• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.282 gebruikers
  • 9.390.678 stemmen

De Oscars

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Vertrl? Er is bijna niets waar ik dit jaar naar uitkijk. Wat komt er dan allemaal voor gruwelijks aan? Alien 5, LotR 4, Titanic 3D. Wat mis ik nog meer?

Beste script voor Expendables II

DonPeliculón

• 775 berichten
  • 980 stemmen

Wat aan de vroege kant misschien, maar heeft er iemand een idee van welke films verwacht wordt dat ze mee gaan dingen naar de Oscars van volgend jaar?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Reinbo schreef:

Enkrl tree of Life was een stuk beter. Rest zit onder de top 3 van vorig jaar. En dan is Tree of Life ook nog eens volledig genegeerd. Nee, dit jaar was het erg mager en dat Drive er niet bij zat is juist een minpunt van de Academy die enkel voor brave oubolligheid gingen dit jaar en wat echt goed was (Tin Tin, Drive, Tree of Life) zien ze grotendeels over het hoofd.

Vond The Artist, Tree of Life en Tinker Tailor Soldier Spy allen beter dan beste van vorig jaar.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

DonPeliculón schreef:

Wat aan de vroege kant misschien, maar heeft er iemand een idee van welke films verwacht wordt dat ze mee gaan dingen naar de Oscars van volgend jaar?

Batman, the Hobbit lijken me 2 films die sowieso voor effecten, aankleding en wie weet script mee gaan dingen.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Vond The Artist, Tree of Life en Tinker Tailor Soldier Spy allen beter dan beste van vorig jaar.

Tinker Tailor hoort er niet echt bij. Was niet genomineerd voor beste film. Van de beste films zaten er aardige titels bij helaas waren de favoriete allen slechter dan vorig jaar. The Artist

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

TTSS, Drive niet genomineerd en ToL heeft ten onrechte niks gewonnen en had vee meer nominaties verdient. Dus ik snap niet hoe je juist deze titels kunt aangrijpen om aan te geven dat de Academy het dit jaar goed gedaan heeft.

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

DonPeliculón schreef:

The Master (Paul Thomas Anderson)

The Great Gatsby (Baz Luhrmann)

Life of Pi (Ang Lee)

Anna Karenina (Joe Wright)

Les Miserables (Tom Hooper)

Cogan's Trade (Andrew Dominik)

Lincoln (Steven Spielberg)

On the Road (Walter Salles)

Argo (Ben Affleck)

Wettest County (John Hillcoat)

Moonrise Kingdom (Wes Anderson)

Inside Llweyn Davis (Coens)

Hyde Park on Hudson (Bill Murray als Roosevelt, je weet maar nooit)

Verder heb je nog The Dark Knight Rises, The Hobbit, Prometheus, Gravity, Brave, World War Z en Django Unchained waarvan er wel een paar een nominatie zullen halen.

En je hebt natuurlijk ook nog de Sundance-winnaar die het jaar erna wel eens durft doorbreken, in dit geval dan Beasts of the Southern Wild

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

TTSS, Drive niet genomineerd en ToL heeft ten onrechte niks gewonnen en had vee meer nominaties verdient. Dus ik snap niet hoe je juist deze titels kunt aangrijpen om aan te geven dat de Academy het dit jaar goed gedaan heeft.

Drive stond niet in dit rijtje. Maar je hebt gelijk TTSS was vergissing. Blijft overeind dat The Artist en Tree of Life betere films waren dan de genomineerde films van vorig jaar. Of ze overigens iets winnen of niet lijkt me totaal irrelevant aangezien uit die lijst van vorig jaar ook alleen The King''s Speech won.

Dan zou je dus enkel The King's Speech met The Artist moeten vergelijken wat ook weer een vergelijking is die positief uitvalt voor dit jaar.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Tree of Life had slechts drie nominaties, dat hadden er zeker 8 of 9 moeten zijn. Vind het juist een misser van de academy dit jaar.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Ik vond het al straf genoeg dat ze Tree of Life toch voor Beste film en Beste Regie hebben genomineerd. Die geen schijn van kans had ze te winnen. We mogen echt blij zijn dat het op zijn minst werd erkend. Zeker wel de meest ontoegankelijke van de 9. Eén van de meest gedurfde en onverwachte dingen dat ze de laatste tijd hebben gedaan. Bewijst ook hoe enorm gerespecteerd Malick wel niet is.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Reinbo schreef:

Vertrl? Er is bijna niets waar ik dit jaar naar uitkijk. Wat komt er dan allemaal voor gruwelijks aan?

Komaan! 2012 lijkt me wel een heel mooi jaar te worden. Ik kijk wel uit naar: 

The Place Beyond the Pines (!! Cianefrance)

The Master (Paul thomas anderson)

Prometheus (ridely scott)

Argo (ben affleck)

Gravity (alfonso cuaron)

The Gangster Squad (Fleischer)

The Great Gatsby(Luhrmann)

On The Road

de nieuwe Malick(!!!), 

de nieuwe Woody Allen

Only God Fogives (Refn en gosling),

Django Unchained (tarantino), 

Brave (pixar)

Moonrise Kngdom (Anderson)

Life of Pi ( Ang Lee)

....

Het kan misschien weer het jaar van Gosling worden met weer 3 films van hem.

En uiteraard lijkt het ook een mooi blockbusterjaar: The Hobbit, The Dark Knight Rises, The Avengers, Spiderman

Hopelijk nog verrassingen natuurlijk, die zijn er wel elk jaar. Cannes zal ongetwijfeld ook wel weer goede dingen met zich meebrengen. 

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Afgelopen nacht voor het eerst de hele Oscarshow bekeken. Kon voor het eerst omdat ik vandaag vrij had. Voorop wil ik zeggen dat ik het als show geslaagd vond. Het ging lekker vlot en de pogingen om er echt iets van te maken waren grotendeels geslaagd. Als ik sommige berichten hier lees krijg ik de indruk dat emotieloze speeches, cynische humor en een flitsende stijl geëist wordt, maar deze wat meer ouderwetse manier van entertainment past beter bij de Oscars. Een hypermoderne aanpak zou denk ik hetzelfde effect hebben als een zware opera draaien op een carnavalsfeest: het vloekt. Hier deden de Oscars zich, in tegenstelling tot het slappe jaar ervoor (wat ik ervan gezien heb althans) zich niet anders voor dan ze zijn. Dit is de eerste keer dat ik Billy Crystal zag presenteren en hij was een goede keuze. Hij heeft genoeg charme charisma en hoewel hij me niet hardop heeft laten lachen waren veel grappen toch geestig genoeg om het leuk te houden. De echte lachers kwamen van Robert Downey Jr., Emma Stone en een verrassend goede Chris Rock.

De enige serieuze stoorzender voor mijn avond was de invulling die Film 1 gebruikte voor de reclames. In plaats van de reclames kregen we namelijk twitterberichten over de Oscars te zien, zowel uit Nederland als van elders. Dat had leuk kunnen zijn (vergroot het gevoel van samen kijken met de rest van de wereld), maar helaas blijken de meeste van die berichten volslagen stompzinnig te zijn en draaide zo'n 75% ervan om het afkraken van het uiterlijk van mensen. Ben ik de enige die daar totaal nooit iets mee heeft? Ach, weet ik ook weer waarom ik zo moeilijk te overtuigen ben om Twitter te nemen.

Nu over de prijzen zelf. Geen grote verrassingen (dat montage het meest uit het niets kwam zegt wat dat betreft al genoeg), maar dat is nooit zo en eerlijk gezegd is dat ook het aard van het beestje, zeker omdat de Oscars zo laat komen ten opzichte van andere prijzen. Toch bleek mijn jaarlijks te bezichtigen talent om bij prijzen waar twee kandidaten nek aan nek gaan precies de verkeerde van de twee te kiezen wederom onfeilbaar gewerkt te hebben. Dus Dujardin in plaats van de door mij voorspelde Clooney, Streep in plaats van Clooney, enz. Geen applaus, het is slechts een gave van me. Hugo die Rise of the Planet of the Apes versloeg bij special effects verbaasde me (ik dacht dat die zelfs vierde was als kanshebber). En dan is er nog het geval van cinematografie. Hugo ziet er geweldig uit en hij is een veel betere winnaar dan die van voorgaande jaren. Maar niet in het jaar met The Tree of Life als tegenstander. Dat was toch wel één van de grote teleurstellingen.

Wat me echter het meest stoorde was de overwinning van Streep, haar nederige speech ten spijt. Ik had niet gedacht dat deze keuze me zo zou ergeren, maar het was gewoon een slechte performance en iedereen weet dat ze die prijs kreeg als goedmakertje voor veertien gemiste kansen (die ze in alle gevallen die ik ken trouwens terecht miste). Wel grappig dat ze zelf zei: "Oh no, not her again." Mijn woorden. Maar goed, ik hoop dat dit het hoofdstuk Meryl Streep voor eens en voor altijd sluit bij de Academy. Dat plichtmatige genomineer van haar is de grootste grap van de hele Oscars.

Tot slot, de overwinning van Streep zette me aan het denken wat de minst verdiende overwinningen van acteurs bij de Oscars ooit waren. Hier mijn flop 10, waarbij ik niet rekening hou met de tegenstand, maar gewoon de acteerprestaties op zichzelf beoordeel:

1. Jennifer Jones in The Song Bernadette

2. Estelle Parsons in Bonnie and Clyde

3. Hugh Griffith in Ben-Hur

4. Meryl Streep in The Iron Lady

5. Broderick Crawford in All the King’s Men

6. Julie Andrews in Mary Poppins

7. Josephine Hull in Harvey

8. Marion Cotillard in La Môme

9. Roberto Benigni in La Vita é Bella

10. Ben Kingsley in Gandhi

Om op een positieve noot te eindigen, bij deze mijn tien favoriete winnende acteerprestaties, die allemaal écht verdient onderscheiden werden:

1. Martin Landau in Ed Wood

2. Jack Nicholson in One Flew Over the Cuckoo’s Nest

3. Frances McDormand in Fargo

4. Daniel Day-Lewis in There Will Be Blood

5. Joe Pesci in Goodfellas

6. Alec Guinness in The Bridge on the River Kwai

7. Katharine Hepburn in The Lion in Winter

8. Helen Mirren in The Queen

9. Louise Fletcher in One Flew Over the Cuckoo’s Nest

10. Claire Trevor in Key Largo

In beide categorieën domineert bij mij de vrouwelijke hoofdrol. Geen idee waarom.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

The One Ring schreef:

9. Roberto Benigni in La Vita é Bella

Zou bij mij hoog scoren in lijstje van terechte winnaars

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

The One Ring schreef:

Om op een positieve noot te eindigen, bij deze mijn tien favoriete winnende acteerprestaties, die allemaal écht verdient onderscheiden werden:

1. Martin Landau in Ed Wood

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

Bij Streep is 't toch vrij logisch dat ze altijd genomineerd wordt? Er zijn nu eenmaal weinig sterke vrouwenrollen (en dan nog vaak dienend tov. de mannenrollen) en Streep is één van de weinigen die een dominante hoofdrol als vrouw kan afdwingen. Sommigen zullen dan wel vinden dat ze te vaak dominant aanwezig is, maar dat is een andere discussie. Ze krijgt nu eenmaal meer mogelijkheden om haar ding te doen en te overtuigen. Voor Doubt en Adaptation had ze van mij wel mogen winnen. Eind jaren '90 had ze wel een paar zwaar discutabele nominaties.

Ik krijg de indruk dat andere Hollywood-monumenten van een bepaalde leeftijd (en zonder oscarwinst) zoals Julianne Moore, Annette Bening en Glenn Close veel harder moeten zoeken naar aandacht. Ik weet niet waarom dat bij Streep automatisch gaat of hoe dat ooit is begonnen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Dat meen je niet. Ergste staaljte van over acting ooit. Een acteur uit een klucht zo'n prijs geven is alsof je de grammies geeft aan een play back act. Die prijs heeft hij ook enkel te danken aan een hele intensieve campagne. Twee maanden liep hij elk feestje in Hollywood af. Uiteindelijk besloten ze hem de prijs te geven als hij weer weg zou gaan. Heeft daarna ook geen ebkele aanbieding uit Hollywood gehad. Dat zegt genoeg, lijkt me.

Kisje

• 970 berichten
  • 1190 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Idem.

Oké, ik ben dus helemaal uitgerust na een nachtje oscars . Ik moet zeggen dat ik een beetje op m'n honger bleef zitten gedurende de show. Crystal was goed, maar ik heb zo de indruk dat hij de vorige keren het toch beter deed.

Ik moet toegeven dat ik "the artist" nog niet bekeken heb, dus ik kan eigenlijk niet meespreken over deze prent, al wil ik best wel geloven dat het een topper is al vind ik het wel wat jammer dat het totaal geen verrassing meer was, maar dat heeft niks met de film op zich te maken natuurlijk .

De films, kansmakers, die ik tot nu toe al wel gezien heb zijn: rundskop, moneyball, the iron lady, the descendants, tree of life, midnight in Paris.

Om te beginnen bij het begin; als beste acteur ging de Oscar naar Dujardin, wat ik later wel zal ondervinden of die voor mij persoonlijk nu terecht was of niet . Wel wil ik even opmerken dat ik onlangs "The descendants" bekeken heb, en dat ik (en dit zeg ik ècht met pijn in het hart) niet zo impressed was van gorgeous George z'n prestatie was. Het was een oké film, maar geen film die mij jaren zal bijblijven, integendeel! Het plot was natuurlijk heel emotioneel en ontroerend, maar de rest liet me eigenlijk warm noch koud.

Over de prestatie van Pitt in "Moneyball" ben ik dan wel te spreken. Ik ben nooit een echte fan geweest van Pitt, ik heb altijd zo'n beetje gedacht dat hij het moest hebben van z'n goede naam/looks. Maar ik moet toegeven, en terugkomen op m'n woorden. Hij is zo ééntje die, naarmate hij ouder wordt, het steeds beter gaat doen. Dit is, vind ik, ook het geval bij Moneyball. Wat een topper (ook Jonah Hill trouwens ). Heerlijke film, die ik nog meerdere malen ga herbekijken.

Beste actrice; terecht voor Streep. Wat een actrice, wat een vrouw! Voor mij de beste actrice van haar generatie... Ik was zo blij dat haar naam vernoemd werd. Ook al is dit haar 3de Oscar, ze heeft hem geheel verdiend! Ik ben heel erg benieuwd naar "The Help", want ik denk dat dit ook een erg bijzondere film is en dat de actrices in deze film allemaal hun nominatie terecht verdiend hebben! Deze ga ik dan ook spoedig bekijken. Ik ben ook heel erg benieuwd naar "My week with Marilyn". De tweede oscarnominatie op rij voor Williams. Een zeer overtuigend actrice, die haar pluimen doorheen de jaren, terecht, verdiend heeft. Onlangs heb ik ook "The girl with the dragon tattoo" van Fincher, die naast Scorsese één van mijn favoriete regisseurs is, bekeken. En het mag zeker gezegd worden dat moest Rooney deze Oscar naar huis genomen hebben, dat ik niet minder gejuigd had .

De rest van de genomineerde films zal ik gedurende de komende weken nog eens moeten bekijken. Dit was toch mijn (uitgebreide) mening van de afgelopen Oscars!

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

Kisje schreef:

Crystal was goed, maar ik heb zo de indruk dat hij de vorige keren het toch beter deed.

Inderdaad, Crystal is gewoon het verleden, dat is voorbijgestreefde nostalgie. Ze zaten vorig jaar op het juiste spoor om iets anders te proberen met jonge acteurs, alleen hadden ze met Franco en de daardoor overcompenserende Hathaway een compleet miscast duo. Er zijn genoeg jonge acteurs en actrices die dat kunnen (zie onder meer het minuutje dat Emma Stone in beeld was, maar er zijn er nog veel meer)

Kisje

• 970 berichten
  • 1190 stemmen

SaintOfKillers schreef:

(quote)

Inderdaad, Crystal is gewoon het verleden, dat is voorbijgestreefde nostalgie. Ze zaten vorig jaar op het juiste spoor om iets anders te proberen met jonge acteurs, alleen hadden ze met Franco en de daardoor overcompenserende Hathaway een compleet miscast duo. Er zijn genoeg jonge acteurs en actrices die dat kunnen (zie onder meer het minuutje dat Emma Stone in beeld was, maar er zijn er nog veel meer)

Ja ik vond de prestatie van Hugh Jackman een aantal jaren geleden best goed, jammer dat ze toen terug op safe zijn gaan spelen, door opnieuw voor Crystal te kiezen... Vorig jaar vond ik de intro best leuk, maar doorheen de show zelf had ik m'n twijfels bij Franco.

Emma Stone zou inderdaad een goede keuze zijn, wie weet volgend jaar?

Kisje

• 970 berichten
  • 1190 stemmen

SaintOfKillers schreef:

B

Ik krijg de indruk dat andere Hollywood-monumenten van een bepaalde leeftijd (en zonder oscarwinst) zoals Julianne Moore, Annette Bening en Glenn Close veel harder moeten zoeken naar aandacht. Ik weet niet waarom dat bij Streep automatisch gaat of hoe dat ooit is begonnen.

Ik begrijp wat je bedoelt! Ik heb de Oscar-shows van de laatste jaren nog eens bekeken (vind ik leuk), en Streep is eigenlijk elk jaar genomineerd geweest. Ze is een veelzijdig figuur, die echt vele personages aankan en naar mjn mening altijd owned! Maar inderdaad Bening had al véél eerder (lees; the kids are all right, american beauty) dat beeldje mee naar huis moeten nemen. Hetzelfde voor Moore, die met haar rol in "A single man" schitterde.

Hetzelfde heb ik bijvoorbeeld ook bij Leonardo DiCaprio, die niet eens voor Titanic genomineerd was. Dat vond ik toch wel erg opmerkelijk voor die tijd. Ik heb het gevoel dat Hollywood hem niet wil erkennen. Terwijl hij de laatste jaren toch in enkele toppers zijn talent heeft getoond... Dat vind ik jammer.

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Vertrl? Er is bijna niets waar ik dit jaar naar uitkijk. Wat komt er dan allemaal voor gruwelijks aan? Alien 5, LotR 4, Titanic 3D. Wat mis ik nog meer?

Al iets gevonden?

1. 13-12 The Hobbit (dir. Peter Jackson)

2. 25-07 The Dark Knight Rises (dir. Christopher Nolan)

3. 05-07 Yut Doi Jung Si (dir. Kar Wai Wong)

4. 05-04 Take Shelter (dir. Jeff Nichols)

5. 23-08 Moonrise Kingdom (dir. Wes Anderson)

6. 15-03 Chronicle (dir. Josh Trank)

7. 19-12 Rise of the Guardians (dir. Peter Ramsey)

8. 19-10 The Gangster Squad (dir. Ruben Fleischer)

9. ??-06 Cosmopolis (dir. David Cronenberg)

10. 20-09 Argo (dir. Ben Affleck)

11. 02-08 Brave (dir. Mark Andrews & Brenda Chapman)

12. 01-11 Skyfall (dir. Sam Mendes)

13. ??-09 Wettest County (dir. John Hillcoat)

14. 11-07 Abraham Lincoln: Vampire Hunter (dir. Timur Bekmambetov)

15. 26-04 The Avengers (dir. Joss Whedon)

16. 16-05 The Dictator (dir. Larry Charles)

17. 31-05 On the Road (dir. Walter Salles)

En de films zonder releasedatum:

The Master (dir. Paul Thomas Anderson)

Cogan's Trade (dir. Andrew Dominik)

Seven Psychopaths (dir. Martin McDonagh)

Django Unchained (dir. Quentin Tarantino)

Amour (dir. Michael Haneke)

Only God Forgives (dir. Nicolas Winding Refn)

Untitled Terrence Malick Project (dir. Terrence Malick)

Cloud Atlas (dir. Tom Tykwer, Andy & Lana Wachowski)

Looper (dir. Rian Johnson)

Stoker (dir. Chan-wook Park)

The Place Beyond the Pines (dir. Derek Cianfrance)

World War Z (dir. Marc Forster)

Ted (dir. Seth MacFarlane)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dit schreef bergman toen in 1960 Wild Strawberries genomineerd werd

(afbeelding)

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Reinbo schreef:

Dat meen je niet. Ergste staaljte van over acting ooit. Een acteur uit een klucht zo'n prijs geven is alsof je de grammies geeft aan een play back act. Die prijs heeft hij ook enkel te danken aan een hele intensieve campagne. Twee maanden liep hij elk feestje in Hollywood af. Uiteindelijk besloten ze hem de prijs te geven als hij weer weg zou gaan. Heeft daarna ook geen ebkele aanbieding uit Hollywood gehad. Dat zegt genoeg, lijkt me.

Natuurlijk meen ik dat wel. Anders zei ik het niet . Maar wil nog best meegaan in dat overacten (al heeft dat vaak een wat negatieve ondertoon). Voordeel is dan weer dat, dat hier akelig goed werkt. Benigni draagt die film in zijn eentje en doet dat met verve. Volkomen terechte Oscarwinst. Dat later bleek dat Benigni niet veel meer kon en dit trucje in elke film herhaalde ook als het niet werkte doet daar niets aan af. Sterker nog, zijn vele Oscarwinnende acteurs die eigenlijk maar 1 trucje beheersen en dat in iedere film herhalen.

En lijkt me inderdaad een erg geloofwaardig verhaal dat ze Benigni die prijs hebben gegeven zodat hij weer weg zou gaan.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

timbo_ schreef:

En lijkt me inderdaad een erg geloofwaardig verhaal dat ze Benigni die prijs hebben gegeven zodat hij weer weg zou gaan.

Serieus? Ik weet niet waar Reinbo dit bizarre verhaal vandaan haalt, maar het ontbreekt totaal aan logica. Wie geeft er nou aan iemand een prijs om hem weg te krijgen? Dat wekt toch de indruk dat hij gewenst is? Als je van hem af wil komen moet je hem gewoon straal negeren, bijvoorbeeld door het totaal niet te nomineren.

Verder vind ik het ook gewoon een irritante acteerprestatie, waarbij de overacting niet past bij het type film, namelijk één over de holocaust. Dat ik die film bij de eerste kijkbeurt kennelijk goed vond begreep ik bij de herziening niet. Wellicht de minst uit het leven gegrepen film over de Jodenvervolging ooit en de rol van Benigni draagt daar sterk aan bij.

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

1999 was sowieso een bizar jaar.

Shakespeare in Love klopte Saving Private Ryan en The Thin Red Line

Benigni versloeg Hanks, McKellen en Norton

Paltrow haalde het tegen Blanchett.

Judi Dench won haar oscar met maar liefst 8 minuten screentime (nog altijd meer dan die ene uit Network, maar toch...)

Whoopi Goldberg (of all people) presenteerde.

Elia Kazan kreeg een lifetime achievement award en een half staande ovatie (de helft van het publiek bleef zitten en deed niets).

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Kisje schreef:

Emma Stone zou inderdaad een goede keuze zijn, wie weet volgend jaar?

Ellen

Robin Williams

Jim Carrey

of

Steve Martin

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

Serieus? Ik weet niet waar Reinbo dit bizarre verhaal vandaan haalt, maar het ontbreekt totaal aan logica. Wie geeft er nou aan iemand een prijs om hem weg te krijgen? Dat wekt toch de indruk dat hij gewenst is? Als je van hem af wil komen moet je hem gewoon straal negeren, bijvoorbeeld door het totaal niet te nomineren.

Verder vind ik het ook gewoon een irritante acteerprestatie, waarbij de overacting niet past bij het type film, namelijk één over de holocaust. Dat ik die film bij de eerste kijkbeurt kennelijk goed vond begreep ik bij de herziening niet. Wellicht de minst uit het leven gegrepen film over de Jodenvervolging ooit en de rol van Benigni draagt daar sterk aan bij.

Die laatste opmerking is gekscherend, maar Begnini heeft wel de meest actieve Oscar campagne ooit gevoerd en was op elke lunch, borrel en Feest in Hollywood aanwezig om 'vrienden', te maken. De veel gemaakte grap in Hollywood was dan ook dat ze hem de Oscar zouden geven, zodat ze hem niet meer op elk feest zouden zien. Bron van deze info is het boek. Down and Dirty in Pictures over Miramax (Weinsteins). Een kunstje dat ze met The Artist (waarvan de hoofdrolspeler ook vast elk feest is afgelopen, terwijl Clooney er geen seconde voor gelobbied heeft), herhaald hebben.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

The One Ring schreef:

Dat plichtmatige genomineer van haar is de grootste grap van de hele Oscars.

Sommige mensen zijn gewoon extreem goed in hun vak?

Toch is het grappig dat je dit zegt want:

Meryl Streep heeft, 17 nominaties* waarvan ze er 3 heeft gewonnen.

John Williams heeft *47 nominaties* waarvan hij er 5 heeft gewonnen.

Altijd maar die acteurs die voorrang krijgen en waarbij ze 100 x zeggen dat zoveel genomineerd zijn. Er mag ook best iets over Williams gezegd worden, hopelijk deden ze dat wel (ik heb gisteren niet gekeken )

DonPeliculón

• 775 berichten
  • 980 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Batman, the Hobbit lijken me 2 films die sowieso voor effecten, aankleding en wie weet script mee gaan dingen.

SaintOfKillers schreef:

The Master (Paul Thomas Anderson)

The Great Gatsby (Baz Luhrmann)

Life of Pi (Ang Lee)

Anna Karenina (Joe Wright)

Les Miserables (Tom Hooper)

Cogan's Trade (Andrew Dominik)

Lincoln (Steven Spielberg)

On the Road (Walter Salles)

Argo (Ben Affleck)

Wettest County (John Hillcoat)

Moonrise Kingdom (Wes Anderson)

Inside Llweyn Davis (Coens)

Hyde Park on Hudson (Bill Murray als Roosevelt, je weet maar nooit)

Verder heb je nog The Dark Knight Rises, The Hobbit, Prometheus, Gravity, Brave, World War Z en Django Unchained waarvan er wel een paar een nominatie zullen halen.

En je hebt natuurlijk ook nog de Sundance-winnaar die het jaar erna wel eens durft doorbreken, in dit geval dan Beasts of the Southern Wild

Dank! Ik ga ze in de gaten houden.

starbright boy (moderator films)

• 22439 berichten
  • 5132 stemmen

Bij Miramax zijn ze sowieso de lobbykampioenen. Feit is dat er daarna ook een spectaculaire Benigini-backlash was. De twee films die hij na La Vita... maakte (Pinocchio en The Tiger and the Snow) werden echt helemaal tot op het bot afgekraakt en voor zijn versie van Pinocchio kreeg hij zelfs zes razzienominaties.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.