• 15.952 nieuwsartikelen
  • 178.904 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.387.027 stemmen

De Oscars

zoeken in:

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Vind het vreemd dat Dogtooth een nominatie krijgt: die is toch van 2009? Of heeft dit te maken met de release in de VS?

Montorsi

• 9719 berichten
  • 2381 stemmen

Exit Through The Gift Shop genomineerd voor Best Docu

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Mijn voorspelling is:

Best film: The Social Network

Deze film bevat geen sexscenes, bijna geen slecht taalgebruik en ik denk dat de jury nog steeds gaat voor "The American Dream". (Heeft ook geen concurrentie van films over homosexuelen.)

Best director: David Fincher (The Social Network)

Zie hierboven en ik denk dat niemand van zo'n simpel gegeven zo'n hippe film had kunnen maken.

Best Actor : Jesse Eisenberg (The Social Network)

Die rappe dialogen, de stille pijnlijke blikken, de hele houding van Eissenberg als Zuckerberg was zo overtuigend, dit is een zekerheidje.

Best Actress: Nathalie Portman (Black Swan)

Die transformatie!!!! Ongeloofllijk, ze verdient hem ook zeker.

Best supporting actor: Christian Bale (The Fighter)

Alleen al het gewicht wat hij weer verliezen moest is het noteren waard. Samen met een perfect Boston/ Massachusetts accent terwijl hij Engels is, grote klasse.

Best supporting actress: Hailee Steinfeld (True Grit)

Weer zo'n spraakwaterval, alleen vreemd dat ze supporting actress is, ze heeft de hoofdrol in True Grit.

Best animated film: How To Train Your Dragon

Veeeeeel leuker dan Toy Story 3

De andere technische en screenplay oscars vind ik niet zo interresant.

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

Reinbo schreef:

Toy Story 3

Vraag me af wat het lijstje geweest was met 5 nominaities, nu zegt het me eigenlijk helemaal niets, zo'n beetje elke high profile film van vorig jaar is genomineerd....

The Social Network, The King's Speech, Black Swan, True Grit en The Fighter met ook nog een kansje voor Toy Story 3 of Inception. Eigenlijk nauwelijks spannender.

mister blonde

• 12702 berichten
  • 5841 stemmen

Ben altijd wat laat met nieuwe films. Loop altijd een half jaar achter, voordat ik een beetje bij ben. Voor 2010 begint het nu langzaam te lopen, maar voordat ik op peil ben, zou ik eigenlijk voor 2011 al wat films moeten hebben gezien.

De oscarnominaties zijn altijd het moment wat tips op te schrijven. Het wordt met het jaar minder interessant door de de voorspelbaarheid waarover velen het terecht hebben.

Enige echt leuke categorie is (en blijft) voor Buitenlandse film, waar ik liefst drie tips heb kunnen noteren.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

wimnoot schreef:

Best Actor : Jesse Eisenberg (The Social Network)

Die rappe dialogen, de stille pijnlijke blikken, de hele houding van Eissenberg als Zuckerberg was zo overtuigend, dit is een zekerheidje.

Zou Colin Firth niet uitsluiten, heeft de Golden Globe al binnen voor King's Speech en was vorig jaar nog genomineerd voor Best Leading Actor voor A Single Man, wat in zijn voordeel zou kunnen werken.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25166 stemmen

1 nominatie voor The Way Back : make-up .

Mijn voorspellingen :

Film : The King's Speech

Regisseur : Tom Hooper (The King's Speech)

Acteur: Colin Firth (The King's Speech)

Actrice: Natalie Portman (Black Swan)

Acteur Bijrol : Christian Bale (The Fighter)

Acrice Bijrol : Melissa Leo (The Fighter)

Screenplay : The King's Speech

Script : The Social Network

Animatie : Toy Story 3

Foreign Language : Biutiful

Editing : The King's Speech

Art Direction : The King's Speech

Kostuums : The King's Speech

Makeup : THE WAY BACK

Muziek : The King's Speech

Song : Toy Story 3

Sound Mix : Inception

Sound Editing : Inception

Visual FX : Inception

Docu : Exit Through the Gift Shop

The King's Speech grote winnaar met 8 Oscars, misschien 9 of 10 als de Academy voor Rush en/of Carter kiezen in de bijrollen.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

jacobine_rodijk schreef:

Zou Colin Firth niet uitsluiten, heeft de Golden Globe al binnen voor King's Speech en was vorig jaar nog genomineerd voor Best Leading Actor voor A Single Man, wat in zijn voordeel zou kunnen werken.

Ja maar die heb ik niet gezien. Het is ook een beetje wishfull thinking omdat ik die film (The Social Network) zo goed vind.

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Social Network heeft wel een sex-scene
In de WC

En natuurlijk is Eisenberg geen zekerheidje, veels te jong

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Ja, da's waar! Een heel kleintje dan.

Nou wie denk jij dan? En waarom?

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Ik heb ng weinig gezien doordat van alles hier nog moet uitkomen, maar ik denk dat het tijd is voor Firth om er eentje te winnen.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Dat vind ik geen goede reden, de beste acteur moet hem gewoon winnen. En Firth isook gewoon die vent van Bridget Jones hoor!

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

wimnoot schreef:

Dat vind ik geen goede reden, de beste acteur moet hem gewoon winnen.

De oscars zijn vooral vriendjespolitiek, optelsommen en goedmakertjes. Je kan vele schandalige winnaars aanwijzen, daar waar de concurrentie veel beter was (leuk voer voor een topic). Eissenberg wint iig niet, door eerder aangegeven reden.

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

Brooklyn schreef:

(quote)

De oscars zijn vooral vriendjespolitiek, optelsommen en goedmakertjes. Je kan vele schandalige winnaars aanwijzen, daar waar de concurrentie veel beter was (leuk voer voor een topic). Eissenberg wint iig niet, door eerder aangegeven reden.

Het is een vicieuze cirkel van goedmakertjes. Firth had 'm vorig jaar verdiend voor A Single Man, maar toen kreeg Bridges hem omdat die hem een vorige keer niet had gekregen (Crazy Heart was ook niet meteen de bijzonderste rol van Bridges).

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Precies! Dat is ook waarom ik denk dat Firth hem dit keer krijgt.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Als Eisenberg die Oscar wint, vreet ik m'n schoen op. Heb 'The King's Speech' nog niet gezien, maar wat mij betreft neemt James Franco het beeldje mee naar huis. Wat een rol!

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Beide beter dan Franco wmb.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Ben érg benieuwd naar Firth z'n rol, Franco overklast Eisenberg vreselijk wmb.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3923 stemmen

Leland Palmer schreef:

Als Eisenberg die Oscar wint, vreet ik m'n schoen op. Heb 'The King's Speech' nog niet gezien, maar wat mij betreft neemt James Franco het beeldje mee naar huis. Wat een rol!

Ja maar 127 hours was op een bepaald moment zo bloederig, dat staat die brave jury tegen denk ik. Maar goed als Franco hem krijgt vind ik het ook goed.

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

Heeft film1 de rechten voor de oscars. Heb er namelijk geen abbo meer op

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2319 stemmen

Wat Macmanus zegt:

Voorspelling: Social Network, Fincher, Portman en Firth.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Bij Inception (2010):

Elliot schreef:

Inception is zojuist genomineerd voor 8 oscars, namelijk voor Best Picture, Original Screenplay, Art Direction, Cinematography, Sound Mixing, Original Score, Visual Effects en Sound Editing.

Ik vind het erg bijzonder dat o.a. Di Caprio niet genomineerd is voor beste acteur, en Nolan niet voor beste regisseur.

Lijkt me juist niet meer dan logisch en als ze slechts 5 best film nominaties hadden, had hij er ook niet bij gezeten. Het is namelijk een goed idee, maar een slechte film.

Filmkriebel

• 9996 berichten
  • 4669 stemmen

jacobine_rodijk schreef:

(quote)

Ik ga toch ook voor Eisenberg als beste acteur. Hoewel de Social Network verre van indrukwekkend is, vond ik dat hij de film op een hoger niveau tilde.

Verder denk ik dat beste film voor "King's Speech" weggelegd zal zijn, beste actrice = Natalie Portman, beste animatie = how to train your dragon en beste regie : Tom Hooper. Beste muziek : 127 Hours.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Lijkt me juist niet meer dan logisch en als ze slechts 5 best film nominaties hadden, had hij er ook niet bij gezeten. Het is namelijk een goed idee, maar een slechte film.

Weer de retoriek van Reinbo, een positief element (uit alle films die gekozen konden worden behoort Inception volgens de academy tot de beste 10) en dan zeggen "Zie je wel, slechte film, want bij beste 5 zou hij niet zitten"

Zowél suggestief en raar opgemerkt, aangezien de nominaties juist aangeven dat de academy vindt dat 'ie wél bij de beste 10 hoort. Met nadruk op beste. Als in goed.

Same old same old, dus. Is het echt zo nodig om steeds maar weer te benadrukken dat jij het een slechte film vind, want helemaal met deze retoriek kom je niet ver.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Blijkbaar heeft Telenet rechten op de Oscars en zend Belgacom ze niet uit Weeral het zoveelste bewijs dat ik precies toch de verkeerde keuze heb gemaakt..

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach, het is toch gewoon een incestuoos marketing instrument. Logisch dat ze hem in hun, niet voor niets uitgebreide, lijstje opnemen. Gewoon de 10 meest high profile filmpjes uit eigen koker. Heeft werkelijk niets meer met kwaliteit te maken.

En als het echt zo goed zou zijn, waarom is Nolan dan gepasseerd? Omdat de man er gewoon een vervelende uitleggerige vertelling van heeft gemaakt. 200 mjn, een aardig idee en een sterrencast, maar hij heeft het gewoon verprutst.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Nog maar 4 vd 10 nominees gezien... dat wordt weer inhalen geblazen.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Reinbo schreef:

Ach, het is toch gewoon een incestuoos marketing instrument. Logisch dat ze hem in hun, niet voor niets uitgebreide, lijstje opnemen. Gewoon de 10 meest high profile filmpjes uit eigen koker. Heeft werkelijk niets meer met kwaliteit te maken.

En als het echt zo goed zou zijn, waarom is Nolan dan gepasseerd? Omdat de man er gewoon een vervelende uitleggerige vertelling van heeft gemaakt. 200 mjn, een aardig idee en een sterrencast, maar hij heeft het gewoon verprutst.

Je retoriek wordt met de dag slechter, en je draait de feiten om, en bekijkt alles tevens zo zwart/wit als maar kan. Niet verwonderlijk uiteraard, want je wringt jezelf in een rare positie.

Nu weer gaan bitchen dat de academy niets voorstelt. Nee, joh echt? Maar je beoordeeld de film toch op die lijst in je post (JA MAAR als er maar 5 nominaties waren dan was Inception er niet één van, daarmee bewerend dat je stelling klopt aan de hand van een lijst van de academy nota bene)- dan moet je niet gaan draaien en (alhoewel met goed recht) beweren dat de academy onzinnig is.

En dus, terugkomend op je tweede stelling, als het dan "echt zo goed is" dan behoort de film dus inderdaad volgens de academy bij beste 10 films van het jaar, en zelfs beste 5 scripts van het jaar. En Nolan niet tot de beste 5 regisseurs - betekent dit dat alle andere dus slecht zijn? In het wereldje van Reinbo wel, althans, als het betrekking heeft op Inception uiteraard wel.

Nogmaals mijn vraag: is het echt nodig om bij elke gelegenheid je stellingname dat dit een kutfilm is te verkondigen zelfs al heb je niks toe te voegen aan die gelegenheid - aangezien je zelf beweert dat de academy niks voorstelt, en dit dus niks nieuws onder de zon moet zijn.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik reageerde enkel op een user die het vreemd vond dat Nolan en DiCaprio niet genomineerd waren. Ik geef enkel als tegenreactie dat me dat totaal niet verbaasde. Had dat ook al enkele maanden geleden aangegeven. Je kan me dus hooguit consistentieen voorspellend vermogen verwijten.

Verder stel in niet dat de Academy niets voorstelt, duidt enkel aan dat het vooral een marketing tool is van Hollywood, waarbij kwaliteit van de film verre van de enige, of zou bijna zeggen de belangrijkste, parameter is. En ja, ik denk dat met 5 nominaties voor beste film Inception was afgevallen. Het overslaan van Nolan is daarbij een belangrijke aanwijzing. Verder is en film waarbij alles van te voren steeds wordt uitgelegd in mijn wereld inderdaad een kut film.

Verder heb ik me hier al een tijd niet meer geroerd, maar mag hier best mijn licht op de nominaties laten schijnen. Als hij straks niks wint, kom ik hier nogmaals mijn gelijk halen. Live with it!

gmx

• 1051 berichten
  • 779 stemmen

Reinbo schreef:

duidt enkel aan dat het vooral een marketing tool is van Hollywood, waarbij kwaliteit van de film verre van de enige, of zou bijna zeggen de belangrijkste, parameter is.

Helemaal mee eens. Die oscars hebben toch niks meer met kwaliteit te maken joh, da's al lang niet meer zo. Het zijn enkel nog commerciele belangen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.