- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2381 stemmen
Zo'n top 250 is een indicatie meer niet, de één hecht er veel waarde aan de ander niet. Maar of film een kunst vorm is??? Ook heel persoonlijk. Er zijn natuurlijk meesterlijk in elkaar gezette films maar veel is ook de reinste amusement, gewoon als ontspanning.
Dat film een kunstvorm is staat buiten kijf lijkt me. Dat niet elke film uit artistiek oogpunt gemaakt wordt staat daar dan buiten. Dat heb je met beeldende kunst, literatuur en fotografie net zo goed.
Q Jones
-
- 3526 berichten
- 2890 stemmen
Dat film een kunstvorm is staat buiten kijf lijkt me. Dat niet elke film uit artistiek oogpunt gemaakt wordt staat daar dan buiten. Dat heb je met beeldende kunst, literatuur en fotografie net zo goed.
Dat wilde ik nou ook duidelijk maken
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Ik kijk van de week Nuremberg eens, die schuif ik dan naar voren in mijn kijklijst
.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen

Dan komen er een hele tijd geen films die zullen doorstromen.
Er zijn weinig tip 250 films met meer dan 200 stemmen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Dan komen er een hele tijd geen films die zullen doorstromen.
Er zijn weinig tip 250 films met meer dan 200 stemmen.
Vanuit de recent lijst volgende week Into the Wild en waarschijnlijk nog wel wat. Over drie maanden The Dark Knight. Ook dat is allicht eerder dan de dingen uit de tiplijst.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8212 stemmen
24 April: Into the Wild
1 Mei: Taken
22 Mei: El Orfanato
24 Juli: The Dark Knight
Dat zijn de enige 4 films die het komende half jaar waarschijnlijk de overstap naar de top 250 zullen maken.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Montorsi
-
- 9719 berichten
- 2381 stemmen
24 April: Into the Wild
1 Mei: Taken
22 Mei: El Orfanato
24 Juli: The Dark Knight
Dat zijn de enige 4 films die het komende half jaar waarschijnlijk de overstap naar de top 250 zullen maken.
daar zullen Judgement at Nuremberg en La Pasdion de Jeanne d'Arc ook nog wel bijkomen.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Maar hoe ver in de 3,74 zitten die? Is dat ergens te zien, wanneer de omslag naar 3,75 gebeurt?
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Bij Into the Wild (2007):
Hij staat er ook pas sinds 3 en een half uurtjes in 
En heel terecht!
Bij deze de fellicitaties voor deze film!
Hele mooie 25ste plek!
Ontzettend vermakelijke roadmovie!
4,11 gemiddelde is wat mij betreft 100% terecht!
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
Aha, ik zie het bij de statistieken. Bioscoop: 24 april 2008. Toevallig dat ik hem net nu voorgeschoteld kreeg.
Filmkriebel
-
- 9996 berichten
- 4669 stemmen
Welke film ligt hiermee nu buiten de top 250?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Prachtig dat de film in de top 250 is gekomen. Ook niet meer dan terecht! Mooie 25e plaats! 
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Welke film ligt hiermee nu buiten de top 250?
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen maar als ik goed heb opgelet dan DENK ik Blade Runner (1982) !
Verbeter me als ik er naast zit hoor 
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen maar als ik goed heb opgelet dan DENK ik Blade Runner (1982) !
Verbeter me als ik er naast zit hoor
Mooi dat de film zo hoog in de lijst staat. Zeker verdiend wat mij betreft! 
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij Dial M for Murder aangezien Blade Runner op 3,74 staat.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
http://www.moviemeter.nl/film/searchresults#results
Deze films zitten er dicht tegenaan. Onderin kun je het zoek cijfer evt. in 3,75 veranderen om de films te bekijken die er nog dichter bij zitten.
Filmkriebel
-
- 9996 berichten
- 4669 stemmen
Volgens mij Dial M for Murder aangezien Blade Runner op 3,74 staat.
Dat zou idd wel eens Dial M for Murder kunnen zijn. Prachtige en verdiende positie voor Into The Wild.
xiqu0n
-
- 57 berichten
- 89 stemmen
Bij Shawshank Redemption, The (1994):
Ik heb deze film een tijdje geleden gezien maar ik vind het een erg mooie film. Het heeft een degelijke inhoud en het verhaal is prachtig uitgewerkt. Vooral het einde vond ik heel erg sterk.
Toch snap ik niet helemaal waarom deze film op nummer 1 staat. Begrijp me niet verkeerd, hij is zeker goed, maar dat ik nu zeg beste film ooit??? Kan natuurlijk ook gewoon aan mijn mening liggen. Misschien hou ik zelf wat meer van actie en is deze film iets te langzaam voor mij. Ik vind deze film niet overstijgen tegenover sommige andere films.
Vandaar dat ik gekozen heb voor 4,5*
yeyo
-
- 6354 berichten
- 4623 stemmen
Toch snap ik niet helemaal waarom deze film op nummer 1 staat. Begrijp me niet verkeerd, hij is zeker goed, maar dat ik nu zeg beste film ooit??? Kan natuurlijk ook gewoon aan mijn mening liggen. Misschien hou ik zelf wat meer van actie en is deze film iets te langzaam voor mij. Ik vind deze film niet overstijgen tegenover sommige andere films.
Zo een reacties zijn eigenlijk nogal nutteloos. Want over welke film kan je zeggen dat hij zonder twijfel alles uit de filmgeschiedenis overschrijdt? Deze film is op deze site statistisch gezien de hoogst genoteerde, meer niet.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Het betekent inderdaad niks. Enkel voor die lijstjesfreaks is zoiets, tsja, leuk zeker.
xiqu0n
-
- 57 berichten
- 89 stemmen
Zo een reacties zijn eigenlijk nogal nutteloos. Want over welke film kan je zeggen dat hij zonder twijfel alles uit de filmgeschiedenis overschrijdt? Deze film is op deze site statistisch gezien de hoogst genoteerde, meer niet.
Uhm een film komt niet voor niets op een lijst te staan. Misschien valt je op dat over het algemeen de films op de lijst ook behoren tot de beste films wat er gemaakt zijn. Als Shawshank dik op nummer 1 staat wil dat dus ook zeggen dat erg veel mensen hem een erg goede film vinden.
Op de vraag welke film zonder twijfel alles uit de filmgeschiedenis overschrijdt zou ik niet zo snel kunnen antwoorden. One Flew Over the Cuckoo's Nest is naar mijn mening ook een erg sterke film wat zich zeker kan meten aan deze film. Ik kan persoonlijk niet inzien waarom deze film statistisch het beste scoort van alles. Dat is het enige wat ik duidelijk wilde maken.
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
Ik vind het net zo vreemd dat One Flew Over the Cuckoo's Nest zo hoog scoort. Vind zelf de helft van wat er in de top 10 staat niet eens top 250 waardig, laat staan top 10 waardig.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Sinds vandaag in de top 250:
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Jammer! Er zijn veel betere ilms die er niet in staan! 
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
Als we gaan mierenneuken kan ik er nog wel 100 noemen die er in staan terwijl er betere zijn die er niet in staan.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Je eigen mening zal altijd afwijken van het gros, daarom heeft iedereen wat op danwel aan te merken op verkiezingen, dat de toplijst in principe (en in feite) is.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3923 stemmen
Als we gaan mierenneukern kan ik er nog wel 100 noemen die er in staan terwijl er betere zijn die er niet in staan.
Wat ik zeg is toch geen mierenneukerij? Ik heb alleen bij deze film in het bijzonder het gevoel dat er veel en veel betere films niet in staan, en dat wilde ik even melden? Heb je daar een probleem mee?