• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.419 films
  • 12.316 series
  • 34.171 seizoenen
  • 650.204 acteurs
  • 199.408 gebruikers
  • 9.401.256 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

606 schreef:

dat vind ik nu ook veel meer actie en een iets beter verhaal

Dit komt inderdaad door méér actie & een beter verhaal!

En ik gaf hem inderdaad 3,5 maar dat heb ik verhoogd naar 4*.

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

starbright boy schreef:

Nog maar enkele stemmen nodig voor de top 250:

Andrey Rublyov (nog twee stemmen)

Tasogare Seibei (The Twilight Samurai) (nog drie stemmen)

Witness for the Prosecution (nog vier stemmen)

It Happened One Night (nog vier stemmen)

Sons of the Desert (nog vijf stemmen)

De komende tijd "promoveren" uit de Top Recent:

Op 19 mei: Star Wars: Episode III: Revenge of the Sith

Op 2 juni: Sin City

Op 9 juni: Saw

Bijna in de tiplijst (nog één stem):

Attack (1956), Cambridge Spies (2003), Es Geschah am Hellichten Tag (1958), FCLC (2000), Imitation of Life (1959), The Man in the White Suit (1951) en Samurai 3: Duel at Ganryu Island (1956).

als ik op Andrey Rublyov klik, dan kom ik bij het profiel van BlueJudasKiss terecht

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5987 stemmen

Aangepast.

starbright boy (moderator films)

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

Het gemiddelde van Spider-man 3 holt keihard omlaag. In een dag van 3.86 naar 3.76 en daardoor keldert de film van 20 naar 51 in de top recent vanacht. Toch opmerkelijk, zo kort na de premiere.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

starbright boy schreef:

Het gemiddelde van Spider-man 3 holt keihard omlaag. In een dag van 3.86 naar 3.76 en daardoor keldert de film van 20 naar 51 in de top recent vanacht. Toch opmerkelijk, zo kort na de premiere.

Spiderman 3 hoort mijns inziens sowieso niet thuis in een top filmlijst aller tijden

606

• 23882 berichten
  • 12286 stemmen

JohnWilliams schreef:

(quote)

Dit komt inderdaad door méér actie & een beter verhaal!

En ik gaf hem inderdaad 3,5 maar dat heb ik verhoogd naar 4*.

heel mooi JohnWilliams

starbright boy (moderator films)

• 22485 berichten
  • 5149 stemmen

dragje schreef:

(quote)

Spiderman 3 hoort mijns inziens sowieso niet thuis in een top filmlijst aller tijden

Daar gaat dan ook nooit in terecht komen.

Knisper

• 13042 berichten
  • 1280 stemmen

starbright boy schreef:

Daar gaat dan ook nooit in terecht komen.

Daar ben ik niet rouwig om. Dat kan ook alleen maar betekenen dat de meeste mensen Spiderman 3 een stuk minder vinden dan 2 (en 1?), want hij zal op den duur wel onder dat gemiddelde zakken.

Neemt trouwens niet weg dat modefilm Blood Diamond wel een stabiel schrikbarend hoog gemiddelde heeft.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12899 stemmen

Ondertussen heb ik de Top 13 gezien op MM, gemiddeld scoren de films 1.54*. Een triest gemiddelde, zeker wanneer er eigenlijk geen enkele film bijzit die een voldoende haalt.

Nu zaten mijn favorieten in de top meestal wat meer onderaan, maar had er toch echt meer van verwacht.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Bij mij 4,08, zelfs met de onvoldoende LOTR.

Bartel

• 170 berichten
  • 0 stemmen

Waarom staat SAW nog niet in de toplijst? de films is OUDER dan 2 JAAR. dus beetje raar niet?

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 8008 stemmen

9 juni komt ie erin. Twee jaar na de bioscooprelease.

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Onderhond schreef:

Een triest gemiddelde

Wie z'n schuld is dat?

maxcomthrilla

• 15581 berichten
  • 2860 stemmen

De top van de toplijst is inderdaad weinig soeps. Slechts 1 film die 4* of meer scoort en dus echt interessant is. One Flew Over the Cuckoo `s Nest! De rest is niet bijzonder. Ik kom uit op een gemiddelde van 2,96* bij de 1ste 14 films. Schindler `s List en The Green Mile niet meegerekend, maar die zullen het gemiddelde waarschijnlijk alleen maar meer omlaag halen.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12899 stemmen

by_the_way schreef:

(quote)

Wie z'n schuld is dat?

Die van de films en/of die van de mensen die de films daar gestemd hebben ?

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

De toplijst bestaat voornamelijk uit films die relatief eenvoudig toegankelijk zijn en bij het grote publiek bekend zijn. Ik vind de huidige top 250 van MM dan ook niet opzienbarend hoewel ik wel serieus afvraag hoe het in vredesnaam mogelijk is dat "The Shawshank Redemption" op plaats één is beland.

Mooie, sentimentele feel-good movie met een aardige casting en redelijk tot goed acteer werk en daarom krijgt deze film van mij dan ook een 3.5 maar beste film aller tijden ooit gemaakt?!?!?!??!??!

Ik begrijp dat werkelijk niet. Maar de verklaring schuilt ongetwijfeld in mijn eerste alinea

Nee, geef mij maar de tip 150 lijst. Hoewel ook bij die lijst het hoogst opmerkelijk is dat er veel Turkse en Indiaanse producties in staan. Ik heb niets tegen film producties uit die landen maar opmerkelijk is het wel.

Film Pegasus (moderator films)

• 31191 berichten
  • 5473 stemmen

De top 250 geeft niet zozeer de beste films weer, maar meer de 250 gemiddeld beste films. Vergeet niet dat je hier met enorm uiteenlopende smaken zit. Blijkbaar kunnen de gebruikers zich gemiddeld het beste vinden in Shawshank redemption.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Film Pegasus schreef:

De top 250 geeft niet zozeer de beste films weer, maar meer de 250 gemiddeld beste films. Vergeet niet dat je hier met enorm uiteenlopende smaken zit. Blijkbaar kunnen de gebruikers zich gemiddeld het beste vinden in Shawshank redemption.

Mee eens hoor. Alleen hoe representatief betreft een laten we zeggen een top 10 wanneer het een gegeven is dat bepaalde films nooit door derden worden bekeken, althans het grof zo gezegd.

De type films die op nummer 1 tot en met 20 staan zijn over het algemeen type films die veel media aandacht hebben gekregen en eveneens vrij recent zijn.

Maar goed, daarom bestaat er dan ook een tip lijst natuurlijk.

Het is gewoon iets dat me opviel, niets meer of minder

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

dragje schreef:

(quote)

De type films die op nummer 1 tot en met 20 staan zijn over het algemeen type films die veel media aandacht hebben gekregen en eveneens vrij recent zijn.

Dat houd je op een site als deze. Maar ik moet toch wel zeggen dat de lijst in zijn algemeenheid vrij goed is. Van jouw top 10 staan de meeste films ook wel in de top 250.

Youri

• 197 berichten
  • 34 stemmen

Wat is de beste film, komt dit door de manier van regiseren of de acteurs, het orginele verhaal of de impact die de film had. Als ik een toplijst zou samenstellen dan staan sequels er niet in, maar dan doe je The Godfather 2, Lord of the rings 2+3 te kort, laat staan Star Wars of Lethal Weapon, noem maar op. Het ligt ook aan je gevoel op dat moment, dit kan je smaak beinvloeden met de keuze wat de beste film is.

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

Tasogare Seibei komt vannacht de top250 binnen

timbo_

• 13116 berichten
  • 3876 stemmen

Werd tijd ook want heeft lang op 99 stemmen gestaan

NKyou

• 3081 berichten
  • 747 stemmen

Hij sukkelde inderdaad nog vrij lang op het eind, ondanks de goede beschikbaarheid van de dvd.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5987 stemmen

Nog maar enkele stemmen nodig voor de top 250:

Sons of the Desert (nog twee stemmen)

Witness for the Prosecution (nog drie stemmen)

It Happened One Night (nog drie stemmen)

Judgment at Nuremberg (nog 5 stemmen)

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Toplijsten en favorieten > Welke films + hoeveel films uit de Top 250 heb je in bezit?:

Dances with wolves vond ik een amusante avonturenfilm, maar meer dan dat zeer zeker niet. Teveel en tevens te voorspelbare sentimenten passeren de revue in deze film.

De "good indians" versus de "bad white immigrants".

De liberalistisch en pacifistische ingestelde Koster weet vanzelfsprekend wel contact te leggen met een lokale stam en wordt als zodanig geaccepteerd. De vrijgevochten geest van Koster zijn personage sluit haast vanzelfsprekend aan bij de spiritualiteit van de indianen.

En dan, zoals verwacht, wordt dit vredig plaatje ruw verstoord door de "bad white immigrants" middels een leger en een gemeen kijkende commandant. Nou, Koster, geef ze van katoen!

Het is dat Koster geen blik spinazie opent en voorts alle schurken in deze, veel te lang durende, film op cartoonistische wijze de grond in mept maar de overeenkomsten zijn volop aanwezig.

Met alle respect, ik kan wat mijn persoonlijke smaak betreft, wel 250 films opsommen die een plaatsje boven deze film verdienen.

Wat betreft Chinatown, ja die verdiend zeker een mooie plek in de top 250.

Dit wilde ik even kwijt

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

dragje schreef:
De "good indians" versus de "bad white immigrants".

Hier klopt iets niet. Ze hebben de lijder van de blanken zo neergezet dat het een goede man is. Dat je het jammer vind dat hij ook vermoord wordt door de indianen. En die man die aan het begin zijn arts roept om Kevins been te laten opereren word ook goed neer gezet. En er is ook een indianen stam die slecht wordt neer gezet. Dus het is niet echt de goede indianen tegen de slechte blanken. Dat vind ik nou juist goed aan Dances with Wolves.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Ik chargeer mijn beste

Maar dat is wel globaal het beeld dat deze film optekent.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

dragje schreef:

Ik chargeer mijn beste

Wat betekent dat in hemelsnaam?

PaulieWalnuts

• 1239 berichten
  • 815 stemmen

wat betekent betekend?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.