• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.170 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.055 gebruikers
  • 9.374.146 stemmen

De Oscars

zoeken in:

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Reinbo schreef:

Voorlopig scoort Zwartboek bij US voters hoger dan bijNon US voters en scoren de US voters hoger dan op MM. En hoger dan Volver.

Waar vindt je dat terug? Ik zocht ernaar, maar ik kon het niet vinden.

Hoe dan ook, dan blijft het nog zo dat Volver door de critici Volver hoger inschatten dan Zwartboek. En het zijn de critici die meer de maatstaaf zijn voor de Oscars en natuurlijk niet de stemmers van MovieMeter en IMDB.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

http://www.imdb.com/title/tt0389557/ratings

En het zijn de acedemy leden die er over gaan, en die lijken eerder op IMDB stemmers dan op critici..... But we will see....

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

The One Ring schreef:

Ik denk dat we al blij mogen zijn met een nominatie voor Zwartboek.

Maar natuurlijk mag je daar blij mee zijn. Ik heb ook niet de indruk dat men hier Zwartboek pakweg 50% kans toedicht op een Oscar en al het andere vindt tegenvallen.

moviemike

• 1309 berichten
  • 5770 stemmen

Reinbo schreef:

Voorlopig scoort Zwartboek bij US voters hoger dan bijNon US voters en scoren de US voters hoger dan op MM. En hoger dan Volver.

Dan gaat die oscar toch gewoon naar Pan's Labyrinth, want die scoort nog beter!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Graag alles beter dan Almodovar.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

The One Ring schreef:

Natuurlijk krijgt de film in het buitenland wel goede kritieken, maar nergens zo als hier.

Even bij de feiten blijven alsjeblieft: de film is in de Nederlandse serieuze pers veel gereserveerder ontvangen dan in de serieuze buitenlandse pers (Italie, Frankrijk, Engeland, VS) en in de internationale filmpers.

En het zijn de critici die meer de maatstaaf zijn voor de Oscars en natuurlijk niet de stemmers van MovieMeter en IMDB.
Maar niet de Nederlandse critici. In de VS kijkt men toch net wat anders naar film. En Verhoeven's films worden traditioneel in Nederland prima bezocht, maar slecht gerecenseerd, terwijl ze in het buitenland door critici beter worden ontvangen.

Ik wil niet zeggen dat je ONgelijk hebt over de kansen van Zwartboek en Volver, maar ik vind je argumenten hier niet sterk genoeg, omdat ze feitelijk niet helemaal juist zijn.

Ik denk dat we al blij mogen zijn met een nominatie voor Zwartboek.

Daar mag iedere film altijd heel blij mee zijn.

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Er zijn al 4 locks voor de aankomende oscars, namelijk:

Hellen Mirren

Forest Whitaker

Jennifer Hudson bijrol

Martin Scorsese

mee eens neem ik aan?

Maar beste film, buitenlandse film en mann bijrol zijn nog volledig open wat het ook wel leuk maakt. En misschien zit er nog een Crashachtige verrassing in. (Borat)

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5073 stemmen

Mwaoh, Whitaker en vooral Mirren lijken me mijlenver favoriet inmiddels. Hudson en Scorscese zijn volgens mij heel wat minder zeker. Mannelijke bijrol is vrij open, maar ik beschouw Murphy als favoriet. Beste film vind ik vreselijk moeilijk dit jaar. Als Borat ook een oscarnominatie krijgt eet ik mijn sok op. Ik denk in ieder geval dat de Oscars dit jaar vooral naar veel verschillende films zullen gaan en geen enkele film gaat denk ik boven de zes of zeven nominaties uitkomen.

Wat betreft buitenlandse film: Ik voorspel nominaties (uit de negen van de shortlist) voor Volver, Das Leben der Anderen, Pan's Labyrinth, Zwartboek en Water en een oscar voor Pan's Labyrinth.

Ik zou het trouwens zeer onterecht vinden als United 93 niet een beetje in de prijzen valt.

Wat is dat nattevingerkoffiedikvoorspellen trouwens leuk.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Het enige wedkantoor dat ik zo gauw tegenkom met Oscar-odds (bet365.com) heeft Mirren ook mijlenver als favoriet, idd. Ook Whitaker is dik favoriet, met Peter O'Toole (Venus) en DiCaprio (Departed) op gepaste afstand. Beste film zit nog vrij dicht bij elkaar: The Departed en Dreamgirls favoriet en Babel dichtbij.

Ik gun het zelf Mirren van harte en zou een regie-Oscar voor Innaritu ook dik verdiend vinden. Zonder veel andere kandidaten te hebben gezien, overigens.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Ik vind dat Sigourney Weaver in 'Snow Cake' zeker een geduchte kandidaat voor Helen Mirren is. Normaal gesproken heeft 'The Academy' wel interesse in 'afwijkende' personages (Rain Man, Boys don't cry, Monster, Million Dollar Baby) en ik niet speciaal, heb ik voor deze rol meer dan sympathie.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Koekebakker schreef:

Dreamgirls favoriet

Hmmm. Dit wordt hem denk ik niet. En ik hoop het ook niet, want het lijkt me een film van niks.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Dreamgirls niet genomineerd voor beste film, Jack Nicholson totaal overgeslagen en toch weer Clint Eastwood die het Scorsese moeilijk gaat maken.

De complete lijst van genomineerden :

Genomineerden

p.s. Waarom is Volver niet genomineerd voor Buitenlandse Film

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Alan Arkin heeft een nominatie en mag hem wat mij betreft gelijk verzilveren, heerlijke rol!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zwartboek niet, flinke teleurstelling. Ook Volver niet.... , blijkbaar sterk jaar.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Dreamgirls niet genomineerd voor beste film, Jack Nicholson totaal overgeslagen en toch weer Clint Eastwood die het Scorsese moeilijk gaat maken.

Je stelt precies dezelfde vragen die ik ook had. Vooral die niet-nominatie van Volver vind ik ook erg vreemd

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Genomineerden

Erg mooi en duidelijk overzicht, ziet er prima uit.

Omdat ie niet goed genoeg was ? Mij verbaast het niks. Een van de mindere Almodovars. Dat Penelope Cruz er wel 1 krijgt, dat is wel terecht

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Haha, Maestro (2006): Géza M. Tóth genomineerd... (korte animatie). Vreemd, ik zag die reeds in de zomer van 2005 in Hongarije...

Opmerkelijk ook dat overal gekopt wordt dat Dreamgirls de meeste nominaties binnenhaalt, waarbij niet verteld wordt dat drie daarvan voor 'best song' zijn. Misleiding alom.

catweasel

• 1571 berichten
  • 951 stemmen

Gelukkig. Nominaties voor Judi Dench, Peter O'Toole en Cate Blanchett. Helen Mirren is vanzelfsprekend de gedoodverfde winnares, maar die Oscar heeft ze dan ook zeker verdient.

Zeer vreemd dat er geen enkele nominatie voor Zwartboek is.

kos

• 46695 berichten
  • 8850 stemmen

Dat Volver niet genomineerd is, moet wel de grootste verrassing zijn.

gotti

• 14075 berichten
  • 5886 stemmen

Jack Nicholsen er niet bij? Schande!

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Zo geweldig vond ik Nicholson anders niet. Ik vond Sheen beter dan Wahlberg in ieder geval.

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Grootste verrassing: Click genomineerd voor beste make-up tussen Apocalypto en Pan

Maar dit kan een leuke uitreiking worden met een aantal verrassingen erin, en wie de oscar voor beste film gaat winnen is een groot raadsel. Wat mij betreft is er maar 1 zekerheid en dat is Helen Mirren voor The Queen.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2286 stemmen

Jammer dat United 93 niet genomineerd is voor beste film.

De enigste zekerheid lijkt mij inderdaad Helen Mirren

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2843 stemmen

Jammer inderdaad dat United 93 niet genomineerd is.

Verder opmerkelijk dat Jack Nicolson niet is genomineerd. Net zo als ik Volver ook mis, bij de beste buitenlandse film. Nu maar hopen dat Penelope Cruz er eentje in de wacht sleept.

Verder is die Clint Eastwood ook weer genomineerd. Verschrikkelijk!

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

Letters from Iwo Jima nominatie voor beste film... Het gebeurt toch niet vaak dat een niet-engelstalige film wordt genomineerd in de categorie 'Best Motion Picture'?

Die oscar-nominaties halen trouwens een waslijst met films aan die ik tot mijn spijt nog niet gezien heb, dus moet ik mijn verwachtingen baseren op wat ik lees, hoor en denk

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2843 stemmen

Letters from Iwo Jima nominatie voor beste film... Het gebeurt toch niet vaak dat een niet-engelstalige film wordt genomineerd in de categorie 'Best Motion Picture'?

Positieve uitgerangeerde bejaardendiscriminatie noemen ze dat.

Moviestar

• 821 berichten
  • 0 stemmen

Verassende lijst zo hier en daar. Sta er niet van te kijken dat Nicholson geen nominatie gekregen heeft.

moviemike

• 1309 berichten
  • 5770 stemmen

Ik eigenlijk ook niet. Wat Nicholson hier laat zien heeft hij in andere films ook al getoond en beter! Wahlberg is gelukkig wel genomineerd, ik vond hem gewelig in die rol. Jammer dat DiCaprio geen nominatie heeft behaalt voor 'The departed'

Dreamgirls is driemaal genomineerd in dezelfde categorie, waarom zou DiCaprio er dan geen twee mogen krijgen!

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2286 stemmen

Dat Dreamgirls met de meeste nominaties gaat lopen is nu ook niet zo moeilijk te begrijpen. 3 Nominaties voor Beste song

Is trouwens Abigail Breslin niet de jongste Oscar-genomineerde ooit?

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Pieter Montana schreef:

Is trouwens Abigail Breslin niet de jongste Oscar-genomineerde ooit?

Ze is zeker één van de jongste. Shirley Templey (6 jaar) en Tatum O'Neal (10 jaar) zijn overigens de jongste winnaars ooit en daar zal Abigail Breslin zich bij kunnen voegen

Wat mij betreft mag ze hem winnen ook, ze speelt voortreffelijk net als de hele cast. Voor Alan Arkin had ik boven al een kleine lofbetuiging geplaatst.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.