- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Bij Amadeus (1984):
Amadeus niet meer in de top 250 
ik geloof dat ik een beetje boos ga worden 
Amadaeus staat toch al maanden niet meer in de top 250? Al keert hij af en toe een dagje terug. Wel jammer inderdaad. Prachtige film.
Nu balanceert The Sting aan de afgrond. Ik vraag me af waar die film dat aan verdient heeft. Dat is zeker een aanrader.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2597 stemmen
Bekijkt de gemiddelde MM'er eigenlijk ook elke dag de toplijst? Ik zie hem eigenlijk hoogstens een maal per maand.
NKyou
-
- 3081 berichten
- 747 stemmen
Kijk er werkelijk nooit in, vind het echt totaal niet interessant.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
\Ik mis zoveel films in de top 250. Verder betreft het slechts een lijstje van meningen. Laatst weer een kandidaat gezien voor de top 250 films... misschien kan men deze eens overwegen?
Popiół i Diament (1958)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik mis zoveel films in de top 250. Verder betreft het slechts een lijstje van meningen. Laatst weer een kandidaat gezien voor de top 250 films... misschien kan men deze eens overwegen?
Popiół i Diament (1958)
Dat is nou niet meteen een film waar je makkelijk aan komt.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Popiół i Diament is gewoon bij play.com te bestellen hoor. Maar los van dat gegeven, het betreft een serieus uitstekende film.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het is meer de prijs die me dwars zit. Ik geloof verder best dat de film de moeite waard is.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5987 stemmen
Dragje wil je m in de pakketservice gooien? 
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Het is meer de prijs die me dwars zit. Ik geloof verder best dat de film de moeite waard is.
Nou vooruit!
Als u zich straks inschrijft in de pakketservice kunt u eerst beoordelen of u überhaupt de film wel wil aanschaffen bij deze.
Men moet alleen nog heel even wachten (paar dagen) want ik heb de film momenteel uitgeleend aan mijn broer. Zodra ik hem terugkrijg (begin volgende week) zal ik hem in de pakket service gooien.
akka
-
- 156 berichten
- 1287 stemmen
waarom staat blood diamond niet in de top 250 lijst?????
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Films komen pas twee jaar na de bioscooprelease in de top 250.
Voor Blood Diamond zal dat dus pas in 2009 zijn.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Blood Diamond lijkt me een goeie film.......of dat zo is wacht ik mooi af.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het is nou dan toch gebeurd, Saw staat in de top 250. Gewoonlijk vind ik het niet erg dat er een film in de lijst komt die ik niet goed vind, maar Saw is een uitzondering. Niet alle films uit de top 250 waardeer ik hoog of vind ik zelf een plaats in de toplijst waard, maar meestal kan ik dan nog begrijpen waarom de film in kwestie erin staat. Neem The General bijvoorbeeld. Die film deed me helemaal niets en gaf ik 1,5*. Lager dan Saw die ik 2* gaf. Maar bij The General kan ik nog begrijpen wat andere mensen er mee hebben; ik zie nog wel enige kwaliteiten. En dat geld wel voor meer films uit de lijst die ik een onvoldoende gaf. Maar Saw en ook The Butterfly Effect zijn beide films waarin ik geen kwaliteit kan vinden. Ze zijn niet stomvervelend, maar ik zie niet wat ze goed doen. Beide kampen overigens met een belachelijk slecht script, al is dat nog wel een mening. Het wordt extra wrang als je ziet dat het Blade Runner was die eruit ging toen Saw erin kwam. En ook als we zien wat er onder Saw allemaal staat...
Verder maak ik me er niet al te druk om en wil ik niet de woede van de Saw-fans op mijnhals halen, maar ik wou dit toch even posten 
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12899 stemmen
Niet zo erg dan, Blade Runner kampt ook met een belachelijk slecht script. Dan zie ik liever Saw in de lijst staan 
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Als het goed is krijg ik de film vandaag binnen. Als dit het geval is zal ik vandaag eveneens een topic openen hierover. Uiterlijk morgen.
maxcomthrilla
-
- 15581 berichten
- 2860 stemmen
Geweldig dat Saw zo hoog staat in de top 250! Volkomen terecht. Veel zakken zal hij ook wel niet, immers al meer dan 3.000 stemmen.
Even een overzicht van films uit de top recent die in 2007 nog een kans maken op een top 250 notering. Sommige zijn zelfs wat twijfelachtig en bevinden zich op de rand ervan. Er zijn nog een aantal films die een kansje hebben, maar die reiken nu nog niet verder dan 60 stemmen.
11 augustus 2007: As It Is in Heaven
16 augustus 2007: No Direction Home: Bob Dylan
18 augustus 2007: Hauru no Ugoku Shiro
18 augustus 2007: Sommersturm
25 augustus 2007: Brotherhood
25 augustus 2007: Mysterious Skin
15 september 2007: Cinderella Man
29 september 2007: Hooligans
20 oktober 2007: Crash
Opvallend veel films die hun mogelijke entree in augustus maken.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het kan dus toch erger dan Saw of The Butterfly Effect in de top 250: Hooligans erin 
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Het kan dus toch erger dan Saw of The Butterfly Effect in de top 250: Hooligans erin 

kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5987 stemmen
Ik kan nog best leven met de toplijst.
Het is een mooie afspiegeling van alle groepen liefhebbers die de site bezoeken. Op imdb is de trend naar het populairdere segment ook al enige tijd zichtbaar. Ik vind dat hier op MM door de 2-jaarsregel er redelijke filtering is van de 'eendagsvliegen'.
Er zitten misschien 10 titels in de toplijst die ik er liever niet in zag, maar soit. Op een hele hoop titels ben ik trots dat ze er in staan. 
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12899 stemmen
Enige jammere vind ik nog dat qua anime er eigenlijk alleen maar werkjes instaan van 1 studio (Ghibli). Toch een genre dat veel meer te bieden heeft dan enkel het schattige knuffelbare. Nét het feit dat het meer te bieden heeft dan dat maakt het een redelijk apart deel van de animatiewereld.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik kan nog best leven met de toplijst.
Het is een mooie afspiegeling van alle groepen liefhebbers die de site bezoeken. Op imdb is de trend naar het populairdere segment ook al enige tijd zichtbaar. Ik vind dat hier op MM door de 2-jaarsregel er redelijke filtering is van de 'eendagsvliegen'.
Er zitten misschien 10 titels in de toplijst die ik er liever niet in zag, maar soit. Op een hele hoop titels ben ik trots dat ze er in staan. 
Mee eens. En het weglaten van 2 jaar oude films is toch wel goed. Bij IMDB valt het me steeds meer op dat nieuwe films die net een paar maanden (of weken) uit zijn al in de top 250 staan. Zo zag ik dat Hot Fuzz laatst in de top 100 daar stond. Erg leuke film, daar niet van, maar top 100 is wat overdreven.
starbright boy (moderator films)
-
- 22485 berichten
- 5149 stemmen
Akira en Ghost in the Shell 2 bungel(d)en wel eens onderin de lijst (staan nu beiden 0,02 te laag), maar voor de rest is het inderdaad Ghibli wat de klok slaat.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Maar Akira is dan ook een meesterwerk, vind ik.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5987 stemmen
Ghibli is toch die Japanse Disney? 
starbright boy (moderator films)
-
- 22485 berichten
- 5149 stemmen
In zekere zin wel. Tekenfilms voor het hele gezin.
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12899 stemmen
Ghibli is meer dan de Japanse Disney, aangezien ze ook werkjes als Hotaru no Haka, Yamadas en Only Yesterday achter hun naam hebben staan (toevallig alle drie van Takahata ?). Het gaat wat verder dan schattige luchtige avonturenfilms. Maar qua snelle vergelijking gaat het best op. Maar natuurlijk geen zingend servies 
Vooral jammer dat high profile films als Akira, Ghost in the Shell (1&2) en ondertussen ook al een Memories uit de lijst verdwenen zijn.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Persoonlijk trekken de Ghibli's mij meer dan dat science-fictionwerk. Al heb ikm bijzonder weinig Ghibli gezien. Maar de science-fictionanimes weten mij telkens niet aan te spreken, ook Akira niet. Misschien Ghost in the Shell.
Disney is trouwens niet echt goed vertegenwoordigd in de top 250. Alleen The Lion King staat erin.