- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
dimi303
-
- 3423 berichten
- 3708 stemmen
De oscars beginnen al om 11h25 in de voormiddag op prime.
Films als The bridge on the river Kwai, The guns of navarone, Butch cassidy and the sundance kid en the french connection na elkaar in de sectie golden oldies winnaars.
tussen de verschillende secties van de oscarshow wordt nog the hurt locker en in a better world vertoond.
Ceeda7
-
- 3544 berichten
- 1381 stemmen
Dujardin heeft een killer smile, maar verder vind ik zijn prestatie niet zo uitzonderlijk. Lekker anders en dat valt op. Maar ik vind bijvoorbeeld Pitt in Tree of live veel sterker. Niet genomineerd natuurlijk. Clooney niet gezien, maar hele film trekt me niet.
The Descendants leek mij ook niets, maar is mij toch aangenaam bevallen. Het luchtig sfeertje die erin wordt gecreëerd is redelijk onbekend in mijn ogen. Toch eens bekijken Reinbo en dan oordelen.
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Het valt mij op dat films die in aanmerking lijken te komen voor een oscar vaak ook vrij kort voor de uitreiking uitkomen.
Hoe zit dit? Toeval?
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Het valt mij op dat films die in aanmerking lijken te komen voor een oscar vaak ook vrij kort voor de uitreiking uitkomen.
Hoe zit dit? Toeval?
Nee, geen toeval
Dat doen ze expres zodat hij nog vers in het geheugen zit.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
In Nederland (en ik denk ook wereldwijd) wel. Dat is natuurlijk commercieel zeer aantrekkelijk voor je film, uitbrengen wanneer je er bij kunt zetten 'genomineerd voor xx Oscars'. Om in aanmerking te komen voor een Oscar moet je film echter al in het voorgaande jaar (in dit geval 2011) in L.A. zijn uitgebracht, dus voor de VS gaat dit vaak niet op.
Ceeda7
-
- 3544 berichten
- 1381 stemmen
Commercieel gezien vooral.
Rundskop werd in België vorig jaar rond deze periode uitgebracht.
Deze film zenden ze nu opnieuw weer uit in de Kinepoliszalen door het Oscar-succes.
Het lijkt me idd en slechte tactiek voor Amerikaanse films om een goede (en oscarwaardige film) net na de uitreiking van de vorige editie te laten circuleren.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Hoe zit dit? Toeval?
Oscarkanshebbers komen in Amerika bijna altijd in november en december uit in Nederland worden ze vastgehouden tot eind januari of februari. Vraag me alleen vaker af of dit nu zo effectief is want alles komt tegelijk uit
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Straks wil hij zelf een oscar. Moet hij toch echt eerst leren acteren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hij heeft ergens wel een punt. Volstrekt belachelijk dat Optimus Prime ook niet genomineerd is voor Best Actor. Transformers ook niet bij Best Picture. Snobs. Nee, allemaal vrij logisch dat soort film alleen op technisch vlak mee mogen doen.
SaintOfKillers
-
- 382 berichten
- 339 stemmen
Er zijn verschillende dingen mis met de Academy, maar van snobisme zou ik ze toch niet beschuldigen.
SaintOfKillers
-
- 382 berichten
- 339 stemmen
Bij wannabe snobisme denk ik eerder aan sommige Moviemeter-users, niet meteen aan de academy.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Zo kan ik ook over LOTR gaan beginnen, werd ook nooit genomineerd voor acteerprijzen(misschien hier en daar ensembleprijsje).
En dat terwijl acteurs als Mortensen en McKellen toch fantastisch spelen. Maar mij hoor je niet zeuren met 11 Oscars...
Misschien in dat opzicht dat Daniel gelijk heeft. HP zijn toch 8 films, LOTR 'slechts 3.'
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Zo kan ik ook over LOTR gaan beginnen, werd ook nooit genomineerd voor acteerprijzen(misschien hier en daar ensembleprijsje).
En dat terwijl acteurs als Mortensen en McKellen toch fantastisch spelen. Maar mij hoor je niet zeuren met 11 Oscars...
Misschien in dat opzicht dat Daniel gelijk heeft. HP zijn toch 8 films, LOTR 'slechts 3.'
Harry Potter had wellicht wel moeten winnen in 2001 voor de muziek maar LOTR is ook zo'n goede score
Verder snap ik ook wel dat de Cast geen Oscar krijgt, alleen Alan Rickman is Oscar-waardig, de rest echt niet hoor (zeker Radcliffe niet).
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Harry Potter had wellicht wel moeten winnen in 2001 voor de muziek maar LOTR is ook zo'n goede score
Verder snap ik ook wel dat de Cast geen Oscar krijgt, alleen Alan Rickman is Oscar-waardig, de rest echt niet hoor (zeker Radcliffe niet).
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Geen reden om te zeuren: McKellen werd toch echt genomineerd voor Fellowship of the Ring.
Wat heeft het aantal films in vredesnaam te maken met de kwaliteit te maken? Als je dat argument gaat inzetten eis ik bij deze wat prijzen voor de volgende Pokémonfilm, want die reeks heeft meer delen dan LotR en Harry Potter tezamen.
Verder gaat dit nergens over. De Potterfilms zijn leuk vermaak, maar alleen verstokte Potterfans leken er meesterwerken in te herkennen. Radcliffe gooit het op het aloude argument dat hun films veel geld op brachten. Het enige wat mij dat zegt is dat er wellicht een Oscar moet komen voor Beste Reclamecampagne.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Geen reden om te zeuren: McKellen werd toch echt genomineerd voor Fellowship of the Ring.
Wat heeft het aantal films in vredesnaam te maken met de kwaliteit te maken? Als je dat argument gaat inzetten eis ik bij deze wat prijzen voor de volgende Pokémonfilm, want die reeks heeft meer delen dan LotR en Harry Potter tezamen.
Verder gaat dit nergens over. De Potterfilms zijn leuk vermaak, maar alleen verstokte Potterfans leken er meesterwerken in te herkennen. Radcliffe gooit het op het aloude argument dat hun films veel geld op brachten. Het enige wat mij dat zegt is dat er wellicht een Oscar moet komen voor Beste Reclamecampagne.
Wat een reactie trouwens, ik doelde alleen op het feit dat HP meer tijd en delen kreeg om zich te onderscheiden als Oscarwaardige films. Ik zeg niet dat ze het verdienen.
Voor als je het nog niet weet: ben die-hard LOTR-fan en HP vind ik slechts leuk tot zeer goed. HP komt voor mij nooit in de buurt van de reputatie die de 3 beste films ooit gemaakt hebben.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Ben het wel met The One Ring eens dat Harry Potter niet echt Oscar-waardig is. Over de hele serie kan ik me niet snel bedenken wat nou precies een Oscar moet verdienen. Zeker Radcliffe niet!! De enige die geweldig heeft gespeeld is Alan Rickman. Verder vind ik de posters ook niet oscar-waardig. Dus alleen de muziek van Williams of Rickman had een oscar mogen verdienen.
DonPeliculón
-
- 775 berichten
- 980 stemmen
Haha, zijn er ook Oscars voor posters dan? Verder vind ik dat er wel meer dingen aan de HP-films Oscar-waardig zijn, al geef ik meteen toe dat ik absoluut geen objectief beoordeler ben als liefhebber van de films. Maar denk bijvoorbeeld aan de cinematografie van Half-Blood Prince, de muziek van Desplat, art-direction, special effects en make-up waren ook vrijwel altijd heel goed, en mensen als Fiennes, Staunton, Gleeson, Broadbent, Smith en Felton (in Half-Blood Prince) leverden naar mijn idee toch ook topprestaties af.
SaintOfKillers
-
- 382 berichten
- 339 stemmen
The Artist domineert nu ook de BAFTA's, dus de oscarvoorspellingen worden dit jaar wel erg simpel.
De winstkansen van The Artist, Hazanvicius, Dujardin, Spencer en Plummer zitten nu boven de 90% en ondanks de BAFTA-winst van Streep (die zag iedereen aankomen), blijf ik ook Davis veel grotere kansen geven.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Dujardin boven de 90%. Dat lijkt me niet. Reken daar nog steeds enigzins, hoe onterecht ook, op Clooney. De rest staat inderdaad wel vast al sluit ik ook bij regie een grote verrassing nog niet helemaal uit.
SaintOfKillers
-
- 382 berichten
- 339 stemmen
Dujardin heeft een Golden Globe, Bafta en vooral SAG, volgens mij gebeurt het maar heel zelden dat je dan geen oscar wint. Hij zit dan ook nog eens in de film die waarschijnlijk gaat sweepen bij de oscars.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Clooney heeft Globe, National Board of Review en Critics Choice. Ben het met je eens dat Dujardin favoriet is maar kansen van boven de 90% ben ik het niet mee eens in deze categorie.
Trouwens eens even op unibet gekeken welke quoteringen iedereen krijgt. Ze schatten de kansen van Viola Davis daar hoger in dan die van Streep. Vind ik wel redelijk verrassend
SaintOfKillers
-
- 382 berichten
- 339 stemmen
Maar de Bafta's en SAG-awards worden uitgedeeld door een groep mensen die ook de oscars uitdelen (of het overlapt toch voor een groot deel), daar waar NBR, Critics Choice en Golden Globe 0,0% overlap hebben.
NBR is sowieso niet relevant met betrekking tot de oscars, die openen het awardsseizoen, maar daarmee houdt het. Dit jaar waren de NY Critics zelfs eerder, dus zelfs dat hebben ze niet meer.
Ik denk dat, indien je statistieken zou maken van SAG, BAFTA en GG winnaars die daarna de oscar wonnen, dat je effectief boven de 90% zit.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Ik zou in dat geval even unibet bezoeken als ik jou was want dat is dan risicoloos geld binnenharken
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Kodak sponsort niet langer theater voor de Oscars.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
En nu is ook de naam van het theater gehaald:
Kodak heeft geen geld meer: naam van Oscartheater gehaald - Oscars - AD
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Ik ben benieuwd waar ze dan nu gehouden zullen worden.
De 26e zullen de Oscars dan wel in Kodak blijven maar volgend jaar dus wellicht op een andere plek 
Comeback van Dorothy Chandler Pavilion misschien? Snap ook niet dat ze bij dat mooie theater zijn weggegaan 
dimi303
-
- 3423 berichten
- 3708 stemmen
De Amerikanen zijn echt weg van Bullhead. Zelfs op de verschillende sites (rotten tomatoes, imdb en meta) scoort hij fantastisch. Maar of het genoeg zal zijn om A Separation, scoort extreem goed op de sites) van de troon te stoten? We duimen allesinds voor onze inzending.