- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
DonPeliculón
-
- 775 berichten
- 980 stemmen
Zou 'ie z'n teddybeer ook meenemen? 
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
leuke keus, veel slechter dan de afgelopen keren kan het niet
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
voorlopige eerste voorspelling voor Beste Film
Les Miserables
Argo
Silver Linings Playbook.
Life of pi
Lincoln
Amour
The Master
Beasts of the Southern Wild
Flight
andere mogelijkheden in willekeurige volgorde.
The impossible
Django Unchained
The Sessions
Moonrise Kingdom
Zero Dark Thirty
The Hobbit: an unexpected journey
Hitchcock
Cloud Atlas
Promised Land
The best exotic marigold hotel
SaintOfKillers
-
- 382 berichten
- 339 stemmen
Het sentiment van Intouchables is toch echt precies waar Amerikanen op kicken hoor.
Nee, zelfs een hoop Amerikanen (althans bij de critics) vinden het gewoon té stroperig. En aangezien de academy steeds minder voor de blockbuster gaat, zeker bij een arty farty categorie als foreign language, zie ik daar Amour als grotere kanshebber voor winst, vooral omdat Amour ook een serieuze kanshebber is voor andere nominaties en Intouchables is dat absoluut niet.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Je bent verder dan ik. Ik zag er twee (Barbara en Headshot).
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
MacFarlane presenteert Oscars
Ben heel benieuwd, ze maken het overigens bijzonder snel bekend. Vorig jaar heeeeel veel aandacht en toen werd het toch Billy...nu hoor je opeens tussendoor dat het MacFarlane is. Maakt mij niet uit maar dat viel me op 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
dimi303
-
- 3423 berichten
- 3708 stemmen
Is er ergens een volledige lijst te vinden van de inzendingen voor niet engelstalige film?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Is er ergens een volledige lijst te vinden van de inzendingen voor niet engelstalige film?
dimi303
-
- 3423 berichten
- 3708 stemmen
toch al enkele van gezien zie ik:
Thailand - Headshots ***
Roemenië - Beyond the hills ****
Mexico - After Lucia ****
Frankrijk - Intouchables ****1/2
België - Our children ****
Australië - Lore ****1/2
Ricky Roma
-
- 302 berichten
- 26 stemmen
Het ziet er naar uit dat het tussen Denzel Washington en Daniel Day-Lewis gaat voor de Oscar dit jaar. Altijd leuk, die strijd om dat derde beeldje. Washington krijgt ook echt zijn beste reviews ooit, dus dat belooft.
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
dat wordt zeker spannend, Phoenix is ook nog een kandidaat ondanks zijn uitlatingen van afgelopen tijd over de oscars zal hij wel genomineerd worden. John Hawkes is overigens gevaarlijke aangezien hij nog geen oscars heeft en het schijnt geweldig is in The Sessions
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Het ziet er naar uit dat het tussen Denzel Washington en Daniel Day-Lewis gaat voor de Oscar dit jaar. Altijd leuk, die strijd om dat derde beeldje. Washington krijgt ook echt zijn beste reviews ooit, dus dat belooft.
Lewis heeft er al 2 dus ik weet niet of dat mee speelt 
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
EDIT: Denzel Washington ook 
De strijd der regisseurs zal gaan om?!? Zemeckis en Spielberg?
(om maar wat te noemen)
Ricky Roma
-
- 302 berichten
- 26 stemmen
Zemeckis kan misschien wel een nominatie in de wacht slepen, maar gaat zeker niet winnen.
Op dit moment zijn Argo en Silver Linings Playbook de frontrunners, met als favoriet SLP. Maar veel wilt dat niet zeggen, want Les Misérables moet nog altijd uitkomen. En als dat nog maar een half goede filmadaptatie gaat worden, dan verwacht ik dat Tom Hooper zijn tweede Oscar gaat winnen binnen een paar maanden.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
En Spielberg? Die valt weer buiten alle prijzen denk je? Geen enkele oscar voor Lincoln?
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
Spielberg lijkt kans te maken op een nominatie en Lincoln op vele nominaties. Ben het verder met Ricky roma eens
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Inderdaad. Lincoln maakt denk ik de meeste kans om te scoren op acteurs. Of Day-lewis werkelijk een derde Oscar gaat winnen valt te betwijfelen, maar een nominatie is vrij zeker. Tommy Lee Jones, die ook al een beeldje heeft, maakt echter meer kans. Hij schijnt de show te stelen in Lincoln. Maar de kansen zijn in dit stadium nog ontzettend vaag.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Lincoln gaat natuurlijk over Amerika dus dat is ook weer iets waar ze gevoelig voor zijn bij de Academy Awards 
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
Lincoln lijkt me een lock oor beste film, acteur en bijrol. Ik denk zelfs dat er 11 mogelijke nominaties inzitten, na les miserables denk k dan ook dat de film de meeste nominaties zal verkrijgen. Maar et is nog erg vroeg in het seizoen, wt het toch leuk maakt te voorspellen
Malick
-
- 9145 berichten
- 640 stemmen
Oscar Predictions: Best Foreign Language: "But, hey, if "Dogtooth" could make it two years back, anything's possible."
dimi303
-
- 3423 berichten
- 3708 stemmen
Zo beyond the hills wordt niet tot de kanshebbers gerekend.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Ik zie nu pas dat Amour de Oostenrijkse inzending is en niet de Franse. Dat is (uiteraard) Intouchables. Ik dacht dat in meer dan de helft van de film de originele (of in elk geval een officiële) taal van het land gesproken moest worden. Maar dat is blijkbaar niet meer zo.
NYSe
-
- 1749 berichten
- 1611 stemmen
Welke taal er gesproken wordt maakt volgens mij niet uit, als een inzending voor Buitenlandse Film maar minder dan zoveel procent Engelse dialoog bevat.
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
Dat is ooit wel eens anders geweest in ieder geval, want Spoorloos bijvoorbeeld, was destijds gediskwalificeerd als Nederlandse inzending omdat het te veel Franse dialoog zou bevatten.
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
Nominaties Critic's Choice ...
Lincoln heeft er 13, een record, Gevolgd door Les Miserables met 11. Lincoln is voor mij ook de favoriet om de oscar te winnen voor beste film, niet door deze nominaties mar meer door het feit dat niemand de film haat.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De word of mouth on Zero Dark Thirty (2012) is ook enorm goed. Zou het zelf leuk vinden als The Master (2012) met de belangrijkste beeldjes gaat strijken.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2385 stemmen
Lijkt me sterk dat ze twee films van Bigelow achter elkaar beste film gaan geven.