- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
wat betekent betekend?
Al aangepast.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3876 stemmen
Wat waarschijnlijk ook niet zo heel ver buiten de werkelijke gebeurtenissen ligt.
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
Wat betekent dat in hemelsnaam?
char·ge·ren2 (ov.ww., ook abs.)
1 (iets) overdrijven om het belachelijk te maken
Had je ook zelf op kunnen zoeken.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2597 stemmen
Pak toch eens een woordenboek ipv altijd te vragen.
Edit: wat sander hierboven ook al zegt.
whatever.
-
- 1 berichten
- 11 stemmen
Spiderman 3 hoort mijns inziens sowieso niet thuis in een top filmlijst aller tijden 
haha wat een giller
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Pak toch eens een woordenboek ipv altijd te vragen.
Edit: wat sander hierboven ook al zegt.
Ik had al op internet gekeken, maar daar stond het niet op.
daviddoelen
-
- 663 berichten
- 6632 stemmen
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/
Invoeren: chargeren (altijd de onvervoegde vorm van een werkwoord ingeven als zoekopdracht)
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
(altijd de onvervoegde vorm ingeven als zoekopdracht)
Dat was ik dus vergeten.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
SCHANDE
dat Bladerunner bijna uit de top 250 lijst zal verdwijnen. Ik voeg hier geen verdere mededeling aan toen, schande.
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
Niet te veel op de top 250 letten, Vind mijn persoonlijke top 100 veel interessanter
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
SCHANDE
dat Bladerunner bijna uit de top 250 lijst zal verdwijnen. Ik voeg hier geen verdere mededeling aan toen, schande.
Helemaal geen schande, hij maakt plaats voor heel wat beters.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Niet te veel op de top 250 letten, Vind mijn persoonlijke top 100 veel interessanter
Daar heeft u natuurlijk een punt. Maar zelfs de film Underground zakt en zakt.
Ik zie het ook al op IMDB, klassiekers en films die echt iets betekend hebben in de wereld van de film moeten steeds vaker plaats maken voor niet originele videoclips als 300 en Spiderman 3 geneuzel.
Mijn mening.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Spiderman 3 hoort mijns inziens sowieso niet thuis in een top filmlijst aller tijden 
Dat is jouw mening!
Mijn mening vind dat Spider-Man een plekje in de 200 moet krijgen, als we het toch over de top-films hebben kan ik je verzekeren dat Pirates of the Caribbean At World's And ook héél erg goed gaat scoren! Daar ben ik van verzekerd!
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12899 stemmen
Ik zie het ook al op IMDB, klassiekers en films die echt iets betekend hebben in de wereld van de film moeten steeds vaker plaats maken voor niet originele videoclips als 300 en Spiderman 3 geneuzel.
Mijn mening.
Maar naast meningen zijn er ook feiten. Als je even kijkt naar de films die aan de deur staan van de Top 250 zie je dat van de 10 films met een gemiddelde hoger dan 3.75 en tussen de 90 en 99 stemmen er 8 klassiekers zijn.
Die komen hoog binnen en duwen de rest onderaan een eind omlaag.
De Top 250 moet niet teveel schrik hebben van films ala Spider-Man. Enige "moderne hype" die er binnenkort inmag is Saw. Verder een hoop klassiekers en twee Ghiblis.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Dat is jouw mening!
Dat klopt.
Mijn mening vind dat Spider-Man een plekje in de 200 moet krijgen,
Dat kunt u vinden.
als we het toch over de top-films hebben kan ik je verzekeren dat Pirates of the Caribbean At World's And ook héél erg goed gaat scoren!
Ongetwijfeld.
Daar ben ik van verzekerd!
Knap hoor.
Ik heb de film nog niet gezien, u blijkbaar wel. Ik kan niet oordelen of een nummer 250 positie überhaupt terecht zou zijn.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3876 stemmen
Mijn mening vind dat Spider-Man een plekje in de 200 moet krijgen, als we het toch over de top-films hebben kan ik je verzekeren dat Pirates of the Caribbean At World's And ook héél erg goed gaat scoren! Daar ben ik van verzekerd!
Spider man drie gaat ook nooit in de top 250 belanden daarvoor is zijn gemiddelde nu al veel te laag laat staan over twee jaar. Wat dat derde deel van Pirates of the Carribean betreft denk ik dat dat ook wel eens kon tegenvallen. Deel twee mag blij zijn als die het nog net haalt dus verwacht dat deel drie het ook niet zal gaan redden. Nee het lijkt vaak door de enorm hoge gemiddeldes in het begin dat dergelijke films het goed gaan doen maar meestal is dat in die twee jaar toch weer aardig gecorrigeerd.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Maar naast meningen zijn er ook feiten. Als je even kijkt naar de films die aan de deur staan van de Top 250 zie je dat van de 10 films met een gemiddelde hoger dan 3.75 en tussen de 90 en 99 stemmen er 8 klassiekers zijn.
Vast.
De Top 250 moet niet teveel schrik hebben van films ala Spider-Man. Enige "moderne hype" die er binnenkort inmag is Saw. Verder een hoop klassiekers en twee Ghiblis.
Ik vond SAW een clichématig en een uiterst voorspelbare thriller doch een leuke film om met het verstand op "zero" en een goed gevuld glas trapiste biertje en wat borrelnootjes te bekijken.
In de borrelnootjes top 250 zal hij van mij een hoge notering krijgen. Maar de film als zodanig, de acteer prestaties, het plot, de uitwerking, enfin, "het geheel" zo gezegd heeft te weinig fundament om serieus genomen te worden voor een plek in een top 250 films aller tijden.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Nee het lijkt vaak door de enorm hoge gemiddeldes in het begin dat dergelijke films het goed gaan doen maar meestal is dat in die twee jaar toch weer aardig gecorrigeerd.
Ik denk dat u hier gelijk in heeft. Dit type actie films zijn voor nu "leuk" voor een bepaalde groep mensen die hiervan houden maar het zijn juist de films, decennia geleden geproduceerd, die nu nog zo hoog genoteerd staan vanwege hun tijdloze boodschap en/of verhaal en wat de film betekent heeft voor de film geschiedenis.
Met alle respect, maar ik denk serieus niet dat een Spiderman of een Piratenfilm waar we hier over spreken in dat rijtje een plek zullen krijgen.
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12899 stemmen
In de borrelnootjes top 250 zal hij van mij een hoge notering krijgen. Maar de film als zodanig, de acteer prestaties, het plot, de uitwerking, enfin, "het geheel" zo gezegd heeft te weinig fundament om serieus genomen te worden voor een plek in een top 250 films aller tijden.
Tja, ieder zijn visie op film. Wat de Top 20 betreft scoort die bij mij gemiddeld 1.75 of iets daar in de buurt. Sowieso hou ik niet van topfilms die per definitie "serieus" moeten genomen worden - Godfathers en een hele berg saaie klassiekers ala Kane ... Mij geen probleem dat er ook wat vermakelijke films uit minder "hoog aanziene" genres zoals horror in de toplijst staan.
En dan heb ik het niet over The Shining, Repulsion en dat soortgelijk gedoe.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Sowieso hou ik niet van topfilms die per definitie "serieus" moeten genomen worden -
Wie heeft het hier over "moeten" 
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2597 stemmen
Judgment at Nuremberg is de top 250 binnengedrongen op #35. 
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1830 stemmen
Inderdaad, ik vermoed dat hij snel zal zakken..
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Volgens mij is die in een recordtempo van 60-70 naar 100 gegaan. Fisherking heeft knap werk geleverd met zijn propaganda voor die film 
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
Deze lijst mag ook wel wat meer aandacht krijgen 
Nog 2 stemmen voor de Flop 100 :
Problem Child 3 : Junior in Love
Nog 3 stemmen :
Missing in Action 2 : The Beginning
Nog 4 stemmen :
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5789 stemmen
Sin City is nu precies 2 jaar geleden de bios in verschenen. Saw zal over een weekje ook de top 250 in stormen.
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1830 stemmen
Viel me net ook op dat Sin City er morgen in gaat komen, moet hem alleen nog even kijken. 
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2879 stemmen
Zo, Epic Movie staat nu al in de Flop 100
Is hij dan echt ZO slecht? Dit zorgt er eigelijk alleen maar voor dat ik hem erg graag eens wil zien 
Vinokourov
-
- 3143 berichten
- 2909 stemmen
Mjah beetje erg hoog eigenlijk vind ik. Het is zeker geen slechte film, maar plek 35 is wel erg hoog. Als meer mensen hem gaan zien, zal denk ik Judgment at Nuremberg ook wel gaan zakken naar regionen, waar JFK zich bevindt. Rechtbankdrama's is toch een genre, wat niet veel mensen enorm tot de verbeelding spreekt.
Verder staat The Godfather weer op 1
. Hopelijk weet hij daar nu een tijdje te blijven staan
.
Sven Vermant
-
- 473 berichten
- 4556 stemmen
Mjah beetje erg hoog eigenlijk vind ik. Het is zeker geen slechte film, maar plek 35 is wel erg hoog. Als meer mensen hem gaan zien, zal denk ik Judgment at Nuremberg ook wel gaan zakken naar regionen, waar JFK zich bevindt. Rechtbankdrama's is toch een genre, wat niet veel mensen enorm tot de verbeelding spreekt.
Verder staat The Godfather weer op 1
. Hopelijk weet hij daar nu een tijdje te blijven staan
.
De Godfather op 1: Meestal duurt dat maar een dag 
twg
-
- 211 berichten
- 0 stemmen