- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het monster is idd meestal niet zo bijzondr, maar de transformatie was meesterlijk.
Verder kan het natuurlijk ook zo zijn dat de gewone make up
Is meegenomen. De pruiken en schminck en zo. Het hele design van de film was natuurlijk wel voortreffelijk. Art direction had die ook mogen winnen van mij.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Weet iemand waar je oudere Academy Award shows kunt vinden? Heb al in een paar winkels nagevraagd, maar zonder resultaat...
Kisje
-
- 970 berichten
- 1190 stemmen
Ja, ik heb ze enkel gevonden tot the 80th academy awards..
PhongForce
-
- 107 berichten
- 0 stemmen
Had ik maar genoeg centjes voor Tele2 televisie of Ziggo, kon ik lekker de Academy's op die bewuste nacht Live zien 
Ik ging via de stream kijken en zag iedereen bewegen als robots dus ik hield het voor gezien..
Ik heb nog nooit in m'n hele leven de Oscars Live gezien..shame on me en ik noem mezelf een filmfan 
Trouwens, ik weet niet eens hoe het gaat, is het net als de MTV Awards? want is het niet zo dat iedere genomineerde eerst zijn/haar speech doet?? zo ja, kan iemand mij een link geven waar Jeremy Renner zijn speech geeft over zijn personage in The Town?? Dankjewel
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Nee, alleen de winnaars geven toespraken.
Driello
-
- 1379 berichten
- 0 stemmen
Heeft iemand wellicht een link naar een site waar ik een lijstje met alle oscar-winners vandaan kan halen? Ik kan het niet vinden op het www, maar wellicht kan ik me de moeite besparen..............
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
Heeft iemand wellicht een link naar een site waar ik een lijstje met alle oscar-winners vandaan kan halen? Ik kan het niet vinden op het www, maar wellicht kan ik me de moeite besparen..............
Vreemd, was eerst altijd te vinden op de oscarsite. Maar dit lijkt er ook op.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Driello
-
- 1379 berichten
- 0 stemmen
Hi maerk and Apollinisch. Thanks, dit is wat ik bedoelde.
Ik wil eens een overicht gaan maken en dan eens zien welke films daaruit ik graag wil bekijken.
Kisje
-
- 970 berichten
- 1190 stemmen
In Film > Festivals en evenementen > Beste Academy Award show?!?:
Voor mij the 79th edition
-> hi-la-risch!!!!
Ellen is voor mij één van de beste presentatrice's van de Oscar's..
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Jammer, zou hij goed kunnen. Neemt zich in ieder geval geen blad voor de mond.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2290 stemmen
En nou maar hopen dat Ricky Gervais een telefoontje krijgt. 
Stephan
-
- 7896 berichten
- 1388 stemmen
Y E S !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Saaie keus van iemand die al heel lang op zijn retour is. Was Murphy overigens ook. Had liever wat frisse input gezien, maar de Oscars kennende zal dat niet snel gebeuren.
Prudh
-
- 3124 berichten
- 1874 stemmen
Mwah, de frisse imput van de afgelopen jaren kwam ze op ferme kritiek te staan, dus snap deze safe play wel. Was overigens erg benieuwd naar Murphy. Hij doet het goed in Tower Heist, alsof hij de eighties nooit is uitgeweest.
Stephan
-
- 7896 berichten
- 1388 stemmen
Het applaus dat Crystal kreeg bij zijn korte optreden vorige keer vertelde boekdelen. Crystal is safe, maar ook altijd grappig. Durft te improviseren, heeft toch ook lef en heeft het publiek binnen 2 minuten in zijn zak.
Het enige memorabele moment van al de voorgaande jaren was Ellen Degeneres en haar foto momentje met Steven Spielberg.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Was Murphy overigens ook. Had liever wat frisse input gezien, maar de Oscars kennende zal dat niet snel gebeuren.
James Franco afgelopen jaar gemist?
De enige host die afgelopen jaren indruk heeft kunnen maken is wat mij betreft Hugh Jackman, toch ook relatief jong.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Ik ben ook niet zo'n fan van Murphy, dus ik vind het helemaal niet erg.
Blijkbaar houden ze daar van Billy Crystal want hij mag het dus OPNIEUW doen, op zich heb ik er geen probleem mee maar ze mogen ook best een ander nemen.
Al hoewel, volgens mij heeft hij het in geen 10 jaar gedaan, dus op zich is het niet erg 
Ik vond Jackman ook een goede presentator.
Toch zou ik het ook leuk vinden als daar is iemand zoals Robin Williams ging staan. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22428 berichten
- 5131 stemmen
Eerst Eddie Murphy en nu Billy Crystal duidt erop dat ze het dit jaar echt niet meer wisten. Teruggrijpen naar oude sucessen dan maar. Heeft vast te maken met de dalende kijkcijfers voor de uitreiking.
Stephan
-
- 7896 berichten
- 1388 stemmen
Ik denk dat Crystal gevraagd is omdat hij een staande ovatie kreeg vorig jaar bij zijn korte presentatie en iedereen het zelfde dacht: "Please come back!"
herder
-
- 425 berichten
- 0 stemmen
Vorig jaar waren de presentatoren zo slecht dat het publiek een beetje opgelucht was door het korte optreden van Crystal.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5699 stemmen
Franco was f*cking stoned en Hathaway niet grappig!! Murphy was een goede keuze geweest, Crystal is wel geinig, maar ik wil Robin Williams op die plek!!
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Leuk! Nu daar moet The One Ring zijn tanden maar eens inzetten - die heeft daar altijd wel gevoel voor. Ik schrok even van Glenn Close zo 'dichtbij'. Moneyball lijkt me inderdaad zo'n degelijke film die je daar niet wilt zien, The Help ?? - zegt me niks. Woody Allen en Ides of March lijken me wat hoog ingeschaald. Tree of Life is ook al over the top denk ik. En die nummer één krijg ik koude rillingen. Doe dan maar nummer 3...
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het is nog wat te vroeg om serieuze voorspellingen te doen. Ik hoor al een tijdje dat The Descendants de grootste kanshebber voor de hoofdprijzen is, maar eerlijk gezegd is het nog te vroeg om daar al te veel waarde aan te hechten, dat kun je pas rond eind december. Nog niet alle belangrijke spelers zijn al vertoond. Een alles opslokkende favoriet lijkt er ook nog niet te zijn. Christopher Plummer die een Oscar voor zijn bijrol in Beginners wint lijkt me het dichtst in de buurt komen van een zekerheid.
Toch wat korte observaties: The Help zou ik niet onderschatten. Een grote verrassingshit in Amerika die misschien geen bijzondere kritieken kreeg, maar het wordt denk ik zoiets als The Blind Side: niet goed beoordeelt, maar zo'n grote crowdpleaser dat het toch een aantal nominaties in belangrijke categorieën krijgt. Persoonlijk vind ik er veel films in die lijst staan die ik zelf erg sterk vond en die ook veel waardering hebben gekregen, maar die niet echt bij de Oscars passen. Ik denk aan The Tree of Life, Tinker Tailor Soldier Spy, Tintin en We Need To Talk About Kevin. Verder staan er veel films in die lijst die goed, maar niet uitzonderlijk ontvangen zijn en die vooral weinig echte liefde kennen, zoals Moneyball, Midnight in Paris en The Ides of March. Films die iedereen goed vindt, maar niemands favorieten van het jaar zijn. Die zullen wel wat nominatiecategorieën invullen, maar uiteindelijk weinig doen. J. Edgar en My Week With Marylin zijn slecht tot onverschillig ontvangen en zullen hoogstens voor respectievelijk DiCaprio en Williams iets doen. Opvallende afwezige in deze lijst is de laatste Harry Potter. Die werd bij release als een serieuze Oscarkandidaat gezien, maar dat idee lijkt nu wat weggevallen te zijn.
Een ding wil vast kwijt: ik ben de hype rond Meryl Streep in The Iron Lady nou al meer dan zat. Uiteraard wordt ze genomineerd, al is het maar omdat ze Meryl Streep is, maar niets in mij gelooft dat ze beter is dan bijvoorbeeld Tilda Swinton in We Need To Talk About Kevin, die onterecht meer een underdog is. Dat jaarlijkse gedoe dat Streep een derde Oscar MOET winnen en daardoor altijd een frontrunner is wordt steeds flauwer.
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
Het is dit jaar een open race voor de oscars, The Descendents is een favoriet maar ik hoor ook veel buzz voor The Artist en War Horse zal zeker veel nominaties binnen gaan slepen.
zelf vind ik het jammer dat ik deze kanshebbers of andere films die in Amerika nog even snel voor het eind van het jaar uitkomen pas een paar maanden later in Nederland kan zien.