• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.976 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.094 acteurs
  • 199.244 gebruikers
  • 9.388.177 stemmen

De Oscars

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Leuk ook dat Rick Baker weer gewonnen heeft met de digitale reprise van zijn (American) weerwolf effecten.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Leland Palmer schreef:

Waar 'The King's Speech' dit jaar alle lof, prijzen, etc. aan verdiend heeft ontgaat me volledig.

De oscar voor beste acteur vind ik wel terecht maar daarmee is ook alles gezegd. De oscar voor beste film en beste regisseur had voor mij moeten gaan naar The Social Network.

Maar goed, aan de andere kant moeten wij ook niet te veel waarde hechten aan al dat oscargedoe. Ik ga een film echt niet beter vinden omdat hij vier oscars in de wacht gesleept heeft.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12872 stemmen

Ik kan best leven met The King's Speech, vooral omdat de film nu integraal uit de Amerikaanse zalen getrokken wordt, om daarna een nieuwe, frisse Weinstein cut te installeren. Only in America ...

Spetie

• 38871 berichten
  • 8216 stemmen

Ik kan er ook wel mee leven, was op zich te verwachten, al had ik op The Social Network gehoopt. Verder echt weinig verrassingen. Mooi trouwens dat Bier de prijs voor beste buitenlandse film gewonnen heeft.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12872 stemmen

Kan me niet inbeelden dat Nakashima's Confessions het zou moeten afleggen tegen Bier. Verder diep triest dat zo'n film als Inception met cinematography gaat lopen. Enter The Void niet gequalificeerd?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Idd. ETV had natuurlijk op zijn sloffen moeten winnen voor beste cinematografie.

Onderhond schreef:

Ik kan best leven met The King's Speech, vooral omdat de film nu integraal uit de Amerikaanse zalen getrokken wordt, om daarna een nieuwe, frisse Weinstein cut te installeren. Only in America ...

Is dat zo? Gaan ze er wat meer bombardementen in stoppen of zo?

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12872 stemmen

Nee, ze gaan de film wat opkuisen. Blijkbaar een scene met een hoog fuck-gehalte die volledig gesloopt wordt.

Bron

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Verbijsterend. Maar zonder kan die vast voor alle leeftijden de bios in.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8216 stemmen

Onderhond schreef:

Nee, ze gaan de film wat opkuisen. Blijkbaar een scene met een hoog fuck-gehalte die volledig gesloopt wordt.

Bron

Dat is echt te triest voor woorden. Ik weet wel welke scene ze bedoelen. Daarin laat Firth zich even lekker gaan. Het is juist een van de grappigste momenten van de film. Maar ja dat mag natuurlijk niet in de VS.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach, ik geef Harvey nog gelijk ook. Het ligt meer aan de absurde preutsheid van Amerika dan aan hem.... (Rated R voor het woordje FUCK )

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

Weinig verrassingen zo te zien.

Alleen beste score voor The Social Network? Ik kan me alleen een veredelde Dreadlock Holiday en Baby, You're A Rich Man herinneren.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ik had meer prijzen voor Black Swan verwacht.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Best tevreden qua winnaars. The King's Speech had ik wel voorspeld als grote winnaar, maar sowieso niet een film die mij aanspreekt. Ga ik op korte termijn ook niet zien. Vooral erg blij met de winst van Portman en Leo, beiden één van mijn favoriete actrices. The Fighter maar eens gaan zien. Voor de rest allemaal vrij logische winnaars en blij dat The Social Network niet zoveel gewonnen heeft. Toch wel de film met de biggest buzz en die dat totaal niet waar maakte.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

donnie darko schreef:

Pff, wat een k*twinnaar!! De Weinstein-machine heeft gewonnen! Dit heeft niks meer te maken met de beste film van het jaar, maar met de beste campagne van het jaar.

Is het ooit anders geweest??

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

Verdorie, had ik maar geld ingezet op de uitslag...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

en blij dat The Social Network nie tzoveel gewonnen heeft. Toch wel de film met de biggest buzz en die dat totaal niet waar maakte.

ga die maar eens herzien, weet bijna zeker dat je dan op bovenstaande uitspraak terug komt.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

otherfool schreef:

Ik heb de 'buzz' niet echt gevolgd dit jaar (ga het denkelijk voor het eerst in jaren ook niet kijken, wik nog een beetje), maar ook maar een prognose van mij dan:

Beste Film: The Social Network

Beste Regie: David Fincher, The Social Network

Beste Mannelijke Hoofdrol: Colin Firth, The King's Speech

Beste Vrouwelijke Hoofdrol: Natalie Portman, Black Swan

Beste Mannelijke Bijrol: Christian Bale, The Fighter

Beste Vrouwelijke Bijrol: Melissa Leo, The Fighter

Alle acteurs goed, maar had gedacht dat de Academy voor het hippere TSN zou kiezen.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Als je de tekst nu eens echt las, Reinbo, staat er niks over de kwaliteit van de film, maar meer over het feit dat de grote buzz rondom The Social Network als 'grote kanshebber' niet heeft geleid tot die vele prijzen afgelopen nacht.

SilverGun

• 1151 berichten
  • 818 stemmen

chevy93 schreef:

Weinig verrassingen zo te zien.

Alleen beste score voor The Social Network? Ik kan me alleen een veredelde Dreadlock Holiday en Baby, You're A Rich Man herinneren.

Dan heb je niet echt op zitten letten. Zwaar verdiende oscar.

[edit] Roger Ebert beschrijft de kracht van de score wel treffend:

Original score went to Trent Reznor and Atticus Ross for "The Social Network," an urgent composition that drove the film's headlong momentum. Its strength was to serve the film almost single-mindedly; nobody left humming it, or perhaps even particularly remembering it, but that was a strength.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Mug schreef:

Als je de tekst nu eens echt las, Reinbo, staat er niks over de kwaliteit van de film, maar meer over het feit dat de grote buzz rondom The Social Network als 'grote kanshebber' niet heeft geleid tot die vele prijzen afgelopen nacht.

Nee hoor, het ,is volgens mij gewoon een persoonlijk statement van Naomi om dat het de buzz voor hem niet waar maakte. Naomi was namelijk niet al te enthousiast over TSN. Maar ik denk dat dat te maken had met zijn verwachtingen en dat bij herziening hij de film beter zal gaan waarderen.

Verder schrijf ik ook niets over de kwaliteit. Weet niet waar je dat denkt te lezen.

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

Film: King's Speech, Acteur: Colin Firth, Actrice: Natalie Portman, Regisseur: Tom Hooper, vr. Bijrol: Melissa Leo, man: C. Bale #oscars

Kos_ [+] Sun 27 feb 20:45 via UberSocial

.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Apart lijstje, zelfs 2 x (?) Alice in wonderland. King's speech zelf nog niet gezien, maar of hij werkelijk zó goed is... Ik laat me verrassen.

Skycrawler

• 741 berichten
  • 0 stemmen

De jury laat zien dat ze ook verstandige keuzes weten te maken door Trent Reznor en Atticus Ross te voorzien van een Oscar voor hun magnifieke score voor The Social Network.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

@ Reinbo:

Klopt inderdaad. Ging er destijds wel in met verkeerde verwachtingen (verwachtte een Zuckerberg biopic).

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

SilverGun schreef:

Dan heb je niet echt op zitten letten. Zwaar verdiende oscar.

[edit] Roger Ebert beschrijft de kracht van de score wel treffend:

(quote)

In the Hall of the Mountain King zat zelfs onder het presentatiefilmpje van de genomineerde films. Een grote verrassing was het dus zeker niet meer te noemen. En ook terecht.

Film-Master

• 56 berichten
  • 0 stemmen

Bij Inception (2010):

Reinbo schreef:

Ach, het zijn vooral technische Oscar's. Niet dat sound en sound editing onbelangrijk is, maar die gaat vrijwel elk jaar naar de film met de meeste explosies. Dat de film Cinematografie gewonnen heeft is me een raadsel, maar Enter The Void was niet eens genomineerd. Dus daar waren ze sowieso al de kluts kwijt.

Inception heeft alle technische oscars gewonnen,wat betekent dat 't infeiten een perfecte film is.

Enter The Void is een ontoegangkelijke film voor vele,niet zo raar dat ie niet is genomineerd,

En het is nogal een rommeltje die film.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Inception heeft alle technische oscars gewonnen,wat betekent dat 't infeiten een perfecte film is.
Een oscar maakt niks een feit en bewijst ook niets, behalve dat 't aanslaat bij een groot publiek.

Film-Master

• 56 berichten
  • 0 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

(quote)
Een oscar maakt niks een feit.

je kan 't concluderen

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Film-Master schreef:

(quote)

je kan 't concluderen

Dat kan, en dat mag je, maar of het ergens op slaat blijft de vraag

Film-Master

• 56 berichten
  • 0 stemmen

Tonypulp schreef:

(quote)

Dat kan, en dat mag je, maar of het ergens op slaat blijft de vraag

Op technisch vlak alles winnen,zegt genoeg toch?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.