- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Geen nood, hij staat wel in elke andere denkbare lijst. Hij staat zelf nummer 40 in de top 1000 van TSPDT, de enige lijst die door cinéfielen serieus wordt genomen.
TragieStar.*
-
- 3473 berichten
- 1637 stemmen
Spijtig, Titanic vindt ik niet meteen thuishoren in een Toplijst.
Nee en ik jou op deze site ook niet 
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Kritiek verdragen op één van je favoriete filmpjes is moeilijk hé.
TragieStar.*
-
- 3473 berichten
- 1637 stemmen
Ja zeker heel erg jammer.
Net zoals jij het vind dat Titanic niet in de top 250 hoort.
Daar kan jij toch ook niet tegen of wel ?
Je zou nog een heel feestje gaan bouwen als die uit de top 250 verdwijnt dus, dat vind ik namelijk gewoon kansloos.
Maargoed, verder heb ik er geen problemen mee, als jij de film niet goed vind dan accepteer ik dat dus 
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Kan ik wel tegen, vind hem er gewoon niet thuishoren dat is al.
Alright. 
JustMike
-
- 3218 berichten
- 751 stemmen
Even een vraagje...weet een van jullie een leuke Horrorfilm? ik ben open voor suggesties en kom niet aan met
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Dat kan je beter hier vragen:
Film >> Algemeen >> Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp)
j_u_u_l
-
- 207 berichten
- 1631 stemmen
TSPDT
wat een poeplijst is dit. Bij de eerste 95 films is er geen eentje van na 1982 ?! De films zullen toentertijd best vernieuwend en goed zijn geweest, maar betekent dat dat er de laatste 30 jaar alleen maar prut is gemaakt ? 
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
wat een poeplijst is dit.
Wat een uitspraak...
Verdiep je eerst in de lijst, en je zal zien dat er genoeg parels tussenzitten. Daarnaast heeft die site ook een recente toplijst met 250 films, waar jij waarschijnlijk ook een tijdje zoet mee kan zijn. Ik ben allang blij dat niet elke lijst eruit ziet als de IMDB en MovieMeter top 250. Anders gaan mensen echt nog denken dat The Shawshank Redemption de beste film aller tijden is 
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Anders gaan mensen echt nog denken dat The Shawshank Redemption de beste film aller tijden is
Dat gebeurt al. Zolang het dan maar bij denken blijft.
j_u_u_l
-
- 207 berichten
- 1631 stemmen
Wat een uitspraak...
Verdiep je eerst in de lijst, en je zal zien dat er genoeg parels tussenzitten. Daarnaast heeft die site ook een recente toplijst met 250 films, waar jij waarschijnlijk ook een tijdje zoet mee kan zijn. Ik ben allang blij dat niet elke lijst eruit ziet als de IMDB en MovieMeter top 250. Anders gaan mensen echt nog denken dat The Shawshank Redemption de beste film aller tijden is
Het viel me gewoon meteen op dat er nul recente films tussen zitten. En ook ik zie heus wel dat er een aantal interessante films tussen zitten. Natuurlijk is het geen poeplijst, maar ik vind het ook geen perfecte lijst, mede door het ontbreken van wat recentere films. Dat er een recente toplijst met 250 films is, dat wist ik niet, daar moet ik maar even naar gaan kijken dan.
Is er dan missschien ook een arthouse-toplijst? Want ook die films zie ik er niet echt tussen staan. Al kan je films van voor de 1960 ook wel arthouse noemen 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Wat een uitspraak...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het viel me gewoon meteen op dat er nul recente films tussen zitten. En ook ik zie heus wel dat er een aantal interessante films tussen zitten. Natuurlijk is het geen poeplijst, maar ik vind het ook geen perfecte lijst, mede door het ontbreken van wat recentere films. Dat er een recente toplijst met 250 films is, dat wist ik niet, daar moet ik maar even naar gaan kijken dan.
Is er dan missschien ook een arthouse-toplijst? Want ook die films zie ik er niet echt tussen staan. Al kan je films van voor de 1960 ook wel arthouse noemen
Om die lijst te waarderen moet je de manier waarop hij samengesteld is begrijpen. De makers hebben meer dan 1000 top 10's van filmmakers en critici (de filmautoriteiten, om het zo uit te drukken) verzameld en op basis daarvan deze top 1000 gemaakt. Critici en zeker filmmakers hebben nogal de neiging om films in hun top 10 te zetten die hun denken over films beïnvloed hebben, films die al langer voor hun een betekenis hebben. Vandaar dat het vaak wat oudere films is. De They Shoot Pictures Top 1000 is dan niet zozeer een overzicht van alle goede films die er gemaakt zijn, maar wel misschien de beste afschildering die ik kan vinden van de filmcanon, oftewel de films die het meest de tand des tijds doorstaan hebben en klassiekers zijn geworden. Recentere films die veel impact maken komen dan uiteindelijk ook wel in de lijst.
Aan arthouse heeft de lijst overigens geen gebrek. Hoe kom je daar bij? Wel is Azië relatief onderbelicht, maar dat zal denk ik ook wel minder worden in de komende jaren vermoed ik. Iedere toplijst die er bestaat heeft overigens tekortkomingen. TSP vind ik een van de meest geslaagde tot nu toe, ondanks een tekort aan animatie, docu's en dus Azië.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
En terecht! Ten koste van welke film is dat gegaan?
LFCx8
-
- 22 berichten
- 13 stemmen
Hallo allemaal !
Ben nieuw hier en weet ff niet waar ik mij vraag moet plaatsen..
mijn vraag is of jullie ook een lijst hebben die steeds geupdate word met de nieuwste horror films?
alvast bedankt !
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
http://www.moviemeter.nl/list/topmisc/horror
Bij de toplijsten kun je zelf jaar/genre e.d invullen
. Het zijn niet enkel de nieuwste films, maar wel de 'beste' in het genre volgens de stemmen iig.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
En terecht! Ten koste van welke film is dat gegaan?
JFK denk ik.
Thom1994
-
- 1312 berichten
- 672 stemmen
Bij Shawshank Redemption, The (1994):
Het blijft echt een teleurstelling dat deze film zowel op Moviemeter als op IMDB op nummer 1 staat. Ik kan een hoop films noemen die de nummer 1 plaats veel meer verdienen.
Zoals The green Mile, die ook van Darabont is, en stukken beter dan deze.
Toch vind ik dit ook een Topfilm.

Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Ik kan een hoop films noemen die de nummer 1 plaats veel meer verdienen
Dat kan ik ook doen (en nog veel meer mensen). Maar ik doe het lekker niet, lijkt me veel verstandiger. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Bij Passion de Jeanne d'Arc, La (1928):
kan iemand uitleggen hoe die top 250 werkt? want deze film heeft maar 250 stemmen en dan toch in de top 250?
Vanaf 250 stemmen kan een film in de top 250.
Je zal toch echt moeten stemmen als je hem eruit wil.
mcdaktari
-
- 7345 berichten
- 0 stemmen
waarom stond ie er dan al in toen er nog maar 195 stemmen waren? dus wat jij zegt klopt dan ook niet. En voor mij hoeft ie er echt niet uit want ik neem die zgn top 250 hier toch niet al te serieus, want vlgs mij is het iemands eigen top250
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Vroeger moest een film minder stemmen hebben om in de top 250 te komen. Dat is doorheen de jaren steeds hoger geworden.
Van mij hoeft ie er ook niet uit hoor. Maar als je zo negatief over de film bent is het natuurlijk beter om te stemmen. Na zoveel hoge stemmen en positieve reacties is het ook weleens goed als er iemand negatieve kritiek geeft.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
waarom stond ie er dan al in toen er nog maar 195 stemmen waren?
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
JFK denk ik.
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Na zoveel hoge stemmen en positieve reacties is het ook weleens goed als er iemand negatieve kritiek geeft.
Mee eens, alleen je moet wel "durven".
De opzet is geweest, mensen kijken naar films, ze stemmen erop en statistich wordt er dan een lijst samensteld.
Nu wordt de lijst vaak een aanleiding om je in te schrijven / te stemmen en dan wordt het wel steeds moeilijker om met negatieve kritiek te komen, want veel van die films worden vaak fel verdedigd. Wie heeft dan nog zin om een 'negatief berichtje' te plaatsen.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
waarom stond ie er dan al in toen er nog maar 195 stemmen waren? dus wat jij zegt klopt dan ook niet. En voor mij hoeft ie er echt niet uit want ik neem die zgn top 250 hier toch niet al te serieus, want vlgs mij is het iemands eigen top250
Niks mis met de top 250, ik zie zelfs dat jij er 5 films van in je top 10 hebt. De top 250 zijn zeker mooie richtlijnen voor beginnende gebruikers die nog niet zo goed weten wat voor smaak ze hebben, en welke films ze moeten kijken. Werkt bij mij nog steeds.
TragieStar.*
-
- 3473 berichten
- 1637 stemmen
Wat maakt iedereen zich druk om de top 250.
Ik bedoel wat heeft het voor zin als een film daarin komt?
Het is alleen maar een lijstje.
We weten van ons zelf allemaal welke films we leuk vinden en welke niet, als die in de top 250 komt dan veranderd daar niks meer aan.
Dat had ik ook bij Titanic echt een mooie film ik wou echt dat die erin kwam. Maar wat heeft dat voor zin? Als ik de film zelf maar mooi vind.
En nu staat die erin, dan denk je van: leuk, maar meer ook niet.
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Wat maakt iedereen zich druk om de top 250.
Ik bedoel wat heeft het voor zin als een film daarin komt?
Het is alleen maar een lijstje.
De toplijst is toch heel heel belangrijk, anders zouden we ons niet druk maken over het feit dat anders zich druk maken om de top 250.