• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.289 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.542 acteurs
  • 199.088 gebruikers
  • 9.376.801 stemmen

De Oscars

zoeken in:

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Onderhond schreef:

(België Ben X ipv Ex-Drummer bijv) ?

Ben X is natuurlijk meer Oscar-achtig dan Ex-Drummer. Ex-Drummer klinkt nogal wat te extreem voor een Oscarnominatie. Ik verbaasde me meer over het weglaten van dat Roemeense abortusdrama, maar blijkbaar is zelfs dat al een stapje te ver.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

The One Ring schreef:

Ik verbaasde me meer over het weglaten van dat Roemeense abortusdrama, maar blijkbaar is zelfs dat al een stapje te ver.

Daar begin ik al niet eens over. Maar het IS GEEN abortusdrama! Het is een film over een onverwoestbare vriendschap en opoffering binnen vriendschap. Wil je dat nooit meer vergeten

Sorry, waarom wind ik me daar zo over op? (of had ik dat al gezegd)

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Maar het IS GEEN abortusdrama!

Gek genoeg was ik al bang voor deze opmerking. Ik had alleen even geen zin om weer op te zoeken welke getallen waar hoorde, dus gebruikte ik een term waarmee iedereen wist welke film ik bedoelde (en dat is dus gelukt )

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

Ik kom er niet voor naar Rotterdam, of hij zou er in eigen persoon moeten zijn. En dan nog lijkt het me een hoop moeite. Vind het een super acteur hoor, maar heb die mens verder niks te zeggen ofzo.

Binnenkort allemaal wel weer te downloaden, en ik het geval van Mongol hopelijk een keer in de bioscoop.

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

Een vroege voorspelling:

Beste film: No Country For Old Men

Beste acteur: Daniel Day Lewis

Beste actrice: Cate Blanchet

Beste regisseur: Joel & Ethan Coen

Beste acteur in een bijrol: Javier Bardem

Beste actrice in een bijrol: Tilda Swinton

Vreemd ook dat Atonement als grote favoriet wordt gezien maar niet eens een nominatie krijgt voor beste regie

neo

• 15435 berichten
  • 10038 stemmen

The One Ring schreef:

The Kite Runner is met 0 nominaties een opvallende afwezige.

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score

Nominees:

The Kite Runner (2007): Alberto Iglesias

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Over het hoofd gezien denk ik. Geen onterechte nominatie, want hij heeft mooie muziek. Alleen Atonement was voor mij opvallender op dat gebied.

SniPes

• 786 berichten
  • 1724 stemmen

Ben erg tevreden met de nomiaties, vooral met There Will be Blood. 8 nominaties. Jammer dat het niet eligible was voor Original Score.

American Gangster is ook terecht niet genomineerd voor best picture.

Heb eigenlijk weinig aan te merken op de nominaties.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Blanchett voor beste hoofdrol *en* bijrol, dat zal toch ook niet elk jaar voorkomen. Verder heb ik nog bijna niets gezien, behalve het prachtige Atonement dat beste film toch waarschijnlijk niet zal winnen (door afwezigheid regie). Het wordt het jaar van de Coens.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Norbit.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

otherfool schreef:

Het wordt het jaar van de Coens.

Werd tijd

Knisper schreef:

Norbit.

Nou niet meteen doen alsof de film tientallen nominaties kreeg in alle belangrijke categorieën. Hij staat bij make-up.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Vind het nog steeds een merkwaardige keuze. Ik hoop in ieder geval dat PTA een verdiende oscar krijgt voor zijn regiekunsten; verder vind ik het niet zo interessant.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

otherfool schreef:

Blanchett voor beste hoofdrol *en* bijrol, dat zal toch ook niet elk jaar voorkomen.

Julianne Moore kreeg een paar jaar terug ook die twee nominaties maar ging met lege handen naar huis. Denk dat het dit jaar ook voor Blanchett zo zal zijn.

otherfool schreef:

Verder heb ik nog bijna niets gezien, behalve het prachtige Atonement dat beste film toch waarschijnlijk niet zal winnen (door afwezigheid regie). Het wordt het jaar van de Coens.

Driving Miss Daisy won in 1990 ook de Oscar voor Beste Film en had toen ook geen nominatie op zak voor Beresford Maar ik denk toch dat dit jaar de race gaat tussen No country for Old Men en There Will Be Blood, en Michael Clayton is de dark horse.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Art schreef:

Driving Miss Daisy won in 1990 ook de Oscar voor Beste Film en had toen ook geen nominatie op zak voor Beresford

Is wel de enige sinds de jaren '30 en het gebeurde ook nog eens in een jaar met relatief zwakke kandidaten. Daar is dit jaar geen spraken van. Juno, No Country For Old Men en There Will Be Blood zijn de films waar ik het meest naar uitkijk, dus is het leuk te zien dat ze veel nominaties krijgen. Michael Clayton lijkt me geen meesterwerk, maar wel aardig. Atonement is de enige die ik zag en is goed, maar niet goed genoeg.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Ik word er niet echt warm van. Zowel Atonement als Juno als No Country for Old men als Elizabeth vielen eigenlijk wat tegen, zo rond de 3 a 3,5*

Hopelijk There Will be Blood dan maar.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Zitten een aantal verrassingen bij die mij nog een glimlachje op het gezicht toveren, maar verder inderdaad niet bepaald bevredigend.

Ik moet er nog een aantal zien van de genomineerden van Beste Film: Juno, Michael Clayton en There Will be Blood. Ik heb van alle 3 hoge verwachtingen. En met name van There Will be Blood zijn mij verwachtingen gigantisch groot. We gaan zien wat het wordt..

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

Denken jullie dat de tragische dood van Acteur Heath Ledger een effect op de Oscars zal hebben?

Voor mensen die nog niet wisten:

De 28-jarige Australische acteur Heath Ledger, vooral bekend van de film Brokeback Mountain, is gisteren dood gevonden in een appartement in New York. De politie liet weten aan zelfmoord door een overdosis pillen te denken.

Bron: http://newyork.blog.nl/actueel/2008/01/22/heath-ledger-dood-aangetroffen-in-manhattan

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Een effect op de oscars ? Nee, dat lijkt me niet. Hoe tragisch ook, dit is reality of life. En de Show must go on.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Er zal hoogstens even kort bij stilgestaan worden, maar dat doen ze altijd met dode van het afgelopen jaar.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Bizar dat Zodiac volledig genegeerd is.

Hoop dat PTA ze allemaal wint.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Wat Reinbo zegt! Ik zat vandaag te zoeken naar Zodiac tussen de nominaties maar zag tot mijn grote verbazing, en teleurstelling, dat hij dus volkomen genegeerd is!

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Tjaa, Zodiac kwam uit in maart.

gotti

• 14075 berichten
  • 5889 stemmen

Dus?

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

@FisherKing en The One Ring, ook andere users.....maar denken jullie dat veel sterren eigenlijk zullen komen opdagen?.....naar mijn mening zal de aantal behoorlijk meevallen eerst de staking en nu dit, volgens mij zullen de sterren die eerder hun twijfels hadden om naar Oscars gaan nu definitief niet komen opdagen.

Apster

• 1461 berichten
  • 6920 stemmen

Reinbo schreef:

Bizar dat Zodiac volledig genegeerd is.

Hoop dat PTA ze allemaal wint.

Fincher wordt altijd genegeerd, was ook al met Seven en Fight Club het geval.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

rokkenjager schreef:

@FisherKing en The One Ring, ook andere users.....maar denken jullie dat veel sterren eigenlijk zullen komen opdagen?.....naar mijn mening zal de aantal behoorlijk meevallen eerst de staking en nu dit, volgens mij zullen de sterren die eerder hun twijfels hadden om naar Oscars gaan nu definitief niet komen opdagen.

Er zijn al zoveel acteurs in lange geschiedenis van de oscars overleden. Ook jonge en ook vlak voor de oscars. Dit zal geen invloed hebben, de staking misschien wel.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Een film die in maart uitkomt heeft per definitie veel minder kans dan een film die in November uitkomt. Dat is al jaren zo.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Ja, belachelijk systeem.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

De mens bedoel je ?

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Een film die in maart uitkomt heeft per definitie veel minder kans dan een film die in November uitkomt. Dat is al jaren zo.

Precies, want dan blijft de film nog vers in het geheugen van de critici en leden van de Academy Awards voor de uitreiking van de Oscars (toevallig ergens gelezen). Slaat eigenlijk nergens op vind ik. Een film die bijv. in maart of april uitkomt moet gewoon net zo veel kans hebben bij de Oscars als een film die in november of december uitkomt. Het gaat inderdaad al jaren zo, maar goed, ik kan er zelf ook helaas niks aan veranderen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.