- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
Bubblez
-
- 2066 berichten
- 2514 stemmen
YES YES YES Woody wint, Woody heeft gewonnen!!!!
JEUH! 
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Waarom kussen de winnaars de mooie presentators niet?? Bource had Penelope moeten kussen en Alexander en zijn maten hadden AngelinA in hun vizier
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2290 stemmen
Okay, de 'kleine' awards zijn uitgedeeld. Laat nou maar de grote kleppers komen.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Oprah heeft in haar carriere zeker dingen gedaan die een prijs verdienen, maar een ere-Oscar 
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Bij die memoriam hoorde ik applaus voor Peter Falk. Terecht....
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Tot nu toe blijken de zekerheidjes ook stuk voor stuk zekerheidjes. Nu benieuwd of Dujardin er met Oscar vandoor gaat. Gok op hem samen met Streep.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2290 stemmen
Acteur & Regisseur al voor The Artist. Kunnen ze nog Beste Film mislopen?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Ik maak volgens mij nog kans op een 10 op 10 als Streep en The Artist hem pakken. Tim's Filmblog - filmmad.wordpress.com
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Jean gefeliciteerd!! Jammer voor Brad en vooral Gary 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Mooi mooi mooi. The Artist zoals verwacht de grote winnaar. Dik terecht wat mij betreft. Ook erg blij met Dujardin
En moet zeggen 10 of 10 heb wel eens slechter voorspeld. Had hier op unibet toch aardig wat centjes mee kunnen verdienen vermoed ik.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Nou Meryl heeft haar 3e Oscar, mooie statistieken.
The Artist de winnaar in een niet zo'n hele sterke bezetting.....
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Nou Meryl heeft haar 3e Oscar,

Dr. Psycho
-
- 29 berichten
- 0 stemmen
Ik had graag meer oude acteurs/regisseurs gezien... b.v. mensen als Steven Spielberg, Scorsese, Eastwood, etc. aan het woord. Zou veel interessanter geweest zijn
.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De uitslag is idd al net zo weinig verrassend als de genomineerde films. Waar ik 2011 een erg sterk filmjaar vond, is de Oscars zelf een nog slappere hap dan andere jaren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Lachwekkende voorspelbare farce weer. Spencer
.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Zoals vele al zeggen erg voorspelbaar, maar toch leuk voor The Artist 
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Ahhwww, geen John Williams 
Zijn muziek voor War Horse had echt moeten winnen, ook al heeft hij al 5 Oscars...
Skycrawler
-
- 741 berichten
- 0 stemmen
Ik begrijp niet waarom The Artist zo wordt gewaardeerd. Er zijn honderden originele, authentieke stomme films in de omloop. Wat maakt deze film zo speciaal?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Omdat er dezerdagen geen authentieke stomme films worden gemaakt?
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Hugo heeft er teveel,
Verder hoor je mij niet zo klagen!
Skycrawler
-
- 741 berichten
- 0 stemmen
Maar er worden in deze tijd ook stomme films gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan La Antena van Sapir en Juha van Kaurismäki.
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
Ja natuurlijk, hoe kan je die nauw over het hoofd zien? 
Skycrawler
-
- 741 berichten
- 0 stemmen
Sommige mensen kijken ook verder dan wat Hollywood te bieden heeft. 
dimi303
-
- 3423 berichten
- 3708 stemmen
Geen verrassingen op de uitreiking van de oscars. The artist verzilvert niet alle beeldjes maar toch deze dat ik verwacht had: best film, best directing, best actor en best original score. Dat Hugo, met maar liefst 5 beeldjes, er zoveel heeft had ik dan wel niet zo verwacht.
Jammer dat onze 'Rundskop' naast het beeldje grijpt maar daar was alles al maanden op voorhand een feit met A Separation.
The Iron Lady, fantastische Meryl Streep, was ook al zeker en nog één extra voor Make -up.
Enkel Rango vond ik een ramp en verdient dat dan ook niet maar had natuurlijk geen concurrentie als ze alle andere natuurlijk niet nomineren.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Sommige mensen kijken ook verder dan wat Hollywood te bieden heeft.
Maar het zijn nu eenmaal de Oscars en die lijken zich voornamelijk te baseren op Hollywood films met eens een enkele uitzondering zoals de categorie niet-Engelstalige film waarin Rundskop en A Seperation genomineerd in waren
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Nogal. Denk dat oud het nieuwe nieuw was dit jaar. Jammer.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
Sowieso het jaar van de nostalgie ja.
Goed, zo te zien geen enkele verrassing, al zou je misschien kunnen zeggen dat de winst van A Separation, als topfavoriet die bijna nooit wint, misschien niet echt voor de hand lag.