• 15.972 nieuwsartikelen
  • 179.027 films
  • 12.272 series
  • 34.078 seizoenen
  • 649.208 acteurs
  • 199.265 gebruikers
  • 9.389.672 stemmen

De Oscars

zoeken in:

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Ik vind Harry Potter wel goed maar ben er niet ALTIJD betoverd van hoor. Ik blijf zeggen dat deel 1,2 en 3 echt de beste uit de reeks zijn. Dit laatste deel verdient naar mijn mening ook geen oscarplek. Maar zoals je zegt, Rickman wel. Hij is inderdaad de enige die van mij wel een nominatie mag!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

ik voorspel Iron Lady, Tinker Tailor Soldier Spy, en War Horse als de 3 grote winnaars, met Meryl Streep als thatcher in The Iron Lady voor best female leading role.

Alleen met Streep eens. Verder gaan The Artist, The Descendants en Hugo uitmaken wie beste film en beste regie krijgt. Beste hoofdrol wordt Jean Dujardin, Streep dus beste vrouwelijke hoofdrol al geef ik Tilda Swinton ook nog een kleine kans. Bijrollen voor Chastain en Brooks.

Script zou naar A Separation moeten gaan maar zullen ze wel niet durven al gaat die film wel beste buitenlandse film worden.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

The One Ring schreef:

Tintin maakt een kans op Beste Animatiefilm, al is Rango nog altijd de voorloper in die categorie.

Rango zou ik echt heel oneerlijk vinden. Ik weet dat TinTin niet zo bijzonder is in Amerika maar wat een prachtige technieken. Naar mijn mening echt oscar-waardig!

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Best Female in a Leading Role = Meryl Streep, daar ben ik het ook wel mee eens.

Ik hoop dat John Williams voor War Horse genomineerd wordt + ook wint maar ik ben bang dat The Artist hem gaat pakken (qua muziek)

De rest voorspel ik pas als ik de nominaties weet

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

JohnWilliams schreef:

De rest voorspel ik pas als ik de nominaties weet

DIe kun je helemaal uittekenen. Enige spannende vind ik zo ongeveer of Terence Malick voor regie wordt genomineerd en Pitt voor Moneyball of Tree of Life.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

JohnWilliams schreef:

Rango zou ik echt heel oneerlijk vinden. Ik weet dat TinTin niet zo bijzonder is in Amerika maar wat een prachtige technieken. Naar mijn mening echt oscar-waardig!

Vermoed dat het Kung Fu Pande 2 of TinTIn wordt.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

timbo_ schreef:

Enige spannende vind ik zo ongeveer of Terence Malick voor regie wordt genomineerd en Pitt voor Moneyball of Tree of Life.

Malick is wel te verwachten al zijn er een hoop goede films gemaakt in 2011 dat ik niet zeker ben dat hij erbij zit. Pitt zit er denk ik wel bij.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Scorsese, Hazanavicius, Payne en vermoedelijk ook Clooney staan wel vast. Vermoed dat Woody Allen dan de nummer vijf wordt en niet Malick.

Pitt zit er zeker bij. Maar vraag me af of ze voor Moneyball kiezen of voor The Tree of Life. Hoop voor die laatste. Zou het ook wel een sensatie vinden als Gosling voor Drive wordt genomineerd en niet voor The Ides of March maar dat is toch vooral een beetje dromen.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Hier zijn mijn Oscar voorspellingen. Weet bij Best Picture categorie is er sinds dit jaar een nieuwe regel, waarbij slechts alle films die minstens 5% een 1ste plaats/stem krijgen genomineerd zullen zijn, waardoor de nominaties tussen de 5 en 10 kunnen liggen. Ik gok op 7 films die het gaan halen.

Ik zet de films die ook zeker kans hebben er bij maar buiten mijn voorspellingen vallen. Anders dan de vernoemde films is bijna onwaarschijnlijk sinds de Oscars zelden iets heel onverwacht doen. (Hoewel ik het wel maar al te graag wil zien) Dus deze lijst is gebaseerd op alle filmfestivals die ik elk jaar wel met een groot oog volg, waaronder de Critics Awards, de Guild awards (PGA, DGA, WGA, SAG) en natuurlijk de Golden Globes en BAFTA’s. Winnaars moeten bij deze laatste 2 en de Guilds nog bekend worden gemaakt, dus qua winnaars kan het wel eens heel anders worden. Afwachten dus, maar dit zijn ze voorlopig volgens mij.

Winnaar ***

Spoiler(s)*

Beste Film:

1. The Artist ***

2. The Descendants*

3. Hugo

4. Midnight in Paris

5. The Help

6. Moneyball

7. The Girl with the Dragon Tattoo

8. War Horse

9. The Tree of Life

10. Bridesmaids

11. The Ides of March

12. Drive

De winnaar zit ongetwijfeld in deze lijst. Ik zie The Tree of Life het heel misschien nog halen (nominatie) wegens die nieuwe regel. Het is een love it of hate it film en diegene die er van houden, houden er dan ook echt van en zetten die dan op 1. Dus heeft Tree of Life 5% ja en 95% nee (zelfs geen top 10) haalt die alsnog een nominatie. Het blijft uitkijken voor Bridesmaids aangezien die de WGA, SAG en PGA nominatie heeft maar ik betwijfel of veel mensen die op 1 gaan zetten.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Best Regisseur:

1. Michel Hanazavicius (The Artist) ***

2. Martin Scorsese (Hugo)*

3. Alexander Payne (The Descendants)

4. Woody Allen (Midnight in Paris)

5. Terrence Malick (The Tree of Life)

6. David Fincher (Girl with Dragon Tattoo)

7. Steven Spielberg (War Horse)

8. Nicolas Winding Refn (Drive)

9. Bennet Miller (Moneyball)

10. Tate Taylor (The Help)

Ik zie Malick hier de ‘lone director’s spot’ halen. (ala The Diving Bell & Butterfly, Mulholland Dr., City of God, Talk to Her,...…) Hij is ook enorm gerespecteerd in Hollywood en vooral onder regisseurs.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Beste Acteur:

1. Brad Pitt (MoneyBall) ***

2. George Clooney (The Descendants) *

3. Jean Dujarding (The Artist) *

4. Michael Fassbender (Shame)

5. Leonardo Dicaprio ( J. Edgar)

6. Gary Oldman (Tinker, Taylor, Soldier, Spy)

7. Demian Bichir (A Better Life)

8. Michael Shannon (Take Shelter)

9. Ryan Gosling (Drive of The Ides of March)

Het kan echt eender wie van de eerste 3 worden maar ik denk dat Brad Pitt er eindelijk eentje gaat krijgen. (Clooney heeft er al eentje).

Leo zie ik absoluut niet winnen sinds J. Edgar nogal negatief werd onthaald. Het enige goede blijkt Leo zijn prestatie te zijn. Hij heeft ook nog niets gewonnen voor die rol tot nu toe, dus de kans is heel klein. Die nominatie gaat zijn prijs zijn.

Gary Oldman snakt naar een nominatie (heeft er nog nooit een gehad, wat een schande trouwens en heel Hollywood weet het) maar de film heeft zijn buzz een beetje verloren. De kans blijft groot dat hij wel eens verwisseld kan worden met Leo.

Bichir is de underdog. Hij heeft onverwacht een nominatie gekregen van de belangrijke SAG awards.

Beste Actrice:

1. Meryl Streep (The Iron Lady)***

2. Michelle Williams (My week with Marilyn)*

3. Viola Davis (The Help)

4. Tilda Swinton (We need to talk about Kevin)

5. Glenn Close (Albert Nobbs)

6. Rooney Mara (The Girl with the Dragon Tattoo)

7.Elizabeth Olsen (Martha, Marcy, May, Marlene)

8. Charlize Theron (Young Adult)

9. Olivia Colman (Tyrannosaur)

Thja, Streep moet er toch altijd bij zitten he. Rooney Mara zie ik het ook wel halen. Zal afhangen of de Oscars veel liefde willen tonen aan The Girl With the Dragon Tattoo.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Beste Mannelijke Bijrol:

1. Albert Brooks (Drive) ***

2. Christopher Plummer (Beginners) *

3. Viggo Mortensen (A Dangerous Method)

4. Jonah Hill (Moneyball)

5. Nick Nolte (Warrior)

6. Kenneth Branagh (My week with Marilyn)

7. Brad Pitt (The Tree of Life)

Heel onwaarschijnlijk voor Brad Pitt hier. Zijn rol hier is in de schaduw gevallen van zijn hoofdrol in Moneyball. Hoewel hij in Tree of Life naar mijn mening het veel beter heeft gedaan. Misschien wel zijn beste rol voor mij.

Beste Vrouwlijke Bijrol:

1. Jessica Chastain (The Help)***

2. Berenice Bejo (The Artist)*

3. Shaileen Woodley (The Descendants)

4. Melissa McCarthy (Bridesmaids)

5. Octivia Spencer (The Help)

6. Janet McTeer (Albert Nobbs)

7. Carey Mulligan (Shame)

8. Jessica Chastain (The Tree of Life)

Bij de critics awards won Jessica Chastain bijna altijd in deze categorie, weliswaar steeds voor The Help EN The Tree of Life. Maar ze zullen wel zonder twijfel voor The Help gaan i.p.v. The Tree of Life. zoals de BAFTA's en de Globes. Helaas.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Scenario's en andere categorieën doe ik later.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Als ik mijn eerder geposte lijstje zo nog eens even bekijk, zijn we het dus over alles eens behalve over beste acteur. Geloof niet zo in Pitt dat gaat Dujardin worden.

Verder nog wat kleine verschillen. Zo geef ik War Horse meer kans op nominatie dan Girl with the Dragon Tattoo.

Wel één hele vreemde keuze. The Ides of March helemaal nergens genomineerd? Die kans lijkt me eerlijk gezegd nihil. Vermoed zelfs dat Clooney (regisseur), Gosling en zelfs misschien wel de film genomineerd gaan worden.

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Ja ik zie het even goed Dujardin worden, vooral als The Artist een sweep gaat doen. Maar ik blijf toch op Pitt gokken. Hij is 'overdue' voor velen en heeft namelijk een mooi jaar achter de rug. Als hij wint, is het ook deels voor the Tree of Life. (in mijn hoofd toch ) Als Moneyball er niet was geweest had Pitt ongewtijfeld Beste Bij rol gewonnen sinds die categorie eerlijk gezegd maar wat zwakjes is.

War Horse kan het zeker nog halen maar kwam buiten de PGA nergens voor in de guilds. Dragon Tattoo daarentegen heeft ze allemaal gehaald... En Fincher kreeg gisteren een DGA nominatie wat vaak overeenkomt met Oscar nominatie voor Beste Film.

Ides of March is een buiten kansje voor Beste Film maar Beste Regie voor Clooney gaat absoluut niet gebeuren als je het mij vraagt. Niet omdat het slecht was maar die categorie zit gewoon overvol en waar ongetwijfeld de voorkeur naar die anderen zal gaan. Hij heeft er trouwens ook nog niets voor gewonnen of genomineerd. Zelfde probleem voor Gosling bij Beste Acteur en namelijk vele andere categorieën waar Ides gewoon steeds jammer genoeg net buitennvalt.

cordiacovens

• 1526 berichten
  • 1447 stemmen

oke voorspelling nominaties beste film

BEST PICTURE

ik voorspel 7 titels die uit deze 9 titels komen

The Artist

The Descendants

Hugo

The Help

Moneyball

Midnight in Paris

The Girl With the Dragon Tattoo

War Horse

Ides of March

de bovenste 4 zijn zeker de andere 5 moeten nog vrezen..als ik moet kiezen denk ik dat TGWTDT en Ides of March afvallen

beste regisseur

Michel Hanazavicius

Martin Scorsese

Alexander Payne

Woody Allen

Steven Spielberg

misschien Fincher, ik hoop Refn maar dat lijktme uitgesloten

Beste Acteur

Brad Pitt voor Moneyball

George Clooney voor the descendants

Jean dujardin voor the artist

Leonardo di caprio voor J.Edgar

Michael Fassbender voor Shame

outsiders:

Gary Oldman, Ryan Gosling, Michael Shannon.

misschien dat of Leo of fassbender zijn plaats af moet staan maar dat denk ik niet

Beste Actrice

Meryl Streep

viola davis

Michelle Williams

Tilda Swinton

Glenn Close

misschien kan Elizabeth Olson of Rooney Mara nog roet in het eten gooien, maar ook Charlize Theron is niet uitgesoten..streep , davis en williams zijn wel zeker.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Tilda Swinton is toch ook wel een zekerheidje vermoed ik. Blijft alleen altijd vaag die grens tussen hoofd en bijrollen. Weet nooit precies wie nu in welke categorie hoort.

dimi303

• 3423 berichten
  • 3708 stemmen

The descendants gaan we deze nog kunnen zien voor de oscaruitreiking? Want is grote kanshebber samen met the artist.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Oscarfavorieten in bios

War Horse 2 februari

The Descendants 2 februari

Hugo 9 februari

Shame 9 februari

Maar die laatste twee ook allebei op IFFR

Overigens is van Extremely Loud and Incredibly Close wel helemaal niets meer over. Terwijl die vorig jaar toch heel hoog genoteerd stond als mogelijke kanshebber

dimi303

• 3423 berichten
  • 3708 stemmen

Morgen Shame in de lumière in Brugge.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2382 stemmen

timbo_ schreef:

War Horse 2 februari

The Descendants 2 februari

Hugo 9 februari

Shame 9 februari

Maar die laatste twee ook allebei op IFFR

Descendants ook op IFFR.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

timbo_ schreef:

van Extremely Loud and Incredibly Close wel helemaal niets meer over. Terwijl die vorig jaar toch heel hoog genoteerd stond als mogelijke kanshebber

Klopt, die is extreem ondergesneeuwd

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Vermoed dat het Kung Fu Pande 2 of TinTIn wordt.

Rango heeft volgens mij tot nu toe verreweg het meeste gewonnen. Kung Fu Panda 2 doet het zelfs opvallend slecht bij de nominaties.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

The One Ring schreef:

Rango heeft volgens mij tot nu toe verreweg het meeste gewonnen. Kung Fu Panda 2 doet het zelfs opvallend slecht bij de nominaties.

Zeker TinTin nog niet gezien?

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

Als Kung Fu Panda wint kijk ik nooit meer een Oscar-uitzending(zei ik ook voor Winslets The Reader )

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

Rango is prachtig, maar TinTin is gewoon baanbrekend

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

The Artist weinig verrassend met zowel beste film als beste regie grote winnaar Critics Choice. Clooney voor hoofdrol vond ik dan wel weer een verrassing. Sowieso de meest onvoorspelbare categorie vermoed ik al blijf ik gaan voor Jan de tuinman.

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

Tintin lijkt kansloos, alleen al omdat men verwacht dat heel erg veel leden van de Academy er niet op gaan stemmen omdat ze motion capture niet als animatie beschouwen.

Gisteren zijn trouwens de Critics Choice awards uitgereikt en die hebben de laatste jaren altijd dezelfde winnaars als de oscars voor acteerwerk, wat betekent dat Clooney, Davis, Plummer en Spencer al een plaatsje mogen vrijmaken voor hun oscar.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

SaintOfKillers schreef:

Gisteren zijn trouwens de Critics Choice awards uitgereikt en die hebben de laatste jaren altijd dezelfde winnaars als de oscars voor acteerwerk, wat betekent dat Clooney, Davis, Plummer en Spencer al een plaatsje mogen vrijmaken voor hun oscar.

Als er twee daarvan een Oscar winnen is het veel denk ik

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Als er twee daarvan een Oscar winnen is het veel denk ik

2 jaar geleden waren deze awards ook de eersten die Bullock als winnares hadden, die ging toen ook zeker geen oscar winnen..

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.