- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
starbright boy (moderator films)
-
- 22421 berichten
- 5127 stemmen
Ik heb er wel een paar en via internet-archive is ook wel wat op te duikelen. Ik zal er eens iets mee doen in dit topic binnenkort.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
Kwam dit plaatje ergens tegen. Vond het wel leuk om even te laten zien. En kan er me ook wel aardig in vinden.

Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Heel makkelijk? Hoogste balkje de beste van trilogie, laagste minste? Volgens een bepaald persoon (personen) welteverstaan dan.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Enkel met the Matrix ben ik het niet eens,
die moeten allemaal laag.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8211 stemmen
Leuk zo'n trilogiemeter, alleen jammer dat de helft geen trilogie is, maar uit meerdere films bestaat. 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Ik vind die trilogie meter vrij appart. Met Lord of the rings vind ik nog vrij laag en de score is vrij bizar, 3 is toch echt de beste ! En geen Harry Potter als dat ook een blockbuster is. Hoe moet je de Batman berekenen ?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Kwam dit plaatje ergens tegen. Vond het wel leuk om even te laten zien. En kan er me ook wel aardig in vinden.
(afbeelding)
Behalve dat, zoals Spetie zegt, een groot aantal geen trilogie is, lijkt me 'dé' trilogie (Romero's Zombie trilogie - inmiddels ook geen trilogie meer trouwens) te ontbreken. Dan doe ik geen moeite om te kijken of de rest klopt...
606
-
- 23881 berichten
- 12279 stemmen
Kwam dit plaatje ergens tegen. Vond het wel leuk om even te laten zien. En kan er me ook wel aardig in vinden
Ik kan me er niet geheel in vinden.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Heel makkelijk? Hoogste balkje de beste van trilogie, laagste minste? Volgens een bepaald persoon (personen) welteverstaan dan.
Oftewel is Godfather, Part III een flop of gewoon matig in verhouding tot Part I en II?
Ontopic: Ik heb redelijk weinig (volledige) trilogieën zien, dus kan nog niet echt oordelen.
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
Oftewel is Godfather, Part III een flop of gewoon matig in verhouding tot Part I en II?
Als je het mij zou vragen: Geen van beiden. 
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
In De Site > Algemeen > De Top 250:
Misschien een idee om een Top 250 samenstellen uit alleen users die meer dan 250 stemmen hebben?
Dit, omdat er nogal vaak commentaar is op het aantal 'eendagsvliegen' die een paar stemmen uitbrengen (meestal gelijk ook ultieme stemmen, zoals 0,5* en 5,0*) en zich daarna niet meer laten zien.
Het hoeft geen standaardkolom te worden, maar eenmalig is ook goed.
Natuurlijk kan je dan zeggen: Daar is de Alt. Top 100 voor! Maar dat is niet zo. Dit heeft uitsluitend te maken met de top 10 van users en ook daar geldt: Veel users die zich niet meer laten zien, hebben ook al een top 10 gemaakt.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
(afbeelding)
Bij Jaws zijn er 4 delen. En het 2de deel is nog altijd stukken beter dan het 3de en 4de deel. En pakken slechter dan het eerste.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
In De Site > Algemeen > De Top 250:
Misschien een idee om een Top 250 samenstellen uit alleen users die meer dan 250 stemmen hebben?
Dit, omdat er nogal vaak commentaar is op het aantal 'eendagsvliegen' die een paar stemmen uitbrengen (meestal gelijk ook ultieme stemmen, zoals 0,5* en 5,0*) en zich daarna niet meer laten zien.
Het hoeft geen standaardkolom te worden, maar eenmalig is ook goed.
Natuurlijk kan je dan zeggen: Daar is de Alt. Top 100 voor! Maar dat is niet zo. Dit heeft uitsluitend te maken met de top 10 van users en ook daar geldt: Veel users die zich niet meer laten zien, hebben ook al een top 10 gemaakt.
Ik ben voor
Sven Vermant
-
- 472 berichten
- 4551 stemmen
Wellicht dat er dan juist meer extreme stemmers komen omdat figuren dan op 250 films gaan stemmen.
J. Clouseau
-
- 976 berichten
- 1077 stemmen
Volgens mij moeten de moderatoren gewoon eens grote kuis houden: 'eendagsvliegen'-accounts die al jaren niet meer gebruikt worden gewoon verwijderen.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Volgens mij moeten de moderatoren gewoon eens grote kuis houden: 'eendagsvliegen'-accounts die al jaren niet meer gebruikt worden gewoon verwijderen.
Volgens mij ook al eens besproken, doen ze niet.
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Ik heb zoiets dergelijks vorig jaar ook al opgemerkt. En daarvoor zijn er ook al weer anderen geweest met zo'n opmerking. Klopt, doen ze niet.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Ik ben ook aangemeld bij andere sites, die sturen eens per 1/2/3 jaar een reminder naar het geregistreerde emailadres, om te checken of het account nog actief is. In die mail staat vaak een link, zoals ook met inschrijven, waarop je een keer moet klikken en je account is (weer) bevestigd. Dat zou een optie kunnen zijn, maar ik weet niet wat er nu aan de 'vergrijzing' wordt gedaan.
J. Clouseau
-
- 976 berichten
- 1077 stemmen
Ik ben ook aangemeld bij andere site, die sturen eens per 1/2/3 jaar een reminder naar het geregistreerde emailadres, om te checken of het account nog actief is. In die mail staat vaak een link, zoals ook met inschrijven, waarop je een keer moet klikken en je account is (weer) bevestigd. Dat zou een optie kunnen zijn, maar ik weet niet wat er nu aan de 'vergrijzing' wordt gedaan.
Dat lijkt me wel een goed idee om het kaf van het koren te scheiden onder de gebruikers.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Wellicht dat er dan juist meer extreme stemmers komen omdat figuren dan op 250 films gaan stemmen.
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
@ Riesma. Lijkt me ook een goed idee. Maar of het heel veel uitmaakt voor een toplijst is nog maar de vraag. Stel ik heb op 10 films gestemd die alle in de lijst voorkomen. Verder heb ik nooit veel gedaan. Er wordt een reminder gestuurd. Ik bevestig dat, stemmen blijven staan en dat was het weer.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Punt is dat alle stemmen gewoon zijn uitgebracht. Dat iemand vier jaar geleden zo'n stem heeft uitgebracht en daarna niet meer online is gekomen, maakt die stem verder niet minder waardevol.
En mocht het bijvoorbeeld gaan om toplijstbeïnvloeding, dan kunnen die stemmen om die reden verwijderd worden.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Het is altijd moeiljik in te schatten wie eerlijk stemt en wie niet. Je bent snel geneigd om een user die alleen 0,5 en 5 uitdeelt als een 'fraudeur' te zien, maar wie weet vindt hij die films ook die score waard. En wie weet stemt hij gewoonweg niet op andere films. Of misschien was hij alleen nog bezig met de films die hem het beste zijn bijgebleven (beste en slechtste) om daarna de interesse in moviemeter te verliezen. Zijn stemmen zijn dan dus wel eerlijk. Er is te veel 'wat als' om hier een beleid voor op te stellen.
En ik denk dat de kleine groep die filmscores probeert te beïnvloeden toch een zware minderheid is, dus de afwijking zal marginaal zijn.
Maar of het heel veel uitmaakt voor een toplijst is nog maar de vraag.
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Of misschien was hij alleen nog bezig met de films die hem het beste zijn bijgebleven (beste en slechtste) om daarna de interesse in moviemeter te verliezen
Sommige verliezen wel erg snel hun interesse, die hebben op nog geen tien films gestemd. Om die dan te gaan handhaven, zoveel jaar later.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Maar dat maakt hun stemmen niet minder belangrijk. En dat is nog steeds een kleine groep ten opzichte van de meerderheid.
Edit: Wacht even, ik las te snel. Users met minder dan x stemmen niet mee laten tellen in de toplijsten, dat is wat je bedoelt? Ik dacht alleen accounts die verlaten zijn. Een soort van 'proefperiode', waarna je wel serieus genomen wordt? Dat is best wel een verandering van beleidvoering op MM. Er wordt dan een elite gecreëerd die waardig genoeg is om hun stem mee te laten tellen. Misschien een flauwe vergelijking, maar dat is alsof je 18-jarige stemmers tijdens verkiezingen voor spek-en-bonen mee laat doen totdat ze 10 keer gestemd hebben, dan tellen ze wel mee.
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Q Jones
-
- 3526 berichten
- 2890 stemmen
eigenlijk is heel z'n top 250 niet relevant want film is een kunst vorm en voor iedereen persoonlijk. ik moet zeggen dat er wel veel mooie films in staan maar ik vond the Green Mile veel beter dan de shawshank redemption maar ja zoals ik al zei film is persoonlijk en het is leuk om daar over te discussiëren. Nu ga ik iets zeggen weer veel het er niet mee eens zullen zijn 'maar waarom staat Fight Club zo ver boven aan' ik vond die niet zo super goed hoor
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
eigenlijk is heel z'n top 250 niet relevant want film is een kunst vorm en voor iedereen persoonlijk
Zo'n top 250 is een indicatie meer niet, de één hecht er veel waarde aan de ander niet. Maar of film een kunst vorm is??? Ook heel persoonlijk. Er zijn natuurlijk meesterlijk in elkaar gezette films maar veel is ook de reinste amusement, gewoon als ontspanning.
Q Jones
-
- 3526 berichten
- 2890 stemmen
Ook heel persoonlijk. Er zijn natuurlijk meesterlijk in elkaar gezette films maar veel is ook de reinste amusement, gewoon als ontspanning. [/quote]
Ja oke maar ik bedoel een schilderij kan je mooi vinden of niet en zo is het ook met een film alleen dan heb je een groter doek om je boodschap aan het publiek te brengen. Soms heb je geen boodschap maar kan het nog vermakelijk zijn. Toch vind ik dat ook kunst. Het is ook voor iedereen persoonlijk en dat is maar goed ook maar ik vind het wel altijd onzin als iemand zegt die film is heel goed, terwijl de een hem slecht vind en dan gaan mensen proberen hun gelijk te halen terwijl dat het voor iedereen persoonlijk is, en dat een film in de top 250 staat wil alleen maar zeggen dat veel mensen je mening delen