• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.170 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.055 gebruikers
  • 9.374.150 stemmen

De Oscars

zoeken in:

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Maar de Oscar van Temple was 'een speciale Oscar'. Ze was de enige kandidate...

Tatum O'Neal (Paper Moon) is de jongste Oscar-winnares. Enige maanden jonger dan Anna Paquin (The Piano).

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Dank voor de aanvulling

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Dat is waarschijnlijk voor Zwartboek, of niet? Ik vind het ook jammer dat "we" er net naast hebben gegrepen

Iketes

• 1968 berichten
  • 1375 stemmen

Er vallen toch een aantal titels flink buiten de boot...

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5073 stemmen

*heeft zojuist een sok naar binnen gewerkt*

Borat voor beste script is wel heel merkwaardig (ik zeg het ongezien, dat geef ik toe)

Zwartboek maar vooral Volver niet is zeer opvallend. En (enigszins verwacht maar toch) weinig voor United 93. Opvallend is dat de nominaties voor beste documentaire eigenlijk altijd de meest spraakmakende, succesvolle bevatten (Inconvenient Truth, Jesus Camp).

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Mooie lijst met nominaties. Zeer onvoorspelbaar jaar en daarom ook meteen een stuk leuker. Vier dingen sprongen er voor mij meteen uit als onverwacht:

1. Geen Nicholson, terwijl ik die wou voorspellen als winnaar.

2. Geen Volver in beste buitenlandse film, ook mijn verwachte winnaar.

3. Geen Dreamgirls, maar daar zit ik niet mee.

4. Little Miss Sunshine tóch genomineerd, leuke verrassing en mijn favoriet voor beste film.

Wel verwacht dat ze niet genomineerd zouden worden, maar toch jammer:

1. Borat (en Sacha Baron Cohen)

2. Perfume

3. Greg Kinnear en Steve Carrell voor Little Miss Sunshine.

Mijn voorspellingen in de belangrijkste categorieën:

Beste Film: The Departed

Beste Regie: Martin Scorsese

Beste Mannelijke Hoofdrol: Forest Whitaker

Beste Vrouwelijke Hoofdrol: Hellen Mirren

Beste Mannelijke Bijrol: Alan Arkin (totaal geen idee, maar dit is mijn favoriet)

Beste Vrouwelijke Bijrol: Jennifer Hudson

Beste Animatiefilm: Cars

Beste Niet-Engelstalige Film: Pan's Labyrinth

Beste Originele Script: Babel

Beste Bewerkte Script: The Departed

We zullen zien

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Mooie lijst met nominaties

Zwartboek ontbreekt.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Perfume ontbreekt inderdaad Schandalig !

En ook Borat voor script is merkwaardig aangezien ze zelf toegeven dat er amper een script was

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

En nu maar hopen dat Scorsese zijn oscar eindelijk binnerijft, het zou al zijn vijfde moeten zijn.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ja, ik zie graag nominaties voor Borat, maar niet per se voor script.

Ook nog een opvallende afwezige: Ben Affleck voor Hollywoodland. Was toch ook een populaire kandidaat, dacht ik. Al ben ik zelf geen fan van de man.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

J.S. schreef:

En nu maar hopen dat Scorsese zijn oscar eindelijk binnerijft, het zou al zijn vijfde moeten zijn.

Ik gok in elk geval niet op Scorsese. Daar heb ik menig Oscarpool goed gescoord ten tijde van The Aviator

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik zou juist wel op Scorsese stemmen. Ik denk niet dat de Oscarjury Scorsese nog naar huis durft laten gaan zonden Oscar

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Perfume ontbreekt inderdaad Schandalig !

Waar had die dan in God's naam voor genomineerd moeten worden? Minste geur?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Scorsese voor regie, niet voor film. Onterecht, maar de concurrentie is vrijzwak op regie.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Vrij zwak? Met Greengrass en Innaritu als medekandidaten?

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

De wedkantoren zijn het overigens eens: Whitaker (acteur), Mirren (actrice) en The Departed (film) winnen.

moviemike

• 1309 berichten
  • 5770 stemmen

Beste Film: Babel

Beste Regie: Alejandro Gonzáles Iñárittu

Beste Vrouwelijke Hoofdrol: Helen Mirren

Beste Mannelijke Bijrol: Eddie Murphy

Beste Vrouwelijke Bijrol: Jennifer Hudson (een moeilijke!)

Beste Animatiefilm: Happy Feet

Beste Niet-Engelstalige Film: El Laberinto del Fauno

Beste Originele Script: Babel

Beste Bewerkte Script: Children of men (ook moeilijk!)

Dit is mijn pronostiek

moviemike

• 1309 berichten
  • 5770 stemmen

Art schreef:

Dat is waarschijnlijk voor Zwartboek, of niet? Ik vind het ook jammer dat "we" er net naast hebben gegrepen

"net"???

Volver zit er ook niet bij, hoor!!!

Indien één van de genomineerden niet aanwezig zou zijn zou "zwartboek" er op z'n minst een sterke tegenstander tegenoverstaan hebben!

Vraag me trouwens af of al die andere landen vinden dat "zwartboek" maar "net" buiten de nominatie's valt!

Moviestar

• 821 berichten
  • 0 stemmen

MIJN persoonlijke lijstje van wat ik hoop dat het wordt:

Beste Film: Little Miss Sunshine

Beste Regie: Stephen Frears

Beste Mannelijke Hoofdrol: Will Smith

Beste Vrouwelijke Bijrol: Abigail Breslin

Beste Animatiefilm: Happy Feet

Beste Niet-Engelstalige Film: (geen van allen gezien)

Beste Originele Script: Little Miss Sunshine

Snap überhaupt niet dat Borat al 1 nominatie heeft, verschrikkelijk. Maar goed en dan wat ik denk dat de Academy doet:

Beste Film: Babel

Beste Regie: Martin Scorsese

Beste Vrouwelijke Bijrol: Jennifer Hudson

Beste Animatiefilm: Cars

Beste Niet-Engelstalige Film: Pan's Labyrinth

Beste Originele Script: Letters from Iwo Jima

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Ja, 'net', als in: van zoveel-en-vijftig inzendingen terechtkomen op de shortlist van 9, en dan niet bij de laatste 5 zitten.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ook een staaltje van humor :

Eerst had ik Film1 en kwamen de Oscars op een digitale zender, nu heb ik digitale zenders en komen de Oscars op Film1 .

Na goed, ik heb nu zoveel kanalen, het zal toch wel ergens op komen zeker .

Iketes

• 1968 berichten
  • 1375 stemmen

Babel zal wel weer winnen, beetje in de stijl van Crash dus dat vinden ze daar helemaal te gek... -.-

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Koekebakker schreef:

Inderdaad niet zwak. Vergeet overigens Frears niet!

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Eerst had ik Film1 en kwamen de Oscars op een digitale zender, nu heb ik digitale zenders en komen de Oscars op Film1 .

Hehe Komt voor mij wel goed uit want sinds dit jaar hebben we weer Film 1!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Koekebakker schreef:

Oscar gaat meestal naar een gerenomeerde naam (vriend). Greengrass en Innaritu zijn dat nog (net) niet. Zie eerder Frears als Outsider. Eastwood is kansloos, die heeft net z'n twede gekregen.

Moet zeggen dat ik van de genomineerde films alleen Departed heb gezien en ik die regieprestatie verre van Oscarwaardig acht, maar de oscar gaat wel vaker naar een film/regisseur waarvan ik me afvraag waarom. O, ja vriendjes.....

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Zou Forest Whitaker dan eindelijk de oscar krijgen die hij zo verdiend?!

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Reinbo schreef:

Oscar gaat meestal naar een gerenomeerde naam (vriend). Greengrass en Innaritu zijn dat nog (net) niet.

Soms wint er ook wel een regisseur met een debuutfilm of een doorbraakfilm. Denk bijvoorbeeld aan Sam Mendes.

Eastwood is kansloos, die heeft net z'n twede gekregen.

Hoewel ik sterk betwijfel dat Eastwood gaat winnen, zegt het niet veel dat Eastwood al twee Oscars heeft. John Ford kreeg er 5.

Moet zeggen dat ik van de genomineerde films alleen Departed heb gezien en ik die regieprestatie verre van Oscarwaardig acht, maar de oscar gaat wel vaker naar een film/regisseur waarvan ik me afvraag waarom. O, ja vriendjes.....

The Departed geef je 4,5*. Klinkt niet als een slecht geregisseerde film. En als Scorsese het van zijn vriendjes bij de Oscars moest hebben dan had hij er al lang een gehad. Ik vind The Departed ook zeker niet Scorsese's beste, maar om het nou een onwaardige film te noemen...

En om nog een eerdere vraag te beantwoorden: Perfume had op zijn minst genomineert moeten zijn voor beste film en beste regie. Waarschijnlijk totaal genegeert omdat het een Duitse productie is.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nee, maar het toch niet meer dan een herhaling van het origineel. Een regisseur moet wel een originele visie en stijl hebben. Daarop het ik The Departed niet kunnen betrappen. Degelijk, that's it. Ik zie oscars liever gaan naar regissuers van films als Magnolia, Moulin Rouge, Requiem for a Dream, Fight Club, Adaptation. Sterke originele films, gemaakt met durf en een eigen visie. Scorsese had 'm for Goodfellas of TD moeten krijgen.

Perfume was saai, een mislukking.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Reinbo schreef:

Nee, maar het toch niet meer dan een herhaling van het origineel. Een regisseur moet wel een originele visie en stijl hebben. Daarop het ik The Departed niet kunnen betrappen. Degelijk, that's it. Ik zie oscars liever gaan naar regissuers van films als Magnolia, Moulin Rouge, Requiem for a Dream, Fight Club, Adaptation. Sterke originele films, gemaakt met durf en een eigen visie. Scorsese had 'm for Goodfellas of TD moeten krijgen.

Mja, gedeeltelijk mee eens. Zo'n winnaars zijn inderdaad beter. Maar dat neemt niet weg dat The Departed maar een doorsneefilm is. Het is van de weinige remakes die wat mij betrefd het origineel overtrefd. Voor Scorsese is het misschien een beetje lopende band-werk, maar voor elke andere regisseur zou dit toch wel een grote prestatie zijn. Niets vernieuwends, maar gewoon sterk werk. Maar eigenlijk zou ik de Oscar voor Scorsese zien als een bekroning van zijn hele oeuvre. Want, zoals je zelf al zegt, hij had er al een moeten hebben. Inderdaad voor Goodfellas en/ of Taxi Driver.

Perfume was saai, een mislukking.

Oneens, maar helaas zijn de Oscars het blijkbaar met je eens.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.