, maar het is me al meerdere malen opgevallen dat Amerikanen (of in dit geval Britten) bij Verhoevens Nederlandse werk vaak het eerste De Vierde Man opnoemen. Het was ook zijn ticket naar Hollywood.

J. Clouseau

• 976 berichten
  • 1078 stemmen

Geen slechte lijst van Empire, maar ik mis toch een hoop. Om te beginnen al geen enkele Belgische film! In een top 100 had toch op z'n minst één Belgische film moeten staan. Toto le Héros, Le Huitième Jour, C'est Arrivé près de Chez Vous, Daens, Ben X, ... We geraken internationaal maar niet van de grond, hé!

Ook Das Leben der Anderen, Black Cat White Cat, Hero, Karakter en Volver hadden erin gemogen.

Och ja, 'k ben al blij dat La Vita è Bella d'r niet instaat.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.