• 15.968 nieuwsartikelen
  • 179.026 films
  • 12.272 series
  • 34.078 seizoenen
  • 649.208 acteurs
  • 199.265 gebruikers
  • 9.389.622 stemmen

De Oscars

zoeken in:

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Nu ik The Artist gezien heb denk ik dat het een goede kanshebber is. Aanvankelijk dacht ik dat een Franse stomme film niet echt Oscarmateriaal zou zijn, maar hij past eigenlijk perfect in het straatje van de Academy.

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

Ik doe niet mee aan hypes en roddels, ik kijk films wanneer ze hier in Nederland uitkomen en daarop baseer ik meestal mijn voorspellingen. Tot nu toe heb ik alleen de vaker genoemde Tilda Swinton in We Need to Talk About Kevin een Oscarnominatie-waardige performance zien geven.

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

Heb net de link geopend en de 1e film, Tintin zal qua effecten toch wel kans maken??

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Wie heeft er alvast zin om mee voorspellingen te doen? De awardsrace die vorig maand begon en eindigt bij de Oscars is toch altijd zo leuk om te volgen en iets wat ik elk jaar toch van dichtbij volg. Op dit moment is The Artist toch de grote kanshebber om met de hoofdprijs weg te lopen.

cordiacovens

• 1526 berichten
  • 1447 stemmen

ja ik voorspel ook wel dat The Artist een grote favoriet is, met als uitdager the Descendants. niet gezien maar gebasseerd op wat voor prijzen het van de critici krijgt en nominaties voor de SAG en golden globes

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

Bridesmaids gaat gewoon een oscarnominatie halen, hopelijk kan Gervais die hier of daar nog eens de grond inboren.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

The Artists zal wel volop mee doen maar ik denk toch ook TinTin hoor.

Ides of March van Clooney wellicht en Hugo van Scorsese?

War Horse van Spielberg maakt ook vast kans op een oscar.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Stephan schreef:

Het applaus dat Crystal kreeg bij zijn korte optreden vorige keer vertelde boekdelen. Crystal is safe, maar ook altijd grappig. Durft te improviseren, heeft toch ook lef en heeft het publiek binnen 2 minuten in zijn zak.

Het enige memorabele moment van al de voorgaande jaren was Ellen Degeneres en haar foto momentje met Steven Spielberg.

(embed)

Ellen deed het meer dan geweldig, aangezien Crystal al ZO VAAK is geweest hadden ze beter voor haar kunnen gaan vind ik.

Zou wel mooi zijn als The Artist zou winnen. Jean Dujardin is een van de betere Franse acteurs van de laatste jaren met een geweldige mimiek. Wie had dat ooit gedacht na Brice de Nice

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

The Artist is ondertussen gewoon de grote favoriet. The Descendants en misschien Hugo lijken outsiders. Het initiële enthousiasme dat Wat Horse opriep, is al lang bekoeld, die gaat niet veel verder raken dan wat nominaties.

Bij acteerprijzen kan het nog alle kanten op en ook bij regie lijkt Hazanavicius veel minder uitgesproken favoriet dan je zou verwachten (omdat The Artist dat dus wel is)

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Een speciale ere-Oscar wordt toegekend aan het Duitse bedrijf Arri, ontwikkelaar van de Arrilaser filmrecorder, die gebruikt wordt in de naproductie van een film, om 'ouderwetse' film om te zetten in digitaal formaat.

Van de eerste Oscar is al bekend wie hem krijgt - Oscars - VK - volkskrant.nl

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

In Film > Toplijsten en favorieten > Toplijsten (centraal topic):

Effe behoorlijk off-topic,want ik kan geen topic vinden over ''buitenlandse film'' in Amerika.

Ik zit effe met een mischien wel domme vraag over wat precies ''buitenlandse film'' inhoud en wat de graadmeter is bij de oscars wat wel en niet buitenlands is ?

Ik zat met mijn zusje in een discussie over of Harry potter een ''Buitenlandse film'' is. Mijn zusje zegt dat het Engels is inplaats van Amerikaans,want het is in Engeland opgenomen er spelen Engelse acteurs etc..

Maar het wordt niet bij de oscars in de categorie : Beste buitenlandse film ingedeelt.

Als iemand weet hoe dit wordt beoordeelt wil ik het graag weten

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Volgens MovieMeter is het een UK/USA productie, dus ik neem aan gewoon dat het als een buitenlandse film wordt gezien.

Echter is Harry Potter in feite gewoon een simpele blockbuster, ik vind het niet heel vreemd dat de film niet is genomineerd voor een Oscar in die categorie.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Het gaat me niet specifiek om harry potter. Ik vraag me aleen af wat de graatmeter is van een ''buitenlandse'' productie.

In feiten is Harry Potter ook een buitenlandse productie,maar wordt niet als een buitenlandse productie beschouwd.

Eigenlijk geld hetzelfde bijvoorbeeld voor Trainspotting ( 1996).

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Voor de Oscars is een buitenlandse productie een film die niet in het Engels is. Correct me if I'm wrong.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Dingde the King's Speech ook niet mee voor de normale Oscars vorig jaar?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ja, The King's Speech won zelfs Beste Film. De Oscar voor Beste Buitenlandse Film heet eigenlijk Foreign Language Film en de gesproken taal moet voor het grootste deel anders zijn dan Engels, anders wordt hij gediskwalificeerd.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Knisper schreef:

Voor de Oscars is een buitenlandse productie een film die niet in het Engels is. Correct me if I'm wrong.

Volgens mij is het zoals jij zegt

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

ik voorspel Iron Lady, Tinker Tailor Soldier Spy, en War Horse als de 3 grote winnaars, met Meryl Streep als thatcher in The Iron Lady voor best female leading role.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

%%%%%% schreef:

Het gaat me niet specifiek om harry potter. Ik vraag me aleen af wat de graatmeter is van een ''buitenlandse'' productie.

In feiten is Harry Potter ook een buitenlandse productie,maar wordt niet als een buitenlandse productie beschouwd.

Eigenlijk geld hetzelfde bijvoorbeeld voor Trainspotting ( 1996).

zoals vermeld door Knisper, de oscar is voor "Best Foreign Language Film" want er bestaat geen oscar voor beste ''buitenlandse'' productie.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ik kan helaas niet in de toekomst kijken

Ik zelf gok dat Drive de meeste oscars mee gaat nemen. Zeker wat betreft best sound design, film en editing,

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik zie Drive helemaal niks winnen. Sound Design gaat veel eerder naar Transformers 3 of een andere lawaaiige blockbuster. Editing naar Tree of Life. Film vind ik onmogelijk om te zeggen. Wat mij betreft Tree of Life, maar denk dat de Academy voor The Artist zal gaan. Voor War Horse en Hugo schat ik de kansen ook hoger in dan die van Drive. Klein geweldsfilmpje doet het niet goed bij de Academy, die hebben liever iets braafs of meeslepends.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

Nominatie voor Albert Brooks zit er wel in.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nominaties zal het wel krijgen, maar beeldjes niet, lijkt me.

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

Drive en Tree of Life halen niet eens nominatie voor beste film.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Gaat dit over de ECHTE oscars?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

JohnWilliams schreef:

(quote)

Gaat dit over de ECHTE oscars?

Nee, zoals de link al zegt gaat het over de directors guild awards, oftewel de prijs die uitgereikt wordt door de Amerikaanse regisseurs die in dat gilde zitten. Ieder vakgebied heeft zo zijn gildes die jaarlijks voor de Oscars hun eigen prijs uitreiken. Niettemin zijn deze prijzen vaak betere graadmeters voor de Oscars dan de prijzen van de critici, om de simpele reden dat critici niet stemmen op de Oscars, maar mensen uit de industrie wel.

Overigens zou ik niet te veel verwachten van Spielberg dit jaar. Tintin maakt een kans op Beste Animatiefilm, al is Rango nog altijd de voorloper in die categorie. War Horse krijgt over het algemeen goede kritieken en past in het straatje van de Oscars, maar écht enthousiast lijkt nou ook weer niemand te zijn. In vergelijking lijkt The Artist veel meer mensen te betoveren. Ik gok dan ook nog altijd op The Artist als winnaar, met buitenkansjes voor Hugo en The Descendants. War Horse mag blij zijn met wat nominaties, waaronder misschien voor Beste Film en Regie, maar zeker is dat nog absoluut niet.

DonPeliculón

• 775 berichten
  • 980 stemmen

Ik snap heel goed dat de Harry Potter films niet iedereen evenveel kunnen bekoren als mij, maar laat Alan Rickman alsjeblieft in ieder geval genomineerd worden voor Beste Mannelijke Bijrol, hij was echt geweldig in Deathly Hallows: Part 2.

Ik vraag me af, wat vinden mensen die de Harry Potter films niet zo heel geweldig vinden nu van zijn performances in de reeks?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.